Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MR. HONDA Kimdir, Neler Başarmıştır..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150


    Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam. Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya yarışlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam.


    Soichiro Honda Neleri Başardı?
    Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti. 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı. 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı. 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek...





    Bir çocuğun rüyası
    gerçek oldu.
    Ve HONDA doğdu


    Bir çocuk hayal kurdu. Çalıştı, çok çalıştı.
    Geleceği ön gördü ve çok uluslu, rakip tanımayan bir markayı
    Her zaman mükemmeli yaratan bir kurumu yaşatmayı başardı



    Honda Eylül 1948' deki kuruluşundan itibaren, mükemmel mühendisliği ile tanındı. Kuruluşunu takip eden 50 yıl içinde kök saldığı her yerde üstün kalitesini uygulayan Honda, toplumsal sorumluluk, çevre bilinci gibi konulara hassasiyet göstererek dostça ortamlar yarattı. 34 ülkede bulunan 95 üretim tesisinde 90,000'in üzeride kişi istihdam ederek global bir şirket haline geldi 31 Mart 1997'de sona eren mali yılda Honda 5.1 milyon motosiklet, 3 milyon güç ünitesi ve 2.34 milyon otomobil satarak dünya çapında 10 milyonun üzerinde müşteriye seslendi.





    İlk motorlar Japonya'nın savaş sonrası hareketliliğine önemli katkıda bulundu. Bunlar, eskiden arazi iletişim ekipmanlarında kullanılan jeneratörlerden yapılma küçük, ilkel, verimsiz ve oldukça dumanlı, 2 zamanlı Mikuni motorlarıydı. Bisiklet iskeletine takılabilecek kadar küçük olan bu motorlar yine de tepelerde pedal çevrilmesini gerektiriyordu. Fakat bu küçük motorlu bisikletler bile savaştan yeni çıkmış bir ülkede vazgeçilmez nitelikteydi. Otobüsler ve trenler güvensiz ve aşırı kalabalıktı ve otomobiller benzin yokluğu nedeniyle hemen hemen kullanılmaz durumdaydı. Bisikletten bozma mopedler, tam bir başarıydı. Müşteriler Honda'nın her gün bir tane ürettiği bisiklet motorunu alabilmek için her gün ellerindeki nakit paralarla geliyorlardı. 1947'de savaştan kalan Mikuni 2 zamanlı motor stoku tükendiğinde Honda, manyetik ateşlemeli, sürgülü karbüratörlü ve sürücünün ayaklarını korumak için bir koruyucuya sahip, arka tekerleği döndüren bir kayışı bulunan, 50 cc'lik A - tipini geliştirmeye para yatırdı. Bunun için bile yakıt kıtlığı vardı. Bu nedenle Honda bir çam ormanı satın aldı ve bir çeşit turpentin yapmak için ağaçlardan elde ettiği reçineyi petrolle karıştırdı. Motoru ateşlemek için çok pedal çevirmek gerekiyordu. Duman ve koku, yetkilileri Honda'nın müşterilerinin kaçak mazot kullanmadıkları konusunda ikna etmeye yetti.

    Savaş sonrası Japonya'da ticaret iyi organize edilmemişti ve bankacılık ve kredi sistemleri bir düzensizlik içinde idi. Motosiklet satıcıları ağı yoktu. Şirketin uygun şekilde organize edilmesi gerekiyordu. Bu nedenle piston halkası işinin 1945'te Toyota'ya satılmasından sonra Soichiro Honda, büyük ses getiren Honda Teknik Araştırma Enstitüsü'nü kurdu. Şirketin ticari çerçevesi, Mart 1948'de katılan Takeo Fujisavra tarafından oluşturuldu ve Eylül ayında 1 milyon yen (yaklaşık 1,000 İngiliz Sterlini) tutarındaki sermaye ile Fujisavra ve Soichiro Honda Motor, Honda ailesine ait olmadı ve bu ailenin şirkete dahil olmaması konusunda kurucunun koymuş olduğu kural bütün yöneticileri kapsayacak şekilde genişletildi.

    Şirketin her üyesinin eşit olduğu ilan edildi, tek fark üstlenilen görev ve alınan maaş idi. 1971'de Amerikan Egzoz gazı emisyonları ile ilgili katı Amerikan regilasyonları yürürlüğe konulmadan bir yıl önce Honda dehasının parlak bir örneği olan katmanlı yakma ilkesiyle çalışan CVCC motoru üzerinde çalışmalar başlatıldı. CVCC, Honda araştırma ve geliştirme bölümünün üstünlüğünü kanıtlayan bir başarı idi ve 1975 tarihi Amerikan Muskie Yasası'nın öngördüğü katı koşullan karşılıyordu. CVCC motorlu Civic Amerika'nın Honda için en büyük pazar haline gelmesini sağladı. Kiyoshi Kavrashima'nın Ekim 1973'te başkanlığa geçişini takiben Honda çok hızlı bir şekilde büyüdü.

    O tarihide 400 milyar Yen'in altında kalan cirosu 1979'da 1 trilyon Yen'i geçti. Honda , savaştan sonra kurulan bu seviyeye ulaşan ilk üretici idi. 1980 yılında, cirosu 1.5 trilyon Yen idi. Sadece 32 yıl içinde Honda, General Motors'un cirosunun onda birine ulaştı. Honda 2004 yılında 11 milyon adet motosiklet, 3.4 milyon adet otomobil ve 6 milyon adet güç ürünleri satarak tüm dünyada 20 milyon müşteriye kavuşmayı hedefliyor.


