Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Honda CBF150 & Yamaha YBR 125 & TVS Apache 150 Karşılaştırması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Evet arkadaşlar sandığınız gibi hangisini tercih edersiniz diye başlık açmayacağım. Bugünkü başlığım bilgilendirme amaçlı olacak.

    Türkiye şartlarına göre en ekonomik seçenekler olan bu 3 motorda en büyük sorun, hangisini seçeceğimizdir. Bugün size eğrisiyle doğrusuyla bu 3 motoru açıklayacağım. Böylece boşuna ybr mi, cbf mi? başlıkları görmek zorunda kalmayacağız.


    HONDA CBF 150

    Motor Hava soğutmalı 4 Zamanlı OHC tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 149cm3
    Silindir çapı x strok (mm) 57.3 X 57.8mm
    Sıkıştırma oranı 9.1:1
    Yakıt sistemi Karbüratör
    Maks. Güç (kW@dev/dak) 8.5/7,500(11.6 PS)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 12.5/5.250
    Ateşleme CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman 5 vites
    Güç aktarımı Zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 2075 x 750 x 1135mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1,335mm
    Sele yüksekliği (mm) 780mm
    Yerden açıklık (mm) 140mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2.6 lt. yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
    Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm

    Avantajlar :
    - 3 motor içerisinde en cüsseli,en kalıplı gözüken motor. Sabit kafa grenajının da buna katkısı olduğunu belirtelim.
    - Yol tutuşu ve viraj kabiliyeti diğerlerine kıyasla oldukça iyi.
    - Diğer rakiplerinden daha rahat ve uzun yolda daha konforlu. Özellikle selesine oturup uzun yol yaptığınızda farkedeceksiniz.
    - Performans olarak 2. sırayı alıyor. Ybr'den üstün, Apache'den geri. 10.5 beygir gazı her çevirişinizde hızla cevap veriyor.
    - Servis ağı ve yedek parça diğerlerine oranla çok yaygın. Honda'nın bu konuda diğer rakiplerini ezerek geçtiğini belirtelim.
    - Lastikler tubeless, iç lastikle uğraşmıyorsunuz.

    Dezavantajlar:
    - Motor devirli kullanıldığında yağ yakıyor ve bunu servis inkar etmiyor. 150cc bir motorun 2000kmde 1000ml yağın 250ml'ini yakması hiçte normal değil.
    - Üzerinde gelen lastikleri (duro) buz pateni yapma hobiniz varsa çıkartmayın. Yağmurlu havalarda drift yapmak ta uygun bir seçenek.
    - Yedek parçaları en pahalı motor. Yalnız geniş servis ağı ve yedek parça stoğu ile bu açığı bir nebze kapatıyor.
    - En çok yakan motor. Ortalama 3lt/100km olarak düşünebilirsiniz.
    - Kick start yok. Akü bittiği zaman ayağınızda spor ayakkabı olmasını dileyin.

    Özet: Motosikleti zevk için alıyorsanız; konforu performanstan üstün tutup, birde heryerde servisi olsun, sorun çıkarmasın, biraz da cüsseli görünsün,yakıtı önemli değil diyorsanız size göre.


    YAMAHA YBR 125

    YBR125
    Motor
    Motor tipi Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC
    Motor hacmi 124cc
    Çap x Strok 54,0 mm x 54,0 mm
    Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
    Maksimum güç 7,3 kW 7.800 dev/dk.
    Maksimum tork 9,5 Nm @ 6.000 dev/dk.
    Yağlama Islak karter
    Yakıt sistemi Mikuni BS25 Karbüratör
    Debriyaj tipi Islak, Çoklu disk
    Ateşleme sistemi CDI
    Çalıştırma Elektrik ve Ayak marşlı
    Şanzıman Sıralı, 5-vitesli
    Son aktarım Zincirli

    Şasi
    Şasi Diamond Tipi
    Ön süspansiyon Teleskopik çatal
    Ön teker hareketi 120 mm
    Kaster Açısı 26º
    Kaster mesafesi 92 mm
    Arka süspansiyon Salınım kolu
    Arka teker hareketi 105 mm
    Ön fren Hidrolik tek disk, Ø 220 mm
    Arka fren Kampana , Ø 130 mm
    Ön lastik 2.75 18M/C (42P)
    Arka lastik 90/90 18M/C (57P)

    Boyutlar
    Toplam uzunluk 1.985 mm
    Toplam genişlik 745 mm
    Toplam yükseklik 1.100 mm
    Sele yüksekliği 780 mm
    Tekerleklerarası mesafe 1.290 mm
    Minimum yerden yükseklik 160 mm
    Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 126 kg
    Yakıt tankı kapasitesi 13,0 litre
    Yağ tankı kapasitesi 1,2 litre

    Avantajlar:
    - Yakıt cimriliği ödülünü tvs ile paylaşssa da ufak bir farkla en az yakıt yakan motordur.
    - Motor ömrü daha uzundur. Mekanik anlamda diğerlerine kıyasla çok daha kalitelidir.
    - Motor tamirinden hemen hemen her köşebaşı usta anlayabilir. Bakımları daha ucuzdur.
    - Bisiklet tamircilerinde bile yedek parçası bulunur. Yedek parça sorunu yaşamazsınız.

    Dezavantajlar:
    - Cüssesi en ufak motosiklet. Eğer boyunuz 1.70 in üstünde ise altınızda bisikletten farkı olmayacaktır. Ciddi bir eksiklik.
    - Performansı rakiplerine kıyasla en düşük motosiklet. 9.5 hp ile hızlanma ve son hızda en geride kalıyor.

    Özet: Açıkçası bu motorun cüssesinden başka herhangi bir eksiği yok, lastikler tubetype belki bunu sayabiliriz. Performans isteyen zaten almaz. Mekanik anlamda çok daha iyi. Yalnız dediğim gibi o kadar cılız ki altınızda bisiklet gibi kalıyor. Diğer motorlara oranla pek tercih edilmemesinin tek sebebi düşük performansı ve ufak cüssesi. Eğer ben ekonomi istiyorum, benim hızla,torkla,gösterişle alakam yok, ayağımı yerden kessin yeter, motor nereye ben oraya, fizana kadar gitsin en ufak sorun çıkartmasın diyorsanız YBR 125 sizin için iyi bir seçim.


    TVS APACHE RTR 150

    oyutlar ve ağırlık
    Toplam yükseklik 1100 mm
    Genel uzunluk 2020mm
    Toplam Genişlik 730 mm
    Dingil mesafesi 1300 mm
    Yerden Yükseklik 180 mm
    Boş ağırlığı 136 kg.
    Yakıt Tankı Kapasitesi 16 Lt

    Motor
    Tip EFI
    Stroke (2 / 4) 4 Zamanlı
    Silindir sayısı -
    Çap x strok 62 x 52.6 mm
    Hacmi 147,5 cc
    Elektrik 12 V - 10W

    Transmisyon
    5 Vites - Debriyaj Çok plakalı Islak, Tür
    Performans
    Maksimum Güç 9.95kw / (13.5 bhp) @ 8500 rpm
    Max. Tork 123 Nm 6000 rpm @
    Dijital Ateşleme

    Frenler
    Ön 270 mm Disk Petal Tipi
    Arka 130 mm Kampana
    Lastikler
    Ön 90 x 90 - 17 "Çelik
    Arka 110x80 - 18 "Çelik


    Avantajlar:
    - Bu konuda 1 numaraya kesinlikle performans geliyor. 13.5 hp'lik motoru ne YBR'yi nede CBF'yi tınlamıyor. Düzde, yokuşta kesinlikle lider Apache.
    - Devir saati 2011 modellerde dijital ve çok güzel olmuş.
    - Yakıtı 2.5lt/100km civarlarında. YBR ile hemen hemen aynı, eh hadi bir nebze daha fazla yakıyor diyebiliriz.
    - Yeni kasanın görünüşü oldukça güzel, grenajlar yerli yerinde, arka süspansiyonlar başarılı.

    Dezavantajlar:
    - Motorda kıpraşım titreşim ne ararsanız var. Öyle çinli motorlardaki gibi elinize darbeli matkapla vurmuyorlar tabiki. Ancak ybr,cbf kadar rahat olmadığı da apaçık.
    - Fabrika çıkışı lastikler aslında hepsinde kötü, birtek bu motorun eksisi sayılmaz ancak lastikler gene tırt.
    - Parça kalitesi biraz zayıf gibi. Dikkat biraz diyorum gene çinli motorlar ile kıyaslamayın diğerlerine oranla. Yoksa oldukça yeterli ve güzel kalitesi.

    Özet: Ben bastımmı giderim, ybr-cbf aynada kalır diyorsanız; içinizde doğuştan gelen bir kıpraşım-titreşim arzusu varsa(öyle zangır zangır değil, gücün verdiği tatlı-sert bir titreşim), buda az yaksın, gösterişide biraz güzel olsun diyorsanız alın. Ancak bir cbf rahatlığı beklemeyin. Tir tir titretsiniz söyleyim.



    Fiyatlarını belirtmeme gerek yok. Resmi sitelerinde zaten ayrıca belirtilmiş. Bu kadar bilgiden sonra hala bu sitede YBRmi CBFmi diye topic açarsanız Allah sizi kahretmesin emi! Seçiminizi iyi yapın, haydi kalın sağlıcakla.

    Modlara not: Yanlış yere açtıysam konuyu taşır, ya da konuyu sabitlerseniz çok makbule geçer. Alıntı falan da değildir bizzat kendim yazdım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    eline sağlık kardeş açıklayıcı olmuş baya ama ilk başta başlığı okuyunca gene mi ybr cbf tvs kapışması dedim :D
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  3. #3
    motoseyyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    cbf 500
    Paylaşmış olduğunuz bilgiler çok doğru. Artık kimse cbf mi, ybr mi tvs mi topiği açmaz umarım,zira tabiri caizse gına geldi.
    '' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ybr hakkında lastikler de yanlış bilgi lastikler DUBLEX tir haberin olsun...birde ybr motor teknolojisi olarak hepsinden öndedir SOHC
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  5. #5

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    güzel bir çalışma olmuş. eklemek istediğim konu honda cbf 150 nin parça fiyatlarının diğer 2 motora nazaran daha ucuz olmasıdır. cbf 150 ön arka dişli ve zincir 30 tl, silindir 80 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4441926/detay/ gibi ne ybr nin nede apaçhenin paraçası bu kadar ucuz degil.
    cbf 150 11.6 hp
    ybr 125 10 hp diye biliyordum.
    cbf 150 nin motor ömrü kısa ve sıfır motorlarında şans işi bazen proplemli motor alabilirsiniz. cant kanpana yamuk çıkıp arka firene basınca tık tık diye ses gelebilir. yada motor tekleme sorunu çıkabilir.

    ybr 125 haricinde orinkli zincir ve yan yaklığı açınca stop muşurü yok (yeni apaçhede bilemiyorum)
    apaçhe eskilerde dubleks lastik yoktu. yenilerde varmı ?

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Forumdaki kullanıcı değerlendirmelerini uzun süredir takip eden biri olarak, konuyu son derece objektif bir yaklaşım ile ele almış olduğunu söyleyebilirim, tebrikler

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    tvs de hala iç lastikli tekerler mevcud
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  8. #8
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bunları liseliler sizden iyi biliyo artık
    Mustafa Kemal Atatürk

  9. #9
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Pardon sanırım yanlış kalmış aklımda hemen düzeltiyorum. Mümkün olduğunca tarafsız yaklaştım motorlara yazıdanda anlamışssınızdır sanırım.

  10. #10
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ee sende ne var .. bunları böyle karşılaştırdığına göre
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  11. #11
    bY_aLp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Kawasaki KLX250
    benim motor hilti gibi
    bu kawasaki bir başka dostummm

  12. #12
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Cbf 3.0 litre yakamaz imkanı yok . Aldıktan sonra sakin kullanımıda normal kullanımıda devirli kullanımıda ölçtüm. 2.6dan fazlasını görmedim
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  13. #13
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ee sende ne var .. bunları böyle karşılaştırdığına göre
    CBF150 vardı bende 30000 km kullandım sattım, apache alacağım şimdi kısmetse bakalım...

