Honda'nın en çok satan efsane SS modeli ve boşuna üretim bandından kalkmasıyla geçmiş 5 yıl.
Gerçi boşuna değil, üretimden kalkmasaydı RR'da istenilen satış rakamlarına ulaşılamazdı.
Supersport mu, Suport-touring mi tartışmaları 2003'de RR piyasaya sürüldükten itibaren başlamış ancak, RR çıkmadan önce Honda'nın 600cc sınıfındaki Supersport motorunun 600F olduğu unutulmuştur. Yeni jenerasyon RR'ın çıkmasıyla birlikte F serisi daha soft kalmış ve bu tartışmalar ortaya çıkmıştır.
Yani özünde 600F bir Süpersport'dur.
Yeni çıkan 2011 CBR600F'i ele alalım :
Görünüm tamamen yeni jenerasyon modern bir motosiklet tasarımı; ince ve sportif.
Ancak bu sefer Honda bu modelin çizgisini belirlemiş ve eski World Supersport şampiyonu CBR600F misyonunu tamamlayıp bayrağı RR'a devrederek, tam bir 600cc Sport-Touring olmuş.
2001 yılından beri üretilen ve CB600 Hornet'da kullanılan motor değişmeden yeni modelde de; bu sefer Hornet şasesi üzerinde kullanılmış.
Yeni 600F, eski modelden 10 kg kadar ağır ve 9 HP kadar daha güçsüz.
Eski model 12,500 d/d - 109 HP güç ve 10,000 d/d - 63 NM Tork'luk güç bandına sahipken, yeni 600F 12,000 d/d - 100.5 HP güç ve 10,500 d/d - 64 NM Tork verilerine sahip.
Yarışcı ruhundan birazcık taviz verse de, çağa uyarlanarak yeni baştan yaratılan efsane CBR600F'in hem sportif hem de konforlu sürüş koşullarında beklentilere en iyi şekilde cevap verip, sınıfının lideri olacağına şüphem yok.
Hayırlı olsun.
http://www.motosiklet.net/forum/yeni...a-cbr600f.html