Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kırmızı ışıkda nerede durmalıyız?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Önce başımdan geçen olayı anlatayım. Olay şehirler arası yolda vuku buldu. Belki sizin de başınıza aynısı ya da benzeri gelmiştir.

    Yol 3 şerit, biri emniyet şeridi. Ben orta şeridin sağ tekerlek izinde, arkadaşım ise sol şeritte(Oda motorlu). Kırmızı ışığa doğru yavaşlıyoruz. Derken aramızdan eski kasa toyota corolla biraz da bana yakın olarak geçerekten ışıklarda duruyor. Aslında ışıkları bile geçip ileride duruyor. Ben de biraz da kızgınlıkla el-kol hareketleri eşliğinde, kornaya abandım. Baktım içeride aile var, adam ne yaptığından bihaber? Hatta yeşil yandığı gibi kaçtıki benim onun kovalama gibi bir düşüncem yoktu. Adam sadece cahilliğinden beni öldürmeye çalıştı, hepsi bu.

    Gelelim soruma, ben ışıklarda genelde orta şeritte olup yolu hafiften ortalama taraftarıyım. Bir de önmüzde kaçmak için, biraz pay bırakmak lazım değil mi? Gidonu çevirip araya girecek kadar.

    Ama maalesef bu dediklerimin çoğunu uygulamada sıkıntı oluyor, resmen 4 teker ve üzeri araçlar cahilliklerinden(kimisi ise kasten yapıyor, önümden kaç der gibi) beni sıkıştırıyor. En gıcık olan durum ise şerit ihlalleri. Bu motosiklete bir şerit fazla geliyor diye düşünüyorlar galiba.

    Velhasıl kelam bu memlekette motosiklet zor sürülür. Ben istediğim kadar kurallara uymaya çalışayım, ııh olmuyor.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...urursunuz.html

    yukarıdaki linkte cevap aranmaya çalışıldı , incelemen için ekliyorum.
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı takendy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...urursunuz.html

    yukarıdaki linkte cevap aranmaya çalışıldı , incelemen için ekliyorum.
    Teşekkürler link için. Yalnız motosikletli bir kişinin yanına, sağına, soluna durup durmayacağımızdan ziyade diğer araçlara göre nasıl konum almalıyızı sormuştıum.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  4. #4
    pasa216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2009
    Şehir
    Gaziantep/Nizip
    Motosikleti
    Asya AS 100 2012 Kırmızı :)
    öncelikler istikametine göre durmalısın.Sağa döneceksen sağ şeritte,sola döneceksen solda,yön değiştirmeyeceksen ortada duracaksın.Ki sürücüler beni rahatsız etmeye meyilli (4 tekerli veya daha fazla) diyorsan,hiç aldırmayacaksın.Önce kendine bak.Motosiklette bir araç sonuçta.Plakası ruhsatı var,ehliyetle kullanılıyor.En önde isen,yani önünde araç yoksa ve yön değiştirmeyeceksen orta şeridin ortasında durabilrsin.Birşey olmaz.Ama önünde baska arbalar varsa eğer,o arabaların arkasının sağına yanaşacaksın.Gececek yer varsa o aracın önüne geç.Ama imkan yoksa aracn sağına dur bekle.Seyir halinde de sol tarafından takip edeceksin mesafeyi ayarlayarak.O baska konu tabi ona girmeyelim.Dediğim gibi böyle oluyor.Sağa veya sola döneceksen istersen git kışık direğinin dibine dur.Direkt gideceksen ortaya gec,ortala dur
    Tehlikeleri nasıl dibine kadar bertaraf edeceğini bilemiyorsan sakın motosiklete binme, çünkü o zaman bu işi beceremezsin demektir.

  5. #5
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler link için. Yalnız motosikletli bir kişinin yanına, sağına, soluna durup durmayacağımızdan ziyade diğer araçlara göre nasıl konum almalıyızı sormuştıum.
    pardon ben yanlış anlamışım ışıklarda başka motor yoksa ben durmuyorum da
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Ben genelde şeridi ortalayarak duruyorum. Ama alışkanlık gereği her zaman kesinlikle aynadan arkayı kolluyorum (durmuş vaziyetteyken). Genelde arkadaki araçlar hayvan gibi gelip son anda duruyorlar da

  7. #7
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben genelde şeridi ortalayarak duruyorum. Ama alışkanlık gereği her zaman kesinlikle aynadan arkayı kolluyorum (durmuş vaziyetteyken). Genelde arkadaki araçlar hayvan gibi gelip son anda duruyorlar da
    ben de bu tür heyvanatlara binaen şerit çizgileri üzerinde konumlanıyorum

  8. #8
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de bu tür heyvanatlara binaen şerit çizgileri üzerinde konumlanıyorum
    İşte bunda da sana ayna takma durumları olabiliyor İlle yanına sokulacakalr çünkü, az arkasında durayım demiyorlar.
    (Başıma geldi)

  9. #9
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    sola doneceksen sol serıtte saga doneceksen sag serıtte dur ama elınden geldıkce sagda
    dur, altına 4 tekerı alan kendını bısey sanıyor, özellıkle bmw 3 serılerı yolda cok sıkıstıryor
    ama sadece kalkısta sonra bmwlerden eser yok, ulkemızde trafık kultur yok

  10. #10
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bunda da sana ayna takma durumları olabiliyor İlle yanına sokulacakalr çünkü, az arkasında durayım demiyorlar.
    (Başıma geldi)
    genelde o aradaki boşluk yetiyor bir motora
    öteki türlüsünde kaskla girerim içeri kapıyı da çalmam

  11. #11
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Sana gene vurmamış bana bodoslama arkadan çarpan oldu.
    İnip söylediği şeyde " geççen sandım " yarmaya bak kırmızı ışıkta niye geçiyim.
    kaldırım yanları iyidir

  12. #12
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    Alıntı casillas00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana gene vurmamış bana bodoslama arkadan çarpan oldu.
    İnip söylediği şeyde " geççen sandım " yarmaya bak kırmızı ışıkta niye geçiyim.
    kaldırım yanları iyidir
    6cı hissiyle mi kullanıyormuş mübarek

  13. #13
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Kırmızı ışıkta bekleme yeri ile ilgili uluslararası ortamlarda da paylaşılan çeşitli görüşler var..
    Kimileri fark edilmeyi arttırmak adına şeridin ortasını kimileri de arkadan hızla gelenlerden kaçışı kolaylaştırmak için şerit kenerlarında beklemeyi önerirler..
    Tabii dönüşlerde mutlaka dönüşe en yakın şeritte (şeridin ortası veya kenarı, aşağıda anlattım) konumlanmak gerekli..Dönüşsüz, sadece yaya geçidi olan ışıklarda ise gene boş ise sağdaki şeritte durmak en doğrusu..

    Benim uygulamam, şehirlerarası yollar veya nispeten hızlı yollardaki ışıklarda (memleketimizin bir özelliği de şehirler arası yollarda ışık olmasıdır, evet) kenarda beklemek, şehir içinde ise ortada beklemek şeklinde oluyor..

    Ama en önemli şey asla ve asla motoru boşa alarak iki ayağınızı yere atıp freni de sıkmayı bırakmayın..
    Bu durumda arkadan hızla gelen ve sizi görmeyen/umursamayan sürücülerden kaçma şansınızı minimuma indirmiş olursunuz..

    Bunun yerine herhangi bir kırmızı ışıkta, nerede ve kaç saniye bekliyor olursanız olun, mutlaka sol ayak yerde, sağ ayak arka frende, sağ el arada hafif gaz verir şekilde ve sol el debriyajı sıkar vaziyette motoru birinci viteste tutmak, sürekli aynaları kontrol etmek doğrusu olacaktır..

    Şerit konusunda ise yukarıda da dediğim gibi kişinin tercihine bağlı bir durum..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)