Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Kenan'dan özür diledi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
     
    Dünya Supersport Motosiklet Şampiyonası'nda mücadele eden Türk sporcu Kenan Sofuoğlu'nun takımı Honda, motorlarda yaşanan sorunlar nedeniyle özür diledi.

    Kenan Sofuoğlu yaptığı açıklamada, İngiltere Donington Park'ta gerçekleştirilen sezonun 9. yarışında da istenilen performansı elde edemediğini kaydetti.

    Motorda ciddi sorunlar bulunduğunu ve bunu çözemediklerini ifade eden Sofuoğlu, “İngiltere'deki yarışmanın ardından takım menajeri, motorlardaki sorunlar nedeniyle ilk kez benden özür diledi. Takım, normalde motor hatalarını kabul etmez” diye konuştu.

    Sorun yaşamasına karşın takımdan ayrılmayı düşünmediğini ve 2011 yılına kadar da sözleşmesinin devam ettiğini belirten Sofuoğlu, şunları söyledi: “Sezonun bitimine 5 yarışma kaldı. Hala kürsü şansım devam ediyor. Şimdi İtalya'ya testlere gideceğiz. Motorlara ayar getirmek istiyoruz. Bu sezon böyle geçebilir. Artık 2010'a bakıyoruz. Şu ana kadar 2 birincilik elde ettim. En fazla kazanan ise 4 birincilik aldı. Eğer testler iyi sonuç verirse sürprizler olabilir.”

    Takımın bir parçası olduğunu dile getiren Sofuoğlu, “Motosiklet pistlere uyum sağlamıyor. Geçen yılki ayarlarla performans alamıyoruz. Honda en iyi malzemeyi ana pilotlara verir. Bizim ikinci sınıf takımda sorun yok. Bizden daha iyi sonuçlar alıyorlar. Bu nedenle İtalya'da yeni amortisör deneyeceğiz” dedi.

    SON 7 SEZONUN ŞAMPİYONU

    Türkiye'nin henüz takım olarak böyle bir yarışmada yer almaya hazır olmadığını anlatan Kenan Sofuoğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü: “Türkiye, böyle bir takım kurabilecek durumda değil. Çünkü parayla olacak bir şey değil. Önce altyapı ve deneyim gerekiyor. İyi bir teknik ekip oluşturulmalı. Benim için şu an en uygun takım Honda'dır. Sonuçlardan memnun değilim ama takım bu sorunu mutlaka çözecektir. İleride yarışmayı bıraktığımda, federasyon ve devletin ilgili birimleriyle böyle bir takım oluşturabilirim.”

    Honda'nın bu yarışmalarda iyi bir takım olduğunu ve önemli başarılar elde ettiğini belirten Sofuoğlu, takımın da bu sezon kötü günler geçirdiğini söyledi.

    Motorlardaki sorunun takımın başarını etkilediğini ifade eden Sofuoğlu, “Honda son 7 sezonun dünya şampiyonudur. Ama bu sene kaybedebilir. Çünkü her şey yolunda gitmiyor” diye konuştu.
    true love..

    Drift Religion


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bence kenan süpersportta hala en iyi pilot, ama motorun elverdiği ölçüde başarı kazanabilir.

  3. #3
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Kenan Ten Kate resmi sitesinde şöyle demiş:

    "Bugün aldığımız sonuçtan dolayı hayal kırıklığına uğradım. Bir tutuş sorunu olduğu belliydi çünkü virajlara gelirken gazı kapatınca motorun arka tarafı kontrol dışı gibi his veriyordu. Ne viraj girişlerinde ne de çıkışlarında tutuş vardı. Motor her yerde yanlamaya çalışıyordu. Vites düşürürken de standart yol motoru gibiydi sanki. Takımın çok çalıştığını biliyorum ve bir sonraki testte umarım sezonun geri kalanında işimize yarayacak birşeyler bulabiliriz. "

    Ten Kate'nin bu yıl geri kalması konusunda motor ve takım haricinde alternatif bir teori var. Gerçek olup olamayacağı tartışılır, ama bahse değer buluyorum.

    Bildiğiniz gibi Kenan'ın yarıştığı Ten Kate Honda takımı supresport kategorisinde son 7 yılın şampiyonu. Kenan'ın şampiyon olduğu sene dahil bazı senelerde de çok açık farklarla şampiyon oldular ve açıkçası bu sezonlar bir pilotun olayı alıp götürmesinden dolayı heyecansız geçmişti. Superbike yönetimi bu işten hoşnutsuzluk duymuş olmalı. 2009 sezonuna da 2008 motoruyla başlayıp yarışı kazanmalarının ardından "bu adamlara birşey yapmassak, 2009 motoru gelince yine açık ara kazanacaklar" görüşü hakim olmuş olabilir. İddiaya göre Superbike'ın patronu Maurizio Flamini'nin Pirelli'ye doğrudan emriyle Ten Kate supersport takımına diğer takımlardan "biraz farklı" lastikler sağlanarak kasten geri kalmalarına sebebiyet verilmiştir. Superbike Dünya Şampiyonası organizatörlerinin, Ducati ne zaman geri kalsa, geçmişte onları tekrardan şampiyona için mücadele edecek duruma getirebilmek için yaptığı sürüsüne bereket kural değişiklikleri göz önüne alındığında, Ten Kate Honda takımına "hileli" lastik verdirmiş olma ihtimalleri çok da uzak görünmüyor.

    Ancak ben başta dediğimi tekrar edeyim. Bu sadece bir iddiadır. Diğer bütün spor dallarında olduğu gibi burada da emek hırsızlığı olabiliyor ve bu malesef hiç hissedilmiyor bile !

    Şu anki tek tessellimiz Kenan'ın her zamandan daha iyi sürüyor oluşu ve problem her ne olursa olsun asla ama asla mücadeleyi bırakmaması. Çifte Dünya Şampiyonu takım arkadaşı Andrew Pitt'e attığı fark da, Kenan'ın aslında ne kadar zorladığını çok iyi açıklıyor.

    Bir de başlıkla ilgili bir eleştirim olacak. Koskoca Honda 10 milyonlarca dolar harcayıp yaptığı bir makina için asla özür dilemez. Olsa olsa makinayı verdiği takıma parmağını sallar " daha sıkı çalışın, iyi hazırlayın makinaları yarışa" der. Baktı olmuysa, o takıma motor vermez, gider başka takımla anlaşır. Burada özür dileyen kişi Ten Kate takımı patronu Ronald Ten Kate'dir. Dolayısıyla "Ten Kate Kenan'dan özür diledi" veya "Takımı Kenan'dan özür diledi" tarzında bir başlık uygun olurdu. Ancak, "Honda özür diledi" tadında bir başlık, sansasyon peşinde olan ucuz medyanın attığı manşetlere benzemiş. Onların düştüğü hataya lütfen düşmeyin
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #4
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Saglam bir komplo teorisi olmus.

    Tabii bu teoriyi ureten adam hayatinda bir kez SS yarislarina gidip, etrafi soyle bir turlasa, islerin nasil dondugunu kavrar, boyle hayallere dalmazdi.
    Ama olaydan bihaber olunca, dogal olarak bu tur soylentiler çikar, normal.

    Daha once de yazmistim.
    Ten Kate motorlarinda tutunma problemi var.
    Bu sadece viraji degil, hizi da etkiliyor.
    Lastik yerde bir tur, havada iki tur atarsa, motosiklet gitmez.

    Suspansiyonun gorevi,zannedildigi gibi sadece darbeyi emmek degildir.
    Lastigin yere basmasini saglamaktir.
    Lastik yere bastigi surece motor yol alir.
    Dogru ayarlari yaptiklari zaman, motora hiç dokunmadan daha fazla hiz elde edecekler.
    SBK da sampiyonluk umutlari kalmadigi için, belki bu arada 600cc leri adam edebilirler diye dusunuyorum.

    Kenan; en fazla kazanan 4 yaris kazandi. Bir surpriz olabilir.
    demis ama, yanlis hatirlamiyorsam, Vermulen 4 yaris kazanip sampiyon olmustu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #5
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Malesef "saf komplo teorisi" yaklaşımına katılmıyorum.

    Ten Kate 2008 motoruyla gayet iyi başladı 2009 sezonuna.

    Honda'nın supersport'daki "B takımı" Parkalgar, 2009 model motorla Ten Kate'nin yaşadığı soruların hiçbirini yaşamadı. Ten Kate'nin motorları neden gitmiyor o zaman ?? Üstelik Ten Kate fabrika takımı. Ten Kate müşteri takımı olsaydı bile Parkalgar takımına kıyasla teknik yeterlilikleri çok iyi ve kat kat tecrübeli insanlardan oluşan bir takım. Parkalgar takımının büyüklüğü(insan gücü olarak) Ten Kate'nin yarısı kadar bile değil belki.

    Bu arada iddianın sahibi insan konusunda yanılıyorsun (veya biliyorsun da... neyse ) Eğer bilmiyorsan sandığının aksine bu işlerin içinde olan biri diyeyim.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  6. #6
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    şu yarışlara türk takımı türk motoru türk sürücüsü ile girsek çokmu milliyetçi bi yaklaşım olurdu be en azından bi sponsorumuz olsa ?
    3.18 tl olan benzinin 2 tl'si vergi

  7. #7
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Alıntı mczaga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu yarışlara türk takımı türk motoru türk sürücüsü ile girsek çokmu milliyetçi bi yaklaşım olurdu be en azından bi sponsorumuz olsa ?
    Bir de Türk asfaltı olsa tadından yenmez valla. Oyuklu oyuklu, pilotlar yarışmayı bırakıp oyuklardan kaçmaya çalışırlardı bi yandan, pat pat inerlerdi, virajın içinde asfalttan 15cm yüksek logar kapağı koyarlardı denk gelen uçar giderdi çok da heyecanlı olurdu.

  8. #8
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Alıntı mczaga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu yarışlara türk takımı türk motoru türk sürücüsü ile girsek çokmu milliyetçi bi yaklaşım olurdu be en azından bi sponsorumuz olsa ?
    Milliyetçilik kötü bir şey değil. Aksine birlik olmayı sağlar ve beraber sorunların üstesinden getirir. Gönül isterki Türklerde adam gibi çalışıp işlerini olması gerektiği gibi yaparak kendilerini geliştirsin. İnsanların aklına kim ''Armut piş,ağızıma düş'' mantığını yerleştirdiyse allah belasını versin.

    Kenan SOFUOĞLU'nun sorunlarının giderilmesi en içten dileğimdir.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  9. #9
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Kenan'ın şampiyonada çok iyi bir yerde olamamasının tek nedeni motosiklet değil. Kenan'ın şampiyon olduğu sene rakipleri çok güçlü değildi. Bu sezon Crutchlow, Laverty ve Lascorz çok güçlüler. Özellikle İngilizler bu konuda çok iyi ve British Superbike gibi yarışlarda pişip dünya şampiyonasına gelen genç yarışçılar çok daha başarılılar.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kenan'ın şampiyonada çok iyi bir yerde olamamasının tek nedeni motosiklet değil. Kenan'ın şampiyon olduğu sene rakipleri çok güçlü değildi. Bu sezon Crutchlow, Laverty ve Lascorz çok güçlüler. Özellikle İngilizler bu konuda çok iyi ve British Superbike gibi yarışlarda pişip dünya şampiyonasına gelen genç yarışçılar çok daha başarılılar.
    Yahu sen bari yapma Boy.

    Kenan'in motosikleti yurudumu adamlarla dalga geçiyor resmen.
    Ne kalitesi?
    Kenan'in one tutunabildigi her yarista bu adamlarla nasil oynadigini kaç kez gorduk bu sezon.

    Tamam pilotlarin kalitesi konusunda hakli olabilirsin ama, Kenan'la kiyaslanabilecek kalitede olmadiklari da ortada.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @coq
    Tamam pilotlarin kalitesi konusunda hakli olabilirsin ama, Kenan'la kiyaslanabilecek kalitede olmadiklari da ortada.
    Abi kabul et adamlar hızlı, hırslı ve başarılı...
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #12
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ne kadar haddime bilmiyorum ama bu tartışmaya dahil olmak istiyorum.

    İlk başta şunu belirtmek lazım. Kenan'ın yarıştığı Ten Kate Honda takımı, sezonun ilk iki yarışında 2008 motorunu kullandıktan sonra, üçüncü yarışta 2009 model motora geçiş yaptı. Bunu neden söylüyorum? Çünkü aşağıda belirteceğim fikirlerin temel dayanak noktası bu gerçek.

    Crutchlow ve Laverty (özellikle Crutchlow) çok çok iyi pilotlar, ancak Kenan'dan bir gömlek aşağıdalar. Ten Kate sadece ve sadece 2008 motoruyla devam etseydi, şu anda Kenan genel klasmanda %99 lider olurdu. Bunu çifte Dünya Şampiyonu takım arkadaşı Pitt'in aldığı sonuçlara bakarak anlamak mümkün. Ten kate 2009 600 RR'a geçtiğinden beri Pitt sadece 1 (bir) yarışı Kenan'ın önünde bitirebildi. Bu analizin ilk ayağıydı.

    2. ayak: Sezonun İlk iki yarışında Yamaha pilotu Crutchlow ve Parkalgar Honda pilotu Laverty, Ten Kate pilotlarıyla +/- 1 sn. farkla yarışı tamamlarken, Ten kate 2009 motoruna geçiş yaptığında ne oldu da Crutchlow ve Laverty bir yarış mesafesinde 15-20 sn. önde bitirmeye başladılar ???

    a) Sezonun üçüncü yarışından itibaren Yamaha ve Parkalgar Honda takımları çok acaip gelişim gösterdiler. Ya da turbo taktılar.

    b) Crutchlow ve Laverty sezonun üçüncü yarışından itibaren at dopingi yapmaya başladılar

    c) Ten Kate 2009 motoruyla sorun yaşadı.

    d) Ten Kate'nin geride kalmasının sebebi sadece 2009 motoruyla sorun yaşamalarından başka, perde arkasında türlü entrikalar dönüyor olma ihtimali.

    Yorum sizin.

    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @coq

    Abi kabul et adamlar hızlı, hırslı ve başarılı...
    Bunu kimse inkar edemez. Fakat atladığın nokta Kenan'ın bu adamlardan daha hızlı ve daha hırslı olduğu. Bu sezon istediği başarıya ulaşamama nedeni motor ve takımdır.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler