Motorun yatay ya da dikey olmasi yer tasarrufu açisindan önemli olabilir.Titrermi titremezmi orasini bilemem ama bu firmanin tercigi ile ilgili bir durum.
BMW'nin meshur motorlari gibi.
Egzantirik olayi söyle.
üstten egzantirik olduguna göre demekki alttan egzantirik de var.
Egzantirik mili subaplarin açilip kapanma zamanlarini ayarlar.
Subaplar ustte oldugundan, bu milin de ustte olmasi gayet dogal bir durum.
Fakat bu mil ustte olunca söyle bir mevzu ortaya çikiyor.
O milin dönmesi gerek ve bu dönme hareketini dogal olarak motordan alacak.
Neresinden?
Krank milinden.
Bu nasil olacak?
Krank mili altta egzantirik mili üstte.
Mecburen bu ikisini birbirine kayis ya da zincir gibi aparatlarla baglayacagiz.
Böylece ekstra olarak bir de arizalanir ya da yipranirsa, basimiza buyuk isler açacak, egzantirik kayisi veya egzantirik zinciri derdimiz oluyor.
Ama en iyisi de bu sistem çünkü egzantirik mili altta olursa bu sefer siboplari hareket ettirmek için yukariya uzanan kollarimiz olmak zorunda.
Bunlarin arizasi ise daha dehsetli sonuçlara neden olabiliyor.
Yani uzun lafin kisasi, bu mil motorun üstunde konumlanmissa üstten egzantirikli diyoruz.
Eger motorun altinda konuslanmissa bir sey demiyoruz, yokmus gibi davraniyoruz.