Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3101
    katilkoala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS - XL 650v TRANSALP
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam onun rodajla falan pek alakası olduğunu sanmıyorum, üzerine sökücü bi madde gelmiş olabilir.
    Bu arada ankara veya antalyadan almayı düşünüyorum pulsarı. Bildiğiniz elinde hazır olan bayii var mıdır ve antalyadan alacak olursam bana 1 gününü ayırıp plaka ve ruhsat için yardımcı olacak birisi var mı?
    Antalya/alanya Mega motor'da var bildiğim kadarıyla. Merkezde doğaner motor satıyor fakat ben ordan kaporamı çekip alanyadan aldım. Tavsiye de etmem gitmeni
    farm bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3102

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Çorum/Osmancık
    Motosikleti
    Kondial Tarz:Touring Renk:Beyaz
    Abi, kitapçıkta neyse öyle kullandım sıkıştırma değil boğulma tarzı şeyler oluyor kitapçık hız limitlerine göre kullanınca. kimyasal bulaşma olasılığı ne kadar olabilir bilmiyorum bahtsız bedevi olmalıyım. ama bence bu kitapçıktaki gibi sürerken olmuş olmalı çünkü benden başkası kitapçığa uymamış bu sorunda sadece ben de var anlaşılan.

  3. #3103
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı 162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi, kitapçıkta neyse öyle kullandım sıkıştırma değil boğulma tarzı şeyler oluyor kitapçık hız limitlerine göre kullanınca. kimyasal bulaşma olasılığı ne kadar olabilir bilmiyorum bahtsız bedevi olmalıyım. ama bence bu kitapçıktaki gibi sürerken olmuş olmalı çünkü benden başkası kitapçığa uymamış bu sorunda sadece ben de var anlaşılan.
    Seni korkutmak istemem ama eğer motor yüzünden egzoz bu hale geldiyse yağını değiştirmende fayda var. Motor yüzündense içinde ki yağ vasfını yitirmiştir.

    Kitapçığı okumamıştım. Uyarın üzerine okudum ve tabloyu gördüm. O tablo yanlış ve saçma. Kilometre diye yazılanlar mil olabilir belki. Tercüme veya baskı hatası yapılmış olabilir. Bir tek bu geldi aklıma.

    O tabloyu boşver. Benim dediklerimi dinle. Gözün devir tablosunda olsun. Hangi viteste olursa olsun 7000 deviri aşmadan kullan. Ben hissikablel ile kullandığım için aşağı viteslerde kaç devirde vites yükselttiğime hiç bakmadım. O yüzden aşağılarda motor vites istediğinde ver. İlk motorun değilse motorun nasıl vites istediğini anlarsın zaten.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  4. #3104
    farm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı katilkoala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antalya servisi "firma castrol öneriyor ama ben motul tavsiye ederim" dedi. Zira ben de Motul konmasını istiyordum zaten. 45 tl alıyor Motul için, fakat firmanın yaptığı anlaşmayla servislere sadece castrol koymaları söylenmiş. Diğer markalarda garanti dışına çıkacağını da söyledi servis. Şimdilik böyle bir yaptırım yokmuş fakat Bajaj servislerinden diğer marka yağ reklamlarını bile sökmeleri istenmiş.
    antalyada hangi servise gidiyorsun? iki ayrı servis görünüyor şehir merkezinde?

  5. #3105
    katilkoala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS - XL 650v TRANSALP
    Eski sanayide okulun arkasındaki sokakta Tayfun Motor var. Ben ilgiden ve bakımdan oldukça memnun kaldım. Bana bakım yapan Birol ustaydı, oraya uğrarsan DSI den Talat'ın selamını da iletirsen sevinirim

  6. #3106
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Pazar günü Tuzla Kuralkan'da Pulsar şenliğindeydik. Ekrem abi ve diğer yetkili arkadaşlara her şey için çok teşekkürler.
    Yeni arkadaşlarla tanıştık ve mangal keyfi yaptık. Her zamanki gibi şansım yaver gitti ve 5 kişilik çekilişte ilk olarak bana 1 yıl daha fazla garanti çıktı.
    Bu facebook gurubunda gördüğüm resimlerden birisi.
    Benzini shellde aşkı beyaz gömlekli kelde arayacaksın

    mus6684, reverse, jackonbir ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  7. #3107
    atas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBF 150(50.000km), Suzuki İNAZUMA
    Merhabalar değerli motosiklet dostları;

    Ben de CBF'sini satıp Pulsar almayı planlayanlardanım. Planın ilk aşaması gerçekleşmiş durumda. Uzun süredir yazdıklarınızı okudum. Kararımda faydalı da oldu. Çok teşekkür ediyorum. AtillaExtreme hocama özellikle teşekkür ederim. Düzenli yazacağım inşallah bundan sonra. Adana ve civarındaki arkadaşlarla da iletişime geçmek isterim.

    Bende Pulsar ile ilgili bir çalışma yaptım. Onu sizlerle paylaşmak isterim;

    Bajaj Pulsar 20 NS hakkında bilinmeyen 10 madde!
    http://seyahatjurnali.blogspot.com.tr/2014/08/bajaj-pulsar-20-ns-hakknda-bilinmeyen.html

    Saygı ve selam.
    katilkoala, AttilaXtreme ve Pashapache bunu beğendiler.

  8. #3108
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı lickup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam onun rodajla falan pek alakası olduğunu sanmıyorum, üzerine sökücü bi madde gelmiş olabilir.
    Bu arada ankara veya antalyadan almayı düşünüyorum pulsarı. Bildiğiniz elinde hazır olan bayii var mıdır ve antalyadan alacak olursam bana 1 gününü ayırıp plaka ve ruhsat için yardımcı olacak birisi var mı?
    trafik şubeye gidersen yardımcı olmak için yarışan arkadaşları görürsün zaten
    bkz. takipçi
    conmech bunu beğendi.

  9. #3109

    Üyelik
    27 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Pulsar 200ns
    Peki arkadaşlar bir sorum daha olucak Castrol un sitesinde motosiklet için yağ olarak 20w/50 yağ bulunmuyor onun yerine Castrol GTX 20w50 motor yağı var ben bu yağı satın alıp motora katsam bir sorun yaşar mıyım ? Yağın koruma sınıfı API SL. Ve ayrıca 2. viteste gaz açıp kapattığımda vites boşa düşüyor sizce sorun ne olabilir ? İçindeki yağ karardı ve köpürüyor şuan.

  10. #3110
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı conmech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki arkadaşlar bir sorum daha olucak Castrol un sitesinde motosiklet için yağ olarak 20w/50 yağ bulunmuyor onun yerine Castrol GTX 20w50 motor yağı var ben bu yağı satın alıp motora katsam bir sorun yaşar mıyım ? Yağın koruma sınıfı API SL. Ve ayrıca 2. viteste gaz açıp kapattığımda vites boşa düşüyor sizce sorun ne olabilir ? İçindeki yağ karardı ve köpürüyor şuan.
    şimdilik 3 yag sunuyorum
    shell 15w50 api SM (SL DEN DAHA YÜKSEK KORUMA)

    http://www.yagcarsisi.com/asp/produc...RA-15W-50-1-LT


    castrol power 1 10w 50 TAM SENTETİK yazın işini görür
    ince yaglar daha iyi hızlanma ve daha az yakit tüketimi sağlar 10w40 gibi mesela

    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/pr...4T-10W-50-4-LT

    4 litrelik alırsan daha ucuza geliyor

    gtx falan onermem
    cillop gibi tam sentetik yağlar varken
    scooter yazanlari da kullanmani onermem

    castrol 10 40 olan var yari sentetik
    10 50 ile pek fiyat farkı yok

    sen ne kullaniyorsun dersen
    10 40 petrol ofisi maximoto api sl
    12 li kolide tanesi 11.66 ya geldi

    yazin da 15 50 shell ax7 api sl kullanayim dedim anca hantallastirdi motoru
    tabi ust devirlerde daha iyi koruyor olabilir

    motosiklet için olan yağları kullanın

    yaz kış 10 40 da kullanabilirsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:43 ----------

    shell advance ultra demek istemiştim
    10 40 i da var

  11. #3111
    sedat0055 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    tvs apache 150
    Alıntı 162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi, kitapçıkta neyse öyle kullandım sıkıştırma değil boğulma tarzı şeyler oluyor kitapçık hız limitlerine göre kullanınca. kimyasal bulaşma olasılığı ne kadar olabilir bilmiyorum bahtsız bedevi olmalıyım. ama bence bu kitapçıktaki gibi sürerken olmuş olmalı çünkü benden başkası kitapçığa uymamış bu sorunda sadece ben de var anlaşılan.
    dostum servise git o egsozu garantiden değiştirsinler yada caresini bulsunlar anynısı benimde başıma geldi değiştirdiler egsozu tvs de
    YOX-DEW

  12. #3112

    Üyelik
    28 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR DİKİLİ
    Motosikleti
    Yamaha Diversion XJ6S
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdilik 3 yag sunuyorum
    shell 15w50 api SM (SL DEN DAHA YÜKSEK KORUMA)

    http://www.yagcarsisi.com/asp/produc...RA-15W-50-1-LT



    castrol power 1 10w 50 TAM SENTETİK yazın işini görür
    ince yaglar daha iyi hızlanma ve daha az yakit tüketimi sağlar 10w40 gibi mesela

    http://www.ozenticaret.com.tr/asp/pr...4T-10W-50-4-LT

    4 litrelik alırsan daha ucuza geliyor

    gtx falan onermem
    cillop gibi tam sentetik yağlar varken
    scooter yazanlari da kullanmani onermem

    castrol 10 40 olan var yari sentetik
    10 50 ile pek fiyat farkı yok

    sen ne kullaniyorsun dersen
    10 40 petrol ofisi maximoto api sl
    12 li kolide tanesi 11.66 ya geldi

    yazin da 15 50 shell ax7 api sl kullanayim dedim anca hantallastirdi motoru
    tabi ust devirlerde daha iyi koruyor olabilir

    motosiklet için olan yağları kullanın

    yaz kış 10 40 da kullanabilirsin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:43 ----------

    shell advance ultra demek istemiştim
    10 40 i da var
    Bence 3 kurus pahalı olsun motul olsun. tam koruma saglasın bence. yazdıgın yağlara ben pek güvenemiyorum acıksası. benim fikrim sadece. ama motul yagdan son derece memenumum rahat rahat yazın sıcagında hızlı gidebiliyorum
    Pashapache bunu beğendi.

  13. #3113
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı volkansacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence 3 kurus pahalı olsun motul olsun. tam koruma saglasın bence. yazdıgın yağlara ben pek güvenemiyorum acıksası. benim fikrim sadece. ama motul yagdan son derece memenumum rahat rahat yazın sıcagında hızlı gidebiliyorum
    tam koruma saglasin. demissin de motulun hangi yağını oneriyorsun ve hangi koruma sınıfına sahip

    motulun ; shell in advance ultra API SM den daha iyi koruma sınıfına sahip yagi varsa link rica ediyorum

    teknik verilerle daha iyi yol katedebiliriz

  14. #3114
    J3ASKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2013
    Şehir
    İSTANBUL&ZONGULDAK
    Motosikleti
    PULSAR TWO HUNDRED NS
    Youtubedaki pulsarın bakımı ve eğitici videoları ile ilgili sayfaya linkten ulaşabilirsiniz.

    http://www.youtube.com/channel/UCyjsBkQ3rWlARQb9_UWqM5Q
    hamzarat bunu beğendi.

  15. #3115

    Üyelik
    28 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR DİKİLİ
    Motosikleti
    Yamaha Diversion XJ6S
    https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/33/original/5100%204T%2015W-50%20%28GB%29.pdf?1292850211https://www.motul.com/system/product...pdf?1292850211

  16. #3116
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı volkansacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/33/original/5100%204T%2015W-50%20%28GB%29.pdf?1292850211https://www.motul.com/system/product...pdf?1292850211
    verilen linkte
    api sl yazıyor
    demek oluyor ki
    11.6 tl ye aldığım petrol ofisi yağı ile ayni sınıf

    shell advance ultra api SM. 25 tl litresi
    4 litrelik alıp daha da ucuza getirebilirsiniz



    arabada api SN kullanıyorum
    castrol edge 5w40 fst

  17. #3117

    Üyelik
    28 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR DİKİLİ
    Motosikleti
    Yamaha Diversion XJ6S
    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ?
    Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.



    sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.


    Motorlar neden yağ eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.



    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.



    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.



    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler.

    Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:

    § Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır

    § Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?
    Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler.
    Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;

    § benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini

    § Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini

    § A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını

    § B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını

    § E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir

    API SH/CF ne demektir?
    API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür.

    § CF, hafif ticari araçlarda

    § CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır

    API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.



    0W ne demektir?
    "W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.



    Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir?
    Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır.



    Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.



    Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır?
    DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.



    Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir?
    Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.



    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.



    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.



    Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur?
    Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.



    Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.



    Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
    Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.



    Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir?
    Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir



    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.



    Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir?


    Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir.



    bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır:


    Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir.


    American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır.


    Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır.








    Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır?
    Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir.



    Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır?
    Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez.



    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.

    şöyle bir bilgi buldum işinize yarar umarım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    verilen linkte
    api sl yazıyor
    demek oluyor ki
    11.6 tl ye aldığım petrol ofisi yağı ile ayni sınıf

    shell advance ultra api SM. 25 tl litresi


    4 litrelik alıp daha da ucuza getirebilirsiniz



    arabada api SN kullanıyorum
    castrol edge 5w40 fst
    peki neden daha pahalı motul yağ shel neden ucuz. iphone yağlarda ona keza pahalı.. neye nasıl güvenebiliriiz?
    J3ASKAN ve Selcuk89 bunu beğendiler.

  18. #3118
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı volkansacar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ?
    Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.



    sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
    Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.


    Motorlar neden yağ eksiltir?
    Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.



    Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
    Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.



    İnce yağ motora zarar verir mi?
    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.



    Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler.

    Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:

    § Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır

    § Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

    Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?
    Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler.
    Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;

    § benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini

    § Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini

    § A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını

    § B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını

    § E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir

    API SH/CF ne demektir?
    API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür.

    § CF, hafif ticari araçlarda

    § CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır

    API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.



    0W ne demektir?
    "W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.



    Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir?
    Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır.



    Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
    Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.



    Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır?
    DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.



    Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir?
    Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.



    Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
    Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.



    Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
    Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.



    Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur?
    Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.



    Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur?
    Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.



    Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
    Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.



    Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir?
    Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir



    Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
    Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.



    Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir?


    Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir.



    bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır:


    Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir.


    American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır.


    Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır.








    Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır?
    Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir.



    Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır?
    Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez.



    Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
    Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.

    şöyle bir bilgi buldum işinize yarar umarım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------



    peki neden daha pahalı motul yağ shel neden ucuz. iphone yağlarda ona keza pahalı.. neye nasıl güvenebiliriiz?
    orta yolu tutmanı tavsiye ederim

    calgon hesabı ni hatırlatayım;
    makinenizim rezistansi kirec kaplamasin diye calgon sattılar yıllarca pek cok kişi de alıp kullandı aman makineme zarar gelmesin diye
    korkutma taktikleri ışte
    halbuki rezistans icinden tel gecen bir metal parçası ve maliyeti düşük
    yıllarca calgona verilen paranin yanında rezistans parasi devede kulak belki de

    daha sonra cikan reklamlarda makinenin heryeri kirec kaplandı haydaaa hani onceden rezistans kirec kaplaniyordu


    neyse gelelim motosiklet konusunda anlatmak istedigime
    her 1000 km de yag değiştiren kullanıcılar var bazı motosikletlerde
    litresi 15 tl den 30.000 km boyunca 450 tl yapar
    cg motorun 125 cc komple sıfır motoru 450 tl zaten

    veya örneğin bir çinli cup motorun piston segman gomlek seti 40 tl civari

    5 bin km de yag değişimi oldukça iddialı bir rakam
    siz onu 2500 yapın su mübarek yaz gunlerinde

    gerci hindistan burdan daha sıcak

    özetle pahalisina gerek yok
    api sınıfına dikkat etmek gerek
    shell den castrolden al kullan
    ayrintiya girersen cok fazla detay var
    motorunu korumak istersen zinciri yagla
    gazi yavas ver
    debriyaja dikkat et

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

    silindir piston segman seti demek istemiştim
    100 mg princede bu set 69 tl
    degistirince motor sifirlanmis oluyor

    dikkat edin motul yağ 35 tl
    silindir segman piston sıfır hem de 40 tl
    netwera ve centaur bunu beğendiler.

  19. #3119
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orta yolu tutmanı tavsiye ederim

    calgon hesabı ni hatırlatayım;
    makinenizim rezistansi kirec kaplamasin diye calgon sattılar yıllarca pek cok kişi de alıp kullandı aman makineme zarar gelmesin diye
    korkutma taktikleri ışte
    halbuki rezistans icinden tel gecen bir metal parçası ve maliyeti düşük
    yıllarca calgona verilen paranin yanında rezistans parasi devede kulak belki de

    daha sonra cikan reklamlarda makinenin heryeri kirec kaplandı haydaaa hani onceden rezistans kirec kaplaniyordu


    neyse gelelim motosiklet konusunda anlatmak istedigime
    her 1000 km de yag değiştiren kullanıcılar var bazı motosikletlerde
    litresi 15 tl den 30.000 km boyunca 450 tl yapar
    cg motorun 125 cc komple sıfır motoru 450 tl zaten

    veya örneğin bir çinli cup motorun piston segman gomlek seti 40 tl civari

    5 bin km de yag değişimi oldukça iddialı bir rakam
    siz onu 2500 yapın su mübarek yaz gunlerinde

    gerci hindistan burdan daha sıcak

    özetle pahalisina gerek yok
    api sınıfına dikkat etmek gerek
    shell den castrolden al kullan
    ayrintiya girersen cok fazla detay var
    motorunu korumak istersen zinciri yagla
    gazi yavas ver
    debriyaja dikkat et

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------

    silindir piston segman seti demek istemiştim
    100 mg princede bu set 69 tl
    degistirince motor sifirlanmis oluyor

    dikkat edin motul yağ 35 tl
    silindir segman piston sıfır hem de 40 tl
    Pulsarla cg yi bir tutma cg motorun sıfırı 450 tl silinfir sekman piston 40 tl tey Allahım çinli cupla pulsarı bir tutuyor
    volkansacar bunu beğendi.

  20. #3120
    KemalYLC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar NS200 e niyetliyim
    Merhaba herkese aranıza yeni katılıyorum.
    Gözüm hep ktm duke 200 deydi ama etiketi malum, forumun yüz küsür sayfasını okuduktan sonra pulsarın en iyi ktm alternatifi olduğuna karar verdim (siz paylaşımcı arkadaşların bu konuda katkıları büyük) ve acayip gaza geldim inş. Konya da bulabilirsem bende bir pulsar sahibi olmak istiyorum.
    Peylaşımlarınız sayesinde motorsiklet hakkında çok şey öğrendim hepinize teşekkürler.
    hector15 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)