İşte mazi ; 1969 Honda CB 750
-
Günümüde kullandığımız yüksek teknoloji & yüksek performans ZX YZF CBR GSXR serilerinin atalarını tanıyalım biraz . İlk modelimiz SuperSport modellerinin ilk atası 1969 model bir Honda CB 750 , ilk atası diyorum çünkü sonraki senelerde geliştirilen birçok 4 silindir yüksek performans motorlar bu modelin üzerinden geliştirilmiştir .Ayrıca ilk SuperBike terimide bu motosiklet ile ortaya çıkmıştır.
Motosikletlerde ilk elektrikli marş , ilk acil stop düümesi , ilk çift ayna ve ilk sinyal lambaları bu modele uygulanmıştır. ve en önemlisi ilk ön disk fren sistemi bu modelde görev alıyordu.
Gelelim teknik yapısına ; ilk üstten eksantrik milli sıralı dört silindir motor bu modelde hayat buldu . Üstten tek eksantrik ( SOHC) modelinin üretimi 69 yılından 78 yılına kadar devam etti , 79 yılında üstten çift eksantrik (DOHC) modeli kullanılmaya başlandı.O yıllarda müthiş bir hız sayılan 200 km/h'yı bu model çok rahat görebiliyodu ve bu hız onu en büyük rakibi olan MV Agusta'nın önüne geçiriyodu .
76-78 yılları arasında sadece Amerika pazarı için ürettiği otomatik şanzuman ve tork konvertörlü modeli CB 750 A modelini piyasaya sürdü .Önceki modellerde olan 67 beygir motorun kuvveti 47 beygire düşürüldü ve dakika/devir 8000'den 7500'e indi .2 vitesli tork konvertörlü otomatik vitesi ile Amerikada istenen satış rakamlarına ulaşıldı .
Honda bu modelin anısına 2007 yılında sınırlı üretim olarak atalarına çok benzeyen CB 750 modelini satışa sundu.
Kısacası CB 750 modeli ilklerin modeliydi , en önemlisi dünyanın ilk Superbike motosikletiydi . Belki çoğumuz böyle bir motorun varlığını bilmeyiz bile ama günümüz motosikletlerin üstünde bu modelin esintilerini görmek mümkün.
Motosikletin teknik verileri :
Engine SOHC air-cooled straight four (1969-1978)
DOHC air-cooled straight 4 (1979–2003, 2007)
Top speed 125 mph (201 km/h)
Power 67 hp (50 kW) @ 8,000 rpm(DIN),[citation needed] 68 hp (51 kW) @ 8,500 rpm (1969)[citation needed]
Torque 44 ft·lbf (60 N·m) @ 7,000 rpm
Transmission 5 speed
Suspension Front: telescopic forks
Rear: swingarm with two spring/shock units.
Brakes Front disc / Rear drum
Tires Front: 3.25" x 19"
Rear: 4.00" x 18"
Rake, Trail 3.7 in (94 mm)
Wheelbase 57.3 in (1,460 mm)
Dimensions L 85 in (2,200 mm)
W 35 in (890 mm)
H 44 in (1,100 mm)
Seat height 31 in (790 mm)
Weight 491 lb (223 kg) (wet)
Fuel capacity 4.7 US gal (18 l; 3.9 imp gal)
İlerleyen zamanlarda yine böyle unutulmuş efsane modelleri paylaşıcam burada .
Not : Tamemen kendi derlememdir ...
Smirnouf is back
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
-
güzel paylaşım teşekkürler...
Göz nereye bakar, gönül oraya akar,Gönül nereye akar, ayak oraya koşar...(Hz Mevlana) Özgürlük iki tekerleklidir... Hasan Derviş
-
paylaşım için teşekkür ederim...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
bitanede burdavar çok ısrar etmeme ragmen satmıyor malesef
-
akrep custom adlı üyeden alıntı
bitanede burdavar çok ısrar etmeme ragmen satmıyor malesef
sırf bir tur atmak için , sırf o maziyi yaşamak için oraya kadar gelirim valla
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
Muhteşem bir makina ; çizgiler, asalet, duruş vs. her yönüyle mükemmel ...
Halen bu tip motosiklet üreten bir ingiliz firması var sanırım, forumda konu olmuştu muhteşem aletler yüksek teknoloji ama tam bir klasik ama fiyatı da ona göre tabi...
-
Royal Enfield.
Artık bir Hint Firması. Aynı klasikleri üretiyorlar.
-
deadline adlı üyeden alıntı
Royal Enfield.
Artık bir Hint Firması. Aynı klasikleri üretiyorlar.
en cok royal enfiled hindistanda var bende niye diyordum
sonra triumph
zaten cb750 ingiliz'lerden ilham almıstır
orjinal hali bile cok guzel
-
omercem adlı üyeden alıntı
Muhteşem bir makina ; çizgiler, asalet, duruş vs. her yönüyle mükemmel ...
Halen bu tip motosiklet üreten bir ingiliz firması var sanırım, forumda konu olmuştu muhteşem aletler yüksek teknoloji ama tam bir klasik ama fiyatı da ona göre tabi...
onun konusunuda ben açmıştım sanırım http://www.motosiklet.net/forum/moto...ha-%7D%7D.html
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
ayrıca şunu eklemek isterim kendisi ilk titreşimsiz motosiklettir
honda o yıllarda bu motor piyasaya sürdüğünde avrupalı ve abd li motor üreticileri en çok bu titreşim olayına şaşırmışlar
çünkü o yıllarda özellikle ingiliz motorları inanılmaz titreşimliymiş..
hatırlarsınız discovery nin yüzyılın en iyi motosiklet yarışında 3, en iyi motosiklet seçilmişti..
http://www.youtube.com/watch?v=yeMgEuf30G4
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:21 ----------
bu videoyu da izlemenizi tavsiye ederim
http://www.youtube.com/watch?v=Iom6h...eature=related
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)