evet kardeşler geçen ay bende karizma aldım 10.000 km de temiz mıncıklanmammış ve oynanmamış bir motor şimdi biraz kendimden bahsedeyim yaş 45 bundan önce çeşitli motorlarım oldu cbf 150, cb 125, boxer 150 dırıft 150, asya 100.... ilk defa hatımta 223cc bir motor aldım cc olarak en yükseği bu. motrum aldığmdaki durumu ön 12diş arka 40 diş idi ben zinciri arka dişliyi 31 diş yaptım benim için radikal bir karar oldu 40 dişten 31 diş epey bir değişiklik demek neyse ne değişti derseniz hızlanma ve son hız haliyle degğişti son hızı 7000-8000 devir gibi 120-130 idi ben yaşım ve cesartim gereği daha hızlanamadım ama alet ben giderim diyordu elimi gazdan çektim bu hıza çıkarken şimdiye dek kullandığm motorlar içinde en hızlı çıkan motor bu idi ve 100- 130 ara hızlanmalarıda canlı özellikle hoşuma giden bir özelliği var motorun Ankara kuzey yıldızı rampasını bilenler bilir hanım ve ben deneme amaçlı akyurta giderken 4.vites hız 70 devir 4000-4500 gibi rampaya girdik (bu arada ağırlık toplam 140-150 kilo civarıa) bu vaziyette gazı açsanızda gaz yemiyor cansız gayet doğal tabi rampa öncesi hızlanmadın dişliyi 31 diş yaptın 2 kişisin amma velakin bir vites düşüp deviri 5000-6000 gibi çevirdiğiniz zaman motorun içinden bir canavar çıkıyor ve rampanın daha dik bölümünde bile motor sürütleri bir anda80-90 km civarı oluyor yani 70 le iki kişi girdiğim rampayı bir vetes düşürek 90la çıkıyorum demem oki 6000 devir motor için pik noktası en çok gücü buralarda veriyor zaten 6000 devirden sonra bahsi olan titreşimde hissediliyor şimdi genel görüşlerim iyi ve olumlu tam tarzımı hitap ediyor elimde sakladığm bir güç var ama siz sürekli 6000 devir ve üzeri sürerim derseniz bu motorda üzer sizde üzülürsünüz çünkü gerçekten çok ani hızlanma tepkileri var (bana göre yaş 45 unutmayın) ben artçımla fıtı fıtı 5. vites düz yolda 70-80 arası 4000-4500 devir vibrasyon yok zırıltı yok rüzgar direnci yok gitmek için aldım çokta isabetli bir karar verdim bana göre 6000-8000 tl aralığında hiç bir motor bana bu verileri sağlayamazdı.
Eksantrik zinciri değiştiren var mı?
Hocam ben degistirdim lakin orjinalinden daha kalin olani taktik.
Hero hunk ile degistirmem mantikli olur mu?
bugün 2016dan beri kullandığım arka lastiğimi değiştirdim, ön lastik de değişti
ön 2.75 18 (yerden yüksekliği 0.5 cm kadar kısa)
arka 100-90 18 (yerden yüksekliği 1 cm kadar kısa)
takıldı, motorun ağırlığı ve hantallığı-gidonu cevirirken zorlanması azaldı. ek olarak 170 boyla yüksekliği ve ağırlık merkezi yüksekliğinden dolayı biraz zorlanarak kullandığım motorumu daha rahat kullanabilir hale geldim, oldukça memnunum.
herkese bir sonraki değişimde biraz daha küçük lastik takmalarını tavsiye ederim.
Arkadaşlar selamlar , bir Hero Karizma kullanıcısıyım. Motosikletimde ne gibi iyileştirmeler yapabilirim ?
Türkiye de bazı motorların değeri geç bilinir yada yıldızı geç parlar bu carisma modelinin de öyle olucak özellikle piyasalar pahalılaşdıkça insanlar özellikle enduromsu yada Touring yol gezi makinası arayanlar sağlam olsun dayanıklı olsun az yaksın çok kaçsın hesabı bu motora demir atıcak görürsünüz..
Üstünde kaya gibi motor var zaten kara düzen yağını koy düzenli hiç bir şey olmaz ben bu motorun 145 bin 80 bin km lerde olanlarını gördüm daha motoruna anahtar değmemiş orda notu verdim motora …
Ekleme yapıyım uzun süredir sport toruing düşük hacim makine bakıyorum hero alıcağımdan değil ama favorilerim de ekli faborilerimde inazuma f , vstorm 250 , versys 300 falanda ekli favorilerimde ki motorların hemen hemen hepsi dururken karizmalar patır patır satılıyor .. 6 tane eklemiştim 2 hafta da 5 tanesi satılmış diğer eklediğim modellerin çoğu duruyor…
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------
O motor sport touring ona yapacaksan yoksa tam grenaj setini al bence , jant konusunda değişim yapıp daha rahat bulunabilir bir ölçüyle değiştire bilirsin , elcik ısıtma , konfor sele ,sele ısıtma, led aydınlatma , usb çıkışı gibi şeyler yapabilirsin…
Yetmezse ekstra olarak ben analog çok seviyorum ama yabancı forumlarda çok yapan var eski motorlara analog göstergeyi digital ekranlı olanla değiştiriyorlar hatta o ekranların android lileri falan var , ,dörtlüsü yoksa onu yaptırabilirsin , akıllı anahtar tarzı direk çalıştırma yapabilirsin öyle alarm setleri dolu satılıyor AliExpress de falan , lastik basınç göstergesi takabilirsin .. sport touring gezi makinesi olduğu için yakışır eğreti durmaz bu tip donanımlar …
karizmalar hava soğutmalı, bu tam grenaj giydirme soğutma konusunda sıkıntı çıkarabilir.
Hindistanda tam grenajlı olanlar karizma ZMR idi ve yağ soğutmalıydı.
Çok bir şey farkedermi ama gene de aklınızda olsun.
Ben Hero Hunk kullandım uzun süre. Tavsiyelerim üzerine bir arkadaşım Karizma aldı. Onun motorunu da 3-4 sefer toplamda 100 km kadar kullandım. Anladım ki Herolarda genel bir stabilite, rijitlik sorunu var. Örneğin artçılı 2 kişi E5 yolunda yoncalardan U dönüşü yapacaktım, Allah'ım yatması-kalkması az kalsın düşüyordum. Yollarda bazen görürsünüz, uzunlamasına çizgi şeklinde kazılar yapılır. Buralarda oldukça büyük tehlikeler atlatıyordum hem benim Hunk ile hem de Karizma ile. Sonra bir akrabam YBR sini bana verdi. Birgün bununla gir de bak arada nasıl bir fark var. Uzunlamasına çizgilere bilerek girdim, adeta elleri bırakacağım o kadar stabil. Motor bloğu inanılmaz taş gibi ama şasi geometrisi midir, amortisör müdür bilmiyorum ama kullandığım 2 Hero da ban sürüş güvenliği konusunda güven vermiyordu.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)