Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

mont ve kask sorunum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    malum havalar sıcak mont giymek biraz sıkıntılı oluyor. dört mevsim montum var içini çıkararak yazlık moda getirdim. önden omuzdan karından havalandırmaları var giyiyorum ama sürat yapınca ör. 160kmh montum paraşüt gibi oluyor. sürüş sorunu yaşatıyor. yok havalandırmaları kapatıyorum öyle yapıyorum böyle yapıyorum olmuyor boyun kısmında 1 cm gibi bolluk var o boşluğu elle sıkarak kapatmama rağmen bir türü beni tatmin etmedi. uzun süre sonra kollarım terliyor montu kolları ıslatıyor. koruması için iyi diyebiirim ama sürat yaptığımda beni üstünden çıkar diyor mont ne denediysem olmadı
    boyum 180-ve ağırlığım 90kg Mont bedeni olarak XL
    kullandığım montun linkini veriyorum:

    http://www.hudsonderi.com/?urun-1105...torsiklet.html

    gelelim kullandığım kaska LS2 BİG ONE modeli alttan düğme ile açılan güneş vizörü var. kaskın çok güzel işçiliği var ilk takığımda düşük süratlerde bir sorun yoktu ama sürat arttığında kaskın sol tarafında bir uğultu oluyordu. kaskı incelediğimde sol kısımda dışarıdan güneş vizörünü kaldırmaya ve indirmeye yarayan düğme var ki bu düğmenin çıkıntıları ve iç kısımda mekanizması olduğu yerde boşluk var o boşlukları süngerle doldurdum ama sol taraftaki sesi tam olarak yok edemediğim gibi yüksek süratlerde kafamı yukarı aşağı oynattığımda montumun içine giren havayı etkiliyor.kaskın içinde kafamı öne getiriyorum arkaya getiriyorum olmuyor. Ve tüm havalandırma kapakları kapalı olmasına rağmen gözüme toz kaçtı ayrıca akşam çıkan sinekler nerden giriyor kaskın içine anlamıyorum her yeri kapalı olmasına rağmen sürat yapınca sinek giriyor
    Kask öçüm L Beden kullandığım kask L takarken bya zorlanıyorum ama taktıktan sonra rahat güeş vizörü olması çok iyi.

    http://www.hudsonderi.com/?urun-1495...torsiklet.html

    yüksek sürate uygun fiyat ve performansı iyi olan mont ve kask önerilerinizi bekliyorum.
    tavsiye ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    ---------- Post added at 09:47 ---------- Previous post was at 09:25 ----------

    bu tip bir sorunu yaşayan olmadımı arkadaşlar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    file ceket kullanmalısın. 350-400 tl arasında revit air alabilirsin. ya da ixs'in ucuz file modelleri var. hepsi işini görür yeter ki bedenine uygun olsun.
    ama ne kadar havadar olursa olsun terleyeceksin bundan kaçışın yok. ha ben cesurum tshirtle binerim dersen senin o senin vereceğin karar
    kask konusunda ise orta seviyenin üzerinde kalitede kask kullanmalısın. sürat yapacaksan yani +150 km/ h üzerinde dolaşacaksan ls2 vs. giriş seviyesi kasklar yetersiz gelecektir. shoei raid 2 ya da xr1000 seviyesinde veya agk stealht serisine yönelmelisin.
    uzun lafın kısası ne kadar ekmek o kadar köfte olacak. kesenin ağzı açılacak
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  3. #3

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    ben şahsen yazın mont yerine dirsek koruması ve termal yelek tercih ediyorum. çok daha rahat oluyor

  4. #4
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Sürat yapmak istediğinde yarış pistine gitmeni önerebilir miyim? Orada tam korumalı tulumlardan giyersin. Hem bu tür problemlerin kalmaz hem de başta kendin olmak üzere kimsenin hayatını tehlikeye atmamış olursun.

    Yanlış anlama, trafikte maganda bol, bir eksik bir fazla benim açımdan fark etmez. Yalnız, yarın öbür gün, senin gibi trafik kurallarını hiçe sayan biri yüzünden kolu, bacağı yolda bırakırsan hiçbir şey söylemeye hakkın olmaz...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  5. #5

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    yarın öbür gün, senin gibi trafik kurallarını hiçe sayan biri
    sn BBelt nickli üye:
    her kimsen benim trafik kurallarını hiçe sayan biri olduğum kanaatine neye göre verdin ve buraya yazdın?

    Yanlış anlama diye yazmışsın ama yanlış anlatan sensin.
    Benim altımda mobilet yok 109 hp-250kmh sürat yapan makina var sütçü eşşeği değil.
    altında buna benzer makinası olupta sürekli 80km hız ile mobilet gibi giden birine rastlamadım.
    Duruma göre, yola göre, trafiğe göre 80kmh ile de giderim180kmh de
    madem 80 le gidicem mobilette kullanabilirdim.
    ben sağ şeritten 80 ile gidicem otobanda, yanımdan hacımurat reno12toros geçicek 110-120 ile
    nasıl br hız anlayışı bu
    hacımurat güler bu duruma

  6. #6
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sn BBelt nickli üye:
    her kimsen benim trafik kurallarını hiçe sayan biri olduğum kanaatine neye göre verdin ve buraya yazdın?
    Şaka bu, değil mi?

    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürat yapınca ör. 160kmh montum paraşüt gibi oluyor.
    Desen ki, "otomobillerle motosikletlerin sürat sınırları aynı olsun." amenna. Ama yok...

    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim altımda mobilet yok 109 hp-250kmh sürat yapan makina var sütçü eşşeği değil.
    altında buna benzer makinası olupta sürekli 80km hız ile mobilet gibi giden birine rastlamadım.
    Duruma göre, yola göre, trafiğe göre 80kmh ile de giderim180kmh de
    madem 80 le gidicem mobilette kullanabilirdim.
    "Özrü kabahatinden büyük" diye birşey duydun mu sen hiç?

    Hiç kimse trafik kurallarını dört dörtlük uygulayamaz. Hepimiz hata yaparız. Ancak sen sürat keyfini tatmin edeceksin diye insanların hayatlarını riske atmak istiyorsan eğer, ben de seni eleştiririm. Bünyen kaldırmıyor oabilir, beni bağlamaz... Sen git bilen birine sor bakayım, saatte 160km süratle seyreden çeyrek tonluk bir kütlenin momenti ne kadarmış? Senin ne farkın var, arkadaşı ile yarışacak diye makas ata ata insanların hayatlarını hiçe sayanlardan?

    Neymiş, "mobilet mi kullansaymış" mış? Bana ne birader senin ne kullandığından. O zaman spor arabalarla 200 basıp hayatlarımızı hiçe sayanlara niye kızıyoruz? Ne yani, Anadol mu kullansınlar?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  7. #7

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Benim ağız dalaşı gibi şeylere, forum polisliği triptiklerine ihtiyacım olmaz.Ben ehliyetimi pazardan da almadım. Çocukluğumdan beride iki tekerin üstündeyim. Hata yapmammı yaparım tabi, insanız sonuçta ama hata yapılmaması gereken yerleri şeyleride öğrendik ve halada öğrenmeye çalışıyorum. Bakın ben gerçekçi biri oldum ben bölünmüş karayolunda şehirlerarası yolda yol boşsa veya otobanda sürüyorsam 170-230km hız yapıyorum. Race ss motorların hepsi bu hızı yapar arkadaş zaten o hızda gidebilmek için o tarz motora binersin.
    ama ben ilk mesajımda trafikte diye bir şey söylemeden yargısız infaz yapmışsın. bu infazlarını diğer ss motor topiklerine girersen dah fazla yaparsın. benden söylemesi
    Ama şu varki motorsiket insanın karakterini ortaya yansıtır. Bazılarıda karakterini motora yansıtır. Önemli olan motoru beyninle sürmendir. 2 teker üstünde duygularım her zaman beynimden sonra gelmiştir ve gelecektir.
    Bu topikte kask dedim mont dedim ama malesef
    yurdum tipik insanı modunda takılmşız.
    Bu mesajımlarım ve gerginlik için herkesten özür

    Kask ve mont tavsiye önerilerinizi bekliyorum
    saygılar

  8. #8

    Üyelik
    22 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul/bahçeşehir
    Motosikleti
    honda cbf 150
    dostum kullandığın makinaya göre, ekipmanların yetersiz gibi geldi bana. şahsen 600 f e biniyor olsam, arai ya da shoeiden aşağı kask, dainese dan revitten aşağı mont kullanmam. sonuçta parayı bastırıp makinanın iyisini almışsın, ekipman için de kesenin ağzını açmalısın. 500 tl+ kasklar ses alma problemiyle uğraştırmaz insanları. mont konusuna gelince dediğim gibi bana göre yazın en iyisi termal yelek, bellik, dirsek koruması :D

