Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Scooter’den commuter’e geçiş sonrası zorluklar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    soccer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2011
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    Merhabalar,

    Önceleri 4 yıl kadar haojin 125 kullanmıştım. Çin malı ama, çok dayanıklı ve pratik bir motordu. Ama aklım hep vitesli bir motordaydı. Motorun sesini kendim değiştirebilmeliydim. Hem yüksek tekerlek güvenli olurdu. En sonunda TVS apache150 aldım 3000km kadar da yol gittim. Görüntü ve güç yönünden güzel motor. Scootere göre virajlara çok daha rahat girebiliyorsun.

    Fakat uzun süre scooter kullanan biri olarak anladım ki,

    Scooterda her iki frenin de elde olması her iki ayağı da boşa çıkmasına izin veriyor ve böylece zor yol şartlarında avantaj sağlıyor. Commuter ile toprak yolda rampa yukarı giderken motoru durdurmak istediğinizde sadece sol ayağınızla yere basmak zorunda kalıyorsunuz. Çünkü sadece ön fren motorun geri kaçmasına yeterli gelmiyor. Kalkmak için de bu sefer vites değiştirmek için sol ayağı yerden kaldırıyorsınız, sağ ayağı yere basıyorsunuz, arka freni mecburen bırakıyorsunuz. Zor iş yaw. Zaten bi de sol ayak tırnağım kırık, hiç işin içinden çıkamıyom valla.

    Geçen Pazar evinim arkasındaki ormandaki yangın yolundan motorla çıkayım dedim. Yol kaba toprak ve 60-80 mt kadarı epece dik. Motorda 2 kişiydik. Daha önce haojin’le çıkmıştım bi sorun olmamıştı. Asıldım rampaya, gitti gitti finişe 10 mt kadar kala iyice yavaşladı, derken en dik yerde arka teker kendini sağa attı, sol ayağımla yere zor tutundum. Scooter olsa daha rahat kurtarabilirdim.
    Bir de commuterlerde motorun ağırlık merkezi daha önde gibi geldi bana. Anlattığım dik yokuştan aşağı inerken anladım bunu arka teker neredeyse yere hiç basmıyor, motor bi kızakladı, inmiyor sanki düşüyor aşağıya.. kaydıra kaydıra kendi halinde indirdim motoru. Biraz tırstım diyebilirim Sonuç itibariyle ev-iş arası kullanıyorsan scooter daha mantıklı gibi. Ama –motosiklet- binmek istiyorsan commuter ile epeyce pratik yapmak gerekiyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Biraz alışma meselesi, ben de 4000 km dir commuter kullanıyorum, scooter versen hemen yatırırım motoru yolda. Motosiklette debriyajın olması çok büyük bir avantaj bence. Birde ön ve arka frenlerin ayrı olması da güzel, böylece herhangi bir teker kaymaya başladğında diğeri ile ayarlayıp düşmekten kurtulabilirsiniz. Üstüne üstlük commuter az yakar sizde görmüşsünüzdür yeni motorunuzdan. Belli bir süre sonra alışırsanız bir daha scootera binmek istemeyebilirsiniz
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  3. #3
    soccer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2011
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    haklısın. km'de tam 10 kuruş yakıyor. bana göre iyi rakam.

  4. #4
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    aslında çok üşengeç biri olmama karşın vitesli motosikleti bende düşünüyorum ama şu sıralar hep üşengeçliğim kazanıyor bakalım ne zamana kısmet olacak

    Ayrıca şu da var bir scooter ı durdurmak bir commuter yahut vitesli motosikleti durdurmakdan hakim olmak dan çook çok daha kolay ve rahattır yılların getirdiği fren alışkanlıkları ve scooter da gazı keser kesmez kendi halinde yavaşlaması daha kolay olduğunu düşünüyorum

  5. #5
    mka19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mz 301
    scote rahat kullanımı koplay ama vitesli bir motorun zevki gücü tartışılmaz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)