Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

vites..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    bnm bi sorum olacaktı.. diyelim ki 4. viteste qidiyoruz ve yokus asaqı.. debriyaja basılı tutup insek bi sakıncası olur mu.. ? debriyaj balatasını yemez deqil mi.. ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    “Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

    "Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

    Mustafa Kemal ATATÜRK



    *debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    “Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

    "Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

    Mustafa Kemal ATATÜRK



    *debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.
    RIDE or DIE

  4. #4
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    debriyajla indiğin yokuşta bildiğim kadarıyla frenlerin tutmama ihtimalide var.( kesinlikle tam olarak bilmiyorum sadece bana söylenen bu )
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  5. #5
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    bikere dene motorun güvensiz olduğunu göreceksin

  6. #6
    İbrahim Büyükcevher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2010
    Şehir
    çamlıca
    araçlarda vites boştayken veya debriyaja basılı halde giderken yağlama olmuyor diye biliyorum...motosiklette de böyle bişey oluyo mu ???
    Biz harama meylederiz korkusuyla helalin onda dokuzunu terkederdik (Hz.Ömer)

    doğru olsam ok gibi, yabana atarlar beni...eğri olsam yay gibi, elde tutarlar beni...

  7. #7
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    “Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

    "Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

    Mustafa Kemal ATATÜRK



    *debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.



    debrıyaj balatası cok fazla yenmez yensede degıstırırsın onda sorun yok ama sen motordakı yuku tekerleklere verıyosun butun baskıyı tekerler yuklenıyor durman dolayısıyla daha gec olacakdır olası bır durumda kaza kacınılmaz hale gelecekdır.

  8. #8
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    “Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

    "Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

    Mustafa Kemal ATATÜRK



    *debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.
    bir kaç söz de ben eklemek isterim. debriyaj balatasını bozan en önemli etmen araç viteste iken sol elin debriyaj maneti üzerinde durmasıdır (ki araba için ise ayağın debriyaj pedalı üzerinde durması). bu durum ister istemez debriyaj balatasını vites dişlilerinden bir miktar da olsa ayırarak dişlilerin ve balatanın çabuk yıpranmasına neden olur.

    bir diğer etmen ise ilk kalkış esnasında aşırı güç yüklemesi yaparak (aşırı gaz açarak) debriyaj balatasının vites dişlilerine yüksek güç iletimine çalışarak yıpranmasıdır.

    vites değiştirmek haricinde debriyaja basmanız pek önerilmez. bildiklerim bundan ibaret.

    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  9. #9
    Carbon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2011
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yol verdim gitti.
    Alıntı anaconda84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyajla indiğin yokuşta bildiğim kadarıyla frenlerin tutmama ihtimalide var.( kesinlikle tam olarak bilmiyorum sadece bana söylenen bu )
    Teknik olarak debriyajla fren arasında bir bağlantı yok.

    Mesela ağır vasıtalar hiç bir zaman boş viteste yokuş inemez.Bütün ağırlığı frene yüklerse diskler kampanalar ısınır ve fren artık tutmaz hale gelir.Bu kısmen otomobillerde de söyleniyor.Ancak motosikletlerde böyle bir şeyin olması çok kçük bir ihtimal.

    Boş viteste yokuş inince bütün ağırlığı frenlere verirsin, karşına bir şey çıkarsa ani fren yapıp düşmen an meselesi.Motor freni ile gidilirse bu ihtimal biraz daha düşer.Bunun yanında yokuş bitip artık vitese takma zamanın geldiğinde düşük bir vitese takarsan da arka tekerin kitlenip senin yere yuvarlanman yine an meselesi.

  10. #10
    Re!S*33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2011
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Az kaldı alacak :)
    tşk. arkadslar..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:56 ----------

    eee nasıl inecez ya yokuşu..

  11. #11
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    Alıntı Carbon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik olarak debriyajla fren arasında bir bağlantı yok.

    Mesela ağır vasıtalar hiç bir zaman boş viteste yokuş inemez.Bütün ağırlığı frene yüklerse diskler kampanalar ısınır ve fren artık tutmaz hale gelir.Bu kısmen otomobillerde de söyleniyor.Ancak motosikletlerde böyle bir şeyin olması çok kçük bir ihtimal.

    Boş viteste yokuş inince bütün ağırlığı frenlere verirsin, karşına bir şey çıkarsa ani fren yapıp düşmen an meselesi.Motor freni ile gidilirse bu ihtimal biraz daha düşer.Bunun yanında yokuş bitip artık vitese takma zamanın geldiğinde düşük bir vitese takarsan da arka tekerin kitlenip senin yere yuvarlanman yine an meselesi.
    bilgilendrdiğin için teşekkür ederim kardeşim sağol
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  12. #12
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    balataya bi şey olmaz ama bu gibi durumda arabadada, motosiklettede DEBRİYAJ BİLYESİNİ kısa zamanda bitirirsin.

  13. #13
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    debriyaj bilyalarını yersin yapma yüksek viteste in yokuşu..böylelikle frenlemende kolay olacaktır.

  14. #14
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    bide niye böyle bişeye ihtiyaç duyuyorsun,vites boştayken kontrol senden gider.
    bunu arabada yapan arkadaşlarda var.boşa atıp ,ekonomi yaptıklarını sanıyorlar ama.yeni nesil arabalarda araba viteste iken gaza basmadığın müddetçe araba yakıt yakmaz.
    aynı sistem bazı karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorlardada var

  15. #15
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Honda eğitimlerinde anlatıldığı üzere: vites değiştirilmesi haricinde, motorun durmasına 1 metre kala debriyaja basılır. O da durduğunuzda motorun stop etmemesi için. Yokuş aşağı inerken debriyaja basılı tutulması hem hakimiyeti kaybettirir hemde ani bir fren yapma durumunda motor gücünden faydalanılmasını engeller.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)