    ---------- Post added at 21:53 ---------- Previous post was at 21:49 ----------

    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 3.0 litre yakamaz imkanı yok . Aldıktan sonra sakin kullanımıda normal kullanımıda devirli kullanımıda ölçtüm. 2.6dan fazlasını görmedim
    Bu cbflerin kaç litre yaktığı motordan motora göre değişiyormu? Ben 30000km kullandım her türlü kullanımda 360da yedek, 420de tabanvay...

  14. #14
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF150 vardı bende 30000 km kullandım sattım, apache alacağım şimdi kısmetse bakalım...

    ---------- Post added at 21:53 ---------- Previous post was at 21:49 ----------



    Bu cbflerin kaç litre yaktığı motordan motora göre değişiyormu? Ben 30000km kullandım her türlü kullanımda 360da yedek, 420de tabanvay...
    sen gene 360 km iyi kullanıyormuşsun adamlar 310 veya 320 den fazla yol yapamıyorlar ben onların yalancısıyım sadece şehir içi
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  15. #15
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Güzel bir başlık olmuş elinize sağlık bence bu başlık sabitlenmeli. Çünkü millet konu açıyor ybr cbf apache mi diye...

  16. #16
    .Mhmt. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen gene 360 km iyi kullanıyormuşsun adamlar 310 veya 320 den fazla yol yapamıyorlar ben onların yalancısıyım sadece şehir içi
    Nasıl yapmışlar çözemedim. 390 km nin altına daha düşmedim yedek hariç depoyla
    Hele Bi Kazanayım da Üniversiteyi ... Bir yere gitmek için de CBF e binilir CBF e binilmek için de her yere gidilir. Acayip az yakıyo len bu

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    Alıntı .Mhmt. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf 3.0 litre yakamaz imkanı yok . Aldıktan sonra sakin kullanımıda normal kullanımıda devirli kullanımıda ölçtüm. 2.6dan fazlasını görmedim
    ben onu bile görmedim birde uzun yolda dene cok sasiracaksin cimriligine ben bu üc motoruda taniyorum ve cbf'nin eline sinifindaki hicbir motosiklet su dökemez hic bir konuda

  18. #18
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    bir kere 370 km gördüm 10,4 lt benzinle
    yani 2,8 lt 100 km.şu sıralarda 340 km civarında
    yedeğe düşüyorum. yani 3 lt 100 km de yakıyor.

  19. #19
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir kere 370 km gördüm 10,4 lt benzinle
    yani 2,8 lt 100 km.şu sıralarda 340 km civarında
    yedeğe düşüyorum. yani 3 lt 100 km de yakıyor.
    çok yüksek değerler 370 nedir

    şehir içinde istanbul gibi bir yerde metrobüs çalışması olan bir yerde ( hatta bazen aküyü doldurmak için düşük vites yüksek devir yaptığım zamanlarda ) bile 390 ın altına düşmedim.
    her benzin alışımda tripmetreyi sıfırlarım. Benzin ana depo bitmeden almam. benim 10.4lt ile 480km uzun yolda en az yaktığım değer ama ortalama 420-440 arası şehir içi yedeğe düşüyorum. 2007 model 28000 motosikletim. Uzun touring cam ve 46lt arka çantam olmadan kullanmıyorum üstelik.

    Ybr larda da yüksek devirde kullanınca çok yaktığı dışında bir şey söyliyemem.Yüksek devirli kullanan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.

    Güzel ve garip olan apachenin 150cc motosikleti ile daha yüksek güç üretip daha düşük yakıt tüketimi olması. (apachelerin deposu da büyük 16lt )

  20. #20

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Vay be.Gerçekten gerekli konulardan birisi olmuş.Ben nasıl atlamışım bu konuyu. Paylaşım için teşekkürler.Şimdi biz bu yazıları özlermiyiz acaba?
    ''Arkadaşlar foruma yeni üye oldum.Ybr,apache,cbf 150 alcam.Hangisi iyidir?130 yapıyomuş.150 yapması için ne gerek?Acil!!!''


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)