Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Yamaha MT-09 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #861

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Ne kazalar geçirip 10. sahibinde hayatını sürdüren, 200 bine vurmuş 07’ler ve 09’lar var. Hiç motor arızası olana rastlamadım. Bence nasıl isteniyorsa öyle kullanılabilir.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #862
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen top speed ile aşırı zorlanmamalı,aşırı devirden kaçınılmalı açıklamasını nasıl bir tutabiliyosun önce ordan başlayalım.Okuduğunu anlayamamak mı,yoksa türkçen mi zayıf?
    Mekanik bilgime gelince,okuduğunu anlayamayan adama mekanik ne anlatsam anlamıcak ama mt-09'u komple söker toplarım.ki yamaha türkiye'de ki adamlar o kadar yetersiz ki,düşün sen bile ara da kaynarsın.
    Şimdide mekanik ustası mi oldun benim mekanik konusunda bilgisiz olduğumu nereden çıkardın acaba. Daha önce mt07 bloğu ve birsuru 125cc 4 zamanlı ve 2 zamanlı motor dağıtıp toplamışlığım var. Çocukken motosiklet ustasının dükkanında büyüdüm.
    Öyle mekanik bilgim şöyle böyle demekle olmuyor o işler koç yavrusu tamam mı?

  3. #863

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodaj olayına inanmamak aptallık değil.MC Garage'ın rodajla ilgili videosu var.Birini canı çıkarana kadar sürüp diğerini kitapçığa uygun halde sürüyolar ikisi de nerdeyse aynı çıkıyor.Ucuz Çinli değil ki gaz açınca motor dağılsın
    Evet, ben de rodaja inanmıyorum. Daha doğrusu şöyle; rodaj süresince nispeten yumuşak ve zorlamadan, "full performans almaya çalışmadan" kullanmak yeterli, çok kasmaya gerek yok modern japonlar için... En önemlisi hararet yaptırmamak motoru aşırı ısıtmamak.

    (Ama ben zaten genel olarak agresif kullanan biri değilim, o hesaptan ben her daim rodajdayım zaten hehehe)

  4. #864
    Soprano4192 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2017
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha MT09-SP
    Arkadaşlar parasını veren veriyor alıyor motoru istediği gibi kullanır. Gereksiz yere polemiğe girmeye gerek yok. Madem 50k gitmeyecek 20k gidecek motorum ben goze aldim parasini ben verdim. Yemisim rodajini...

  5. #865
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdide mekanik ustası mi oldun benim mekanik konusunda bilgisiz olduğumu nereden çıkardın acaba. Daha önce mt07 bloğu ve birsuru 125cc 4 zamanlı ve 2 zamanlı motor dağıtıp toplamışlığım var. Çocukken motosiklet ustasının dükkanında büyüdüm.
    Öyle mekanik bilgim şöyle böyle demekle olmuyor o işler koç yavrusu tamam mı?
    Bırak şimdi sidik yarıştırmayı da dansöz gibi kıvırmadan top speed ile aşırı zorlanmamalı,aşırı devirden kaçınılmalı açıklamasını nasıl bir tutabiliyosun onu açıkla biz de engin bilgi ve tecrübenden faydalanalım.

  6. #866
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Normal mt09 ile SP modeli arasında kaldım. Normalini arkadaşa biraz nazlanarak sokaktan dönüp gelme olarak kullanmıştım o yüzden amortisörü virajda çukurda nasıl hiç bilmiyorum.
    Normali ile SP modeli arasında ki farkı bilen eden var mı amortisör olarak. SP modelinin üstünde ciddi iyi amortisörler var fakat normali ile arasında ki farkı merak ediyorum. ikisinide kullanan veya bu konuyla alakalı birşey duymuş bilen arkadaşlardan görüşlerini almak istedim. SP modelinden beni iten şeyler rengi ve 9 bin lira civarı daha pahalı olması. O paraya egzoz, radyatör koruma gibi şeyler alınır

  7. #867

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-07
    Sende takmışsın kafaya. Alacaksın motoru. Şimdiden hayırlısı olsun.

  8. #868
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende takmışsın kafaya. Alacaksın motoru. Şimdiden hayırlısı olsun.
    Valla hacı biraz öyle oldu kafaya taktım. birkaç sefer sürme şansım oldu şöyle diyim abartısız buna birkere binen evli adam karıyı boşar bu motor için

  9. #869
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal mt09 ile SP modeli arasında kaldım. Normalini arkadaşa biraz nazlanarak sokaktan dönüp gelme olarak kullanmıştım o yüzden amortisörü virajda çukurda nasıl hiç bilmiyorum.
    Normali ile SP modeli arasında ki farkı bilen eden var mı amortisör olarak. SP modelinin üstünde ciddi iyi amortisörler var fakat normali ile arasında ki farkı merak ediyorum. ikisinide kullanan veya bu konuyla alakalı birşey duymuş bilen arkadaşlardan görüşlerini almak istedim. SP modelinden beni iten şeyler rengi ve 9 bin lira civarı daha pahalı olması. O paraya egzoz, radyatör koruma gibi şeyler alınır
    piste girmediğin sürece ikisi arasında ki amortisör farkını ciddi hissetmen imkansız,aksini iddia eden tamamen psikolojik.Düz mt9'un amortisörleri yukarı bacalardan sıkıp sertleştirirsen şehir içi sp kıvamına gelir.Motor bloğu,yakıt haritası herşey aynı düz mt9 ile,arada ki farka 750-800 tl ye lisanslı yazılım atıp 223 km limitini açar 5 inci vites de 250 yi görürsün ama 6 ya da atsan aerodinamik yüzünden hızlanacağın + 10-15 km sadece.Top speed ile aşırı zorlanmamalı,aşırı devirden kaçınılmalı açıklamasını bir tutabilen biri için mt9 un düzü de sp si de sana çok ama kız gibi hep B modun da kullanırsan başka,hareket ettirir cbf gibi sürebilirsin,bence o kadarını başarırsın,yaparsın yani.Haa ama patron benimi oynamaya kalkarsan senin gibi tecrübesiz birini sakat bırakır o tork.

  10. #870
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piste girmediğin sürece ikisi arasında ki amortisör farkını ciddi hissetmen imkansız,aksini iddia eden tamamen psikolojik.Düz mt9'un amortisörleri yukarı bacalardan sıkıp sertleştirirsen şehir içi sp kıvamına gelir.Motor bloğu,yakıt haritası herşey aynı düz mt9 ile,arada ki farka 750-800 tl ye lisanslı yazılım atıp 223 km limitini açar 5 inci vites de 250 yi görürsün ama 6 ya da atsan aerodinamik yüzünden hızlanacağın + 10-15 km sadece.Top speed ile aşırı zorlanmamalı,aşırı devirden kaçınılmalı açıklamasını bir tutabilen biri için mt9 un düzü de sp si de sana çok ama kız gibi hep B modun da kullanırsan başka,hareket ettirir cbf gibi sürebilirsin,bence o kadarını başarırsın,yaparsın yani.Haa ama patron benimi oynamaya kalkarsan senin gibi tecrübesiz birini sakat bırakır o tork.
    SP ile düz MT 09 un bende pek farkı olduğunu düşünmüyorum. Sadece amortisörü farkı var zaten sokak ağırlıklı kullanacağim arada birde şehirler arası yollarda.
    Daha önce mt09 kullandım hafifliğinden dolayı ve küçük oluşundan dolayı kullanımı çok kolay ama dediğin gibi tam alışmadan limitlerde kullanmak çok sakıncalı olur ilk bindigimde anı tepkilerden dolayı biraz korkutmuştu. rodaji bitirene kadar motora tamamen alışmış olurum muhtemelen.

    Bu arada top speed ile aşırı zorlanmamali olayını bir tutmuyorum anlaşamadik bir türlü. sen bildiğin gibi yap ben bildiğim gibi yapayım yoksa boş muhabbet

  11. #871
    Soprano4192 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2017
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha MT09-SP
    1000 bakımına giderken



    Ve bakım 4-R koydurdum yağı. Sag olsunlar isciligi düştuler 650 tl yerine 504 tl ödedim 1000 bakımına...



    Buda bu motor 4.2 yakmaz diyenler icin; (Ayrıca tekrar belirtiyorum kendi yol bilgisayarı hesabıdır bu. Bizim hesaplarimiz farklı çıkabilir.) Hatta ve hatta 4.0 a kadar düştü fakat onu çekmedim en sonda garaja birakirken 4.3 idi. Kullanım şeklime gelecek olursak 70 ile 100 km arası. İki kişi kullandım. Bir kısmında bir sure gazlama tek teker ve agresif kullanim yaptım cok uzun tutmadim. Verdigi deger bu.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------



    Bir sey daha belirtmek istiyorum. Yakit aldim trafik sıkıştı ve ortalamayi sifirladim, 20 km yide geçemedim bir süre. Normalde 20 km ye kadar anlik tuketim olcum yapmıyor veya yapıyor ekranda göstermiyor fakat ortalama tuketim olcumuni yapmis ve 8.9 gösterdi direk. Cok yuksek bir değer. Demek istediğim bu motor şehir içini hic mi hic sevmiyor. Genelde şehir ici kullananlar bu sebeple ortalamayi dusuremezler diye düşünüyorum. Saygılar herkese iyi sürüşler...

