Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Anket: En güzel, en agresif, en çekici CBR1000RR hangisi ???

Katılımcı sayısı
426. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Siyah CBR1000RR

    189 44.37%
  • Kırmızı CBR1000RR

    194 45.54%
  • Gri CBR1000RR

    43 10.09%
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Honda CBR1000RR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Honda CBR1000RR Fireblade



    MotoGP’de yarışan en iyi motosiklet olan RC211V’den esinlenerek yarış teknolojisiyle üretilen, 1000cc kategorisindeki motosikletlerin hem sokaklarda, hem de yarış pistlerinde performans gösteren bir motosiklettir. İlk kez 2004 yılında piyasaya sürülmüştür. Genelde birçok modelde iki senede bir motorda değişiklik yapan Honda, 2006 yılında CBR1000RR üzerinde de modifikasyonlar yaparak, motoru zaman içerisinde mükemmelleştirdi.







    RC211V











    Yeni 2006 modelindeki modifikasyonlar :

    2006 modelinin daha önceki modellere göre en önemli özellikleri daha hafif olması, çok daha çabuk hızlanması ve çok daha kolay kullanılabilir olmasıdır. Yeni modelde performans arttırıcı bazı değişiklikler yapılmıştır. 11500rpm olan maksimum devir 12200rpm’ye yükseltilmiştir. Silindirlerde değişiklik olmamasına rağmen strok 54mm den 56.5mm’e çıkartılmıştır. Silindir başlarındaki giriş kanalları genişletilerek yanma odalarına daha fazla hava yakıt karışımı girmesi sağlanmıştır. Çıkış kanalları da büyütülerek yanma odalarının çok daha çabuk boşaltılması sağlanmıştır. Yanma odaları daraltılarak sıkıştırma oranı 11.9:1’den 12.2:1’e yükseltilmiştir. Supaplara çift supap yayı konmuştur. Giriş kanalı supaplarının şekli değiştirilmiştir. Yüksek hızlarda daha fazla dayanıklılık için çelik alaşımdan yeni bir krank mili takılmıştır. Titreşimi engellemek için dengeleyici şaft kullanılmıştır. ECU yakıt enjektör sistemi yeniden programlanmıştır. Dinamo kapağı magnezyumdan yapılmıştır. Daha yüksek performans sağlamak için arka dişli 2 diş arttırıldı. Bu motorun çok daha çabuk hızlanmasını sağlar. Radyatör tamamen değiştirilerek alüminyumdan yapıldı ve motorun 700gr hafiflemesi sağlandı. Direksiyon başı gidon açıları değiştirilerek tekerlekler arası mesafe 10mm kısaltılmıştır. Fren diklerinin çapı 310mm’den 320mm’ye yükseltilmiş, kalınlıkları 5mm’den 4.5mm’ye azaltılarak 300gr hafiflik sağlanmıştır. Çelik ve titanyumdan üretilen egsoz sistemi tamamen yeni baştan tasarlanarak motorun toplamda 1.5kg hafiflemesi sağlanmıştır. Yeni keskin açılı burun sayesinde CBR1000RR, MotoGP şampiyonu olan RC211V’ye daha çok benzemektedir. Farlarda da değişiklik yapılarak daha agresif bir görünüm sağlanmıştır. Yan grenajlar küçültülüp yuvarlaklaştırılarak hem daha kolay kullanım, hem de motorun daha kısa sürede soğumasını sağlamıştır. Benzin deposu kısaltılarak sürücüyü motorun ağırlık merkezine yakınlaşması sağlanmıştır. Çevre kirliliğini önlemek için motorun Euro-3 noramlarına uygun olması sağlandı. Avrupa modellerinde arka çatal siyah, sinyallar beyaz; Amerika modellerinde arka çatal gri, sinyaller turuncudur. Motosiklet fabrikadan Bridgestone Battlax BT015 veya Pirelli Diablo Corsa lastikleri ile geliyor. Battlax BT015, Bridgestone tarafından 2006 model CBR1000RR için özel üretilmiş bir lastik. Performansı oldukça iyi.

    HESD (Honda Electronic Steering Damper)





    Yıllardan beri varolan bir sistem olmasına rağmen, elektronik direksiyon amortisörü satılan standart motorlarda dünyada sadece CBR1000RR’da kullanılan bir teknoloji ve bana kalırsa bu motoru diğer 1000cc motorlarından üstün kılan en büyük özellik.

    Motosikletin sınırlarının zorlandığı durumlarda, bu sistem motorun süratine ve hızlanmasına bağlı olarak devreye girerek en ideal süspansiyonu sağlıyor. Düşük hızlarda ana supap ardına kadar açılıyor ve süspansiyon etkisi minimize ediliyor. Sürat ve hızlanma arttıkça yağ içerisinde, sistem tarafından yönetilen, yatay olarak konumlandırılmış manyetik bobin sayesinde süspansiyonun elektronik olarak ayarlanması sağlanıyor. Bence 600cc ve üzeri her yarış motorunda olması gereken bir özellik. Motor çok yavaş giderken gidon o kadar yumuşak oluyor ki iki elinizi bırakamıyorsunuz, gidon yüksek süratlerde de beton gibi ağırlaşıyor, asfalttaki bozukluklardan hiç etkilenmiyorsunuz. Çok faydasını gördüm.

    Valf Açık Konumu



    Valf Kapalı Konumu



    HESD hakkında detaylı bilgi
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    blackhawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne-Çanakkale-Siirt- ve Van
    Motosikleti
    HONDA CBR 125-CBR 600 RR/Yamaha R1 (2007)AB RH (+)
    Ne bunlar be abiiiiii.Uçaktan farkı yok
    RODWIN250R bunu beğendi.
    AB RH (+) 506 357 7316
    http://www.facebook.com/vatandogukan
    https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat

  3. #3
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    CBR125R cılar başlığı bayağı hit aldı. Bakalım 1000RR sahipleri de bu başlığın hitini arttıracaklar mı? Evet 1000RR sahibi veya daha önce 1000RR kullanmış arkadaşlar! Motor hakkında yorumlarınızı alalım bakalım...

    Bu motor hakkında öğrenmek istediğiniz herşeyi de sorabilirsiniz
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  4. #4
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    abı bunun arka lastıgı ınce 330 luk takılıomusaka bı yana gercektende acıklayıcı bı gırıs olmus boy elıne saglık..bu hesd bı nevı audıdekı quattro sanırsam,?

  5. #5
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    Evet mehmet çok haklısın honda mühendisleri 1000rr'ı geliştirmek için çok fazla çaba harcıyorlar. O yüzden sınıfının en ağır ve güçsüzü o.

    ZX10:
    184 PS/11.700 rpm
    115 N.m /9.500 rpm
    175 Kg
    CBR 1000RR:
    172 PS / 11250 rpm
    114.5 N.m / 10000 rpm
    176 Kg
    R1
    183 HP-12.500 rpm
    110 N.m-10.500 rpm
    173 kg
    GSXR 1000:
    178 hp / 11000 dd
    12,0 Kgm / 9000 dd
    166.0 kg

    Birde şöyle bir karşılaştırma gibi birşey var.
    http://www.suzuki-motorcycles.ch/gsx...ss_f_10_05.pdf

    Ben 1000rr'ı sevmeyen yada nefreti olan birisi değilim de. Diğerlerinin yanında hala bu kadar eski teknoloji olduğu halde senin bu kadar övmene uyuz oluyorum :D Dİğerlerinden tek teknolojik üstünlüğü HESD dir bence.
    Eren PALA
    Siyah Fazer ' 06

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Topiği şenlendirelim.....Ellerine sağlık boy..Gerçekten tek kelimeyle harika bir makina..Mükemmel ötesi bişe..Bizim almamız imkansız rüyamızda bile göremiyoruz vallahi..Bu makinaya hayran olmamak imkansız......Bakması dahi mutluluk veriyor.

  7. #7
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Vay be topic çok güzel olmuş benim hayalimdede bu yatıyor... Kırmızısı.. Honda mühendisleri sanırım en çok bu motor üzerinde çalışmışlar. Gerçekten insanın ağzının sularını silemeden izleyeceği bir motor CBR1000RR Honda bu işi biliyor...
    Okan ACAR

  8. #8
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @praetorian
    abı bunun arka lastıgı ınce 330 luk takılıomusaka bı yana gercektende acıklayıcı bı gırıs olmus boy elıne saglık..bu hesd bı nevı audıdekı quattro sanırsam,?
    Heheheheheheee valla ön lastik 120'lik yani CBR125R'nin arka lastiğinden daha kalın Arka lastik de 190'lık yani CBR125R'nin ön (80) ve arka (100) lastiklerini yanyana koyduğunda bile daha ince kalıyor 190'lık lastikten HESD yüksek süratlerde ve aşırı hızlanmalarda sürücüye kullanım kolaylığı sağlıyor. Elektronik olması nedeniyle çok hassas ve düşük hızlarda da direksiyonun inanılmaz hafif olmasını sağlıyor.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  9. #9

    Üyelik
    21 Ocak 2006
    Ellerine sağlık boy !
    son derece güzel bi başlık gerçekten.
    1000RR sahiplerinin yazılarını görelim biz de ! ! !

  10. #10
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    pekı abey bunun ekzozu degısıomu ses cıkmıo yaw bızım bırader de var..gıgıyygıygıgyııyıyıyg ne bu bole okadar para saydık dımı..benım kuzenın skuuturı daha guusel ses verıo..

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Sword
    Ben 1000rr'ı sevmeyen yada nefreti olan birisi değilim de. Diğerlerinin yanında hala bu kadar eski teknoloji olduğu halde senin bu kadar övmene uyuz oluyorum :D Dİğerlerinden tek teknolojik üstünlüğü HESD dir bence.
    Abicim sen istediğin kadar benim bu motoru övmeme uyuz ol. Eski teknoloji kullandığını nereden çıkartıyorsun? Honda'nın teknolojik olarak diğer markalardan üstün olduğunu sen de çok iyi biliyorsun. Ne yani adamlar özellikle mi eski teknoloji kullanıyorlar? HESD bile başlı başına bir teknolojik üstünlük, sen bile kendi ağızınla söyledin Ayrıca hafiflik ve güç tek kriter değildir, bunu unutma.

    Bir de benim bu başlığı açmamdaki amaç, bu motor hakkında bilgi vermek. Dikkat ettiysen diğer hiçbir marka ile kıyaslama yapmadım. 1000RR ile ilgili bir başlık açılmıştı ve bir arkadaş nedeniyle o başlığa kilit kondu. CBR125R sahiplerinin bir başlığı var. Ben de bu yüzden açtım başlığı, markalar arası sidik yarıştırmak için değil.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    HESDninde olayı şudur. Motor hızlandıkça dönmek için direksiyonu çevirmek gerekmediği, sadece motoru yatırarak döndürdüğümüz için motor hızlandıkça direksiyonu sertleştiren bir mekanizma. Bununda avantajı racing motosikletler gibi dik çatal açısı olan motosikletlerin viraj çıkışında gaz açıldığı zaman ön tekerlekle arka tekerleğin çizgisi değiştiği için depo tokatlama denen hadiseyi önlemesidir. Yani gidon bir sağa bir sola yalpalayıp ve sürücüsünü üzerinden fırlatmasını önler . Sanırım zx10larda da standart olarak direksiyon amortisörü geliyor fakat onlar manuel yani elle sertliği değiştirilen türden.
    Eren PALA
    Siyah Fazer ' 06

  13. #13
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    bı gun bıraz daha hızlı bı motor kullandıgımda bu dedıklerınızı anlıcam..sımdımı sadece japonlar dıorum

  14. #14
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    O beğenmediğin hafifliğin her bir gramı için harcanan emeğin ve teklonijinin miktarını hayal bile edemezsin.
    HESD dediğin elektronik kontrollü ikitane pistondan ibaret bir sistem.
    Honda en yakın rakibinden 1 kilo en uzağındanda 10 kilo daha ağır.
    Ayrıca maksimum torkunuda 10000 devirde veriyor GSXR'a kıyaslabiraz daha fazla vitesle oynamam gerekir sanırım ara hızlanmalarda.
    Artadaki 10 kg farkta az değil hele senin göbeğinide üzerine koyunca baya bir artıyor hehe

    Tekrar söylüyorum 1000rr gerçekten güzel motor ama diğer 1000liklere göre çok üstün değil.
    Eren PALA
    Siyah Fazer ' 06

  15. #15
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Bu arada bir arkadaşım 2006 model 1000RR'ını satıyor.

    Özellikleri :

    2006 model
    Kırmızı-Siyah
    2500 km de
    20,500 YTL


    atakanlanghorne@hotmail.com
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #16
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    Oooo reklam kokulu hareketler bunlar mayk. Önce aleti öv öv öv sonra Arkadaşımda motoru satıyor de
    Eren PALA
    Siyah Fazer ' 06

  17. #17
    fraktal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2004
    Şehir
    magnesia
    Motosikleti
    Yamaha VİRAGO 535
    Paylaşım için teşekkerler.

  18. #18
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Sword
    Sanırım zx10larda da standart olarak direksiyon amortisörü geliyor fakat onlar manuel yani elle sertliği değiştirilen türden.
    Evet o hızda elle nasıl ayarlanacaksa ???

    HESD dediğin elektronik kontrollü ikitane pistondan ibaret bir sistem.
    Senin söylediğin kadar basit olsa diğer markalar da kullanırdı. İşte o senin hafife aldığın basit sistem, senin de dediğin gibi "Yani gidon bir sağa bir sola yalpalayıp ve sürücüsünü üzerinden fırlatmasını önler" O hızda motorun üstünden fırlamak istemem.

    Tekrar söylüyorum 1000rr gerçekten güzel motor ama diğer 1000liklere göre çok üstün değil.
    Peki bu bahsettiğin motorlardan herhangi birini hiç kullandın mı? Yoksa kulaktan dolma farazi şeylerden mi bahsediyorsun? Evet ağırlık önemli ama tek önemli şey değil.

    Oooo reklam kokulu hareketler bunlar mayk. Önce aleti öv öv öv sonra Arkadaşımda motoru satıyor de
    Yok be abicim Kendi motorumu satıyor olsam hadi neyse...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  19. #19
    Sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2004
    Şehir
    İstanbul - Mecidiyeköy
    Motosikleti
    2006 fazer
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @Sword
    Evet o hızda elle nasıl ayarlanacaksa ???
    Otobana çıktığın zaman sertleştiriyorsun. Duracağın zaman açıyorsundur sonra sanırım.

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı
    @Sword
    Peki bu bahsettiğin motorlardan herhangi birini hiç kullandın mı? Yoksa kulaktan dolma farazi şeylerden mi bahsediyorsun? Evet ağırlık önemli ama tek önemli şey değil.
    Yok kullandığım tek spor motor 600f ti onunlada çok viraj dönemdim pek limitlerinde gitmedim. Bu söylediklerim genelde racing tecrübesi daha fazla olan insanların bulunduğu başka forumlardan.

    Bu forumda çok fazla ss kullanan insan yok sanırım sadece sen yazıyorsun diğerleride abi çok güzel diyorlar. Yada diğer ss sahipleri polemiğe girmek istemiyorlar
    Eren PALA
    Siyah Fazer ' 06

  20. #20
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Sword
    Yok kullandığım tek spor motor 600f ti onunlada çok viraj dönemdim pek limitlerinde gitmedim. Bu söylediklerim genelde racing tecrübesi daha fazla olan insanların bulunduğu başka forumlardan.

    Bu forumda çok fazla ss kullanan insan yok sanırım sadece sen yazıyorsun diğerleride abi çok güzel diyorlar. Yada diğer ss sahipleri polemiğe girmek istemiyorlar
    Bu konuda haklısın. Ben de kendimi yalnız hissediyorum bazen. Kendi kendime konuşuyorum gibi oluyor. Ben de başka forumlara mı takılsam acaba?
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler