Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
09 Haziran 2020, 12:13
#15561
Arkadaşlar yine ben. Saolsun @arndiol'un tavsiyesi ile Apache ayna siparişi verdim. Şimdi bir şey farkettim. Motora oturunca bileklerim ve kolum yere paralel olmuyor. O yüzden gidon yükselteceğim. Gp kompozit gidon yükseltme kullanan var mı? Memnun musunuz?
Reklamlar
-
09 Haziran 2020, 12:27
#15562
yine ben cevaplayabilirim
Mr150 den ns200 e gelince ss e binmişim gibi hissetmiştim, bende gidon yükseltme yok.
Arkadaşlar zamanla alışırsın falan dedi ancak 1 hafta sonra arkadaşın gidon yükseltmeli ns200 ünü denedim. Acıkcası o da rahat ettirmedi.
simdi orjinal hali ile kullanıyorum hiç bir rahatsızlık vermiyor, cok şart oldugunu düşünmüyorum ancak zevkler ve renkler farklıdır tabi.
Gidon yükseltme de o kadar yükseltmediği için yere paralel olacağını zannetmiyorum acıkcası
-
09 Haziran 2020, 12:57
#15563
arndiol adlı üyeden alıntı
yine ben cevaplayabilirim
Mr150 den ns200 e gelince ss e binmişim gibi hissetmiştim, bende gidon yükseltme yok.
Arkadaşlar zamanla alışırsın falan dedi ancak 1 hafta sonra arkadaşın gidon yükseltmeli ns200 ünü denedim. Acıkcası o da rahat ettirmedi.
simdi orjinal hali ile kullanıyorum hiç bir rahatsızlık vermiyor, cok şart oldugunu düşünmüyorum ancak zevkler ve renkler farklıdır tabi.
Gidon yükseltme de o kadar yükseltmediği için yere paralel olacağını zannetmiyorum acıkcası
Hocam sende olmasan hiç bir soruya cevap alamayacağım. Bu arada özel olmazsa boy kaç? Benim 168 cm. Geçen ilk defa virajda yattım falan. İlk motor olunca farketmeden kasmışım kendimi. Kollar ağrımıştı.
-
09 Haziran 2020, 13:42
#15564
Hocam gidon yükseltmeli ns150 kullandım. Benim motorumun ki orijinal. Açıkçası pek bi farkı yok. Arkadaşım da sizle aynı boyda. O da benim motorumu kullandı. Hiç bir sorun yaşamadı. Gidon tam çevirince sadece depoya değiyor sanırım elcikler. Ben sorun etmiyorum ama isterseniz takılır tabi ki.
-
09 Haziran 2020, 13:44
#15565
haha :D teknik detay sorsan bende ona cevap veremem. Ben standart kullanıcıyım, teknikten anlamam mesela
boy 180 hocam. karantinada aldıgım 10 kilo ile birlikte 105 kiloyum aynı zamanda.
Gerçi 180 im ama ayaklarım yere tam basmıyor, gövdem daha uzun bacaklara göre, bir de kilo var tabi.
Ne yalan söyleyim 15 -20 km altı yollarda pek ekipman giymediğimden virajda yatma olayı bende yok, o riske girmiyorum
-
09 Haziran 2020, 14:00
#15566
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Hocam gidon yükseltmeli ns150 kullandım. Benim motorumun ki orijinal. Açıkçası pek bi farkı yok. Arkadaşım da sizle aynı boyda. O da benim motorumu kullandı. Hiç bir sorun yaşamadı. Gidon tam çevirince sadece depoya değiyor sanırım elcikler. Ben sorun etmiyorum ama isterseniz takılır tabi ki.
Peki arkadaşınız gidon yükseltmeden memnun mu? O konuda bir şey söyledi mi? Evet tam sol yapınca gaz verme falan oluyormuş. O yüzden gaz telini alttan almak gerekiyo.
arndiol adlı üyeden alıntı
haha :D teknik detay sorsan bende ona cevap veremem. Ben standart kullanıcıyım, teknikten anlamam mesela
boy 180 hocam. karantinada aldıgım 10 kilo ile birlikte 105 kiloyum aynı zamanda.
Gerçi 180 im ama ayaklarım yere tam basmıyor, gövdem daha uzun bacaklara göre, bir de kilo var tabi.
Ne yalan söyleyim 15 -20 km altı yollarda pek ekipman giymediğimden virajda yatma olayı bende yok, o riske girmiyorum
Ben de düz kullanıcıyım hatta daha yeni başladığım için baya düz kullanıcıyım. Benim ayaklarda yere tam basmıyor ama sorun olmuyor.
Ben 8 km sürüyorum işe giderken, full ekipman giyiyorum. Sanırım evde bekliyon küçük kızımı düşününce giymek geliyor içimden.
-
09 Haziran 2020, 14:07
#15567
Hocam bizim motorlar eski kasa. Öyle bi sorun olmadı. Sizin motorunuz absli olan model sanırım. Youtubeda videolar var ya. Gaz telini söküp boşluktan geçiriyorlar. Kendisi normal kullanıyordu. Aman aman bir fark yok bir şey demedi. Ama ben şöyle diyim onun motorunu sürünce sanki böyle enduro kullanıyormuşum gibi dik oturuyordum baya. Kendi motorumda hafif öne eğik oturuyorum.
-
09 Haziran 2020, 14:14
#15568
fb__ömer adlı üyeden alıntı
Hocam bizim motorlar eski kasa. Öyle bi sorun olmadı. Sizin motorunuz absli olan model sanırım. Youtubeda videolar var ya. Gaz telini söküp boşluktan geçiriyorlar. Kendisi normal kullanıyordu. Aman aman bir fark yok bir şey demedi. Ama ben şöyle diyim onun motorunu sürünce sanki böyle enduro kullanıyormuşum gibi dik oturuyordum baya. Kendi motorumda hafif öne eğik oturuyorum.
Evet benim motor 2017 model absli olan. Videoları izledim, çok zor bir işlemi yok. Bende öne eğik oturuyorum az daha dik olsam daha rahat ederim sanırım. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
-
10 Haziran 2020, 20:48
#15569
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
-
12 Haziran 2020, 18:33
#15570
Dün taktığım park lambalarının fotosunu atayım şuraya. Kendi lambaları hiç yanmıyormuş meğersem. Soldaki yeni hali, belli olsun diye böyle çektim. İki tanesi kargo dahil 29tlye geldi.
-
12 Haziran 2020, 19:30
#15571
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel....
-
13 Haziran 2020, 20:07
#15572
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel ver2...
-
15 Haziran 2020, 22:35
#15573
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel ver3...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel vol 4
-
16 Haziran 2020, 09:15
#15574
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D
-
16 Haziran 2020, 15:04
#15575
Şükür 10 günün sonunda kalan bakım parçalarınıda alabildim. Yarın full değişicem bakalım tecrübelerimi aktarırım.
5100 15w50 yağ
Yağ filtresi
Yağ süzgeci
Yakıt filtresi
Hava filtresi
3 buji
Debriyaj balatası
Ön ve arka kaliper tamir takımı bunları sorun yaşattığı için sıfırlıyorum umarım işe yarar.
Bu arada Kadıköy bay motoya asla gitmeyin. Benim farımı ters taktılar. Bir sorun var dedim adam gibi aydınlatmıyor. Senin ön far kafası yan sanayi falan zırvaladı. Ki orjinali ile değişmişti 450 tlye. Baya öyle kullandım. Sonra fb grubunda denk gelip kendi farıma bakınca fark ettim. Geçen gün düzelttim. Sonunda normal aydınlatmaya döndü. Birde deli gibi para alıyorlar insanlardan. O saatten sonra bir daha oraya adım atmadım.
-
16 Haziran 2020, 20:37
#15576
arndiol adlı üyeden alıntı
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D
neyse hocam, bu sayfanın geçmişinde birkaç kişi aynı sorunu yaşamış. motorun garantisi varken şanzıman garantiden yenilenmiş. fakat kime sordu isem cevap vermedi.
şanzımanı söktüm tek tek ölçtüm, gözlemledim.
- tüm şanzıman rulmanlarını açmışken değiştirdim. giriş mili ile çıkış mili rulmanları biraz cızırdıyordu.
- bazı rulmanlar zor bulunuyor. 6204n, 6204z, 6202, hk1514 (kalitelisi çok zor bulunuyor.)
- 1. vites dişlisi eksensel olarak aşınmış, tıraşlanmış, giril mili yenisi sipariş edildi.
- 1. vites dişli burcu erimiş, yenisi sipariş edildi.
- 6. vites dişleri radyal olarak birazcık aşınmış. karşılıklı olarak yeninisi sipariş edildi.
- tüm dişli burçları, rondelaları yenilenecek. yenisi sipariş edildi.
- keyfe keder dişli keçesi, vites keçesi ve çıkış mili oringi değişecek,
- vites pedal yayı açmışken değişecek (kıran çok var, 1.5 tl iken almak lazım.)
- debriyaj tası burcu kenarları jilet gibi olmuş, yenisi sipariş edildi.
ilaveten bilmek isteyenlere motorun krank rulmanı koyo marka, geri kalan tüm rulmanlar skf marka.
hk1514 iğneli rulman ise INA marka. INA bulamadım, japon ntn aldım.
şanzıman rulmanlarını skf aldım, 6204n olanı sekman kanallıdır. skf marka olanı piyasada yok. tornada sekman kanalı açtırdım.
motor 20000 kilometrede supaplar çok iyi durumda, silindir çok iyi durumda, piston'da çok iyi durumda. (hepsi kumpas ve mikrometre ile ölçtüm, servis manüeli ile kıyasladım.)
motoru topladıktan sonra tekrar konuyu güncellerim.
-
17 Haziran 2020, 09:56
#15577
Arkadaşlar kesinlikle TVS Apache aynası alın takın. Bugüne kadar arkayı görmüyormuşum.
-
17 Haziran 2020, 09:59
#15578
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D
motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D
Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.
Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?
-
18 Haziran 2020, 00:33
#15579
arndiol adlı üyeden alıntı
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D
motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D
Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.
Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?
https://www.bajajyedekparcalari.com/...u-1000x750.jpg
metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.
-
18 Haziran 2020, 11:50
#15580
ulkerhan adlı üyeden alıntı
metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.
yok ben yapmak istemiyorum, kalsın öyle
motoru yıkamaya usenen adamım ben bi de bunla ugrasmak istemiyorum
sıkıntı yaratır mı bu durum onu merak ettm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)