Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Yüksek CC İle Başlamak. (Önyargısız Girin Lütfen)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    Aydın
    Merhaba arkadaşlar forumu yaklaşık 1 yıldır takip ediyorum. Ve bir çok yerde okuduğum kadarıyla her zaman düşük cc ile başlamayı tavsiye ediyorsunuz. Ancak gerekli eğitimi aldıktan sonra yüksek cc ile başlanabilir mi? eğitimden kastım A2 ehliyet değil zaten gerekli eğitimin verilmediğini okuyorum hep. Eğer eğitim ile başlamak mümkünse böyle bir eğitim nereden alınabilir ve maliyeti ne kadar olur? Şimdiden teşekkür ederim.
    ::145::::145::::145::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Samsun
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma
    Eğitim belirli düzeyde geliştirir elbet insanı ama trafikte kullanılacağı için birçok öğrenilmesi gereken şeyler ise eksik kalır. Belki gaz açma kapama olayını öğrenirsiniz ama trafikte nerde duracağınızı, nerden gideceğinizi öndeki aracı nasıl takip edeceğinizi öğrenemezsiniz. Bunun içindir herkes düşük cc ile başlayın der hatta vitessiz motosiklet ile..
    Tüm renkler aynı anda kirlenmeye başladı. Birinciliği beyaz'a verdiler...

  3. #3
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    honda nın sitesinden bu konuyla ilgili bilgi alabilirsin.

    benim görüşüm ise bu programlar sonunda başlanabilir ama kişiylede alakalı bir durum gaza gelen bir yapı varsa kişide trafikte bolca gaz vericek unsur bulunduğu için tehlikeli olur.

    http://www.honda.com.tr/m_egitim_programlari.aspx

  4. #4
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Selam arkadaşım
    Önemli olan motor ile yeterli km yi yapmak.
    600cc bir sport motosiklet ile ne kadar eğitim alırsan al belli bir km yi trafikte
    yapıp pişmedikçe, milyon tane tecrübe edinmedikten sonra bi faydası olmayacaktır.
    Küçük cc ile başlamadan kasıt bunları tolere edebilmesi tecrübe kazandırmasıdır.

  5. #5

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    hiç pratik ve trafik tecrübesi olmayan birisinin yüksek cc ile başlamasına karşıyım. nitekim forumda aklı başında herkes karşı çıkar. nedeni ise siz ne kadar dikkatli olursanız olun illaki hata yapacaksınız. bu hatayı bazen yol durumuna uygun olmayan hız, bazen trafikte farkedilememe bazende reflekslerden kaynaklı bir hata olabilir. yüksek cc motosikletler genelde agırdırlar. çabuk hızlanır ama çabuk durmazlar. en azından tecrübesi olmayan bir kişi panik halinde ne yapacagını bilemez.

    bu nedenle egitimi yine al fakat trafikte düşük cc ve hatayı daha fazla tolere edebilir bir modelle başlaman hem kendin hem trafikteki diger araç sürücüleri hemde sevdiklerin için yerinde olur.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE

  6. #6
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Eğer binmediysen artçı olarak büyük ccli bir motora bin o gücü hissettikten sonra zaten küçük cc ile başlayacaksın!
    cbr125cbr bunu beğendi.
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  7. #7
    [Turan] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Honda'nın eğitim merkezi var ama bence pahalı 1.480 TL

    Büyük motorla başlama konusuna gelince.

    Benimde motosiklet tecrübem yok scooter kullandım ama onada tecrübe denirse..

    Şimdi düşün altında 600'lük makina yokuşda durdun malum trafik. Nasıl kaldırıcaz o makinayı yokuşta ?

    Ya stop ettire ettire ya fazla gaz verip makinanın altımızdan uçup gitmesine seyirci olarak.. artı motor pert artı trafığı felç ettiğimiz için yediğimiz küfürler..

    Şahsen benim aklıma bunlar geldikce hooop ulen yavaş ne 600'lüğü al apacini cfb'ni ybr'ni takıl 1-2 sene sonra yerse 600'lüğü al rahat rahat gez diyorum.

  8. #8
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alınan eğitimlerle temel şeyler öğrenilebilir fakat pratikte iş değişir. Bunun için çoğu insan yapılan hatayı tolere edilebildiği için küçük cc ile başlanmasını tavsiye eder. Bence azda olsa küçük cc de motora alışın sonra büyük cc ye geçersiniz. He derseniz hiç büyük cc le başlayan yokmu tabiki var hatta ss makineyle başlayanlar var ama çoğu insan tavsiye etmez çünkü böyle motorlar hatayı affetmez.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  9. #9
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    bu arada önyargısız girin lütfen demişsin,burdaki ön yargı senin canını düşündüğümüz içindir,kimse senin yüksek cc e binmenden gocunmaz bu aralar böyle bir düşünce oluşmaya başladı (sırf senin için yazmıyorum) forumda keşke en iyilerine binse herkes.

    bu arada neden yüksek cc ? düşük cc de yeni başlayan için çoooooook keyiflidir.

    Ama dersen ki ses olsun görüntü olsun bundan ötürü yüksek cc.... k.bakma ama "ego" dur bu,unutmayalım ki motosiklet kültürü olan bir araçtır,onu diğer taşıtlardan ayıran en önemli unsur budur.

  10. #10
    scuderia06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 700 ,Yamaha Wr250 R 2013
    Alıntı Promethan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar forumu yaklaşık 1 yıldır takip ediyorum. Ve bir çok yerde okuduğum kadarıyla her zaman düşük cc ile başlamayı tavsiye ediyorsunuz. Ancak gerekli eğitimi aldıktan sonra yüksek cc ile başlanabilir mi? eğitimden kastım A2 ehliyet değil zaten gerekli eğitimin verilmediğini okuyorum hep. Eğer eğitim ile başlamak mümkünse böyle bir eğitim nereden alınabilir ve maliyeti ne kadar olur? Şimdiden teşekkür ederim.
    Seni tutan yok ehliyet al eğitim al istediğin motoru sür bunu tartışmaya gerek yok herkes kendisinden mesuldur
    Instagram: gezgin_endurocu
    https://www.facebook.com/gezginendurocu?pnref=story
    https://www.youtube.com/c/GezginEndurocu52?gvnc=1

  11. #11

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Düşük cc ve hafif motorla başlamak daha iyi olur. En az 100hp ve 200kg'lik SS'lar hata affetmez ama gerekli eğitimi aldıktan sonra Cbf 500/600 - Bmw F650Gs - Kawasaki Er-5 gibi motorlar ile başlanılabilir.

  12. #12
    ersin54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    CBR 250 R
    merhaba. 2 teker üzerindeki 6. yılımdayım ama az KM yaptığımdan dolayı tecrübem az ve bu yüzden hayallerimin ötesinde olan ducati 848 gibi bir motosikleti bedava verseler kullanmam. haliyle ben de yüksek cc önermem ama kesin kararlıysan bari SS makina alma. eğitim konusunda da hondayı biliyorum arkadaş yukarıda belirtmiş onu da.

  13. #13

    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Yüksek hacimli bir motosiklet almak için seni motive eden şey ne onu sorsan önce kendine.
    Eğer küçük hacimli bir motordan keyif almayacağını düşünüyorsan, aynı durumu yüksek hacimli ile de yaşayacaksın.
    Bir de bu açıdan bakmayı denesen.
    Daha önce hiç motosiklet kullanmadığını varsayıyorum.
    Ağır, müthiş ivmelenen, ivmelendiği gibi durmayan bir motordan bahsediyoruz.
    Uzunca bir süre keyif almak yerine endişeyle bineceksin o motora.
    Aynı zamanda sürüş yeteneklerini de geliştiremeyeceksin.

    Eğitim konusuna gelince, tabii ki gerekli ama, en iyi kurum-hoca dahi olsa alacağın şey kısıtlı bir sürede verilen bilgi ve pratik imkanı.
    Tecrübe değil. Malesef o satın alınmıyor.

    Toparlarsam.
    - Kullandığın makineden keyif almayacaksın büyük bir ihtimalle. Sesinden bile ürkeceksin belki de egzozu olan bir makinede.
    - Kendine zarar verme ihtimalin çok yüksek.
    - Hadi kendini kurtardın, makineye zarar verme ihtimalin çok daha yüksek. (600rr'ın grenajlarını elime alma düşüncesi hala ürkütüyor beni )
    - Sürüş yeteneğin çok daha yavaş gelişecek.

    Eminim çok daha fazla sebep vardır daha.
    Bunlar sadece benim aklıma gelenler.

    İmkansız mı? Hayır.
    Aldığın riski artırıyorsun sadece.

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    Aydın
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada önyargısız girin lütfen demişsin,burdaki ön yargı senin canını düşündüğümüz içindir,kimse senin yüksek cc e binmenden gocunmaz bu aralar böyle bir düşünce oluşmaya başladı (sırf senin için yazmıyorum) forumda keşke en iyilerine binse herkes.

    bu arada neden yüksek cc ? düşük cc de yeni başlayan için çoooooook keyiflidir.

    Ama dersen ki ses olsun görüntü olsun bundan ötürü yüksek cc.... k.bakma ama "ego" dur bu,unutmayalım ki motosiklet kültürü olan bir araçtır,onu diğer taşıtlardan ayıran en önemli unsur budur.
    Bazı konuları okurken fark ettim ki (genelde böyle) yüksek cc ile başlamak isteyenlere "apaçi" gözüyle bakıyorlar. Ben böyle olmadığıma inanıyorum. Hemen atlayanlar olmuş 1000 cc motor almak istiyorum diye. Amacım onlardan olup erkenden ölmek değil. Sadece yüksek cc bir makine ile başlanıp başlanamayacağı ve ne zaman yüksek cc ye geçilmesi gerektiğini merak ediyorum. henüz ehliyetim yok öyle çok fazla motosiklet tecrübem de yok ama (Forumdan edindiğim kadarıyla) gerekli temel bilgilere sahip olduğumu düşünüyorum. (Ekipmanın gerekliliği gibi)

    Neden yüksek cc olduğuna gelecek olursak. genelde düşük cc motosikletler boyut olarak da küçük olur. Aile yapısına bakacak olursam benim boyum da en az 1.95 olacak. Ve enduro vb. tarzı motosikletler pek ilgimi çekmiyor açıkçası.

    Sizin de bildiğiniz gibi egoyu tatmin etme isteği herkeste vardır. Bu genellemenin içine sizi de dahil ediyorum ki eminim bunu burada söylemeseniz bile siz de daha hoş, çekici bir motosikletiniz olmasını isterdiniz. Yüksek cc merakı tamamen buradan gelir. hızından önce görüntüsüdür ilgimi çeken. Sesini de yok sayamayız tabii
    ::145::::145::::145::

  15. #15

    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    Aydın
    Alıntı jam session adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek hacimli bir motosiklet almak için seni motive eden şey ne onu sorsan önce kendine.
    Eğer küçük hacimli bir motordan keyif almayacağını düşünüyorsan, aynı durumu yüksek hacimli ile de yaşayacaksın.
    Bir de bu açıdan bakmayı denesen.
    Daha önce hiç motosiklet kullanmadığını varsayıyorum.
    Ağır, müthiş ivmelenen, ivmelendiği gibi durmayan bir motordan bahsediyoruz.
    Uzunca bir süre keyif almak yerine endişeyle bineceksin o motora.
    Aynı zamanda sürüş yeteneklerini de geliştiremeyeceksin.

    Eğitim konusuna gelince, tabii ki gerekli ama, en iyi kurum-hoca dahi olsa alacağın şey kısıtlı bir sürede verilen bilgi ve pratik imkanı.
    Tecrübe değil. Malesef o satın alınmıyor.

    Toparlarsam.
    - Kullandığın makineden keyif almayacaksın büyük bir ihtimalle. Sesinden bile ürkeceksin belki de egzozu olan bir makinede.
    - Kendine zarar verme ihtimalin çok yüksek.
    - Hadi kendini kurtardın, makineye zarar verme ihtimalin çok daha yüksek. (600rr'ın grenajlarını elime alma düşüncesi hala ürkütüyor beni )
    - Sürüş yeteneğin çok daha yavaş gelişecek.

    Eminim çok daha fazla sebep vardır daha.
    Bunlar sadece benim aklıma gelenler.

    İmkansız mı? Hayır.
    Aldığın riski artırıyorsun sadece.
    Neyin cezbettiğini soracak olursam kendime ilk önce ön plana çıkan görüntüsüdür. Örneğin fotoğraftaki görüntü bana çok çekici geliyor.


    Peki düşük cc olduğu halde tatmin edebilecek bir şey önerir misiniz bana? Eğer yoksa öyle bir seçeneğim mecburen kendimi bir cbf'in kollarına atacağım En azından kalıplı durduğunu düşünüyorum
    ::145::::145::::145::

  16. #16
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı Promethan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı konuları okurken fark ettim ki (genelde böyle) yüksek cc ile başlamak isteyenlere "apaçi" gözüyle bakıyorlar. Ben böyle olmadığıma inanıyorum. Hemen atlayanlar olmuş 1000 cc motor almak istiyorum diye. Amacım onlardan olup erkenden ölmek değil. Sadece yüksek cc bir makine ile başlanıp başlanamayacağı ve ne zaman yüksek cc ye geçilmesi gerektiğini merak ediyorum. henüz ehliyetim yok öyle çok fazla motosiklet tecrübem de yok ama (Forumdan edindiğim kadarıyla) gerekli temel bilgilere sahip olduğumu düşünüyorum. (Ekipmanın gerekliliği gibi)

    Neden yüksek cc olduğuna gelecek olursak. genelde düşük cc motosikletler boyut olarak da küçük olur. Aile yapısına bakacak olursam benim boyum da en az 1.95 olacak. Ve enduro vb. tarzı motosikletler pek ilgimi çekmiyor açıkçası.

    Sizin de bildiğiniz gibi egoyu tatmin etme isteği herkeste vardır. Bu genellemenin içine sizi de dahil ediyorum ki eminim bunu burada söylemeseniz bile siz de daha hoş, çekici bir motosikletiniz olmasını isterdiniz. Yüksek cc merakı tamamen buradan gelir. hızından önce görüntüsüdür ilgimi çeken. Sesini de yok sayamayız tabii
    bence hiç bu işe başlama...bu yazıdan büyüme çağında olduğunu ve ego tatmini için motor istediğini çıkarttım. Sırf üstünde güzel durmak çekici bir motora sahip olmak hele hele sesi için bir motora binilmez.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    Aydın
    Ben bunun nesnel bir yargı olduğunu düşünmüyorum. Evet sadece bunlar ön planda olamaz ancak tamamen de yok sayılamaz. Haksız mıyım?

    Evet büyüme çağında olduğum doğrudur. Ancak burada sizden fikir istemem bunu şu anda yapacağım anlamına da gelmez. Motosikleti zevk almak için kullanacağım. Eğer sadece ulaşım amaçlı olsaydı herhangi bir motosiklet de iş görürdü. Şu anda piyasada bir sürü ss motosiklet var pist dışında kullanılan. Hepsini de gerekli olduğu için mi kullanıyor kullanan kişiler? Aynı işi (getirip-götürme) 100cc bir motosiklet de yapıyor. O zaman neden kullanılıyor pist dışında bu motosikletler? Zaten hız sınırı 120'nin üzerinde değil diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin bu konuda.
    ::145::::145::::145::

  18. #18
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Motosiklet öncelikle sabırlı olmayı gerektirir. Yukarıdaki resimde sürücü çok karizmatik ama sürücünün hiç te karizmatik olmadığı kaza resimlerini de internette bulabilirsiniz. Öncelikle küçük cc ile başlayın sonra bu pozların kralını verirsiniz.

  19. #19
    MotoTurk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    XT660R
    Bu konuda adım atmış birisi olarak şunu söylemek isterim. Ben önce ehliyet kursuna yazıldım ve berbaerinde 3 ay sertifikalı bir hocadan ybr125 ile eğitim aldım. 2 yıl kadar motor kullanmadım ve almadım. daha sonra yamaha xt660r makinayı aldım. Makinayı aldığım yerden eve kadar bile götürmeye cesaret edemedim ve bir arkadaşım eve bıraktı makinayı. daha sonra bir haftasonu havalar güzelken makinayı dışarı çıkardım ve kullandım. İlk sürüşümde eğitimli olmamın çok büyük faydasını gördüm ve 660cc makina az daha beni üzerinden atacak iken 3 aylık eğitimimin bana verdiği soğukkanlılıkla makinaya hakim olabildim. Yoksa aynen tepetaklak aşağıda idim. İfade etmek istediğim, düşük cc bir makina ile eğitim al&tecrübe kazan ondan sonra büyük cc makina al. yada kolay elden çıkarabileceğin cbf150 veya ybr125 tarzı bir makinayı bir kaç ay kullan daha sonra büyük makinaya geç. İnan sağ elinin altında zaptedilmesi çok zor bir makina ile asfalt ile tanışma ihtimalin çok yüksek.

  20. #20
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    koskoca avrupa motosiklet ehliyetlerini motor hacmine göre kademelendirmişken burada büyük cc ile başlasam muhabbetleri okadar saçma ki...

    hemen bilgisi olmayanlar için avrupadaki ehliyet sisteminden biraz bahsedeyim

    50cc için araba ehliyetide yetiyor
    125 yada 150 cc ye kadar yeni ehliyet almışlar
    250cc ye kadar belirli yıl 150cc tecrübesi olanlar alabiliyor-kullanabiliyor
    600cc+ aynı şekil

    Yani yeni başlayana avrupada 150 üstü motosiklet verilmezken siz 600+ motor hacminden bahsediyorsunuz. Akıl var izan var.

    Birde ufak hacimle başla deyince bi kamyon laf yiyoruz ulen alın binin geberin ozaman demek geçiyor içimden ama sırf anası babası yakın çevresi boş yere üzülmesin motosikletin ss lerin racinglerin adı lekelenmesin diye alttan alıyoruz ama adamlarında bi küfretmediği kalıyor (hatta bazen onuda yapan çıkıyor)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler