Kuba cg100 sport kullanıyorum jikle konumunu bir türlü çözemedim ağağı konumdamı olacak orta konumdamı olacak yoksa yukarı konumdamı olacak ben aşağı konumda kullanıyorum bazen motor tekliyor ama jikledenmi karburatördenmi anlayamadım ...
Kuba cg100 sport kullanıyorum jikle konumunu bir türlü çözemedim ağağı konumdamı olacak orta konumdamı olacak yoksa yukarı konumdamı olacak ben aşağı konumda kullanıyorum bazen motor tekliyor ama jikledenmi karburatördenmi anlayamadım ...
jikle soğuk havalarda açılır 1-2 dk motor ısındıktan sonra kapatılır(kapatılmazsa zengin karışım olur yani motor fazla yakıt yakar). soguk olmadığı halde tekleme varsa bujilerde sorun olabilir.
Asıl sorum jikle hangi konumda olmalı aşağıdamı yukarıdamı ?
Açmak istiyorsan aşağı konumda olmalı. Yukarda ise kapalıdır.
ya sen direk yukarıda tut ne güzel hem kendin ısınırsın hemde motorun
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
Ben aşağı konumda kullanıyordum demek o kadar benzin boşa gitti :D
rolanti yüksekse jikle açık demektir rolanti normalse jikle kapalı demektir.aşağısını yukarısını buna göre ayarla
ne benzin boşa gitmesi ya. düşük devirlerde çin malları tekliyor bir sorun yok. jigle en aşağıda olacak. sabahları ilk çalıştırmada zorluk çekiyorsan ortaya alırsın. buna rağmen zorlanıyorsa en yukarı kaldırır çalıştırırsın. motor jikle en yukarıdayken gazı bırakınca sönmüyorsa rolanti çok yüksek ya da fazla hava giriyor demektir karbüratör ayarı ister.
sorduğun sorunun cevabı ise jigle en aşağı da kalmalı. diğer konumlar motoru ısıtmak için yapılmıştır.
Şimdi kafam karıştı biriniz aşağıda çık diyor biriniz yukarıda açık diyor
kafa karışacak bişey yok aslında. jigle ortada ve yukarıda açık konumda olur. ama seyir halindeyken jikle açık bırakılmaz kapanması gerekir.
uygulaman gereken ; motoru ilk çalıştırırken zorlanıyorsa (zorlanmadan marş alıyor sönmüyorsa hiç kurcalama ) jigleyi orta konuma getirirsin. yine zorlanıyorsa en üst kısıma getirirsin. 1 2 dk motor ısıttıkan sonra jikleyi en aşağı alır yola devam edersin.
Bugün yolda seyir halinde iken aklıma geldi kırmızı ışıkta beklerken söndürdüm motoru jikle aşağıdaydı yukarı kaldırdım denedim denedim motor çalışmadı tekrar aşağıya indirdim çalıştı yola devam ettim ...
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-220.html#
Sorunun cevabı burda
http://http://www.motosiklet.net/for...ligi-220.html#
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Bu sayfayı incelemeni öneririm
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Kendine doğru çekersen (çekince sıkışık çekilir karbüratörden yaylı mekanizmayı gerer) sol direksiyondaki jikle minik kolunu JİKLE DEVREYE GİRER ÇALIŞIR...
Tam tersi karşıya itiktten çekmezsen DEVRE DIŞIDIR.
Jikle tam çekik veya yarım çekikken kendine doğru motorun üzerine oturduğunda öyle kullanırsanız motoru haşlarsınız bir süre sonra...
jikle açık mı kapalı mı zaten motorun sesinden anlaşılır, açıksa rölantisi yüksek olur, kapalı iken düşüktür. Sürekli jikle açık bindiğin zaman zengin karışım yakarsın malum herkesin bildiği bir konu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)