Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorum 15 ay yatıcak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Innova 125
    Arkadaşlar kısmetse şubatta askere gidiyorum, motoru satmayı düşünmüyorum benim için zor olucak ama motorumdan 15 ay ayrı kalıcam benzini ve yağı boşaltıcam başka tavsiye ediceğiniz birşey varmı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı yoruk86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kısmetse şubatta askere gidiyorum, motoru satmayı düşünmüyorum benim için zor olucak ama motorumdan 15 ay ayrı kalıcam benzini ve yağı boşaltıcam başka tavsiye ediceğiniz birşey varmı?

    Benzini ve yağı boşaltmanını doğru olduğunu sanmıyorum..
    Alttaki linkleri uzun uzun okumanı tavsiye ederim..

    http://ortasehpa.com/site/motosiklet...rmak-1338.html
    http://www.motordelisi.com/forum/mot...k-kislama.html
    http://www.yamahaturkiye.org/forum2/...ead.php?t=5971

  3. #3

    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Hayırlı teskereler..

  4. #4
    ferhat uçank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    ninja 250r kısa bir süre için:)
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzini ve yağı boşaltmanını doğru olduğunu sanmıyorum..
    Alttaki linkleri uzun uzun okumanı tavsiye ederim..

    http://ortasehpa.com/site/motosiklet...rmak-1338.html
    http://www.motordelisi.com/forum/mot...k-kislama.html
    http://www.yamahaturkiye.org/forum2/...ead.php?t=5971

    gerçekten paylaşım adına birşeyler yapıldığını bize hatırlattığın için teşekkürler... bu sitede birilerinin gerçekten bize birşeyler kattığını görmek beni sitede daha fazla zaman ayırmaya itiyor... aslında ales'e çalışmam lazım ama bu konu ilgi alanım ve birşeye takıldığım zaman gözümü alamıyorum.. uzun lafın kısası sana teşekkür etmek istedim..

  5. #5

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Innova 125
    Alıntı okanco adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı teskereler..
    Saolasın kardeşim 15 ay silincek hayatımızdan

  6. #6
    caparol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2009
    Alıntı yoruk86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saolasın kardeşim 15 ay silincek hayatımızdan


    15 ay silinmeyecek hayatından.aksine silinemeyecek tatlar acılar anılar katacak hayatına.şimdi nedesem anlamsız gelecek sana ama 10 sene sonra dönüp baktığında geriye ilk hatırlayacağın şeylerin başında gelecek askerde yaşadıkların.umarım aldığın eğitimlerde başarılı olursun ve yine temenni ederimki aldığın o eğitimlerin hakkını layıkıyla verirsin.hayırlı teskereler kardeşim.

  7. #7
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ferhat uçank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gerçekten paylaşım adına birşeyler yapıldığını bize hatırlattığın için teşekkürler... bu sitede birilerinin gerçekten bize birşeyler kattığını görmek beni sitede daha fazla zaman ayırmaya itiyor... aslında ales'e çalışmam lazım ama bu konu ilgi alanım ve birşeye takıldığım zaman gözümü alamıyorum.. uzun lafın kısası sana teşekkür etmek istedim..
    Maksat bilgi düzeyimizi arttırmak değil mi?
    Konuyla ilgili google da araştırma yapmak dahi bir sürü bilgiyi edinmemeize yardım ediyor neticede..

  8. #8
    carasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Keeway SL 150
    tez git gel kardeşim Her Şey Vatan İçin...

  9. #9

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    şimdiden hayırlı teskereler, sağlıcakla
    CANIM KIZIM HERŞEYİM

  10. #10
    enginalcar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Transalp xl700
    hayırlı tezkereler...

  11. #11
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    yağ kesinlikle boşaltılmamalı.
    yangın riskini düşünerek benzini boşaltacaksan deponun içine WD40 gibi, paslanmayı önleyecek bir ürün sıkman lazım.
    tekerleri askıya al.
    aküyü sök.

  12. #12

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ kesinlikle boşaltılmamalı.
    yangın riskini düşünerek benzini boşaltacaksan deponun içine WD40 gibi, paslanmayı önleyecek bir ürün sıkman lazım.
    tekerleri askıya al.
    aküyü sök.
    Sakın depoya bu ve bunun gibi maddeleri sıkayım deme

    Depoyu ya silme doldur yada tamamen boşalt

    Borulardaki ve karbüratördeki benzin bitene kadarda motoru çalıştırki çökme yapmasın
    [COLOR="Blue"]Varmak Değil Yolda Olmak[/COLOR]:cat:

  13. #13
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Hayırlı teskereler arkadaş şimdiden.

    Benim tavsiyem: benzini doldur, yağını tamamla, haftada en az 2 gün 5-10 dakika birileri çalıştırsın motoru. En iyisi budur. Depoyu boşalttığın zaman pas yapma riskine karşı içine nem giderici slikat keselerinden koyman gerekir (ya da depoyu tamamen söküp içine pas engelleyici yağlardan sürmen. Bu durumda da tekrar montajdan önce iyice temizlemen gerekecektir). Depoyu sökmen tek başına kar etmeyebilir, bununla beraber karbüratörü boşaltman da gerekir. Motor sürekli yatacak ise, egzosttan girecek nem sibopları paslandırabilir. Eğer siboplar açık durumda ise silindir içerisi aynı duruma maruz kalabilir. Akün motor üzerinde kalır ise zamanla deşarj olur ve özelliğini kaybederek bir daha görev yapamaz duruma da gelebilir. Aküyü sökecek isen, muhakkak şarj'a bağlanmalıdır.

    Daha ikaz edecek birçok konu var ama tüm olumsuzluklardan kurtulmanın en iyi yolu, motoru kısmen de olsa faal tutmaktır.

    Tekrar hayırlı teskereler.
    Poturdak

  14. #14
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    1.PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME:
    _ Herşeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edavat ve malzemeyi temin edin.Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin.Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir. Alışveriş listesi: Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*) Yeni bir yağ filtresi > Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax) WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey (*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden, uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz..

    2. SON BİR SÜRÜŞ:
    _ Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart.
    Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.

    3. YAĞ DEĞİŞİMİ:
    _ Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin. Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın.Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.

    4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA:
    _ Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur.Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.(*)

    (*) Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur.Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır.Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir.Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.

    5. SEHPAYA ALMA:
    _ Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.

    6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA:
    _ Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün.Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın. Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.

    7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA:
    _ Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.

    8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL:
    _ Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.

    9. AKÜ:
    _ Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.

    10. YIKAMA, YAĞLAMA:
    _ Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın. Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.

    11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*):
    (*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin.Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.

    12. KİLİTLEME:
    _ Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.

    13. ÖRTÜ:
    _"Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.

    KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR:
    _ İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın. Mesela; Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın. Zincir gerginliğini kontrol edin. Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin. > Fren hidroliğini değiştirin. Hava filtresini temizleyin veya değiştirin. Tüm vida ve civataların sıkılıklarını kontrol edin. Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin. Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin. Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın. Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz: Ön amortisör yağını değiştirin. Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin. Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için) Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir. Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın. Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.

    UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA

    Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.

    Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
    Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
    Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
    Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
    Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
    Hava filtresi girişi ve drenajıyla egsoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
    Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
    Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
    Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
    Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
    En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.

    Alıntıdır


    Bunların hepsini yapmak zor olabilir

  15. #15
    carasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Keeway SL 150
    yatmasın bana ver motoru 15 ay takılım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler