Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlginç Soru Sorma Teknikleri!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Bazen arkadaşlar çok değişik sorular soruyorlar.. Bende bunların konuşulması için böyle bir topik açayım dedim...

    "selamlar belki güleceksiniz bu söyleyeceğime ama mazur görün bilmediğim için soruyorum. motoru olan bir arkadaşım farlar açıkken motorun aküsünün gücü cok fazla olmadıgından motorun calismasi esnasinda ateslemenin zayıf kalacağını ve benzin tüketiminin de böylece artacagını söylüyor. sizce de böyle midir? yani far kullanımı yakıt tüketimini arttırır mı?"

    Bunu motorsikletle ilgili bir siteden aldım..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbf 150
    kitlendim yazamıyorum

  3. #3
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    msj sayım gösterildiği an cvp vericem

    sorunuzu not aldım
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  4. #4
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    msj sayım gösterildiği an cvp vericem

    sorunuzu not aldım
    sen yinede cevap ver.. Bu sayaçlar için için çalışıyordur..
    O yüzden gün olur sap döner gün olur hesap döner evladım bana yap oradan 1,5 Adana döner..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #5

    Üyelik
    24 Kasım 2007
    Şehir
    7 ay Antalya 5 ay İstanbul
    Motosikleti
    apache baş baş Gt 250R and today 50 :)
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen arkadaşlar çok değişik sorular soruyorlar.. Bende bunların konuşulması için böyle bir topik açayım dedim...

    "selamlar belki güleceksiniz bu söyleyeceğime ama mazur görün bilmediğim için soruyorum. motoru olan bir arkadaşım farlar açıkken motorun aküsünün gücü cok fazla olmadıgından motorun calismasi esnasinda ateslemenin zayıf kalacağını ve benzin tüketiminin de böylece artacagını söylüyor. sizce de böyle midir? yani far kullanımı yakıt tüketimini arttırır mı?"

    Bunu motorsikletle ilgili bir siteden aldım..

    korna yerinede bundanmı bağlasak cok yakmasın motor ?

  6. #6
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Sadece komik sorular değil, komik durumlar da görüyorum. Şimdi bulmam mümkün değil, ancak bu forumun derinliklerinde şu tarz bir mesaj var:

    Merhaba arkadaşlar bu foruma ilk mesajım, son da olmayacak. Benim şöyle şöyle bir sorunum var.....

    Arkadaşa onlarca kişi yardımcı olmuş. Ve konuyu açan arkadaşın hala 1 mesajı vardı Bir daha uğramamış siteye.

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen yinede cevap ver.. Bu sayaçlar için için çalışıyordur..
    O yüzden gün olur sap döner gün olur hesap döner evladım bana yap oradan 1,5 Adana döner..
    Herkes yazmaya devam etsin, sayac çalışıyor. Profiline bak mesaj sayını gör

  7. #7
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Sorunuzu ciddiye alarak cevapliyorum...eger alternator gucu>=(buyuk-esit)aku ise asla aku bitmez...ne tuketirseniz tuketin standartlarda aku gucu asla alternatorden buyuk olamaz ve olmamalidirda...
    soyle ornek vereyim...
    evinizde su deposu var ve sebeke suyunun basinci bi anda dusuyor ve tum mahalle sizin suyu kullanmaya basliyor...bu ne kadar imkansiz ise arkadasin dedigide o kadar mantiksizdir...
    alternatorler sarj uniteleridirler ve akuleri sarj etmek icin konmuslardir...
    sarj edemeyen bi alternator neden motora konsun...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunuzu ciddiye alarak cevapliyorum...eger alternator gucu>=(buyuk-esit)aku ise asla aku bitmez...ne tuketirseniz tuketin standartlarda aku gucu asla alternatorden buyuk olamaz ve olmamalidirda...
    soyle ornek vereyim...
    evinizde su deposu var ve sebeke suyunun basinci bi anda dusuyor ve tum mahalle sizin suyu kullanmaya basliyor...bu ne kadar imkansiz ise arkadasin dedigide o kadar mantiksizdir...
    alternatorler sarj uniteleridirler ve akuleri sarj etmek icin konmuslardir...
    sarj edemeyen bi alternator neden motora konsun...
    Tek kelimeyle mükemmel örnek vermişsin deli mavi.Bazen kulaktan dolma yada sallama bilgiler olabiliyor.Her böyle konu gördüğümde 10-40 yağ koyma 20-50 koy debriyajın bağırmasın diyen servisim aklıma geliyor.

  9. #9
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek kelimeyle mükemmel örnek vermişsin deli mavi.Bazen kulaktan dolma yada sallama bilgiler olabiliyor.Her böyle konu gördüğümde 10-40 yağ koyma 20-50 koy debriyajın bağırmasın diyen servisim aklıma geliyor.
    Tesekkurler faideli olabiliyorsak ne ala...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  10. #10
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı deli_mavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler faideli olabiliyorsak ne ala...
    cidden yukarıdaki havalı korna benzin tüketimini azalır. Hemde çevreci yaklaşım olur. Buy projeyi aB projesi olarak sunacağım..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  11. #11
    ozan_bursa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    -
    elektrikle çalışan cihazlar sonuç itibariyle motorun daha çok yakmasına sebebiyet verir

    ama bu daha çok yakmak devede kulak ya da devedeki kulağın kılı mertebesinde olabilir



    açıklamak gerekirse
    arabadan bir örnek vereyim
    araç boşta ve rölantide çalışıyor
    arka cam rezistansını açalım, ne oldu devir biraz düştü
    hemen ardından sisleri de açalım
    devir biraz daha düştü
    aynı devire getirmek için gaza çok çok az biraz basmak gerekecek
    bildiğiniz gibi güç ve devir doğru orantılı
    yani elektrik kullanan cihazlar yüzünden motordan aynı gücü alabilmek için daha fazla yakıt yakmak zorunda kalındı
    Kelimelerin anlattığı kadarım..
    Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    msj sayım gösterildiği an cvp vericem

    sorunuzu not aldım
    mesaj sayın gözüküyor 7260.

  13. #13
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    regal raptor dd 125 e kullanan varsa bilgi verirmi acaba...
    İlginç olmadı ama gerçekten merak ediyorum.
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazen arkadaşlar çok değişik sorular soruyorlar.. Bende bunların konuşulması için böyle bir topik açayım dedim...

    "selamlar belki güleceksiniz bu söyleyeceğime ama mazur görün bilmediğim için soruyorum. motoru olan bir arkadaşım farlar açıkken motorun aküsünün gücü cok fazla olmadıgından motorun calismasi esnasinda ateslemenin zayıf kalacağını ve benzin tüketiminin de böylece artacagını söylüyor. sizce de böyle midir? yani far kullanımı yakıt tüketimini arttırır mı?"

    Bunu motorsikletle ilgili bir siteden aldım..
    motor için değil de oto için yazayım. oto da kollektör akımı geçerken alternatör devrededir ve motorunuzun yaklaşık 4 hp sini kullanır dönmek için. bu sırada akü şarj olur. far veya rezistans açıksa alternatör aktiftir yani.drag esnasında bu güç kaybının olması istenmez ve alternatörün devre dışı bırakılması istenir. bunun için gaz pedalının dibine kollektör akımını kesici tesisat bağlanır ki ışıklarda gazı köklediğimizde alternatör motorun 4 hp sini çalmasın.

    ayn şey yakıt tüketimi içinde geçerlidir alternatör aktif ken yakıt tüketimi artar tıpkı klima aktifken tükemin artıp moto gücünün düşmesi gibi

  15. #15
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor için değil de oto için yazayım. oto da kollektör akımı geçerken alternatör devrededir ve motorunuzun yaklaşık 4 hp sini kullanır dönmek için. bu sırada akü şarj olur. far veya rezistans açıksa alternatör aktiftir yani.drag esnasında bu güç kaybının olması istenmez ve alternatörün devre dışı bırakılması istenir. bunun için gaz pedalının dibine kollektör akımını kesici tesisat bağlanır ki ışıklarda gazı köklediğimizde alternatör motorun 4 hp sini çalmasın.

    ayn şey yakıt tüketimi içinde geçerlidir alternatör aktif ken yakıt tüketimi artar tıpkı klima aktifken tükemin artıp moto gücünün düşmesi gibi
    İlginç ama pek de yanlış soru gibi geliyor arkadaşlar konuştukça...
    Ama soruş biçimi de önemli? tarz yani...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç ama pek de yanlış soru gibi geliyor arkadaşlar konuştukça...
    Ama soruş biçimi de önemli? tarz yani...
    evet Serdar Bey . motoda statör sanırım sürekli devrede bu yüzden moto için pek yakıt tüketimini etkilemesi söz konusu değil.

    ayrıca moto daki alternatör 0,2 hp civarında. yani 10 hp lik moto da devede kulak diyebiliriz.

    oto da 136 hp 100 Kw a eşittir . 60 hplik bir araçta alternatörün 3-4 hp yani yaklaşık 3 Kw yemesi tüketimi arttırsada moto için biraz komik olmuş dediğiniz gibi

  17. #17
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrikle çalışan cihazlar sonuç itibariyle motorun daha çok yakmasına sebebiyet verir

    ama bu daha çok yakmak devede kulak ya da devedeki kulağın kılı mertebesinde olabilir



    açıklamak gerekirse
    arabadan bir örnek vereyim
    araç boşta ve rölantide çalışıyor
    arka cam rezistansını açalım, ne oldu devir biraz düştü
    hemen ardından sisleri de açalım
    devir biraz daha düştü
    aynı devire getirmek için gaza çok çok az biraz basmak gerekecek
    bildiğiniz gibi güç ve devir doğru orantılı
    yani elektrik kullanan cihazlar yüzünden motordan aynı gücü alabilmek için daha fazla yakıt yakmak zorunda kalındı
    Motorda veya aracda hiç bir sekilde elektirik aksamının yakıt tuketimini arttıracagını sanmıyorum... Artac calıştıgı anda Elektirikli aksamlar elektirik kaynagı olarak altarnatorun urettigi akımı kullanır. Aracı durdurursanız akuden akım ceker..
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  18. #18
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı gezgin_33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda veya aracda hiç bir sekilde elektirik aksamının yakıt tuketimini arttıracagını sanmıyorum... Artac calıştıgı anda Elektirikli aksamlar elektirik kaynagı olarak altarnatorun urettigi akımı kullanır. Aracı durdurursanız akuden akım ceker..
    Başka ilginç soru gören var mı ?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  19. #19
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    Alıntı ozan_bursa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elektrikle çalışan cihazlar sonuç itibariyle motorun daha çok yakmasına sebebiyet verir

    ama bu daha çok yakmak devede kulak ya da devedeki kulağın kılı mertebesinde olabilir



    açıklamak gerekirse
    arabadan bir örnek vereyim
    araç boşta ve rölantide çalışıyor
    arka cam rezistansını açalım, ne oldu devir biraz düştü
    hemen ardından sisleri de açalım
    devir biraz daha düştü
    aynı devire getirmek için gaza çok çok az biraz basmak gerekecek
    bildiğiniz gibi güç ve devir doğru orantılı
    yani elektrik kullanan cihazlar yüzünden motordan aynı gücü alabilmek için daha fazla yakıt yakmak zorunda kalındı
    evet arkadaşımızın yazdığını dikkate alın,
    rolantide çalışan tofaş marka aracın farlarını yaktığınız anda devir düştüğünü göreceksiniz. yakıtı çok fazla etkileyecek şekilde hissettirmez ama motora extra yüklenir.

  20. #20
    ünlümotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2009
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kayseri yamaha bayii
    Alıntı Szman! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    korna yerinede bundanmı bağlasak cok yakmasın motor ?
    evet evet biz bunlardan bağlayalım birer tane ortayada bir pilli korna
    Yüksek Kalite Üstün Performans


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler