Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosikletimle Kaza Yaptım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Dün gece saat 23:30 suları motorumla Sarıgazi'den Yenidoğan'a 70-80 km/h ile seyir halindeyken ilk kazamı gerçekleştirdim. Motor daha 20 km'de Kaza şöyle gerçekleşti 5.viteste seyir halindeyim hızım 70-80 km/h kırmızı ışık yandı. Ben de arabada ki gibi düşündüm ve hafif deriyajı sıktım. Debriyajı sıkmamla devir 4000-5000 oldu. Bir an da ön tekerlek balansa girdi ve motorun hakimiyetini kaybetmek üzereydim. Sağ tarafta bir araba vardı. Sol tarafta teretuar. Baktım olacak gibi değil motor yatacak bir an da motoru yatırdım. Sola doğru motoru yatırırken ilk önce ellerimle asfaltı tuttum daha sonra dizim motorla asfalt arasın da kalıp motoru korudu. 5 mt sürüklendim bu pozisyon da daha sonra kalktım. Motorda ki hasara baktım. Km saati kırılmış, ön çamurluğun ucu sürtmüş ve direksiyonun rot ayarı bozulmuş. Sağolsun gece yeni arkadaşım ve takım üyemiz sergeant kardeşim beni yanlız bırakmadı. 1 gibi atlayıp geldi. Motor da fazla hasar olmadığını görünce çok şaşırdı. Bu gün servisi aradım ve Yeşilyurt Motor'dan Hüseyin beyle görüştüm. Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    tekirdağ/çorlu
    Motosikleti
    2011 Honda Cbr 125RR
    geçmiş olsun umarım ilk ve son olur
    Tedbir Senden Taktir Allahtan...

  3. #3
    katip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Trafiğe çıkmadan önce boş alanlarda deneme sürüşleri yapmak gerekiyor..

    Geçmiş olsun, umarım son kazan olur.
    Motorları maviliklere süreceğiz.

    Tüm ikitekerler kardeştir, bisikletler dahil.

  4. #4
    Empyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2004
    ''Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla''. Burada bir sorun var, vitesi boşa almak için tabiki de debriyajı sıkacaksınız aynı arabalardaki gibi, araba kullanımından hiç bir farkı yoktur motosiklet vites debriyaj sisteminin.Sanırım konu biraz karışmış...
    EMPYRIUM

  5. #5
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı Empyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ''Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla''. Burada bir sorun var, vitesi boşa almak için tabiki de debriyajı sıkacaksınız aynı arabalardaki gibi, araba kullanımından hiç bir farkı yoktur motosiklet vites debriyaj sisteminin.Sanırım konu biraz karışmış...
    aynen benimde kafam karıştı debriyajı sıktığın zaman boşta olmuş olmuyomu motor
    debriyajı sıkıp vites küçültmesi gerekmiyomuyduki burda yanlış bişey yok sanırım

  6. #6
    Emrah.ark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul,Büyükçekmece
    Motosikleti
    Hyosung Gt250R
    Geçmiş Olsun..

  7. #7

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    bence olay şöyle olmuş arkadaş vitesi boşa alacağım derken 1 e takmış vites küçülünce devir artıyo doğal olarak

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    debriyajı çekmedne önce gazı kapatmadınız mı yani? onu mu anlıyorum yazdığınızdan? arabayla niye farklı olsun ki sistem, ikisi de aynı şey... debriyaja basıp motorla şanzımanı ayırmadan önce gaza basmyor olmanız gerekir. aksi durumda boşta kalan ve yükten kurtulan motor hala gaz yiyorsa devir artacaktır. sanırım acemisiniz, geçmiş olsun. başınıza bir iş gelmeden biraz eğitim almanızı tavsiye ederim...

  9. #9
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    İşin şakası yok, sakatlanmadığına şükret, mutlaka iyi bir eğitim almadan trafiğe çıkmamanı öneririm, ikincide bu kadar şanslı olmayabilirsin
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Gazı kapatmıştım zaten bende anlamadım neden böyle oldu gazı kapattığım halde ve sadece debriyajı sıktım araba kullanıyorum zaten. Vites küçültmedim ama debriyajı sıktığım an ön teker balans yaptı 8 çizmeye başladı ve devir inanılmaz çıktı. Tek alternatifim vardı. Motoru yatırmak Allah'tan sporda bize ilk düşme öğretilir hiç hasar almadım.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ocak 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    karaböcük
    dızım motoru korudu yazmıssın dızınden dahamı degerlı motor baktın kaza yapıcaksın sal motoru gıtsın en hayırlısı odur butun yaralanmalar motoru tuttugumuz ıcın oluyor tecrube konusuyor

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Abi anlamadığım kısım ben servisle konuştum adam bana debriyajı sıkma o yüzden olmuştur diyor adam beni mi kandırıyor? Şanzıman araba gibiyse ben yanlış yapmadım o zaman. Neden böyle oldu ön tekerlek neden sapıttı?

  13. #13
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı maxustad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gazı kapatmıştım zaten bende anlamadım neden böyle oldu gazı kapattığım halde ve sadece debriyajı sıktım araba kullanıyorum zaten. Vites küçültmedim ama debriyajı sıktığım an ön teker balans yaptı 8 çizmeye başladı ve devir inanılmaz çıktı. Tek alternatifim vardı. Motoru yatırmak Allah'tan sporda bize ilk düşme öğretilir hiç hasar almadım.
    Arkadaşım sen debriyaj ile ön freni karıştırmış olmayasın.Debriyajı sıkmakla gaz vermeyi bıraktıysan ne devir yükselir nede ön tekerlek kitler.
    Tahminim sen debriyaj yerine ön frene asıldın ve aynı zamanda gaza yüklendin.Zira her ikiside sağ elin yapacağı işlemlerdir.
    Olur,her genç kızın başına gelir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:28 ----------

    Alıntı maxustad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi anlamadığım kısım ben servisle konuştum adam bana debriyajı sıkma o yüzden olmuştur diyor adam beni mi kandırıyor? Şanzıman araba gibiyse ben yanlış yapmadım o zaman. Neden böyle oldu ön tekerlek neden sapıttı?
    Usta seninle kafa yapmış be arkadaşım
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  14. #14
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Geçmiş olsun.Sende bişey olmaması sevindirici.
    Rot ayarının kaymasını bilirim çok lanet bişey.

  15. #15
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Alıntı maxustad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün gece saat 23:30 suları motorumla Sarıgazi'den Yenidoğan'a 70-80 km/h ile seyir halindeyken ilk kazamı gerçekleştirdim. Motor daha 20 km'de Kaza şöyle gerçekleşti 5.viteste seyir halindeyim hızım 70-80 km/h kırmızı ışık yandı. Ben de arabada ki gibi düşündüm ve hafif deriyajı sıktım. Debriyajı sıkmamla devir 4000-5000 oldu. Bir an da ön tekerlek balansa girdi ve motorun hakimiyetini kaybetmek üzereydim. Sağ tarafta bir araba vardı. Sol tarafta teretuar. Baktım olacak gibi değil motor yatacak bir an da motoru yatırdım. Sola doğru motoru yatırırken ilk önce ellerimle asfaltı tuttum daha sonra dizim motorla asfalt arasın da kalıp motoru korudu. 5 mt sürüklendim bu pozisyon da daha sonra kalktım. Motorda ki hasara baktım. Km saati kırılmış, ön çamurluğun ucu sürtmüş ve direksiyonun rot ayarı bozulmuş. Sağolsun gece yeni arkadaşım ve takım üyemiz sergeant kardeşim beni yanlız bırakmadı. 1 gibi atlayıp geldi. Motor da fazla hasar olmadığını görünce çok şaşırdı. Bu gün servisi aradım ve Yeşilyurt Motor'dan Hüseyin beyle görüştüm. Meğer araba gibi değilmiş vitesi boşlamak için debriyaja basmamak gerekiyormuş. Bu da bana bir tecrübe oldu. Saygılarımla...
    Senin kesinlikle iyi bir eğitim alman gerekiyor..

    Eğitim almadan 3 tekerlekli bisiklete bile binme derim

    Bu yazdıklarını okuyunca ben bile bildiğim şeyleri unuttum
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  16. #16

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım sen debriyaj ile ön freni karıştırmış olmayasın.Debriyajı sıkmakla gaz vermeyi bıraktıysan ne devir yükselir nede ön tekerlek kitler.
    Tahminim sen debriyaj yerine ön frene asıldın ve aynı zamanda gaza yüklendin.Zira her ikiside sağ elin yapacağı işlemlerdir.
    Olur,her genç kızın başına gelir.
    Abi eski mesleğim icabı aşırı soğukkanlı bir insanım ve solla sağı karıştırmak için sanırım bir şişe viski içmem gerekiyor. Ağırsiklet lisanslı sporcuyum bizde de debriyaj sol direktir.Gaz sağ direk. Şimdi şunu eklemeyi unutmuşum okurken. Ben biraz geziyordum 4-5 km kadar eve gelince garajda rolantiye bakıyorum kendi kendine yükseliyor 2000-3000 bazen 4000 acaba kendi kendine gaz mı veriyor ya da karburotördemi bir sorun var?

  17. #17
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı maxustad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi eski mesleğim icabı aşırı soğukkanlı bir insanım ve solla sağı karıştırmak için sanırım bir şişe viski içmem gerekiyor. Ağırsiklet lisanslı sporcuyum bizde de debriyaj sol direktir.Gaz sağ direk. Şimdi şunu eklemeyi unutmuşum okurken. Ben biraz geziyordum 4-5 km kadar eve gelince garajda rolantiye bakıyorum kendi kendine yükseliyor 2000-3000 bazen 4000 acaba kendi kendine gaz mı veriyor ya da karburotördemi bir sorun var?
    İnsanın yaptığı meslekler ve sporlar motosiklet kullanmada pek referans olmuyor arkadaşım.
    Senelerce dağlarda çatışmış bir komando yüzbaşı benim scoteri kullanmaya kalkmıştıdane gülmüştük

    ayrıca debriyaj sıkılı iken motor ne kadar yüksek devire çıkarsa çıksın sürüşü etkilemez.Sadece gürültü kirliliği yaratır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  18. #18
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    bence siz direk arabada olduğu gibi motor kompresyonuna güvendiniz, benim motorda da ilk başladığımda yaptığım bir hatayı yapmışsınız, gazlamış gidiyorsunuz, motor ivmelenmiş, aniden durmanız lazım, önce hafif fren sonra debriyaj vites küçültme hemen ardından fren, ben bu şekilde kullanıyorum, bu şekilde kullanmazsam motorun 8 çizme eylemi içine girdiğini ve beni üzerinden atacakmış gibi olduğunu fark ettim, ayrıca frenlere ön arka beraber aynı anda ve miktarda basmanız lazım, gerekirse kesik kesik basıp, aralarda mecbursanız vites de küçültebilirsiniz, ben motora vespa akademide temel eğitim ardıdan ileri sürüş eğitimi alarak 35 yaşında başladım, eğer sizde de benim gibi yaş geçmişse önceden tecrübe yoksa kesin eğitim alın derim ...

  19. #19

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanın yaptığı meslekler ve sporlar motosiklet kullanmada pek referans olmuyor arkadaşım.
    Senelerce dağlarda çatışmış bir komando yüzbaşı benim scoteri kullanmaya kalkmıştıdane gülmüştük

    ayrıca debriyaj sıkılı iken motor ne kadar yüksek devire çıkarsa çıksın sürüşü etkilemez.Sadece gürültü kirliliği yaratır.
    Abi ben dağlarda çatışmadım benim eski işim yakın korumalıktı. Basit bi iş günde ne fazla bir kişi tartaklardım o kadar. Şu anda tasarımcıyım. Ön teker neden 8 çizer bunun sebebi nedir peki? Yanlışım nerde onu bileyim bana yeter abi. Ön freni çok hafif sıktım, Arka frenede çok çok hafif dokundum. Gaz zaten kapalıydı ama devir deli bir şekilde yükseldi. Eve geldim kazadan sonra garaja girecem bir anda gene 4000-5000 oldu devir?

  20. #20
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Tahmin ediyorum sen ön freni biraz fazla sıktın ve ön tekerleğin kilitlenmesine yol açtın.Tüm mesele bu.
    Senin gerçekten bu işi iyi bilen bir arkadaşından biraz ders alman gerekiyor.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler