sl 200 hava soğutmalı biliyordum, kubanın sitesinde yağ ve hava soğutmalı diyor
falcon freedom ve SL 200 arasında kaldım arkadaşlar...falconda vites ve akü göstergesi bile var, avantajlı mı bilmiyorum ama yağ soğutmalı..SL 200 de kendini kanıtlamış bi makina...şehir içi kullanacağım da bazen 200-300 km lik yola vururum diye düşünüyorum..sl 200 uzun yolda nasıldır, çok şişiyor mu,
@joviden ; şamandra arızası gibi duruyor, servise göstermende fayda var. Kontak kapalıyken ibrenin düşmesi normal bu arada ama muhtemel bir şamandra ya da müşir arızası var
Motorun ortalama yakıt harcaması 15-16 kuruş / km , ne kadar gaz açtığınız ve devirli kullanımla ilgili olarak değişir. Ben bir depoyla yedeğe geçmeden 420 km gittim. Tavsiyem depınuzu yarımın altına indirmeyiniz.
SL200 yağ radyatörü takviyeli hava soğutmalıdır. Öndeki radyatörde dolaşan yağ rüzgar ile soğur.
1.000 km'de 400 ml eksilme normal değildir. Eğer yağ kaçağı yoksa baştan eksik yağ konmuş. Nasıl ölçtünüz 400cc eksikliği ? Motor yeni ise bu kadar yağ yakamaz bu ciddi bir kayıp.
SL200 uzun yolda şişmez. Ancak sürekli full gaz 110-120km/h ile de gitmek için tasarlanmamıştır. 200-300 km yolda problem olmaz. SL200'e alternatif düşünülürse yalnızca WTwin 2 silindir ve enjeksiyonlu bir model anlamlı olur, gerisi teferruat
sayın arkadaşım heralde bahsettiğin rks cruiser SL200 e alternatif olarak...ama sanki chooper karbüratorlu olması daha iyi değil mi, ne bileyim daha mekanik, daha klasik, daha az sorunlu diye düşünüyorum,, tabi ki benim fikrim bu
Acaba bizim motorlara vites göstergesi takılma şansı var mıdır ben de arasıra kaçıncı viteste kaldığımı şaşırıyorum ve biraz takır tukur ses yapıyor.
Motoru İstanbul'dan aldım ve Ankara ya getirmeden önce bakımını yaptırdım. Bakımda yağı da değiştirdim. Ne kadar yağ koydular bilmiyorum. Bakımdan itibaren 1000 km yol yaptım ve bugün yağ seviyesinin gözükmediğini farkettim. Motoru yana yatırmama ya da sehpaya almama rağmen yağ seviyesi gözükmüyordu. Yağa takviye yaptım 400ml aldı ve üst seviyenin biraz altına kadar çıktı.
Bakımda Vites Rotil Keçesi keçesi de değişmişti acaba bi ilgisi var mı?
Şu ana kadar hiç yağ damlatma ya da egzos da yanık yağ dumanı görmedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------
ben de tam depoyla bi deneme yaptım 420km yaptım. Sonra fulledim 12,5 litre civarı aldı. Demek ki 1,5lt kalmış depoda.
Karbüratör kötüdür diye bir genelleme anlamsız olur, ama enjeksiyonlu yakıt sistemi her zaman avantajdır, elbette bahsettiğim püskürtmeli ve modern olanı. Bu bütçelerle de bulmak mümkün değil ...
@joviden ; muhtemel yağı eksik koydu servis. Şu andan sonra arada kontrol etmek iyi olur. Ölçümü ve İlaveyi motor soğukken yaptınız değil mi ? 15-20 dk soğutmadan yaparsanız yağ kartere inmediği için böyle görünebilir ? Yeni kontrolü soğukken yapın hiç çalıştırmadan.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Vardır ama elektronik sistem falan biraz tuzlu olur, zamanla alışacaksın ayrıca. Kaldı ki doğru devirde sürdüğün sürece hangi viteste olduğunun önemi de yok. Yalnızca kalkışlarda 1, gerisi sana kalmış. Haaa 5.viteste olduğunu unutup yükseltmeye çalışabilirsin arada, zamanla alışırsın bu duruma da. Şahsen her şeyi elektronik gösterge panelinde teşhir edilen bir motordan hoşlanmıyorum ben, sürüş biraz da motorla bütünleşmektir, bu da zaman ve makinenizle uyum sağladıkça olur
26 Temmuz gezimizden fotoğraflar ... ben yokum gerçi
Evet arkadaşlar,uzunca bir süredir custom çalışması üzerinde kafa yoruyordum.Ne çok abartı nede çok pahalı bir işe girişmek istmeedim,amacım kafamdaki tasarımı uygun maliyete çıkarabilmekdi dolayısı ile motora uygun eklemeler ve değişiklikleri yapmak için yaklaşık 3 aylık bir periyodda kademe kademe çalışmalarımı sürdürdüm.Aşşağıda gösterdiğim ürünlerin tümü aliexpress.com adresinden temin edilmişdir ve çok uygun fiyatlara alınmıştır.Hem nihayi yapılan işlemlerin listesi hemde genel resim galerisi ile kendi motorumun custom stilini ortaya çıkardım.Umarım custom yapmak isteyenlerin aklında güzel fikirler oluşturabilcek ayrıntılar verebilirim zira bu tasarımı ben kendi zevkime göre yaptım,sizlerde kendi zevkinize göre istediğiniz tarzı oluşturabilirsiniz.
Yapılan işlemler;
Görsel değişiklikler
- Gidon değişdi,T gidon monte edildi,bunun için alt kelepçe tornacıda 25cm olarak uzatıldı ve omuz hizasının 5-6 cm altında bir tutuş sağlandı.
- ön fairing takıldı
- gösterge paneli komple değişdi,dijital km saatli ve devir göstergesi tek bir panelde oldu.(vites göstergesi bizim motorlara olmuyor çünkü motor içinde müşür yok,ayrıca depo göstergeside var ama onada ayrı şamandıra takıp orjinalini iptal etmek lazımdı ben ona girişmedim)
- elcikler değişti
- tüm sinyal takımı ile arka stop değişdi,sinyaller amerikan park stili oldu,yolda görünürlük dahada arttı
- öndeki far iptal edildi,led far takıldı
- sele kesilerek custom tekli bir stil yapılarak yeniden yapıldı.
- kesilen arka artçı sele yerine çamurluk üstü demir mazgal konuldu.
- aynalar değişdi
- çantalar değişti,feyzioğlundan alındı.
Motorda yapılan değişiklikler;
- Ön kavrama dişlisi değişdi,orjinali 16" lik dişli 15"lik dişli ile değişdi.Bu motorun genel torkunu %50 artırdı.
- kapalı hava filitresi iptal edilip,açık hava filitresi montelendi,bu motorda %10-15 oranında refleks etki yaptı.
- buji ve piposu ngk ile değişti.Motor devri ve çalışması güzelleşdi,tork arttı.
- lastikler michlein city grip ile değişti (bence en önemli değişiklik bu oldu,yol tutuş v eviraj dönüşlerim güvenli oldu,motora yapılan değişimler ile 130km hız gördüm)
- motor yağ değişimi oldu,motul 10-40w 5100 ve bormax yağ katkısı koydum.Özellikle vites geçişleri çok güzelleşd,motor nefes aldı,herkese tavsiye ediyorum.
İşlemler öncesi orjinal hali
[img=http://img193.imagevenue.com/loc354/th_028214739_IMG_20150318_WA0012_122_354lo.jpg]
[img=http://img101.imagevenue.com/loc591/th_028209791_IMG_20150227_WA0014_122_591lo.jpg]
Yapılan ve monte edilen parçalar
Ön kavrama dişlisi değişimi
[img=http://img154.imagevenue.com/loc205/th_026316897_20150612_143604_122_205lo.jpg]
Hava filitresi uygulaması
[img=http://img261.imagevenue.com/loc211/th_026600899_20150612_170250_122_211lo.jpg]
Buji
[img=http://img262.imagevenue.com/loc407/th_026704634_20150613_214857_122_407lo.jpg]
Elcikler
[img=http://img21.imagevenue.com/loc236/th_026939819_20150619_101608_122_236lo.jpg]
sinyal takımı
[img=http://img156.imagevenue.com/loc408/th_802715190_20150619_101842_122_408lo.jpg]
Aynalar
[img=http://img258.imagevenue.com/loc29/th_027387599_20150622_131712_122_29lo.jpg]
[img=http://img105.imagevenue.com/loc201/th_027516147_20150622_131725_122_201lo.jpg]
Arka led stop
[img=http://img173.imagevenue.com/loc226/th_027647713_20150622_132023_122_226lo.jpg]
ÇAmurluk üstü mazgal demiri
[img=http://img121.imagevenue.com/loc172/th_802781627_20150713_152429_122_172lo.jpg]
Fİnal
[img=http://img207.imagevenue.com/loc242/th_027909102_20150727_203850_122_242lo.jpg]
[img=http://img230.imagevenue.com/loc589/th_028021169_20150727_203858_122_589lo.jpg]
[img=http://img224.imagevenue.com/loc678/th_028118284_20150727_203910_122_678lo.jpg]
[img=http://img294.imagevenue.com/loc137/th_028205457_20150727_203919_122_137lo.jpg]
[img=http://img224.imagevenue.com/loc678/th_028118284_20150727_203910_122_678lo.jpg]
[img=http://img292.imagevenue.com/loc504/th_028219445_IMG_20150725_WA0030_122_504lo.jpg]
Önceki hali
Şimdiki hali
Artık gerisi yorumlarınızda
Arkadaşlar motoru satalı neredeyse 2 yıl olacak, uzun süredir foruma girmiyorum, motoru satmadan önce çektiğim videolardan biri paylaşmak istedim.
Herkese kazasız belasız sürüşler
sistem hangisi acaba? markasını paylaşabilirmisin alarmın?
@BlackGhost ; aklına ve çabana sağlık, bence tüm modifikasyonlar yerinde ve güzel oldu, artık keyifle sür motorunu
Beni tek rahatsız eden kafa bölümündeki kabloların karışık durmasıydı, muhtemel onu da estetik bir şekilde çözersin en kısa zamanda. Şu bor takviyesini yeni yağ değişiminde ben de deneyeceğim.
kablo olayının iç yüzü şöyle abi, ben daha önce o kabloları elektrik bandı ile sarmışdım ancak ustam bana bu şekilde kullanım ile kabloların hava almayacağını ve zamanla oksitlenerek çürüyeceğini ,açıkda kalmasının bir problem teşkil etmediğini söyledi.Gerçi kafa krenajın iç elektirk tesisatını elden geçireceğim yine,bir formül üreteceğiz ama şuan ön krenaj ile alakalı bir sıkıntı yaşamadım.Sadece arka sinyallerde amerikan parklar açıkken bir süre sonra soldaki sinaylin amerikan sinayli çalışmıyor ve sağdaki amerikan park sürekli açık durduğundan sıkıntı oluyordu,kabloları kontrol ediyorum çalıştırıyorum yine aynısı oluyor ,sanıyorum bir yerden şase alıyor gibibe geldi,sonra uğraşacağım için arka sinyal amerikan parkları iptal ettim,öndekileri aktif bıraktım.
Elinize sağlık, baya uğraşmışşınız belli. Yapılan modifikasyonların toplam tutarı ne oldu acaba?
1500 tl civarı bir meblağ tuttu toplamda.
Motorun şuan ki sıfır fiyatının yaklaşık %25 ini harcamışsınız. Belki sizin satın aldığınız fiyata göre daha yüksek bi oranda harcama... Zevkler renkler değişir ve emeğinize saygısızlık etmek istemem ama modifikasyon sonrası yarattığınız etki %25 lik değil bence. Ancak şundan eminim ki bu değişiklikleri yaparken büyük keyif aldınız!
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)