Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #281

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 2013
    Rica ederim motobey küçükde olsa bir faydam olduysa ne mutlu bana.
    Kısmet olursa (maddi durumlar :( ) Mart-Mayıs arası bende alacağım bu karakızlardan bir ara Ramzey <-> Karakız arasında kaldım ama sonunda karakıza karar verdim, şimdiden arka cantı alır almaz 16 yapma düşüncem var, göbeği sabit tutup cantı kurduracağım yada kendim kurarım bu şekilde arkaya takılabilcek lastik alternatifleri artmış olur.

    Bu arada telli cant nasıl kurulurla ilgili resimli bir yazı hazırlıyayım bir ara bizim gibi herşeyi kendim yaparım diyen arkadaşlara minik kaynak olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Bu motorlar gerek görüntü, gerekse kalite bakımından diğer Çinlilerin içinden sıyrılıp çıkıyor. Oldukça etkileyici bir görüntüsü var. Bakımlarını aksatmadığın ve Doğan görünümlü Şahin olma misyonu yüklemediğin sürece işini görebilecek bir makina. Sadece ufak tefek sıkıntıların oluyor ki bunlarda elin anahtar tutuyorsa sana keyif verecek uğraşlar sunuyor.

    Bu fiyata böyle güzel bir uğraş edinebildiğim için Çinlilere müteşekkirim. Keşke bu motorları kendimiz üretebilseydikte, elin Çinlilerine minnet etmeseydik. Ama öbür taraftanda bizi yıllarca jawalara, Mzlere ve dandirik pejo, Moblyette gibi dandirik, değişmez, yenilenmez, bir türlü alternatifi sunulmaz modellere mahkum eden üreticilik zihniyetini kaybetmiş sanayicilerimize kalsak, hala aynı teranelere mahkum olarak yaşayıp giderdik diye düşünüyorum. Kopyacılık bile yok bizimkilerde. İşte Çinliler kopyalamanın kralını yapıyorlar ve gayette güzel başarıyorlar. Keşkelerle geçecek ömrümüz vallahi.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  3. #283
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Motobey 130 falan çatlatacaksın makinayı hangi yolda yaptın 130'u şaşmaz-susuz otoban girişi arası mı? Bu arada ben dün akşam çok salakça düşüm (salaklık bende sebebini anlatmiim), full koruma olmasa dizi fena parçalamıştım, gidon yamuldu ve elcik korumanın üstü sıyrıldı, gece gece başka bişey var mı göremedim, botunda bayağı derisi yüzülmüş, eldivende yüzülmüş ama şükür bende bişey yok. :(

  4. #284

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Kastore,

    Geçmiş olsun dostum. Kazalar maalesef hayatımızın bir parçası. Ama senin gibi bilinçli bir arkadaşın kaza yapmasıda normal. Kendini suçlama bence. Muhtemelen konsantrasyonunu bozacak bieşeyler vardı kafanda Korumalı olman beni sevindirdi ve adım gibi eminim ki, seni daha çok sevindirmiştir. Gidonun düzeltilmesi kolay ama uygun manevila kuvvetini uygulayabilmen için destek noktalarını iyi ayarlamalısın yoksa hem düzeltemezsin gidonu hem de zorlarken kırabilirsin mazaallah.

    Ben Batıkent dönüşü Optimum mağazasının yanından hemen çevre yoluna çıktım ve elvankent-sincan dönüşüne kadar olan mesafede bu sürati yaptım. Normalde her seferinde ibrem 140 km/h çizgisini aşar geçerdi. Hatta bir seferinde 4, viteste 125 km/h hızı görmüştüm. Ama anlayamadığım bir tutukluk var. Haftasonu Karakızıma bakacağım.

    Bu arada motorumun benzin musluğunun hemen altında motor bloğunun gövdesine monteli bir aparat var. İki vida ile gövdeye bağlı ve ortada serbest dönen bir vida var. Bu vida bloğun içinden egzantrik zincirin gerilimini ayarlıyor bildiğim kadarıyla. Kardeşim bilmeden biraz sıkmış mı gevşetmiş mi tam bilemiyor ama egzantrik zinciri gergi vidasını oynamış. Acaba zararı olur mu veya normal konumu nasıl tespit edilebilir? Acil bilginize sunarım.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  5. #285
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Sevgili Kastore geçmiş olsun diyorum.

    Xtremetawsan, manuel yükleme sayfasının bağlantısı için teşekkürler.

    Dostlar fazla hız yapmayın ne olur.

    Herkes dikkat etsin kendine, görüşmek üzere...
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  6. #286
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Sevgili kastore,
    Kardeşim geçmiş olsun. Allah kaza-bela vermesin hiçbirimize.(Amin)
    Son olarak; "Acele giden, ecele gider." (Bu atasözünü hız tutkunlarına armağan ediyorum.) Saygılar...
    Ayrıca bu 100. mesajım...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  7. #287

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili baycode ve Increadible,

    İnanın ki hız meraklısı biri değilim ama dün gece ki yol şartları o kadar uygundu ki dayanamayıp gazladım. Ama asla 30 saniyeden fazla tam gaz gitmemişimdir. Hızlanırım ama deli gibi gideyim derdim olmaz. Ama bu arada uyarılarınız içinde teşekkür ederim. Bir kulağımdan giedi ve ötekinden çıkmasın diye parmağımla kulağımı tıkıyorum şu anda.

    Bu arada sevgili Baycode soruma ilişkin bir yaklaşımın var mı acaba?
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  8. #288
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar,

    Full korumasız çıkmamanın faydasını gördüm allaha şükür, botum bile özel. Bu istanbul trafiği bu sene içinden çıkamıycak bi hal aldı, kazamın sebebide bu trafik zaten, insan sakin olamıyor bu trafikte, emin olun 1 motor geçicek yer bile bırakmıyorlar. Bıraktıkları yerede zaten girmeyin. Her an bişey olabilir. İnsanlar muhtemelen çıldırdı.

    Motobey senin dediğin gibi o vida egzantrik zincirinin bolluğunu veya gerginliğini ayarlıyor. Orayı kendinde sıkabilirsin, genelde bollaşma olduğunda ordan sıkıp düzeltiliyor. Ben benimkini sıktım geçen gün bahsettiğim zincir arızası dolayısı ile o yüzden biliyorum. Motor rölantide çalışırken orayı sıkman lazım. Problem çıkmaz tahminim.

  9. #289
    kangoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    sevgili kastore geçmiş olsun kardeş.. dikkatli olmaktan daha önemlisi daha fazla dikkat etmektir::..

  10. #290
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Sinyal farları değişimleri ve zincirin şaseye sürttüğü yere lastik kaplama modifikasyonları tamamlandı.

    Bu seferki yağ değişiminde ustamın önerisi ile 15-50 4T Shell koydurdum motora, bakalım nasıl olacak?

    Sinyal farlarını yerine tesbit eden lastikler çok uyduruk olduğundan, daha motorum 6 aylıkken çatlamış ve çok okşanmış kurt kulağı gibi sallanmaya başlamıştı

    Asya servisinde bulduğum sinyallerin tanesi 7.5 YTL, dışarda bulduklarım 2.5 YTL idi. Ucuz olanlar Yamaha scooterlarda ve bir çok motorda kullanılan tipteydi, aslında görüntüleri fena da değildi ama montaj şekilleri bizimkilerden farklıydı. Ekstradan vida delik yeri açmak gerekiyordu. Daha önceden satınaldığım bu sinyalleri montajı sıkıntılı olacak düşüncesi ile iade ettim ve Asya servisinden, bazı scooter modellerinde kullanılan bir modeli aldım (7.5 YTL olan). 4'ünü de bununla değiştirttim. Ustam bu modelin lastikleri çatlamaz diye garanti veriyor (söz diyelim şuna), güvendiğim bir usta, bakalım zaman her şeyi gösterecek...

    Biraz da görüntülerle anlatayım.

    Bu ön.


    Bu da arka (Baycode' un B'sine dikkat ).




    Daha önceden bahsetmiştim, bu motorlarda zincirin altta kalan kısmının, öndeki dişliye doğru gittiği kısımda, motorun şase demirine deyme durumu var (motordan inince veya motor havalandığında zincir bolarıp buraya değebiliyor). İşte diğer bazı kros motorlarda özel plastikle kaplı olan bu demir boru bizimkinde çıplak bırakılmış
    Bu kısmı kaplamak için parçacıdan, 1.6YTL'ye, markasını bilmediğim bir motora ait pedal lastiği aldım. Bu lastiğin içi boş, bir ucu da kapalıydı. Kapalı olan ucu kestim ve alttan boydan boya maket bıçağı ile lastiği yardım. Sonra bunu, zincirin değdiği yerdeki şase borusunun üzerine yerleştirip, lastiğin üzerindeki oluklara denk gelecek şekilde plastik gerdirmelerle parçayı yerine sabitledim. Sonuç: Arada bir gelen şıkırtı kesildi ve sürtünmeden dolayı ne zincirim ne de şase borusu zarar görüyor. Şiddetle tavsiye ederim

    Biraz da ben susayım fotoğraflar konuşsun.

    Monte ettiğim parça, zincirin altında gördüğünüz siyah lastik.


    Bu da farklı bir açıdan görünümü.




    Sevgili Motobey, yukarıda sormuşsun, yeni farkettim, cevabını burada vereyim, oynamış olduğunuz vida senin de yazdığın gibi ekzantrik zincirinin ayarı için. Bunu katiyen ellememeniz lazım. En kısa sürede servise götür bence.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  11. #291
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Sevgili Baycode,
    Kardeşim yine coşturtmuşsun başlığı. Yaptığın modifikasyon çok gerekli bir olay. Umarım derdine derman olmuştur. Neyse yaptığın sıcak ve samimi paylaşımın için teşekkür ederiz. Ayrıca, yaptığın çalışmaları ilgiyle takip ediyoruz. Saygılar...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  12. #292

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili motor dostları öncelikle günaydın,

    Yokluğumuzda sitemizde yine beyin fırtınaları estirilmiş. Sevgili dostum Baycode, çok pratik fikirlerin var. Seni kutlamamak mümkün değil. Uzun süredir motorumla ilgilenemedim.Ama haftasonu ustamın yanına gittim. Kısıtlı bir süreliğine olsa da motorumun dertlerini anlattım. Havalar biraz daha soğuduğunda motorların işinin kalmayacağını ve tüm gününü benim motora ayıracağına söz verdi. Ayrıca motordan anlayan ve motoruna iyi davranan bir müşteri olduğum için çok farklı bir yerim olduğu iltifatını yaptı. Sebebine gelince serviste 4 tane As200 gy vardı ve hepsi Çinli olmasına rağmen Çin işkencesine maruz kalmıştı. Hatta bir tanesi oldukça uzun bir yokuşta dört kişiyle uzun süre dayanıklılık testine tabi tutulmuştu ve henüz 2500 km'de olmasına rağmen motor aksamına verilebilecek her türlü zarar verilmişti. Benim gibi çukura girdiği zaman motorundan özür dileyen bir adam için yürek parçalayıcı idi.

    Bu arada Ustam bana tamir ve bakım kılavuzunu verdi. İngilizceydi ve benden çevirmemi istedi. Kısmetse önümüzdeki hafta çevirisini yapacağım elimden geldiğince. Benzin kaçağı sorunu için depoyu söktük ve benzin musluğunun depoya bağlandığı yerdeki sarı kaynaktan kaçırdığını gördük. Vaktim kısıtlıydı ve başka bir zaman kaynağa götürmek üzere geçici olarak sabun çözümünü uyguladık. Egzantrik zinciri gergisinin vidasını sıkıladık. umarım herhangi zarar oluşmamıştır ama motorda aksayan bir yan yok. Ustam sadece biraz subap sesi olduğunu söylediki bende bunun farkındayım. Ama 5000 veya 6000 km demeden subapları ayarlatmayı pek düşünmüyordum. Zaten motor 4700 km'de. Belki önümüzdeki hafta sonuna bu işi hallettiririm. Çünkü motor yeterince açıldı diye düşünüyorum.

    Bu arada hafta sonu eşimle ve kızımla beraber Ulus'a Yıba çarşısına indim. Kızımın çok yoğun isteklerinden ve şimdiden bir bilince ulaşmasını istediğimden ötürü; ona bir çocuk kaskı aldım. Çok şirin birşey. Amacım şimdiden kask kullanımının biliçaltına yerleşmesini sağlamak. Zaten 4 yaşında olmasına rağmen motor hastası oldu iyice. Bu arada kendimede balaklava aldım. Laser vertigo Lx kaskımdan menmunum ama özellikle boyun kısmımdan aldığım rüzgar beni üşütüyordu. Balaklava çok güzel bir koruma sağlıyor. Ayrıca eşime ve kardeşime artçıyken kullanması için iki çift eldiven aldım. Yani anlayacağınız kendim kadar artçınında güvenliği çok önemli.

    Neyse çok uzatmamyayım. Gün içinde arkadaşlarla hasb-i hal ederiz yine.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  13. #293
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Sevgili Motobey, seni bilinçli davranışından ötürü kutluyorum. Trafikte en çok sinir olduğum şeylerden birisi de motorcu artçılarının (ki genelde ya eş ya da kız arkadaşları oluyor) tamamen korumasızken, sürücünün en azından kasklı olması.

    Benim 2. bir kaskım yok ama çok ısrar eden arkadaşlarıma kısa bir tur attıracağım zaman kendi kaskımı onlara veriyorum ve yavaş gidiyorum.

    Önümüzdeki günlerde burada motor fuarı açılacak, kısmetse ben de artçım için tüm malzemeleri alacağım.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  14. #294

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Baycode,

    Artçı sorumluluk işidir. Çünkü bir kaza anında motor sürücüsü dengesini kaybetse bile mantıken gidonlardan tuttuğu için bir miktarda olsa kendisi için dayanak noktası oluşturacaktır. Ama artçı daha ilk etapta duruşunu kaybederek yola savrulacaktır. Hatta trafiği seyretmiyorsa hazırlıksız yakalanacak ve kazayı daha çok hissedecektir. Bu yüzden arkama artçı aldığım zaman mutlaka 2. kaskımı yanımda bulundururum ve kasksız bindirmem. Ekstra olaraksa sırt korumamı ona giydiririm. Çünkü montumun çok kaliteli olmasa da sırt koruması var. Bu hafta sonu eşim için dizlik alacaktım ama eşim minyon olduğu için diz koruması üzerinde sağlam durmadı maalesef. Başka modelleri inceleyeceğim kısmetse. Olmazsa voleyvolcuların kullandıkları korumalardan alacağım diz ve dirsekleri için ya da bisikletçilerin kullandıkları sert korumalardan.

    Bu işlerin şakaya gelir yanı yok. Motoru sevdirmeye çalışırken toptan soğumasına sebebiyet vermek istemiyorum.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  15. #295
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    baycode cumartesi akşamı geldiğin için öncelikle teşekkürler... ayrıca sen gittikten sonrada motorundan bahsedildi. tabii dünde Allah nazardan saklasın fuardan önce yine enjoyda toplanırız sanırım.
    ayrıca resimli anlatımına bayıldım. ellerine sağlık
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  16. #296
    cardoso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2005
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kanuni caracal 200
    motobey baycode tşkler

    baco nerdesin grenajı degiştirmedinmi
    Her Ne Kadar Sosyetik Olmasakta Her Genc Kizda Resmimiz Her Yerde Izimiz Vardir Cunku Biz DENİZLİLİYİZ (DENİZLİ MT)

  17. #297
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baycode cumartesi akşamı geldiğin için öncelikle teşekkürler... ayrıca sen gittikten sonrada motorundan bahsedildi. tabii dünde Allah nazardan saklasın fuardan önce yine enjoyda toplanırız sanırım.
    ayrıca resimli anlatımına bayıldım. ellerine sağlık
    Yahu motor benim önümemi geçti yani, ne kötü, niye benden bahsedilmedi

    Şaka şaka

    O gün kısa sürdü birlikteliğimiz ama güzeldi. Gençlik iksiri almak lazım arada sizlerden

    Beğeniler için teşekkürler. Ben de sizin motorların son hızını ve sesini çok beğendim. Bir itirafta bulunayım: alacağım motor modeline askerdeyken karar vermiştim.Askerdeyken ilk etapta almayı planladığım motor sizinkilerdi. Ancak dağa bayıra vuracağım için AS200GY-2'yi tercih ettim.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  18. #298
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    hani bir söz varya " bir gün herkez endurocu olacak " diye. sanırım doğru... ama şuanki motorumdan da vaz geçemiyorum. kısmet yılbaşı biletine azıcıkta olsa para vurursa çift lerim motoru
    cuma akşamı yine toplanırız sanırım. cumartesi ise herkez fuarda olur...
    ayrıca senden bahsedilecek ama zamanı var!!! neden dersen o güzel fotoğrafları çekmeye bi başla, herkez makinesini sana verecektir gezilerde bunalıcan sanırım
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  19. #299

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Baycode demiş ki,

    O gün kısa sürdü birlikteliğimiz ama güzeldi. Gençlik iksiri almak lazım arada sizlerden

    Sevgili dostum endurocu ruhuna sahip bir insan her daim genç kalır zaten. Yaşadığı her macera onu biraz daha gençleştirir. Ben daha 11 kasım itibari ile 32 yaşımı bitirdim ve 33 yaşımdan gün almaya başladım. Ama motorumun üstüne çıkınca yeniden doğmuş gibi oluyorum her seferinde.

    Sevgili Cardoso,

    Asıl ben teşekkür ederim. Sizlerin sayesinde motorumla daha çok ilgileniyorum ki sizlerle paylaşabilecek doneler yakalayalım. Bu arada istersen bizlerle motor hususunda yaşadığın son olayları paylaş. Sitede ne kadar değerli olduğunu anlarsın.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  20. #300
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Motobey iyi seneler,

    Ben sizden dahada yaşlıymışım yaw Bende 27 Ekim'de 34'den gün aldım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler