evet sigortadanmış sorun...ama şuan kısa ve uzun farlarım yanmıyor...parklar sinyaller ve fren lambalarım yanıyor farlar yanmıyor.. akşam vakti tekrar söktürmek istemedim parçaları.
hava filtresi kış geldi tekrar sorun olmaya başlayacak arkaya alınıyor bende düşündüm fakat usta çok pahalıya mal olur dedi bende vaz geçtim...hava filtresinin hava giriş yönünü arkaya çevirdim ben su girmiyor artık fakat hava sirkülasyonu azaldığı için yakıtta artış oldu...hafta ya bakıma götürünce hava filtresinede bir çözüm bulacağım...
başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...
arkadaşlar gri sticker arıyorum nerden bulabilirim fikri olan varmı yada gri sticker varmıdır öyle sorayım
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
arkadaşım hava filtresinin üstündeki hava gelen yeri cıkartıyorsun ve yerine deliğin genişliği kadar olan(pimaş boru) pilastik açık dirsekler var hırdavatçılarda bulursin bir tane de havayı dengelesin diye mantara benzeyen bir pilastik var(ortası deliktir) bu iki parçayı birleştir. almış olduğun dirseğin deliğe girecek kısmını ateşte biraz yumuşatman lazım pilastik yumuşakken montaj yap dirseğin yönünüde motorun arkasına doğru çapraz şekilde olmasına dikkat et ki (küçük kapağın sol alt köşesine gelecek şekilde) hem önden hem arkadan gelcek suların girmesine engel olursun. Ayrıca hava filtresinin olduğu kutuyu sökme imkanın varsa sök ,kutu iki parçadır arasına silikon sür birleştir inan bana bunları yaparsan istediğin su birikintisinden yavaşlamadan geçersin ben yaptım ve çok memnunum biraz düşünmen yeterli
merhaba arkadaşlar yağmurlu havalarda motora bindiğimde beni istediğim yere kadar motor götürüyor,fakat stop ettiğimde motor çalışmıyor,marşa basmaktan akü bile bitiyor ama genede çalışmıyor bijiyi yerinden çıkrtıyorum aşetlemeye bakıyorum kıvırcım çıkartıyor.ve hatta buji bile ıslak yakıtta geliyor.ama çalışmıyor.bu durumda iki defa götürdüm en yakın tamirciye bir zar zor çalıştırdı diyeri ise çalıştıramadan motoru tamirciden çıkartım.bir yere park ettim işim vardı.yarım saaat sonra tek marşla çalıştı.tamircilerin yaptığı işlemleri anlatayım sizlere,sibop ayarı bozuk olabileceğini söylediler,karbüratörü söktüler,ateşleme bobinine baktılar.bujiyi değiştirdiler,vb en az 5 tamirciye gittim ama sorunu bulamadılar.anlayacağınız bu sorunu ben her yağmurlu havada veya yıkadığımda yaşamaya başladım.muhtemelen yakın bir zamanda motoru benzin döküp yakacağım. şaka bir yana motora olan bütün güvenim bitmek üzere!benim bu yaşadığım sorunu yaşayıpta sorunu bulan veya öneride bulunacak arkadaşlara sesleniyorum.
şimdiden teşekkür ederim.
kısa devre olma durumunda buji arkı azalabilirmi?arkadaşlar
Buji arkı arızalanmaz ama Ali kardeşimin de dediği gibi kısa devreden dolayı akü boşalır zayıflar buda istenmeyen bir durum . Başlarda bende motorumu yıkatıyordum ama sakıncalı olduğunu öğrenince şimdi sadece fırça ile köpürtüp siliyorum . Elektrik aksamı olan yerlere fazla su gelmemesine dikkat ediyorum .
[I]Ne kadar bilirsen bil anlatabileceklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır [/I]
benim şuan kısa ve uzun farlarım yanmıyor patlak da değil...geçengün sigoratyı değiştirdim ondan kaynaklandığını zannediyordum fakat farlarım hala yanmıyor..arka fren müşürüm de çalışmıyor..büyük ihtimalle ordan su girdi diye düşünüyorum..pazartesi ufak bi bakıma götüreceğim. sorunun ne olduğunu öğrenip yazarım buraya...
başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...
arkadaşlar 2-3 gündür izmir de sağanak yağmur vardı.Geçen akşam işten çıktım yollar sel olmuş ama durmadım hava filtresine su dolmuştur diyordum.3 gündür yağmurda gidip geliyorum şimdilik bir problem yok.Ben hava filtresini üstündeki hortumu arkaya çevirdim, su girmiyor bu şekilde bence deneyin...
başkasının ayıbını ört ki; bi başkası da senin ayıbını örtsün...
arkadaşlar bi sorum olucak malum havalar soğudu motorları ısınması zaman alıyor ben çalıştırıyorum ve 40 50 saniye bekliyorum kalkış yapıyorum motor acayip boğuluyor sizdede oluyormu bu geçen gün karbüratörü tıkanmıştı servise götürdüm oldu ama yine boğuluyordu hissettim servise götürdüm usta bişeyi yok dedi nasıl yok sa anlamdım artık motor aşırı boğuluyor acaba karbüratörde pislikmi var hala yoksa havalar souk olduğundanmı gazı yarılıyorum bazen motor 30 la gidiyor sora birden fırlama yapıyor 3 kere geldi başıma bide bum karbüratör ayarı varmış motor fazla benzin yakmasın diye onu yaptırdınızmı siz yaptırdıysanız fark oldumu son bi soru süratiniz düz yolda kaç km oldu en fazla
Soğuk havalarda motorun boğulması normal ısınmasını beklemen lazım 1- 2 dakika motor ısınmadan kalkarsan motor stop eder ayrıca motor kötü aşınır motor ısınınca sorun ortadan kalkıyor . Düz yolda ben en fazla 110 km sürate çıktım sonra korkup elimi gazdan çektim motor titremeye başlamıştı . 2 Kişi ile çok rahat 90 yapıyor .
[I]Ne kadar bilirsen bil anlatabileceklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır [/I]
bendede T1 var kasası baya ağır ama motor daha rodajı tamamlanmadı düz yolda 2 kişi iken 105 i gördü.Sadece göstergelerin olduğu panel ve direksiyon bölümü 19A daki gibi olsaymış işte ozaman T1 efsane olurmuş
allah allah benim motor 2800 km de en fazla 95 yaptım bak şimdi canım sıkıldı
dostum ben bin km ye kadar 50 nin üstüne çıkmadm ama arada otobana çıkıp hız yaptım belki onun faydası oldu.2000 de tam olarak motor açılıcak tahminimce
Benim motor 800 km de bende en fazla 100 yaptım..Paso ışıklar olduğundan burda ya yol bitiyo yada ışıklar geliyo
1000 bakımından sonra bi izmir yapıcam otobandan o zaman açılcak neresi warsa açıcam inş
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)