bnm bi sorum olacaktı.. diyelim ki 4. viteste qidiyoruz ve yokus asaqı.. debriyaja basılı tutup insek bi sakıncası olur mu.. ? debriyaj balatasını yemez deqil mi.. ?
bnm bi sorum olacaktı.. diyelim ki 4. viteste qidiyoruz ve yokus asaqı.. debriyaja basılı tutup insek bi sakıncası olur mu.. ? debriyaj balatasını yemez deqil mi.. ?
“Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.
"Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)
Mustafa Kemal ATATÜRK
*debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
debriyajla indiğin yokuşta bildiğim kadarıyla frenlerin tutmama ihtimalide var.( kesinlikle tam olarak bilmiyorum sadece bana söylenen bu )
TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU
bikere dene motorun güvensiz olduğunu göreceksin
araçlarda vites boştayken veya debriyaja basılı halde giderken yağlama olmuyor diye biliyorum...motosiklette de böyle bişey oluyo mu ???
Biz harama meylederiz korkusuyla helalin onda dokuzunu terkederdik (Hz.Ömer)
doğru olsam ok gibi, yabana atarlar beni...eğri olsam yay gibi, elde tutarlar beni...
bir kaç söz de ben eklemek isterim. debriyaj balatasını bozan en önemli etmen araç viteste iken sol elin debriyaj maneti üzerinde durmasıdır (ki araba için ise ayağın debriyaj pedalı üzerinde durması). bu durum ister istemez debriyaj balatasını vites dişlilerinden bir miktar da olsa ayırarak dişlilerin ve balatanın çabuk yıpranmasına neden olur.
bir diğer etmen ise ilk kalkış esnasında aşırı güç yüklemesi yaparak (aşırı gaz açarak) debriyaj balatasının vites dişlilerine yüksek güç iletimine çalışarak yıpranmasıdır.
vites değiştirmek haricinde debriyaja basmanız pek önerilmez. bildiklerim bundan ibaret.
saygılar.
AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür
Teknik olarak debriyajla fren arasında bir bağlantı yok.
Mesela ağır vasıtalar hiç bir zaman boş viteste yokuş inemez.Bütün ağırlığı frene yüklerse diskler kampanalar ısınır ve fren artık tutmaz hale gelir.Bu kısmen otomobillerde de söyleniyor.Ancak motosikletlerde böyle bir şeyin olması çok kçük bir ihtimal.
Boş viteste yokuş inince bütün ağırlığı frenlere verirsin, karşına bir şey çıkarsa ani fren yapıp düşmen an meselesi.Motor freni ile gidilirse bu ihtimal biraz daha düşer.Bunun yanında yokuş bitip artık vitese takma zamanın geldiğinde düşük bir vitese takarsan da arka tekerin kitlenip senin yere yuvarlanman yine an meselesi.
tşk. arkadslar..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:56 ----------
eee nasıl inecez ya yokuşu..
balataya bi şey olmaz ama bu gibi durumda arabadada, motosiklettede DEBRİYAJ BİLYESİNİ kısa zamanda bitirirsin.
debriyaj bilyalarını yersin yapma yüksek viteste in yokuşu..böylelikle frenlemende kolay olacaktır.
bide niye böyle bişeye ihtiyaç duyuyorsun,vites boştayken kontrol senden gider.
bunu arabada yapan arkadaşlarda var.boşa atıp ,ekonomi yaptıklarını sanıyorlar ama.yeni nesil arabalarda araba viteste iken gaza basmadığın müddetçe araba yakıt yakmaz.
aynı sistem bazı karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorlardada var
Honda eğitimlerinde anlatıldığı üzere: vites değiştirilmesi haricinde, motorun durmasına 1 metre kala debriyaja basılır. O da durduğunuzda motorun stop etmemesi için. Yokuş aşağı inerken debriyaja basılı tutulması hem hakimiyeti kaybettirir hemde ani bir fren yapma durumunda motor gücünden faydalanılmasını engeller.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)