  9. #9

    Üyelik
    04 Mayıs 2011
    BBelt arkadaşımız da senin kötülüğün adına birşey söylememiş.haklı kesinlikle,sürat yerleri pistlerdir,trafiğe kapalı alanlardır.ama biraz sert konuşmuş sanırım,yargısız infaz yapmış biraz ve konu sağlık,ölüm olunca da sertleşiyor insan ister istemez.

    ama sizin hacı murat tan daha hızlı gitmeniz gerekiyor diye bir hız anlayışı olmadğını da belirtmek isterim.o hacı murat gülse de siz başkalarının düşünceleriyle değil kendi düşüncenizle sürün motorunuzu.başkası güler mi gülmez mi diye değil
    ayrıca çocuklunuzdan beri motosiklet sürmeniz sizin mükemmel olduğunuz, uyarıya,nasihata ihtiyacınız olmadığını göstermez.ve siz de gerçekçi biri olduğunuzu hatanızı kabullendiğinizi söylemişsiniz zaten,bu iyi bir şey..
    biri birşeyi eleştirdiğinde sakin bir dille anlatın düşüncenizi, kızmayın.

    sakın bunu forum polisliği adı altında söylediğimi düşünmeyin.tamamiyle iyi niyetle ve yardımcı olmak için söyledim.kırıldıysanız özür de dilerim

    evet topic in asıl amacına gelecek olursak:

    ls2 markası diye gösterdiğiniz kaskta yaşadığınız problem sadece siz de değil, bu kaskı kullanan herkes de var.uğultu yapıyor,doğrudur.(hızı fazla olan motorlardan bahsediyorum.)bu konuda çok geniş araştırma yapmıştım.
    kask olarak kesenin ağzını açıp daha yüksek bir marka almanız tavsiyemdir.Nolan N85 mesela vizörlü.tabi shoei,vs vs markalarına da de bakınız.ls2 size göre değil

    mont konusuna gelirsek tabi ki fileli mont.yazını okuduğumda bir fileli monta ihtiyacınız olduğunu anladım.
    ben bugün fileli mont aldım.yarın fotoğrafları çekip paylaşacağım detaylarla beraber bir engel olmazsa.(malum gece leyn fotoların görüntüsü kötü olur.)fotolara bakarsınız yarın.aldığım mont BERİNG AERO yazlık fileli mont

  10. #10

    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Raptor DD 250 E10
    Esemiyake, kaskın markasını ve modelini seçerek testlerden kaç yıldız aldığını gösteren bir web sitesi var.
    http://sharp.direct.gov.uk/ böyle bir sayfa var.

    Bende 100 tl ye aldığım GDR çeneden açılır kask kullanıyorum ama Nitro Aikido 5 yıldız almış şeklende beğendiğim full face bir kask modelidir. (175-225 TL.) Bi sonraki alacağım kask budur.

    Mont bendede sorun yaratıyor. hudsonderiden 300 tl ye full korumalı diye tabir edilen deri mont aldım dana gibi ağır bende bulamadım istediğimi ;) keyifli ve dikkatli sürüşler...

  11. #11

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    KERKENEZ ve CHOPPERRİDER arkadaşım haklısınız uygun fiyatlı olsun istedik malum yaşadığım problem ortada. bundan sonra para olarak değil, kullanıma göre uygunluğa bakarak sizlerin görüş ve önerileriniz doğrultusunda kararımızı vereceğiz.

    Artçı kaskım uvex marka eski bir kask raf ömrüde çoktan bitmişti modelini tam bilemiyorum ama sanırım LS2 bundan sonra artçı kaskım olacak sürate ugun iyi bir kask araştımam olacak bundan sonra ayrıca mont içinde yine fileli tarz demişsiniz fileli mont kullanmadım merak ettim doğrusu
    KRAL RECEP arkadaştan fotoları ve izlenimlerini bekliyorum inşallah iygun bir monttur. Daha çok aerodinamiğe uygun değişik montlar kullanan arkadaşlar varmı?
    sürat yapınca mont ve kask sorunu yaşamayan varmı merak ediyorum?
    Genel olarak kullandığım eski montlada bu sorun vardı. Teknoloji gelişiyor sürekli günlük kullanıma uygun aerodinamiği iyi olan montlar mutlaka vardır diye umuyorum.

    DURUMTOENS arkadaşım apaçi modunda takılanlar için üzülüyorum gerçekten, şahsımla ilgili yorumun için teşekkür ederim.

    SEMOCAN arkadaşım verdiğin site için teşekkür birazdan bakıcam, nitro aikido kaskın testlerdeki başarısını inşallah yoldada olur fiyat olarak çok uygun çünkü.

  12. #12
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Burada hep görüyorum bu apaçi lafını. o apaçi, bu apaçi. Apaçi tanımınız nedir? Merak ettim...
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  13. #13

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Apaçi denildiğinde benim anladığım motorsikletliye deniliyorsa hiç bir önlem almadan motora binen şahıstır. Bunlar genelde eğitimsiz konuya uzak cahil veya kapasite altı, kural tanımaz şahıslardır. motora binince güç ve artislik onlardadır. Örn: Terlikle biner kask kullanmaz veya kaskı aynasında orasında burasında gezdirir. koruma ekipmanlaından haberdar değildir, saç gözlük artisleridir ayrıca motora değişik binme stilleri vardır. ayak konulan yerlere topuklarıyla basarlar uzaktan baktığında paytak ördek gibi dururlar gidonu klın gövdeli bir ağaca sarlır gibi tutarlar yanı dirsekler iki yana açık, motorsiklet değilde altlarında uzay mekiği varmış gibi sağa sola bakarlar. sen yoldan giderken birden yanınızdan geçip arkadan yandan sana bakıp sırıtma eğiliminde olurlar.
    Ben apaçi denildiğinde bunu anlıyorum.
    Diğer arkadaşlar da buna benzer şeyler anlıyordur diye düşünüyorum.
    Forumda apaçi nickli üye yoktur umarım

  14. #14
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Yanlış anlamayın da, madem çocukluktan beri motosiklete biniyorsunuz azıcık da bilmeniz gerekirdi şu işi.
    600F'e binip de LS2 soruyorsunuz, ayıp yani. Gidip Arai almalıydınız, Shoei ya da.
    Gidip tulum almanız gerekirdi sizin, ya da komple set. En kalitelisinden, Dainese, Revit, Hein Gericke.
    Elinize alabildiğiniz en pahalı eldiveni almalıydınız, Knox olur, Alpinestars olur, Revit olur.
    Ayağınıza en iyi botu almalıydınız, BMW olur, Alpinestars olur, SIDI olur.
    Komple vücut koruma da alabilirdiniz, body armour. Montun içine giyerdiniz.
    Madem paranız yok, binmeyin 109 beygirlik motosiklete. Gidin 60 beygirlik motosiklet alın da kıyafetinizi hazırlayın. Defalarca yazıldı çizildi burda, bilinç önemli. Ben trafik kurallarına uyarım ve altımda 180 beygirlik motosiklet dahi olsa hız sınırları içerisinde giderim, anadol beni geçmiş veya geçmemiş umurumda değil.
    Zaten sorun burda, kompleks var işin içinde. "Aman şu beni geçmesin, aman sesi güzel çıksın" gibisinden.

    Eğer saatte 250 kilometre hız yapacaksanız yukarıda yazdıklarımı alacaksınız, yaşamak istiyorsanız. Eğer bütçeniz yetmiyorsa satın CBR'ı, gidin CBF 150 alın, biz de size 150 km hız için uygun olaacak kıyafetleri söyleyelim, bütçeniz zorlanmasın. Ama hayatta kalmak istiyorsanız dediğim gibi.

    Kaldı ki, 250 kilometre hız yapmak için gerekli korumaları giydiğinizde sıka sıka terleyeceksiniz.

    Hadi size kararlarınızda kolay gelsin.

  15. #15

    Üyelik
    04 Mayıs 2011

  16. #16
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Apaçi denildiğinde benim anladığım motorsikletliye deniliyorsa hiç bir önlem almadan motora binen şahıstır. Bunlar genelde eğitimsiz konuya uzak cahil veya kapasite altı, kural tanımaz şahıslardır. motora binince güç ve artislik onlardadır. Örn: Terlikle biner kask kullanmaz veya kaskı aynasında orasında burasında gezdirir. koruma ekipmanlaından haberdar değildir, saç gözlük artisleridir ayrıca motora değişik binme stilleri vardır. ayak konulan yerlere topuklarıyla basarlar uzaktan baktığında paytak ördek gibi dururlar gidonu klın gövdeli bir ağaca sarlır gibi tutarlar yanı dirsekler iki yana açık, motorsiklet değilde altlarında uzay mekiği varmış gibi sağa sola bakarlar. sen yoldan giderken birden yanınızdan geçip arkadan yandan sana bakıp sırıtma eğiliminde olurlar.
    Ben apaçi denildiğinde bunu anlıyorum.
    Diğer arkadaşlar da buna benzer şeyler anlıyordur diye düşünüyorum.
    Forumda apaçi nickli üye yoktur umarım
    Anladım. Yani iki motor birlikte 200 - 220 yapıştırmış giderken kask takmayan apaçi, diğeri değil... Hmmm, bence ikisi de trafik canavarı, saygınlıktan uzak, bilinçsiz, kendi çıkar ya da zevkleri uğruna başkalarının hayat ve sağlıklarını hiçe sayan insanlar işte...

    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakın ben gerçekçi biri oldum ben bölünmüş karayolunda şehirlerarası yolda yol boşsa veya otobanda sürüyorsam 170-230km hız yapıyorum.
    Bana bunu söyleyen o kadar çok insan tanıdım ki, inanamazsın. İşin ilginç tarafı bu söylediklerine kendileri de inanıyorlardı. Kaldı ki, doğru olsa ne yazar? Yine hata, yine yanlış...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------

    Aklıma gelmişken:

    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yargısız infaz yapmışsın.
    Alıntı kral recep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yargısız infaz yapmış biraz
    Ne yani, ben mi yanlış anladım. Trafiğe kapalı alanda mı sürat yapıyor bu arkadaş? Yooo, kendi de yazmış zaten... Yargısız infaz da nereden çıktı?

    Yalnız lütfen, "ilk tepki verdiğinde ben trafiğe açık alanda olup olmadığımı yazmamıştım, yalnızca sürat yaptığımı yazmıştım" gibi bir cümle ile kimsenin zekasına hakaret etmeyelim, olmaz mı?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  17. #17
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    160 Km hız ile sürekli gitmek tabiki tehlikeli bi durum.
    Fakat trafikte zaman zaman hızlı olmak gerekir.
    İki otobüsün arasında kaldığımız zaman, hız yapmak tehlikelidir mantığıyla hareket etmektense, kısa süreli hızımı arttırmak benim için en güvenli yöntemdir.
    Adamin altinda motor var, doğal olarak o tehlikeden sıyrılabilecek güç var..
    Tabiki zaman zaman basıp çıkacak.
    Neticede otobüs ve tırlarda zaman zaman 120 Km hıza kadar çıkabiliyor.

    Bu konular farklı bir başlık altında tartışılabilir.
    Bence arkadaşın sorusuna çözüm bulmak şuan için en mantıklı davranış olacaktir.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  18. #18
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    arkadaşlar 4riders ceket var bir tane, omuzlarında air vent yazan enduro tipi. emniyet kemeri gibi belden saması falan var. korumaları ce onaylıymış. iç astar rüzgar ve yağmur gçeirmiyor vs. buna ne kadar verilir? bu 4riders nasıl bir markadır?

  19. #19

    Üyelik
    04 Mayıs 2011
    hayır yargısız infaz değil yaptığı gerçekten yanlış.ben ortamı yumuşatmak adına....
    neyse sözümü geri alıyor,yaptığının doğruları söylemek gerekirse kesinlikle bir hata olduğunu söylüyorum.o hız trafikte tehlikeli.adamlar boşuna hız sınırı koymamış

  20. #20

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bbelt nickli üye arkadaş ben kurallara uymayan apaçi modunda biriyim kabul ediyorum. İnşallah birgün öbür tarafa gitmeden bu tarafta kurallara tam uyan biri olurum.
    Bizleri aydınlattığınız tevsirleriniz için takdir ediyorum. İnş. Her motorsikletli arkadaş böyle olur.
    Ben herzaman araştırmacı oldum. bilgiye açım
    kask ve mont sorunumu çözme babında sayenizde pek yol katedemeskte iyi bir motorcu olmaya çalışacağım.
    Değerli arkadaşlar bizim burada trafiğe kapalı yapım aşamısnda olan sürate uygun 1-2km yol var ben burada sürat denemeleri yapıyorum.
    yok yapamassın diyen olmadı kafama göre burada bsıyorum orasıda bugün yarın kapanır bölünmüş yola dahil olur.
    İşte bu yol için yüksek sürate uygun mont ve kask tavsiyelerinizi bekliyorum. birçok marka var önemli orin okeyini almış ürün olması
    cevaplarınızı bekliyorum.

    ---------- Post added at 14:15 ---------- Previous post was at 14:08 ----------

    Ha birde ben hız yapıyorum kurallara uymuyorum diye yandaş medya tarafından sorunumu çözemeden çizgiyi yemem inş.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)