    P2 ve P3 robotlardan sonra

    HAYALLERİN ULAŞTIĞI SON NOKTA ASIMO; İLK İNSANSI ROBOT

    Boyu 1.60 cm. 'den 1.20 cm. 'ye
    Ağırlığı 120 Kg. 'dan 43 Kg. 'a düşürüldü




    http://www.ayisigi.com.tr/dergi2/sayfa08.htm
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul


    Zaten taa F1 Mc Laren zamanlarında tutmuşumdur adamları.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  3. #3
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Cok guzel bir derleme olmus, tesekkurler... :

  4. #4

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Valla ben de Honda yı çok severim. Hem arabasını kullandım 1 yıl, hem motorsikletine biniyorum. Eline sağlık zevkle okudum.

    Bu arada adamın şirketi 1948 de kurması acayip. Japonya nın kafasına 2 adet atom bombası yiyip radyasyonla uğraştığı ve 100 yıl gerilediği bir dönemde adamın azmine hayran kalmamak elde değil.

  5. #5
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Alıntı Light adlı üyeden alıntı
    Japonya nın kafasına 2 adet atom bombası yiyip radyasyonla uğraştığı ve 100 yıl gerilediği bir dönemde
    Çok haklısın..
    Bu dönem o kadar acı bir andır ki Hroşimanın halinden belli oluyor zaten.. Büyük bir psikolojik döküklük.. O dönemde böyle bir başarı..
    Mr. Honda'ya helal olsun.. Ve onu takip edenlere, bugün kü hizmeti bize sunanlara..Başarılarının devamını diliyoruz büyük Honda şirketinin.
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  6. #6
    Peril - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2004
    Şehir
    istanbul-pendik
    süper..zaten japonlara karşı bi sempatim var..demek olay buraya kadar varacakmışş....
    ayrıca nikindeki resimde süper..böle devam et derim. :

  7. #7
    iNfiNite - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2004
    Motosikleti
    No Moto No Cry
    HONDA .....herzaman ayrı bir yeri vardır
    topic harika teşekkürler cbr1100xx
    The Power of Dreams

  8. #8

    Üyelik
    27 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda X11
    Alıntı cıtır adlı üyeden alıntı
    ..zaten japonlara karşı bi sempatim var..
    Benim de var. Kızlarına dimi?
    :tongue:

  9. #9
    hondacbr1100xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2004
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    2013 Cbf 150
    Honda favori motosikletim..
    Çünkü aklıma bir eksi yanı gelmıyor..
    Honda alıpta "..yapamazsın,..bulamazsın,..si/sı iyi değildir" denmemiştir..Kanıma göre...Tecrübeliler daha iyi bilir..
    Bilgi;kucuk adami kibirlendirir,vasat adami sasirtir ,buyuk adami ise mutevazi yapar..

  10. #10

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    toprağı bol olsun honda amcamın. bize cbr gibi bi makine bağışladığı için....saygıyla eğiliyoruz önünde...
    racing racing ve racing.............

  11. #11
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Ne mutluki bende bir Honda alıcam kısmetse. Asi ruhumuzu yansıtması için.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  12. #12
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı Oytun adlı üyeden alıntı
    Ne mutluki bende bir Honda alıcam kısmetse. Asi ruhumuzu yansıtması için.
    Ne alcan ki sen? Sen chopper almayacak mıydın? Rebel mi alacaksın?
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  13. #13
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Evet Rebel
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  14. #14
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı Oytun adlı üyeden alıntı
    Evet Rebel
    Rebel hakkında yabancı kaynakların birinde "yavaş ama yokuşlarda canavar gibi" diye bir tabir kullanılmıştı. Maksimum hız olarak 70 mil diyordu. Yaklaşık 113 km.

    Bence Suzuki Marauder'i de bir düşün ;)
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  15. #15

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    yok abi rebel daha tatlı duruyo. hatta bi tane kanuni alıp depoya honda da yazabilirsiniz. nasıl olsa honda motoru taşıyo.
    racing racing ve racing.............

  16. #16
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Ya zaten ben ilk kullanacağım için 100km bile fazlasıyla yeter. Ayrıca şehir içinde fazlası tehlikeli olur. Benim patron r1150r ile kaza yapmıştı. Taksinin biri dört yoldan önüne fırlamış ve hızlı olduğu için abs olmasına rağmen duramamış. Hız iyi değil. Ne kadar ustada olsan şehir içi tehlikelerle dolu.

    Biraz alışayım sonra daha güçlüsünü zaten isterim. Şimdilik Rebel iyi görünüyor gözüme.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  17. #17
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yok ben şehir dışı gezmek istiyorum da o yüzden. Gelecek yaza bir terslik olmazsa ve motoru alabilirsem ege kıyılarını gezeceğim. O yüzden dedim.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  18. #18
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Aslında benimde aklımda var geziler. Ama tabi daha zaman var bir acemiliği atayımda. Ülke dışına bile çıkmayı düşünüyorum. Tabii o zaman daha büyük ve güçlü bir motor gerekecek.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  19. #19
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Ülke dışına uçakla giderim sanırım
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  20. #20

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    abi valla bi ege turu banada lazım.
    racing racing ve racing.............


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler