Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Otomatik'ten Vitesliye Geçiş

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Merhaba arkadaşlar ben şuan scooter motor kullanıyorum. Fakat hayatımda hiç vitesli motor kullanmış degilim. Diyecegim şu ki ileride vitesliye geçersem öğrenmem zor mu olur ?Ya da alışmam ? Manevra kabiliyeti, hakimiyet Vs.. Vitesli motorları yeni öğrenenlerin düştüklerini cok duydum . Bu konuda görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Denge kurmak scootera göre daha kolaydır zaten. Vitese alışmanda en fazla 1-2 gün alır. Düşmezsin ama stop etme filan yüzünden biraz korna yiyebilirisn, hepsi o.

    Ben de vitesliden scootera geçtim, o da bir alışma süreci gerektiriyor.

  3. #3
    davids - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    yok
    büyütme o kadar gözünde bence.Bende ağırlıklı olarak otomatik kullanıyorum ama viteslidede düşme pozisyonunda felan kalmadım hiç.Yanlız şu var 125 cc den gidip 600 cc bir vitesliye atlarsan durum değişir.kullandığın otamatik motora yakın cc ve ağırlıkta bir vitesli rahatlıkla kullanabilirsin.viteslere aışana kadar tabiki zorluk çekersin.bende de tam olarak vites alışkanlığı yok,sürekli kulanmadım hiç vitesli.
    hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    Mimaroba
    Motosikleti
    Kanuni Racer 200 // Northwing SLR 150
    dülşe kalka ogrenırsın :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:38 ----------

    şaka bı yana bende senın gıbı skutırdan gectım vıteslıye ılk zamanlar ıstop edıyosun bıraz 1-2gun sonra motor frenını cozuyosun debrıaja elın alısmıyor ılk zamanlar skutırdan gelen bır alıskanlık olarak dururken debrıaja basıyosun bu sefer duramıyosun :D ben yasadım ama en fazla 1hafta sonra alısırsın korkma yanı sadece ılk haftalar trafıge cıkma

  5. #5
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Vitesli Motosikletler ile Otomatikler arasında denge farkı yoktur.Hatta Vitesliler daha rahat diyebiliriz.
    Aradaki tek fark ayaklarımızın da kullanılıyor olmasıdır. Hafif Hafif pratiklerle 1 günde aşılabilecek bir sorundur bu.
    Yani uzun lafın kısası zorluk cekmezsin. Haa bu arada hangi vitesli ile baslayacağın da önemi tabi. gider 5oo CC ile başlarsan tabi ki düşersin ve kalkamayabilirsin
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Vitesli

    Alıntı serimotorcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar ben şuan scooter motor kullanıyorum. Fakat hayatımda hiç vitesli motor kullanmış degilim. Diyecegim şu ki ileride vitesliye geçersem öğrenmem zor mu olur ?Ya da alışmam ? Manevra kabiliyeti, hakimiyet Vs.. Vitesli motorları yeni öğrenenlerin düştüklerini cok duydum . Bu konuda görüşlerinizi yazarsanız sevinirim
    Vitesten önce scooter'dan kalan en önemli alışkanlık olan sol taraf kolun(manet) artık arka fren olmadığını bilincimize yerleştirmektir.Düşme sebebi budur.Belirli bir hızdan sonra sadece ön freni kullanmak düşürür.Sadece arka freni kullanmak da düşürür.Orantılı kullanmak gerekir.Motorun üstünde olmak şart değil.Evimizde bir sandalyeye oturup kumandaların nerelerde olup nasıl kumanda edeceğimizi çalışabiliriz.Belki gerek yol ama yazayım yinede:
    Gidon sağ manet ÖN FREN
    Gidon sol manet DEBRİYAJ
    Sağ ayak pedalı ARKA FREN
    Sol ayak pedalı VİTES KOLU

  7. #7
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesli Motosikletler ile Otomatikler arasında denge farkı yoktur.Hatta Vitesliler daha rahat diyebiliriz.
    Aradaki tek fark ayaklarımızın da kullanılıyor olmasıdır. Hafif Hafif pratiklerle 1 günde aşılabilecek bir sorundur bu.
    Yani uzun lafın kısası zorluk cekmezsin. Haa bu arada hangi vitesli ile baslayacağın da önemi tabi. gider 5oo CC ile başlarsan tabi ki düşersin ve kalkamayabilirsin
    Evet anlıyorum Alısıcaz artık yavastan

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:01 ----------

    Alıntı davids adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyütme o kadar gözünde bence.Bende ağırlıklı olarak otomatik kullanıyorum ama viteslidede düşme pozisyonunda felan kalmadım hiç.Yanlız şu var 125 cc den gidip 600 cc bir vitesliye atlarsan durum değişir.kullandığın otamatik motora yakın cc ve ağırlıkta bir vitesli rahatlıkla kullanabilirsin.viteslere aışana kadar tabiki zorluk çekersin.bende de tam olarak vites alışkanlığı yok,sürekli kulanmadım hiç vitesli.
    Yok zaten büyük cc li bir motor düşünmüyorum .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:02 ----------

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vitesten önce scooter'dan kalan en önemli alışkanlık olan sol taraf kolun(manet) artık arka fren olmadığını bilincimize yerleştirmektir.Düşme sebebi budur.Belirli bir hızdan sonra sadece ön freni kullanmak düşürür.Sadece arka freni kullanmak da düşürür.Orantılı kullanmak gerekir.Motorun üstünde olmak şart değil.Evimizde bir sandalyeye oturup kumandaların nerelerde olup nasıl kumanda edeceğimizi çalışabiliriz.Belki gerek yol ama yazayım yinede:
    Gidon sağ manet ÖN FREN
    Gidon sol manet DEBRİYAJ
    Sağ ayak pedalı ARKA FREN
    Sol ayak pedalı VİTES KOLU
    Bilgiler için teşekkürler . Öğrendiğim iyi oldu
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Şunu bir netleştirelim: Scooter lar otomatik vites değildir. Yani otomatik vites otomobillerde olduğu gibi vites dişlilerini değiştiren bir sistem yoktur. Scooter lar VİTESSİZDİR ve otomatik kavramalıdır. Düşük torklu ve çok yüksek devirli motorlar kullanılır ki vites değiştirmeye gerek kalmasın aynı viteste ( dişlide) hem yavaş hem de hızlı gidilebilsin.

  9. #9
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı StoneOfDeath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dülşe kalka ogrenırsın :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:38 ----------

    skutırdan gelen bır alıskanlık olarak dururken debrıaja basıyosun bu sefer duramıyosun :D
    Evet scooter kullananlar debriyajı fren olarak algıladıgı için biraz öyle oluyor :D Eee bir duramayız iki duramayız üçüncüde dururuz .. tabii duracak bir motorumuz kaldıysa

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:06 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu bir netleştirelim: Scooter lar otomatik vites değildir. Yani otomatik vites otomobillerde olduğu gibi vites dişlilerini değiştiren bir sistem yoktur. Scooter lar VİTESSİZDİR ve otomatik kavramalıdır. Düşük torklu ve çok yüksek devirli motorlar kullanılır ki vites değiştirmeye gerek kalmasın aynı viteste ( dişlide) hem yavaş hem de hızlı gidilebilsin.
    Yani genelde otomatik olarak biliniyor o bakımdan dedim.
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  10. #10

    Üyelik
    17 Şubat 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Piaggio X9 Evo 500
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunu bir netleştirelim: Scooter lar otomatik vites değildir. Yani otomatik vites otomobillerde olduğu gibi vites dişlilerini değiştiren bir sistem yoktur. Scooter lar VİTESSİZDİR ve otomatik kavramalıdır. Düşük torklu ve çok yüksek devirli motorlar kullanılır ki vites değiştirmeye gerek kalmasın aynı viteste ( dişlide) hem yavaş hem de hızlı gidilebilsin.
    Yanlış bilgi. Sizin söylediğiniz vitessiz motorlar mobilettir. Tek bir dişli oranı ve zincir ile ancak motor devrinin elverdiği kadar hızlanırlar. Scooterlarda ise otomatik vites vardır. Varyatör ve kayış ile devamlı değişen bir vites oranı vardır. CVT diye adlandırılır.

  11. #11
    kerem999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2009
    Şehir
    BRATİSLAVA
    Motosikleti
    ne istersen var
    Çok kolay ama firen diye debriyaj ı sıkarsan vitesli bir motor kalmaz sen bir vitesli al en fazla 3 güne rahat kunlanırsın yeterki motor tecrüben olsun viraj dönmek icin gerisi kolay

  12. #12
    trendy83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    İST/beykoz
    Motosikleti
    ybr125
    düşmeyen motorcu yoktur,henüz düşmemiş motorcu vardır...
    Düşmekten korkma bu bir atasözü gibi birşey.Bu meret düşe kalka öğreniliyor ve genelde "ben bu işi çözdüm düşmem artık" dediğin anda düşüyorsun.Ben bırak scooter ı araba kullanmayı bile bilmeden öğrendim vitesli kullanmayaı ve okadar çekiniyordum ki kullanamam diye scooter alayım diye allah tan arkadaşlarım beni ikna edip vitesli aldırdılar.Bu viteslinin zevki çok başka sana tavsiyem vitesliye geç..

  13. #13
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Alıntı kerem999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok kolay ama firen diye debriyaj ı sıkarsan vitesli bir motor kalmaz sen bir vitesli al en fazla 3 güne rahat kunlanırsın yeterki motor tecrüben olsun viraj dönmek icin gerisi kolay
    Eyw hocam sagolasın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:52 ----------

    Alıntı trendy83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşmeyen motorcu yoktur,henüz düşmemiş motorcu vardır...
    Düşmekten korkma bu bir atasözü gibi birşey.Bu meret düşe kalka öğreniliyor ve genelde "ben bu işi çözdüm düşmem artık" dediğin anda düşüyorsun.Ben bırak scooter ı araba kullanmayı bile bilmeden öğrendim vitesli kullanmayaı ve okadar çekiniyordum ki kullanamam diye scooter alayım diye allah tan arkadaşlarım beni ikna edip vitesli aldırdılar.Bu viteslinin zevki çok başka sana tavsiyem vitesliye geç..

    Evet öyle scooter dan düşmüştüm zaten.Aslında iyi ki düşmüşüm diyorum çünkü çok iyi ders oldu. Yakın zamanda da vitesliye geçicem bakalım
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  14. #14
    Nipp10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2009
    Şehir
    Antalya merkez
    Motosikleti
    91 Honda CG 125
    Alıntı boyraz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi. Sizin söylediğiniz vitessiz motorlar mobilettir. Tek bir dişli oranı ve zincir ile ancak motor devrinin elverdiği kadar hızlanırlar. Scooterlarda ise otomatik vites vardır. Varyatör ve kayış ile devamlı değişen bir vites oranı vardır. CVT diye adlandırılır.
    İkisi de aynı dostum. Tek fark Mopette kavrama ve varyatör aynı mildedir.
    тнє ρσωєя σƒ ∂яєαмѕ... www.facebook.com/ugurbas


    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler