Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

SS ye geçiş için çömeze ilk motor öneriniz ne olur :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    merhaba

    çocukluktan beri hayalim olan ss motoru almak yolunda ilk adımı A2 ehliyet başvurusu yaparak attım

    daha öncesinde motor kullanmışlığım yok... üniversite iş maddi nedenlerden dolayı çok fazla fırsatım olmadı :(

    öncelikle şunu belirtiyim amacım 1300 lük bir motorla 300 km hız yapma vs değil...makul bir hızda o tutkuyu yaşamak derdindeyim hedefim 600 lük bir makine .. 1-2 işin ehli insanla konuştum...görüştüğüm insanlar doğrudan 600 lük değil de daha düşük bir motorla bu işe başlamamın doğru olacağını söyledi...ki katılıyorum...

    iki sorum olacak.....

    1. öğrenme amaçlı 2. el bir motor düşünüyorum 3-4 aylığına...sonrasında becerebilirsem tabi ki..... satıp 600 lük bir makine alacağım inşallah....2007 honda cbr 125 aklıma yatıyor...alacağım motorun kolay elden çıkarılabilecek bir (populer) motor olması gerekiyor....alacağım motorun oturuşunun, konforunun ve kullanışının 600 lük SS lere yakın olmasını isterim....sizin bu konu hakkında görüşlerini önerileriniz nedir acaba? geçiş sürecinde ne almamı/kullanmamı tavsiye edersiniz?

    2.kask ve mont konusunda...orta halli (SS için tabi ki)... tavsiye edeceğiniz model ve markalar nelerdir? alırken nelere dikkat etmem gerekir?

    mesajı umarım yanlış yere yazmamışımdır :(

    cevaplarınız ve ilginiz için şimdiden çok teşekkür ederim....


    kazasız belasız günler dilerim ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    pendikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2010
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX 1300 B-KİNG
    sen en iyisi google ye başlangıç motosikleti yaz çıkanları gör istemediğin kadar öneri çıkacak oku iyice çünki senin gibi çok konu açan var öneriler hep aynıdır.

    Hyosung gt250r
    Cbr 125r
    Kawasaki ninja 250r
    Bu ayar iyiiii

  3. #3
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Kawasaki ninja 250r

  4. #4
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Sen direk Hayabusa ile başlasonra değiştirmek zorunda kalma
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #5
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    sana 600cc bir süpersport kullanabilmenin yolunun enazından birkaç yıllık bir tecrübe gerektirdiğini, tabi her babayiğidin de harcı olmadığını söylesem

  6. #6
    Alper41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    Motoru Karamürselde Kendisi İstanbulda
    Motosikleti
    Kawasaki EN500
    oturuş pozisyonu racing e yakın olsun demişsin
    hyosung gt250r
    kawasaki ninja 250r
    Fikirlere Kurşun İşlemez .

  7. #7
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    bende ninja 250 derim
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  8. #8
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    İmkanın varsa Ninja 250.

  9. #9

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    (çok uzun olmuş okumak istemeyenlere saygılar)

    Sıkı ve ciddi bir eğitim ve sonra 600 cc derim.

    Şu eğitim sürecini bi takip et istersen:
    http://www.villalevent.com/motor_egitimi.tsp
    (ticari bir bağım yok iyi referans olacak arkadaşlarım var sadece)

    Zaten arkadaşların belirttiği cbr 125 ve zxr250, gibi motosikletler 600cc bir SS tepkilerini kesinlikle vermiyorlar oturuş pozisyonları da cabası. Bu ufak cc motosiklet alıp satarken kaybedecegin parayı eğitime harca ve 600 cc ile kendine güvenen ve trafikte güvenli şekilde hareket etmeye başla.

    Ben şu anda senin yapmak istediğin gibi 125 veya 250 ile başlayıp cc yükseltme düşüncesi ile cbr 125'e yöneldim. Ama koruma ekipmanlarına ve başka ihtiyaçlarıma harcadıgım para yüzünden birikeni erittim

    Kafamı kurcalayan sorular oluyor hala dogrumu yaptım diye, sana istersen düşük cc'nin (cbr 125-zxr250) biraz artıları ve eksilerinden bahsedeyim kendin karar ver.

    +'lar:

    (eğitimsiz veya az eğitimli birinin yaptığı hataları icin konusursak)
    -Hata tolare edebilir.
    (Elinden debriyajı hızlı kaçırman, gaza ani yüklenmen gibi 600 cc de ölümcül olabilecek hatalar 125cc nin zayıf tork gücü sayesinde sana hatanı tolare etmen için süre verir. Zira frenleme de aynı şekilde çok yüksek hızlara ulaşamayacağın için takip mesafesini düzenli tutarak büyük bir ustalık gerektirmez.)

    -Az yakar. 2010 Cbr 125 icin kilometrede, 10 kuruş 13 kurus arası bir yakıt sözkonusu iken 4 silindirli bir SS de yaktığın benzinin hesabını çok yapmazsın.

    -Oturuş pozisyonu rahattır. 600 lük bir SS e göre eğilmeden dik oturabilir uzun süreli yolculuklarda bel ağrısı çekmezsin.

    -Bakımları daha ucuzdur, 1 litre yağ ile değişim yaparsın, 4 yerine 1 buji lastikler vs.

    -Eğer hız düşkünü ise seni ölümden korur.
    (Bunu kendim için söylüyorum eminimki altımda 5-10 saniyede 200 km hıza ulaşabilecek bir motosiklet olsa idi trafikteki tahriklere ve risklere daha çok açık olacaktım, çok sevdiğim gece sürüşlerinde önüme çıktığını son anda gördüğüm tehlikelerden yavaş olmam (motosikleti limitlerinde kullandığım halde 600 e göre yavaş sayılırım) sayesinde kurtulabilme şansı verdi. Kendine bu konuda güveniyor ben basmam diyorsan zaten yüksek cc almana gerek yok;)

    -İnce ve kıvrak olduğu için yoğun saatlerde şehir içi trafikte kendini yormadan akarsın.

    -Azdan az çoktan çok gider. Kaza ve çalınma durumlarında. Ve kazalar sonrasında alabileceğin darbelerde.

    -Moto Gp de duyduğun, hayallerini süsleyen ses senin motosikletinden çıkmaz mahallede kızlara ellerindeki poşetleri düşürtemezsin.

    -2 kişi de binsen son sızı farketmiyor ufak tefek bir kız arkadaşın varsa rahatça yol yapabilirsiniz. 125 cc olması bu konuda beni korkutuyor gitmez sanıyordum.

    gelelim eksilerine.

    İnsanın hangi yaşa ve hangi mevkiye gelirse gelsin elindeki ile yetinemeyip her zaman daha fazlasını daha iyisini isteyen egosuna yetmez oluyor belli bir zamandan sonra.

    Hemen hemen her hafta farklı motosikletlere bakıyorum bu aralar hatta bir ara daha sıfır aldığım ve 3.800 km de olduğu zamanlarda ilana koyup satmak istedim onumuzdeki sezona 250 cc ye geçmek için.

    Ben motosiklet hayalime kendimi geliştirmeye çalışarak başladım ve sürüş esnasında mantıklı hareket etmeye çalışıyorum genelde.
    Ama arada birşeyler oluyor bütün mantığımı yitirip deliriyorum agresif sürüşe başlıyorum ve atlattığım tüm tehlikeli olaylar hep böyle zamanlarda oluyor.

    Dediğim gibi düşük cc bu hataları tolare etmekte 600 cc ye göre daha insaflı.


    ÖZETİ
    Çok konuştum düşün taşın kararını ver kendine güveniyorsan ve sıkı bir eğitim alırsan bikaç ay sonra aklını kurcalayıp duracak olan motosikletine direkt olarak kavuşmanda çok büyük bir sakınca olacağını düşünmüyorum.

    Ama tekrar söylemeden edemiyeceğim, sıkı bir eğitim ile.

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili kardeşim,

    600cc lik SS bu işin sondan bir önceki adımıdır. Uzun bir merdivenin ilk basamağından son basamağına atlamaya çalışırsan mutlaka canını acıtacak birşeyler olacaktır.
    Alacağın iyi bir eğitim ile ilk motorun olacak 125 lik veya 250 lik makina ile çok ciddi işler yapabileceğinden emin ol. Belki düz bir yolda büyük hacimli abilerin yanından 1000 devirle sıkma yapan çamaşır makinası gibi geçebilirler ama virajlara geldiğinde hapsinin sesinin soluğunun kesileceğinden emin olabilirsin.
    Sen yeterki iyi bir eğitim al ve bir motosiklet ile neler yapabileceğini gör.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    uzaktan kolay gözüküyo bende çok rahat kullanırım sanıyodum geçen hafta kursun 125lik motorunu sürdüm o kadar atak geldiki bana şuanda o 125lik bile yeter diyorum kendi kendime
    motosikletlerde gaz tepkime süresi diye bişey yok sanırım yada arabadaki kadar uzun değil
    bileğimi azıcık oynatmamla şaha kalkıyodu motor yahu king 125 di sanırım motorun markası, motor hocasıda bu motor çok seri falan diyip duruyodu
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    600'lüklerle benzer görünümlü Yamaha YZF-R125'i düşünebilirsin. Görünümü R6'ya neredeyse aynıdır, 140km/saatin üstü hızlara ulaşabildiği iddia ediliyor.

