Sanırım sıvı ile su soğutma aynı şey
su soğutmalı motorumu yoksa hava soğutmalı motorumu tercih edersiniz
ne farkı bunların
hangisi uzun yola ve sıkıştırmaya dayanıklıdır ?
Sanırım sıvı ile su soğutma aynı şey
su soğutmalı motorumu yoksa hava soğutmalı motorumu tercih edersiniz
ne farkı bunların
hangisi uzun yola ve sıkıştırmaya dayanıklıdır ?
sıvı soğutma her zaman daha iyidir sıvı sogutmada termik sensörler yardımıyla piston çevresinde sıvı dolaşıyor daha etkili soğutuyor tabiki böylede motor durmadan daha uzun süre yol alabiliyor. hava soğutmalı motorlar yaz mevsiminde uzun yolda yokuş çıkarken çok ısınır arada soğumasını beklersiniz.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
tabiki su soğutma.
Everybody can't be motorcylyst...!
doğru yağ soğutmada var herhalde oda hava soğutmasından daha iyidir
su soğutmalı motorla uzun süre yokuş tırmanırsak bişe olmaz herhalde ?
mesela honda cbr125
Hava soğutmalı motosikletle sadece deposu boşaldıkça yakıt almak için durduklarım haricinde hiç mola vermeden 1100 km. yol gitim. Sonrada aynı şekilde geri döndüm. Zaten motosiklet hareket halinde iken rüzgarın ektisi ile soğutma oluştuğundan sorun olmaz. İstanbul şehir içi trafiği gibi yerlerde birde sıcak havalarda dur kalk yaparken motorda aşırı hararet oluşur. Bu gibi yerlerde sıvı soğutmalı makineler daha randımanlıdır.
hava soğutma dediğiniz aletler zaten yağsoğutmalı motorlar arkadaşlar....
bu konuda bilginiz yoksa milleti yanlış yönlerdirmeyin lütfen....
mühendisler araştırmış hangi motora hava soğutma hangisine su soğutma gider ona göre yapmışlar zaten..
CBR 125 R TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Sıvı soğutma 4 zamanlı 2 sübaplı SOHC tek silindirli
Motor Hacmi 124.7
Silindir Çapı 58x47.2mm
Sıkıştırma Oranı 11:1
Yakıt Sistemi 28mmlik VK tip karbüratörlü
Maksimum Güç 9.7/10000 (13hp)
Maksimum Tork 10.1/8000
Ateşleme Kapasitör deşarjlı (CDI)
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 6 vites
Güç Aktarımı O-ring zincirli
Boyutlar 1920x675x1070 mm
Tekerlekler Arası Mesafe 1294 mm
Sele Yüksekliği 776 mm
Yerden Açıklık 172 mm
Yakıt Kapasitesi 10 LT
Tekerlekler Ön U profil 6 kollu alüminyum döküm
Tekerlekler Arka U profil 6 kollu alüminyum döküm
Süspansiyon Ön 31mmlik teleskobik çatal, 109mm esneme araloklı
Süspansiyon Arka Monoshock amortisör, 120mm esneme aralıklı
Fren Ön Çift piston kalipreli 276x4 mm'lik hidrolik disk, cürüflu metal balatalı
Fren Arka Tek piston kalipreli 220x4 mm'lik hidrolik disk, cürüflu metal balatalı
Ağırlık 124 (ön: 59 arka:65)
cbr 125 su soğutmadır buda ayrıca belirtim..
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL,AYNI DUYGULARI PAYLAŞANLAR ANLAŞIR
motorun kullanım amacına göre soğutma tipleri değişebiliyor. arazide ilerleyen bir motorda su soğutma olduğunu düşünün, yeterli hız olmazsa radyatör yeterince soğumadığı için hararet yapacaktır. örneğin bmw 1100gs lerde su soğutma yok, hava soğutmalı bu sayede her koşulda ilerleyebiliyorlar ama bnim cbr 125te (su soğutmalı) bile sıkışık trafikte hararet yarıya kadar geliyor, motorun sesi değişiyor. hareket halindeyken ise hararet göstergesi çeyreği geçmiyor. abimdeki pegasso 650 ise sıkışık trafikte fan çalışsa bile fayda etmiyor, kavruluyorsunuz.
motor almadan önce bu konuyu çok araştırmıştım, benden daha bilgili kullanıcılar detaylı açıklayacaklardır..
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
bende 400 km yol yaptım benzin almak dışında durmadım küçük motor olduğu için rüzgar soğutmaya yeterli oluyor şehir içinde dur kalk sırasında baya bi ısı oluşur yokuş çıkarkende motor tırmasnsın diye yüksek devirde ve yavaş gideceğiniz için gene ısı olur bunları engellemek için sıvı soğutma şart ancak en temel motor hava soğutmalı olan motordur basit oluşu nedeniyle fazla arıza çıkartmaz düzgün kullanıldığındada ömrü çok uzun olur.
BiLdiğini BiLenin Arkasından Gidiniz. Bildiğini bilmeyeni uyarınız. Bilmediğini bilene öğretiniz. Bilmediğini bilmeyenden kaçınınız.
----------------------------------
ek olarak!!!!!!!!!
Hava soğutmalı motorlardaki silindir kapağı üzerindeki kanatçıklar sayesinde hem silindir cidarı hemde karterden itibaren devinim içinde olan yağ soğur yani komple bir ısı düşümü mevcuttur....
Araçlarda kullanılan ıntercool sistemini soğutma sistemi ile karıştırmışta olabilirler bazı arkadaşlarımız.intercool bulunan araçlarda genelde hemen o radyatörün yakınında yada önünde birde yağ radyatörü olur.bu radyatörde motorun yağını soğutur.ıntercool sistemli motor varmıdır bilmiyorum..
zorbey
Intercooler'ı yanlış biliyorsunuz.
Intercooler; Kamyon, Çekici, Otobüs, ve Traktörlerde motor su soğutma radyatörünün önünde yer alan Hava Soğutma Radyatörüdür. Alüminyum Intercooler’ların türboşarjlı motorlarında kullanıma 1970’li yılların ortalarından itibaren başlanmıştır. Günümüzde, egzost gazı çıkışının çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirebilmek amacıyla konulan yükümlülükler nedeniyle, ağır yük ve yolcu taşıyan araçların tamamında kullanılması zorunlu tutulmaktadır. Intercooler kullanılmasıyla egzost gazı çıkışı iyileştirildiği gibi motor verimi artar ve türboşarj edilmiş hava motora girmeden önce soğutulduğu için ısıl gerilimler düşürüldüğünden yukarıda belirtilen faydalar sağlanmış olur.
Sıvı soğutmalı motorlarda soğutucu sıvı yarı yarıya antifiriz ve su olduğundan "sıvı soğutmalı" ifadesi kullanılır.Sadece su kullanılmaz.Hem sıvı hemde yağ sğutmalı motosiklete örnek Suzuki V-Strom DL650 ve DL1000 modelleri
Herkez galiba sıvı soğutmalı motorların daha iyi olduğu konusunda hem fikir... Peki neden hava soğutmalı motor yapıyorlar? Çok mu maliyetli birşey sıvı soğutmalı motor yapmak? Bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim. Tşkler.
Bir garip yolcu...
Arkadaş,
Belki Fars olacak ama:
Sıcak bir günde denize atlayınca mı daha çok serinlersin ya da üzerine bir pervane tutunca mı?
Hele intercooler li örneği yaparsak, bir yandan duş alırkene bir yandan vicüdün Motor kısmına pervane ile serin hava tutulsa mı
Bence su diyeceksin
Poturdak
dünya turu yapılan r 1200 gs ler 1150 gs ler bunlar hep hava yağ soğutmalı nasıl olacak bu iş
ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK
Arkadaş,
Bu konuda çok yazdığımiçin hakketten üşeniyorum ama şunu demek lazım, hava soğutmalı iyi bir makine her yere gider, herşeyi yapar. Soru ise şu; hangisi daha uzun ömürlüdür. Hava soğutmalı yaparak soğutma pompası ve donanımından kurtulup hafiflik-ekonomiklik sağlayacağım dersin ama diğer yandan ortalama bir verim tutturursun. Harareti kontrol edemediğin için bir anlık yüksek sıcaklıkta ve tam yükte aşınmaların artar vs... üşendim yine yaa Su iyidir iyi, serinletir, ılık tutar
Poturdak
Aslinda meseleye farkli bir yerden bakmakta fayda var.
Su mu hava mi? yaklasimi yanlis bence.
Yani adam bir motosiklet uretiyor.
Bu motosikletin bir kullanim amaci var.
Bu amaca uygun kullanildiginda eger motosikletin verimli çalismasi için sadece hava yeterli oluyorsa, su sogutma sistemi gereksiz oluyor.
Bosuna hem agirligi hem de maliyeti arttirmanin bir geregi yok.
Amaç ne.
Motosikletin istenilen sicaklikta çalismasi.
Bu isi derecesini hava saglayabiliyorsa, su sogutma gereksiz.
Tabi arkadaslarin belirttigi gibi hava sogutma dis etkenlere bagli oldugu için stabil degil.
Hava sicakken motor sicakligi baska, sogukken baska.
Su bu stabilizasyonu sagliyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
bende yorum yapayım su sogutmalı motor iyidir diye birşey yok bence hava sogutmalı motorlar hareket ettiği sürece yani rüzgara karşı giderse asla şişmez iki zamanlı motorlar hariç su sogutmalı olacaksa mutlaka fan olmalı yoksa su sogutmalı olmasını sadece teferruat olur yag sogutmalı olması hareket halindeyken ekstra bir sogutma yapar
Bakım ve ömür açısından Hava soğutmalılar daha şanslıdır, Hava soğutmalı motor şiştiğinde dinlendirir sonra devam edersin, su soğutmalıda radyatör ızgarası delindi, suyu bitti, hararet yaptı vs.. yolda bile kalabilirsin...
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Cbr 125 sen durmadigin surece duracak bi makina degil hararetten agriza cikarmasi icin cok extrem durumlar gerekir iki kisi 40 derece sicakta yokus yukari trafikte gidersen olur ama onun haricinde zor.
2 sene kullandim hala da durur bi kere fan acti o da artik acsin hakkidir dedim zaten baska motor olsa te en basta su koyardi cbr 125 o konuda cok iyidir.
We are many...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)