  12. #872
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Soprano hocam senin boy kaç makine az siritmis gibi altında ama çekim açısından dolayı mı acaba

  13. #873
    Soprano4192 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2017
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha MT09-SP
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soprano hocam senin boy kaç makine az siritmis gibi altında ama çekim açısından dolayı mı acaba
    181 cm boyum güzel kardeşim. Belki açıdan olabilir bilemedim

  14. #874
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Alıntı Soprano4192 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    181 cm boyum güzel kardeşim. Belki açıdan olabilir bilemedim
    Büyük ihtimal çekim açısından motor küçücük durmuş çünkü
    500lira civarı 1000 bakımı için çok değil mi yağ ve yağ filtresi dışında değişen birşey oldu mu

  15. #875
    Soprano4192 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2017
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha MT09-SP
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük ihtimal çekim açısından motor küçücük durmuş çünkü
    500lira civarı 1000 bakımı için çok değil mi yağ ve yağ filtresi dışında değişen birşey oldu mu
    Karter tapa pulu değişti birde. Ucuz gerçi o. Normal yari sentetik yag ile 385 tl zaten ücret. Yamahanin sitesinde tum modelleri icin periyodik bakım tablosu var fiyatlari görebiliyorsunuz. Ben en iyi yagi koydurdum 650 tl tuttu. İşçilik düştüler 504 tl ödedim. Evet kesinlikle çok fakat yapacak bir şey yok malesef... Bir daha servise götürmeyi düşünmüyorum ben kendim hallederim. 1000 bakimi oldugu için garanti sorun olmasin diye götürdüm.

  16. #876

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2016 CB500F
    Vay anam babam, biz 250TL Motul 7100'e (2,7l) veriyoruz diye çok buluyoruz, Yamaha kendi yağına 500-600TL fiyat çekiyor!?

  17. #877
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Litresi 120-130 lira filan mı o yağın anlamadım ki motul 7100 ün bile litresi 80 civarı 3 litre desen 240+ yağ filtresi 360 işçilik 460 çıkması lazım kaba hesapla

  18. #878
    Soprano4192 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2017
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    Yamaha MT09-SP
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/se...bakim-tablosu/


    Buradan MT-09 diye aratın bakım ücretleri çıkıyor. Yapacak bir şey yok. Garanti için böyle gerekli. Kendimde en iyi yağdan istedim. Ayrıca kendim yağ getirmeyide teklif ettim ama kabul etmediler...
    muhammetcon bunu beğendi.

  19. #879
    drejj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax
    Alıntı Soprano4192 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/se...bakim-tablosu/


    Buradan MT-09 diye aratın bakım ücretleri çıkıyor. Yapacak bir şey yok. Garanti için böyle gerekli. Kendimde en iyi yağdan istedim. Ayrıca kendim yağ getirmeyide teklif ettim ama kabul etmediler...
    Kendi bilgisizliinin kurbanı olmuşsun bunun yapacak bir şey demen ile alakası yok.Sırf pahalı en iyisi budur diye gidip daha çok süpersportlar için kullanılan full sentetik 4R yağ koydurmanın mantığı ney? vites geçişlerin 500 km sonra kemikli geçmeye başlayınca olsun 4R yağ bu boru mu diye kendi kendini tatmin edersin.10w40 yamalube yarı sentetik litresi 45 tl şu yağ fazlası ile işini görebilen bir yağ.
    1000 km bakıma 500 tl ödemek,alkışlarım senadır.

  20. #880
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Motosikleti
    Şuan yok:(
    Alıntı drejj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi bilgisizliinin kurbanı olmuşsun bunun yapacak bir şey demen ile alakası yok.Sırf pahalı en iyisi budur diye gidip daha çok süpersportlar için kullanılan full sentetik 4R yağ koydurmanın mantığı ney? vites geçişlerin 500 km sonra kemikli geçmeye başlayınca olsun 4R yağ bu boru mu diye kendi kendini tatmin edersin.10w40 yamalube yarı sentetik litresi 45 tl şu yağ fazlası ile işini görebilen bir yağ.
    1000 km bakıma 500 tl ödemek,alkışlarım senadır.
    Tutumun davranışın çok yanlış böyle yaparak insanda ne heves ne birşey bırakıyorsun. Ondan sonra mt09 başlığına neden kimse yazmıyor al işte senin gibiler yüzünden yazacak olanda yazmak istemiyor. İnsanları bı salin kardeşim yazsınlar çizsinler sahip olduğu motosiklet hakkında rahat rahat birşeyler paylassinlar.

    Sana tekrar söylüyorum tamamen hurafelerle kulaktan dolma bilgilerden ibaret boş bir balonsun millete atlayip durma yağın önemini bilen adam en iyisini koydurur tabikide. Sen git yarı sentetik koydur sahip olduğun kullandığın motosiklete acıdım


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)