  13. #13
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    cbr 125r yeni başlayana yeter de artar bile.

  14. #14

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007

    tşk

    cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim....

    malatyada ikamet ediyorum işim dolayısı ile...

    7-8 ay sonra istanbul a geçmeyi düşünüyorum..istanbulda söylemiş olduğunuz tarzda eğitimler mutlaka vardır...ancak burada çok yaygın olmadığı için eğitim ya da kurs imkanım yok...ehliyet bile alırken scooter kullanıyormuşuz ve sadece sınava gidecekmişiz :SSS no eğitim keşke olsaydı :( amatör bir klüp var...artık onların yardımı ile kendi gayretimle öğrenmeye çalışacağım..fiziksel (1.85...90 kg) ve beceri olarak üstesinden geleceğime inanıyorum basamakları da teker teker çıkma düşüncesindeyim

    maddi olarak çok şükür rahatım...ama alacağım motoru 3-5 ay sonra satacağım için çok fazla da kaybım olsun istemiyorum...uygun başlangıç motoru olsun ve kolay elden çıkarma derdindeyim o yüzden sanki honda 125 cbr ya da hyosung 250r daha uygun olur gibi anladım okuduklarım ve konuştuklarımdan....

    hyosung 250r olacak gibi...

    kask ve mont ile ilgili önerilerinizi sormuştum...bu konuda da bilgi verebilirseniz memnun olurum...

    ilgi ve cevaplarınız için teşekkür ederim

  15. #15

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki AN 125
    İnşalllah hayırlısı olur ama 1 ay 2 ay 5 ay filan biraz kısa zamanlar SS geçmek için,

    Motosiklet işi sürme işi değil motorun üzerinde hayatta ve sağlam kalma işidir.

    Yoksa sürme işini sirklerdeki maymunlarda yapıyor. 7 yılı aktif olmak üzere 25 yıldır motor kullanıyorum ve halen öğrenmeye devam ediyorum. SS alacak gücüm de var şükürler olsun ama almam çünkü kendime güvenemiyorum, altınızda boyle bir makina ile ben basmam sadece cafenin önüne parkedince görsünler filan denilmiyor. O makinaya binilince basılıyor ne yazık ki...

  16. #16

    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    honda cbr 600 rr 2007
    Alıntı omercem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşalllah hayırlısı olur ama 1 ay 2 ay 5 ay filan biraz kısa zamanlar SS geçmek için,

    Motosiklet işi sürme işi değil motorun üzerinde hayatta ve sağlam kalma işidir.

    Yoksa sürme işini sirklerdeki maymunlarda yapıyor. 7 yılı aktif olmak üzere 25 yıldır motor kullanıyorum ve halen öğrenmeye devam ediyorum. SS alacak gücüm de var şükürler olsun ama almam çünkü kendime güvenemiyorum, altınızda boyle bir makina ile ben basmam sadece cafenin önüne parkedince görsünler filan denilmiyor. O makinaya binilince basılıyor ne yazık ki...
    çok güzel söz ama insan tırsıyor daha başlamadan bu kadar korkutmayın

    Motosiklet işi sürme işi değil motorun üzerinde hayatta ve sağlam kalma işidir.

  17. #17

    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    En yakın bir HONDA Showroom'da gereken kask ceket eldiven kilit vs. herşeyi bulabilirsin uygun fiyata...
    Tabiki de Cbr 125...


    Hyosung'a hiç bulaşma derim..

  18. #18
    erginturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    0-36500 Hyosung GT250R, 0-51000 Honda VFR 800
    Hyosung GT250R ile 36500km yol yapmış biri olarak, yani kendi deneyimim sonucu Hyosung derim. Ancak herkesin tarzı, isteği, ihtiyaçları farklılık gösterebilir, doğaldır...

  19. #19
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    hocam 1.85 boy 90kg ile sakın cbr 125 alma derim, motor altında bisiklet gibi kalır. hyosung gt 250 r yada ninja 250 r en iyi tercih olur senin için
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  20. #20

    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    HONDA şirketine ne kadar sinir oluyorum yamaha yzf r 125 gibi bir kasayı Türkiyeye getirmiyor diye !!


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)