Kuba Motor Superlight 200
-
02 Ağustos 2015, 15:16
#1461
shadowmaster adlı üyeden alıntı
@Burak ; şimdi biraz abuk bir soru soracağım : benzin aldığında kaç litre konduğuna dikkat ediyor musun ? Yani boğaza kadar doldurduğunda kaç litre yakıt alıyorsun ? Bunu şunun için soruyorum ; yakıt tankının içinde benzine dayanıklı ikinci bir katman vardır, depo içinde depo yani. Sende bu katman xyz nedenle deformedir fabrika hatası olarak, böyle bir durum varsa misal biz 14 ile full derken sen 12lt ile full görüyor olabilirsin diye geldi aklıma, aradaki fark böyle bir şey neredeyse ?
Ptsi günü servis şefime danışacağım senin konuyu ayrıca, bilgi alınca tekrar yazarım.
Shadow öncelikle ilgin için çok teşekkürler.
En son 13 lt civarı almıştım. Yedek 2 lt normal 13 lt depomuz galiba.
Bir de iki tane kırmızı çizgi var yan yana onların hangisi yedek depo anlamına geliyor tam anlayamadım.
Bir de şöyle birşey var benzin göstergesine göre ibre fullden tam ortaya(yarım depo) gelesiye kadar 250 km gidiyorum ama yarıdan sonra ibre çok hızlı düşüyor.İbre yarıdan kırmızı çizgiye düşene kadar da 70 km gidebiliyorum en fazla..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------
polo34 adlı üyeden alıntı
egzozu deldiniz galiba, kapattırıp deneseniz? otobanda sabit hızlarla denerseniz iyi olur, dur kalkın çok olduğu durumlar yanıltır, her araç o şartlarda yakar...
Ben genelde ev iş arası yaklaşık 20 km'lik yol yapıyorum her gün. Onun için tek seferde ölçme şansım olmuyor. Egzos konusunda ise birçok arkadaş benim gibi açık kullanıyor ve belirttikleri yakıt değerleri optimum seviyede..
Reklamlar
-
02 Ağustos 2015, 15:26
#1462
İbre normal bir problem yok, ben de tam fullediğimde ilk 100km boyunca hiç oynamıyor ibre, sonra 300-350 civarı yarım oluyor sonrasında da daha hızlı düşüyor bunun nedeni deponun yapısı bir çok otomobilde de böyledir. Dip çizgiler için tam bitirmek gibi bir alışkanlığım olmadığı için net bir şey diyemem en fazla iki kırmızı arasına kadar düştüm denemek için. Büyük ihtimal yedek depoya ihtiyaç olacak kadar boşalınca dip çizgiye değiyordur ibre.
-
02 Ağustos 2015, 18:33
#1463
Arkadaşlar merhaba; Benim motorun sesi 2 haftadır bir garip geliyor şöyle ki,bizim motorlardan gelen tok ses gitti daha ince tiz bi ses çıkarmaya başladı ayrıca egzozdan da dumanı pıt pıt pıt diye tekliyerek atıyor sizce bu neyden kaynaklı olabiir az önce biri bizim motorlarda devir daim hortumu patladı mı böyle ses gelir egzozdan fln dedi siz ne düşünüyorsunuz bu konuda??
-
02 Ağustos 2015, 18:56
#1464
arkadaşlar herkese merhaba
ilk vitesli motor kullanıcısı olarak bakımdan önceki ilk 450 km lik tecrübemi anlatmak istiyorum;
-ilk olarak sl200 yeni başlayanlar için oldukca ideal bir motor kullanması konforu cok rahat ben cok rahat alıştım
-motoru sürmesi gayet keyifli ancak öle bastımmı kaçsın uzasın diyorsanız o iş biraz yaş ben rodajda oldugum için cok zorlamadım ama şöle söleyebirim 80km hıza rahat bir şekilde cıkıyor ondan sonra ivmelenmesi biraz yavaş gibi
-keyifli sürüş hızı 90km ben 100ü bir kere test ettim dediğim gibi rodajında etkisi var ama 100 e çıkması biraz vakit alıyor
-lastikler çok güvensiz kesinlikle değiştirilmeli
-aynaların açısı ve boyu çok kötü bu sorun çözülmeli
-arka frenlerim performansı pek iyi değil gibi geldi bana servise gidince soracagım
-belki benim makinaya özgü olabilir ama ilk 3 viteste 4500 devirden sonra beni rahatsız edecek derecede titreşim ve ses çıkarıyor ben o yüzden 5000 deviri geçmeden vites atmayı tercih ediyorum
-artçılı biniliyorsa sisy bar şart çünkü artçı arkada nereye tutunacağını sapıtıyor
-bence sl200 geçiş motoru yada başlangıç motoru için çok ideal yada küçük bi ilçede şehir içi kullanım içinde ideal ama uzun yol yapılacaksa biraz daha tork ve hız aranmıyor değil
-ön çam ve yan çantalar çok kullanışlı
-bende boşa düşme olayı hiç olmadı viteslere tıkır tıkır geçiyor birtek boş hariç onuda motoru az ileri itiyorum halloluyor
-benim motorum tek marşta genelde çalışıyor ve stop etme gibi sorun yaşamıyorum
şimdilik aklıma gelenler bu şekilde 500 bakımda yağımı motul 10 40 ile değiştireceğim buji ngk olacak fren ayarlarımı, debriyaj ayarlarımı, gazda biraz fazla boşluk var onu, zincir bakımını yaptıracagım bakalım motorda ne gibi değişimler hissedeceğim ...
saygılarımla
-
02 Ağustos 2015, 20:12
#1465
gkhn03 ; arka fren ayarı çabuk düşüyor bakımda hallederler. Konforlu sürüş için 6000 rpm'ye kadar 4 vites uygun zaten ayrıca bizim motorun keyifli hızı 95-100
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:10 ----------
EINSOF1385; muhtemel yağ inceldi eğer gelen ses mekanik bir tizleşme ise. Egzost için servise danış hava tahliyesinde bir problem de olabilir.
-
03 Ağustos 2015, 11:28
#1466
fangelus adlı üyeden alıntı
Hocam boşa geçme sorununu tüm arkadaşlar yaşıyor sanırım. Ben 4-5 deneyişte anca boşa atabiliyorum, bazende dediğin gibi tek seferde olabiliyor. Virajlar konusunda fabrika lastiği kullandığım için aynı tedirginlik bende de var. Motoru çok yatırmamaya çalışıyorum.
Trafik sigortası için Demir sigortaya sorabilirsin. Ben 400-1000 TL bandında fiyat almıştım şirketlerden, 200 TL ye Demir sigorta da yaptırdım. Benimde ilk motorum.
Hocam Demir sigorta tavsiyen fazladan 400 liradan kurtardı beni .
Bir sorum daha olucak, ruhsat yenileme işlemi yapıcam , Araç tescil geçici belgem, bir önceki sahibin verdiği ruhsat ve sigorta poliçem elimde mevcut.İnternette, direk gidin emniyete diyende var randevu alıp gidin diyende yakın zamanda ruhsat yenileme işlemi yapan varsa yardımcı olabilir mi?
Randevuyu "Tescil ve Trafik Belgesi Yenileme " işlemi altında mı almam gerekiyor?
-
03 Ağustos 2015, 13:25
#1467
-
03 Ağustos 2015, 15:33
#1468
-
03 Ağustos 2015, 17:26
#1469
Muhtemel arkadaşımız fairing'i söylüyor Black Ghost, top sende
Ben yalnızca onu takmak için ön cam sökülmeli diyerek çekiliyorum.
Bu arada başlık 74 sayfaya dayanmış, bilgi paylaşmak istemez gibi bir halimiz mi var uzaktan ?!
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:12 ----------
@Burak ; senin yakıt olayını benim servisle konuştum. Önce ; bujiyi, sibop ayarlarını söyledi. Bunlar tamam dediğimde kullanıma göre de değişebilir dedi. 20-30 km , 5000 devir dedim bu kez açık egzost fark yapar dedi. Bu kadar yapmaz bence dedim son olarak hava filtesinin tıkanmış olabileceği aklına geldi. Dilersen filtreyi bir kez daha temizle. Ustaya göre bir depo ile 380-400 gayet iyi bir sonuç, ben 430 gittiğimi söyleyince çok iyi bir sonuç dedi. Çok net bir çözüm çıkartamadım sanırım ama aldığım bilgiler bunlar...
-
03 Ağustos 2015, 19:16
#1470
bugün gayri hitiyari bir test yaptım yakıt konusunda.
2850 km de iken depoyu fullemişdim.Depo göstergesi kırmızı altına indi ve ben şansımı zorlayayım istedim,yedek depo var nihayetinde
3320 km ye geldiğimde ibre kırmızı depo çizgisinin altına düşdü ve ben ümraniyeden yola çıktım ikinci köprü yoluna devam ettim.Makine gazı yememeye başlayınca anladımki benzin bitiyor,en nihayetinde kavacıka girerken makine stop etti bende sağ şeride aldım makineyi,km ibresi 3320 km gösteriyordu ve yedek depoyua alıncada beni 3-4 km daha götürdü ,benzin istasyonunda da tekrar dolum yaptım.
Hesaba göre bende 470 km üstüne çıkmışım baya.Tahmin etmiyordum ama bunun sebebleri şunlar olabilir;
-benim ön aktarma dişlisi değişmiş ve 15 inçlik dişli takılmışdı bu bir sebeb olabilir
-buji ve buji piposu değişmişdi bende ngk markada buda etken olabilir yakıtın yanma kalitesinden ötürü
-hava filitresini açık olarak yapmışdım buda yanma kalitesini artırıp bir nebze etki etmiş olabilir
-motul yağ ve bormax yağ katkısı kullandım ,özellikle bormaxın yakıtta tasaruf ettiği söyleniyordu bununda etkisi olabileceğini düşünüyorum.
Bu arada egsozumu açtırmışdım,buna rağmen bu sonuç çıktı ortaya.
Birkaç kez bu testi yapacağım şayet ortalamalar aynı çıkarsa yaptığım custom işlemlerinin sonuçları olumlu olmuş olacak.Doğru kombinasyon değişiklikleriyle 50-80 km fark elde edilebiliyorsa bunun geri dönüşüde güzel olacakdır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------
bugün gayri hitiyari bir test yaptım yakıt konusunda.
2850 km de iken depoyu fullemişdim.Depo göstergesi kırmızı altına indi ve ben şansımı zorlayayım istedim,yedek depo var nihayetinde
3320 km ye geldiğimde ibre kırmızı depo çizgisinin altına düşdü ve ben ümraniyeden yola çıktım ikinci köprü yoluna devam ettim.Makine gazı yememeye başlayınca anladımki benzin bitiyor,en nihayetinde kavacıka girerken makine stop etti bende sağ şeride aldım makineyi,km ibresi 3320 km gösteriyordu ve yedek depoyua alıncada beni 3-4 km daha götürdü ,benzin istasyonunda da tekrar dolum yaptım.
Hesaba göre bende 470 km üstüne çıkmışım baya.Tahmin etmiyordum ama bunun sebebleri şunlar olabilir;
-benim ön aktarma dişlisi değişmiş ve 15 inçlik dişli takılmışdı bu bir sebeb olabilir
-buji ve buji piposu değişmişdi bende ngk markada buda etken olabilir yakıtın yanma kalitesinden ötürü
-hava filitresini açık olarak yapmışdım buda yanma kalitesini artırıp bir nebze etki etmiş olabilir
-motul yağ ve bormax yağ katkısı kullandım ,özellikle bormaxın yakıtta tasaruf ettiği söyleniyordu bununda etkisi olabileceğini düşünüyorum.
Bu arada egsozumu açtırmışdım,buna rağmen bu sonuç çıktı ortaya.
Birkaç kez bu testi yapacağım şayet ortalamalar aynı çıkarsa yaptığım custom işlemlerinin sonuçları olumlu olmuş olacak.Doğru kombinasyon değişiklikleriyle 50-80 km fark elde edilebiliyorsa bunun geri dönüşüde güzel olacakdır.
@☺altiparmak
aliexpresden fairing almışdım ,linkini uygun vaktimde atarım size şayet onu diyorsanız.
-
03 Ağustos 2015, 21:04
#1471
Zaten şu anki fiyatlarda kilometrede 16 kuruş yakıyorsak 470km gider bir depo ile. Farklı kullanım ve trafik durumunu da etken olarak hesaba kattığımızda 450'nin altına inmemeli. Yalnız bu gün benim servis şefim 15-20.000'den sonra yakıt az da olsa artacak dedi motor eskidikçe
-
03 Ağustos 2015, 22:02
#1472
https://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go
Ben bundan istiyorum BlackGhost yaparsın sen :D
özellikle kafa güzel olmuş :D
-
03 Ağustos 2015, 22:10
#1473
ogeday35 adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=D3yt1jlB0Go
Ben bundan istiyorum BlackGhost yaparsın sen :D
özellikle kafa güzel olmuş :D
custom işi tamamiyle hayal gücü ve cüzdan kalınlığına bağlı yapılacak işler.
wunderfawe fz9 makinenin kırpılmış hali,ben chopper sever olarak naked yada ss sevmiyorum dolayısı ile chopper tarzında düşüncelerimi söyleyebilirim.
-
04 Ağustos 2015, 07:40
#1474
Blackgost, hava filtresini açık yaptırdım demissiniz.Gecen bakımında dikkat ettim bendeki hava filtresi metal bir çerçeve içinde koltuk süngeri gibi bişeydi. Sizin ki ya da orjinali nasıl merak ediyorum???
-
04 Ağustos 2015, 09:43
#1475
joviden adlı üyeden alıntı
Blackgost, hava filtresini açık yaptırdım demissiniz.Gecen bakımında dikkat ettim bendeki hava filtresi metal bir çerçeve içinde koltuk süngeri gibi bişeydi. Sizin ki ya da orjinali nasıl merak ediyorum???
Orjinal halki koltuk altında kapalı hava filitresidir ve genel anlamda performans vermemekdedir.
Benimkisi ise şu şekilde
http://img261.imagevenue.com/img.php..._122_211lo.jpg
-
04 Ağustos 2015, 09:46
#1476
Slm arkadaşlar herkeze Günaydın ben motorun tekerlerini değiştirmek için servise yolladım fakat sadece İrc marka var ve 400 tl diyor sizce iyimi yoksa baska tekermi bakmalıyım
-
04 Ağustos 2015, 11:43
#1477
IRC için ubim arkadaşımızın kullanıcı yorumları eski sayfalarda var, biz michelin kullanıyoruz şu an tubeless sibop dahil maliyet 800-850 TL'dir.
-
04 Ağustos 2015, 12:19
#1478
Çok saol buldum yorumları en iyisi biraz daha bekleyip michelin yada bridgestone almak
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------
Son bi soru daha sorcam :-) ebatlar belli 110/90/16 - 130/90/15 diye bişey di bunları biraz genişletmek mümkünü 120 ye 140 flan yada daha fazla çamurluk çarparmı ?
-
04 Ağustos 2015, 13:17
#1479
Motor yorulur ve yakıt artar, görünüm dışında yol tutuşuna da faydası olmaz, şahsen tavsiye etmem.
-
04 Ağustos 2015, 14:44
#1480
Merhaba, benim bir sorum var. Benim motor şimdi 1500 km de ve bakıma götürcem. Ama diyorum ki servise götürmeden kendim halledemez miyim? Zaten servisimden de pek memnun değilim. Bişeyleri kakalıyorlar gibi hissediyorum. Veya şu ustaya git iyidir derseniz o da olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)