Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

KUBA CG 150: cc yükseltme,yapılanlar,masraflar +resimler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    merhaba arkadaşlar.İkinci motorum olan CG 150 mi bazı sebeplerden dolayı büyülttüm.
    İlk başta motor orjinal iken,balansörde bulunan bir parça kırılıyor ve bu yüzden motor calısırken motor kısmından acaip bir vuruntu sesi geliyordu.Servis bunu çözemedi tabi.Silindirde sorun var dedi.Yanlız motoru sökemeyince,bende kendi imkanlarımla işi halletmeye calıstım.Motor kısmı söküldü,evet silindirde birşeyler vardı ama büyütülecek bişey değildi.

    Balansör dişlisi çıkarıldı ve balansör tamamen iptal edilmiş oldu.150 lik silindiri de sattım.Yerine 65,5 mm çaplı,normalde 200 cc den büyük ama kısa (yani yine 149 cc yazıyor sili ndirde) bir silindir aldım.Çünkü diğer parçaları değiştirmeden ancak böyle 200 lük silindir takabilirdim.Şayet bir süre sonra bundan da sıkıldım ve bu silindiri de sattım.

    Bir süre sonra gittim GAziantepte Zongshen bayisine;

    +90 Tl 200 cc Krank
    +75 TL 200 cc kısa piston ince sekmanlı,63,5 mm çaplı 200 cc tabanlı uzun silindir
    +büyük debriyaj+6 baskı+6 balatalı debriyaj balatası toplam 90 TL
    +150 TL Zonghsen marka 200 cc üst kapak,VTC marka subap,Zongshen marka külbütör ve ZOngshen marka subap şişleri(Alüminyum)
    +60 TL Sheng-Wey marka 200 cc orjinal karbüratör
    +10 TL demir yapılı manifold,7,5 Tl silindir saplama vidaları mtakım conta vsvs.

    Yani toplam bu masraflar 460 Tl cıvarı oldu.ondan sonra da zaten 1 gün sonra motor kısmı komple indirildi ve en küçük parçasına kadar dağıtıldı.

    Çünkü bu motor öyle bir motor ki,motor kısmında balansör olduğu için,Krank farklı,debraj sistemi farklı,yağlaması farklı calısıyor.Onun için bu motor kısmının içini komple boşalttım.Sadece orjinal olarak şanzıman kaldı baska bişey değil.Şanzıman da hoşuma gitmiyor gerçi ama neyse.

    Bütün parçalar takıldı yağı bujisi falan değişildi ve sonuç Mükemmel.Yeni bir yağlama sistemi yapıldı,krank yağlama pompası çıkarıldı onun yerine balansör haznesi krank yağlaması için kullanıldı.Gazı verince hantal hantal gaz yiyen motor gitmiş yerine canavar gibi gaz yiyen,gaz koluna dokununca devir saatini sona dayayan bir motor gelmiş.Üstünde 17-34 dişli var ama bu dişlileri cok rahat bitiriyor.32 Takıp deneyeceğim.

    Yapmak isteyenlere tavsiye edilir,paranız gider ama sonucuna değer.Ha bu arada 125 lik motorlara da yapılıyor modifiye ama beden sağlam değil.Benim motor orjinalinden 150 lik olduğu için,haliyle şasesi de farklı ve kalın oluyor.125 lik olsa mtorum böyle büyütmeye korkardım bedeni ortadan ikiye ayrılan motor gördüm çünkü.ama kont. ederseniz yin bi sorun cıkmaz.


    maksadım cc yükseltmeyii düşünen veya merak edenn arkadaşlara kendi halimizde bilgi vermek.Sormak istediğiniz soru olursa ben burdayım.İYi günler.

    İşte resimler:









    ak1n bunu beğendi.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Şimdi diğer motorsikletlerle kıyaslarsan eğer. Kaç CC lik hangi motosikletten performans olarak iyi oldu ? Örneğin ''Ybr 125 den Hız ve Tork konusunda daha iyi '' gibi.

  3. #3
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı quezzap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi diğer motorsikletlerle kıyaslarsan eğer. Kaç CC lik hangi motosikletten performans olarak iyi oldu ? Örneğin ''Ybr 125 den Hız ve Tork konusunda daha iyi '' gibi.
    tabii ki Ybr 125 ten,CBF 150 den daha torklu bir motor oldu.Yani bir parçası değişmiş değil.Motor tamamen 200 cc oldu.Otoyolda CG tipli yarışan motorlarda benim ki gibi 200 ya da 250 cc.CBF ybr motor değil hız ve tork konusunda bunların yanında.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  4. #4
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Alıntı pasa216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabii ki Ybr 125 ten,CBF 150 den daha torklu bir motor oldu.Yani bir parçası değişmiş değil.Motor tamamen 200 cc oldu.Otoyolda CG tipli yarışan motorlarda benim ki gibi 200 ya da 250 cc.CBF ybr motor değil hız ve tork konusunda bunların yanında.
    Hm.. Güzelmiş.. Maliyette uygun üstelik. Arkadaşlara faydalı olacaktır Teşekkürler.

  5. #5
    lazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    kuba 165-25
    selam paşa 216 bendede kubanın 150 -25 modeli motoru var benimde sorunumgaza yüklenince motorun devirinin yavaş yükselmesi hemen kendini toplamaması bunun balansörlü motorlarda olduğunu söylediler ,acaba bende 200 cc ye çıkarabilirmiyim.

  6. #6
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı lazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam paşa 216 bendede kubanın 150 -25 modeli motoru var benimde sorunumgaza yüklenince motorun devirinin yavaş yükselmesi hemen kendini toplamaması bunun balansörlü motorlarda olduğunu söylediler ,acaba bende 200 cc ye çıkarabilirmiyim.
    evet motosikletteki balansör, motoru kasıyor.Yukarıda yazan parçaları alırsan sende 200 cc yapabilirsin.devirin hemen yükselmemesinin sebebi hava filtresinin takılı olması ve karbüratörün 150 cc olması.Benim motorda oldu bitti hava filtresi kullanmam.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  7. #7
    lazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    kuba 165-25
    peki hava filtresini iptal etsem bu haliyle faydası olurmu acaba

    birde balansör iptal edildiğinde titreşim çok artarmı ?

  8. #8
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    pek fayda olmaz ama yine iyi olur.Tabi yakıt ve hava ayarını yaptırman lazm motora yoksa aşırı şekilde benzin yakar motorun
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  9. #9
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    güzel bir çalışma olmuş. birde bişey sorcam. bu balasörü motorlar balasörsüze söre yavaş ve hantal mı oluyor ??

  10. #10
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel bir çalışma olmuş. birde bişey sorcam. bu balasörü motorlar balasörsüze söre yavaş ve hantal mı oluyor ??
    çekişte bir sorun yok ama hız ve hızlanmada balansör motoru kasıyor.Titreşim yok o ayrı tabi.

    Gerçi millet titreşimi cok sorun ediyor aslında cok sorun edilecek bişey değil titreşim ufak tefek işlemlerle titreşimi azaltabilirsin.Orjinal halleri cok titriyor(cg 150 hariç) ama bikaç şeyle titreşimi azaltabilirsin.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  11. #11
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    scooterlar da 200-250-350 cc yapılabiliyor mu? yapılabiliyorsa yarın 230 kmyi aşıp yanına geliyorum. motor mondial 150 zc.

  12. #12
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir çalışma olmuş. ellerine sağlık.
    bu parça konusunda nekadar arama yapdıysam ( yükseltmeler ) hep antep merkezli parçacı lar cıkıyor karşıma. demek ki arz talep meselesi isteyen oluyorki getirende oluyor. şanslısınız.
    keşke motor dağılmış haldeyken bir kaç resim çekseydiniz. hoş olurdu. artan güz artan risk demektir aman dikkatli olun.
    parçaları aldıgınız yerde 200cc su sogutmalı silindir varmıydı acaba. çap 63. 5 boy 62. 2 yada 250 cc de olabilir ama boyu 62.2.

  13. #13
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    çok başarılı birçalışma olmuş değişen parçaları okuyunca olduğunu tahmin edebiliyorum bende 100 cc cub var 125 cc veya olursa 150 cc yapmak istiyorum 125 cc olabilir ama tekirdağ civarında modifiye işini bilen yok birbenim okulunu okuduğumdan biraz bilgim var olmassa kendim 125 cc yapacam

  14. #14
    klm644 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2010
    Motosikleti
    kanuni bs 100
    Alıntı pasa216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çekişte bir sorun yok ama hız ve hızlanmada balansör motoru kasıyor.Titreşim yok o ayrı tabi.

    Gerçi millet titreşimi cok sorun ediyor aslında cok sorun edilecek bişey değil titreşim ufak tefek işlemlerle titreşimi azaltabilirsin.Orjinal halleri cok titriyor(cg 150 hariç) ama bikaç şeyle titreşimi azaltabilirsin.
    Titreşimiazaltmak için neler yapılabilir acaba?
    Ben de motorumdan çok memnunum ama birde şu titreşim olmasa

  15. #15
    vioLence - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    şanLıurfa /CeyLanpınar
    Motosikleti
    MONDİAL Z ONE 150 BEYAZ
    güzel çalışma yapmışsın kardeşim ellerine sağlık benimde motor 125 lik düzde 120 125- yapıyodu 150 lik silindir 200 lük karbüratör 200 lük debriyaj baskısı 6lı balata attım ve dişli 38-17 yaptım şimdi düzde 145 görüyo güzel performans veriyor.
    AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP

  16. #16

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Alıntı pasa216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabii ki Ybr 125 ten,CBF 150 den daha torklu bir motor oldu.Yani bir parçası değişmiş değil.Motor tamamen 200 cc oldu.Otoyolda CG tipli yarışan motorlarda benim ki gibi 200 ya da 250 cc.CBF ybr motor değil hız ve tork konusunda bunların yanında.
    hız konusunda tabiki cg 200 ün daha iyi olması lazım büyük sonuçta. peki torkları karşılaştırdınmı yoksa tahmin mi söylüyorsun ? çünkü tvs apache ve cbf 150 kalkışta hızlanmada kanuni racer 200 ü geçiyor.

  17. #17
    kingcüneyt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2009
    Şehir
    Gaziantep/Merkez
    Motosikleti
    ---
    ellerine saglık güzel yazmıssın ama arkadasın motoru standart 63,5 (200) olmuş antepde onun üsütne çıkan çok var şahsen bizdeki cg 250 lilik stronglu krank 74 piston var yani normalde bzimki 350 ve 375 lik oluyo ama biz altı büyük 250 lilik diyoruz 250 li kranka strong yaptınmı 1 milimi bile motrun cc sini yükseltiyor 1, viteste 70 2 de 130 görüyor tam kalkıs moturu yani top speed ise R1 ile pazar günü aldılar net 195 2 km yolda baıyr aşağıda değil düz otobanda bu dediklerimin hepsine tahmini iyi bişey olması için 2 bin lirayla 3 bin lira arası gidiyor Aslan besleyen yemini düşünmezmiş

    ---------- Post added at 11:27 ---------- Previous post was at 11:24 ----------

    Alıntı gokmenkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hız konusunda tabiki cg 200 ün daha iyi olması lazım büyük sonuçta. peki torkları karşılaştırdınmı yoksa tahmin mi söylüyorsun ? çünkü tvs apache ve cbf 150 kalkışta hızlanmada kanuni racer 200 ü geçiyor.
    kardeş o stok 200 çünkü hız için değil arkdaşın motoru full oynanmış cbf 250 bile yanında sönük kalır
    Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn

  18. #18

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    anladım kardeşim

  19. #19
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    Alıntı kingcüneyt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine saglık güzel yazmıssın ama arkadasın motoru standart 63,5 (200) olmuş antepde onun üsütne çıkan çok var şahsen bizdeki cg 250 lilik stronglu krank 74 piston var yani normalde bzimki 350 ve 375 lik oluyo ama biz altı büyük 250 lilik diyoruz 250 li kranka strong yaptınmı 1 milimi bile motrun cc sini yükseltiyor 1, viteste 70 2 de 130 görüyor tam kalkıs moturu yani top speed ise R1 ile pazar günü aldılar net 195 2 km yolda baıyr aşağıda değil düz otobanda bu dediklerimin hepsine tahmini iyi bişey olması için 2 bin lirayla 3 bin lira arası gidiyor Aslan besleyen yemini düşünmezmiş

    ---------- Post added at 11:27 ---------- Previous post was at 11:24 ----------



    kardeş o stok 200 çünkü hız için değil arkdaşın motoru full oynanmış cbf 250 bile yanında sönük kalır
    eyw. kardeşim sagolasın.Yok benim makina stok 200 değil sagolsun ustam yaptı bişiler.Motormla cbf 150 nin kalkısı derseniz; gecen sefer kapıstıgım bi 150 lik vardı tabi buna kapısmak denirse,ışkda cocuk benden biraz hızlı kalktı bende onu kiloma veriyocum cunku cocuk cok zayftı bende bi 95 varım.Tabi benim motor 2. vitese ihtiyac duymadan cbf nin işini bitirdi gerisini tahmin edebilirsiniz zatn :d
    hamza27 bunu beğendi.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  20. #20
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    aynı zamanda orjinal bir motorda titreşimi önlemek için ön dişliyi biraz büyütün,katalizör(geri dönüşüm) varsa iptal edin birde güzel bi karbüratör ayarı verin.Motorun üstündeki ağırlıklar cıkarın.farkedersiniz.
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)