Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Transalp 650 düşünüyorum, bilgiye ihtiyacım var

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı davids adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karar vermek gerçekten zor.düşünsene unutulmuş ama birde tenere rimiz var bizim
    Aslında kararımı verdim sayılır: TA

    Ama almadan önce mümkün olduğunca çok bilgiye ulaşmaya çalışıyorum.
    Ağır metal insanı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    Edremit / Balıkesir
    Motosikleti
    Ybr 250, işallah 2012'de Kawasaki Versys
    almışken 2008 model olsun, 700cc olsun yeni kasa olanından

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Türkiye'de enduro denince akla Transalp, V-Strom falan geliyor ama Transalp yurtdışındaki sitelerde sports-touring olarak geçiyor. Yani pek arazi motoru değil zaten.
    Transalp'in yeni kasası için Sport-Touring dşye geçebilir ancak Eski kasaları bal gibi de enduro Yeni kasasındaki motoru üzerindeki koordinatlar,Fransız Alplerinde Avrupanın en yüksek asfalt yolu olan “Cal de la Bonette”i gösteriyor yani artık o resmi olarak touring ;) Eski kasasındaki kordinatların nereye ait olduğu hatırlamıyorum bulursam yazarım ;)

  4. #24
    davids - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    yok
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında kararımı verdim sayılır: TA

    Ama almadan önce mümkün olduğunca çok bilgiye ulaşmaya çalışıyorum.
    biraz konu dışı olacak ama.hepsini araştırmış olduğun için soruyorum.oturuş pozisyonu olarak en alçak hangisi.boyu 1.70 biri olarak soruyorum
    hayat şansa bırakılacak kadar uzun değil

  5. #25
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı davids adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biraz konu dışı olacak ama.hepsini araştırmış olduğun için soruyorum.oturuş pozisyonu olarak en alçak hangisi.boyu 1.70 biri olarak soruyorum
    Sanırım F650 GS, oturup denemedim ama genelde söylenen o. DL650'nin yüksek olduğunu biliyorum. TA da alçak bir motor değil.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:55 ----------

    Alıntı edremitli10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    almışken 2008 model olsun, 700cc olsun yeni kasa olanından
    para para para

    Ama eski kasaları tip olarak da daha hoşuma gidiyor aslında.
    Ağır metal insanı...

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2009
    Şehir
    Edremit / Balıkesir
    Motosikleti
    Ybr 250, işallah 2012'de Kawasaki Versys
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım F650 GS, oturup denemedim ama genelde söylenen o. DL650'nin yüksek olduğunu biliyorum. TA da alçak bir motor değil.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:55 ----------



    para para para

    Ama eski kasaları tip olarak da daha hoşuma gidiyor aslında.
    haklısın ama istersen biraz daha kulağının üstüne yat, paranı biriktir, almışken 2008 odel al derim, neden dersen şimdi 2006 model alırsan nerden baksan çok km yapmış bir motosiklet bulursun , hondanın malum parçaları çok pahalı, zincir ve zincir dişli takımı motorun önemli parçaları, bu motorları kullananlar çok geziyorlar keşif için kullanıyorlar, hem yeni kasaları çıkınca diğer eski modelleri piyasada az rağbet görür

  7. #27
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Transalp'ın yakıt tüketimiyle baş edicek bütçen varsa bence transalpı kaçırma derim, 650'lik bi makina 100/7 lt yakarmı ya..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:59 ----------

    Alıntı Selka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BU KONuda bende zamanında çok araştırma yapmıştım. Aprillia Pegaso, Suzukı DL650, F650 ve Transalp arasında çok gidip gelmiştim. Transalp fazla yakıt tüketimi ve kaba çizgileri nedeni ile ilk başta elediğim enduro oldu. Daha sonra Pegaso sıkı bir rakipti. Düşük yakıt tüketimi, uygun rakamı ama o motorla nikah kıyıp asla boşayamazdım. Geriye F650 ve V-Strom kalmıştı. F650 yüksek bakım ve yedek parça nedeni ile elenince V-Strom aldım. Bence

    1.Suzukı DL650 V-Strom
    2.BMW F650 GS
    3.Aprillia Pegaso 650
    4. Honda Transalp derim..
    Ama karar senin fikir benim. Para senin öneri benim..

    Evet bende aynı fikirdeyim, koskoca istanbulda bmw'nin sadece istinyede servisi var ve dakikası 1 euro.. yedek parça sorunuda cabası, aylar sonrasına geliyor verdigin sipariş, Aprillia'nın zaten 2.el piyasası yok.. Satıcam desen ölü fiyatına gider, Transalp'ın 2000-2005 modelleri diğer endura'lara göre fiyatı biraz daha makul, enduro kullanıcıları transalp'ı bu yüzden tercih ediyor sanırım, fakat yer yer 100/7,5 lt yakıt harcayan bi makina yaklaşık 3 yıl içinde fiyatını 2'ye katlamış oluyor zaten, 10,000 liralık makina sana geliyor 20,000 liraya, Bencede birinci tercihin V-Strom'dan yana olsun, tabi son karar sana ait yinede dostum, benimki sadece öneri.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  8. #28
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kararınızı vermişsiniz ama,o segmentte eşdeğer bir kaç makine daha var.araştırmanızı tavsiye ederim.mesela,APRİLLA PEGASO,SUZUKİ FREEWİND gibi.hemen hemen aynı segment.dilerseniz bir bakın.hatta bu yaz bu siteden bir arkadaş,freewind ile karadeniz gezisi bile yapmıştı,motorla ilgili tecrübelerini de yazmıştı diye hatırlıyorum.şimdiden hayırlı olsun diyorum.kaçış rotaları şenlenecek.
    Evet o geziden sonra motosikletini yakıtı nedeniyle satıp araba almıştı. Dedigine göre freewind yakıtı içiyormuş

  9. #29
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Konuştuğum TA kullanıcıları şehir dışında 4,5 lt civarında yaktıklarını söylediler. Şehir içinde de 6 lt'yi buluyormuş. Çok anormal zorlarsan 7-8'e çıkabiliyormuş.

    Senede 6000 km civarında yol yaptığımı hesaplarsak (çoğunlukla şehir dışı), kullanacağım motorun 100 km'de 1 lt fazla yakması çok da koymaz diye düşünüyorum. Bana getireceği ek yük 200 TL. Hadi 1,5 lt fazla yaksa 300 TL eder. 300 TL fena para değil, ama TA dendiği kadar sağlam ve sorunsuzsa ben o farkı seve seve veririm.

    Tabii bütün bunlar daha için işine girmemiş birinin sözleri. Aldıktan sonra ne derim orası ayrı...
    Ağır metal insanı...

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı emrello adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuştuğum TA kullanıcıları şehir dışında 4,5 lt civarında yaktıklarını söylediler. Şehir içinde de 6 lt'yi buluyormuş. Çok anormal zorlarsan 7-8'e çıkabiliyormuş.

    Senede 6000 km civarında yol yaptığımı hesaplarsak (çoğunlukla şehir dışı), kullanacağım motorun 100 km'de 1 lt fazla yakması çok da koymaz diye düşünüyorum. Bana getireceği ek yük 200 TL. Hadi 1,5 lt fazla yaksa 300 TL eder. 300 TL fena para değil, ama TA dendiği kadar sağlam ve sorunsuzsa ben o farkı seve seve veririm.

    Tabii bütün bunlar daha için işine girmemiş birinin sözleri. Aldıktan sonra ne derim orası ayrı...
    650 cc bir motor ile 100 km lik gezilerin ne kadar keyfi olur ki?
    650 cc ile günde 500 km yapacaksın ki motorun ve gezinin keyfini çıkarabilesin.
    Bi günde 5 litre fazla yakmış olmak da,bi öğün,hatta iki öğün yemek bedeline
    denktir ki DOKANIR

  11. #31
    Yusuf Ziya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2009
    Şehir
    Adana / Seyhan
    Motosikleti
    Piyade
    Transalp bir efsane, yakıt tüketimine gelince; Bir aslan beslediğinizi düşünün onu güçlü kılan yiyeceğidir, helal olsun. Tel jant olması süspansiyon anlamında korkunç bir ayrıcalık.
    Kendi katagorisinde sizi mahçup etmeyecek bir makine. Bence amaca uygunsa doğru tercih

  12. #32
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    Slm ben de düşük model transalp almaya hevesliydim. Lakin bana göre tqa koca bir muamma tek bir gerçek var o da afrika twin neden mi.yolda konforlu araziye de girebiliyor hafif. Ayrıca 750 cc olmasına rağmen ta dan az yakıyormuş şaka gibi.bende şu an 40k kilometrede iyi saklanmış bir 92 kle 500 var eski motorcu arkadaşlar rengini de tahmin ederler mor renk..50 hp diye geçiyor ama fazlasın olabilir..ta hayali kurduğum sırada 2001 modelin yanına park ettim.kle nin karteri daha yüksekte,kle nin koltuğu daha yüksekte. Kle daha hızlı en azından benimki direk 200 kmh. Daha hafif 178 kilo,daha az yakıyor şaka değil ortalama 5 lt.. Son sürat denemesi yapmıyorum o kadar abanırsam ancak 6 lt...amortisörleri hava basınçlı ve ayarlanabilir..ayrıca bir xt 600 ün girebildiği her yere girip çıkabiliyorum. Yani o kadar enduro. Plajda bile gidiyor alet..çift silindir vibrasyonsuz. çok da rahat..ama transalp in motor ömrü ve konforu daha iyidir.bana göre. Ama ben motorumu 4000 tl ye aldım . Aynı işi ve fazlasını görüyor... O kadar konforlu değil bence 70 k da motor ömrü olur düzgün bir kullanıcıda. Sonra genel bakım kle yi de listene koy
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  13. #33
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    650 cc bir motor ile 100 km lik gezilerin ne kadar keyfi olur ki?
    650 cc ile günde 500 km yapacaksın ki motorun ve gezinin keyfini çıkarabilesin.
    Bi günde 5 litre fazla yakmış olmak da,bi öğün,hatta iki öğün yemek bedeline
    denktir ki DOKANIR
    Günde 100 km'den bahsetmiyorum zaten , 100 km'deki tüketim rakamlarından hesaplıyorum. Yoksa Xmax'le bile günlük 300 km'den az gezim pek olmamıştır (ki bunların bir kısmı köy yollarında olduğu için günde 8-9 saat kullandığım oldu). Zaten TA'yı tercih listemde başa koymamın asıl nedeni uzun sürüşlere daha bir yatkın olması. Yani günlük 300-400 km köy yollarında veya arada toprak yollarda beni yormayacak bir makine istiyorum.

    Evet, günlük turlarımda 10-15 TL fazladan benzin parası vereceğim galiba, ama gül-diken ilişkisi işte sonunda... (aslında makineyi daha almadan savunuyor gibi oldum, alıp gördükten sonra konuşmam daha doğru olabilir)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:15 ----------

    Alıntı Yusuf Ziya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp bir efsane, yakıt tüketimine gelince; Bir aslan beslediğinizi düşünün onu güçlü kılan yiyeceğidir, helal olsun. Tel jant olması süspansiyon anlamında korkunç bir ayrıcalık.
    Kendi katagorisinde sizi mahçup etmeyecek bir makine. Bence amaca uygunsa doğru tercih
    Ben de benzer şekilde düşünüyorum. Sizin tüketim rakamlarınız nedir? Paylaşabilir misiniz?
    Ağır metal insanı...

  14. #34

    Üyelik
    31 Ağustos 2009
    Enduro ve cross makina olarak 10 numara yakıtı normal 140-150 sonrası sakın basma tehlikeli olur.

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6
    slm ıstersen bıde yamahaya bak modellerıne
    XT660, R XT660X, XTZ 660, XTZ750, PARÇA KONUSUNDA sıkıntı yasamassın vede dayanıklı makıne olup kendını ıspatlamıs efsanelerdır

  16. #36
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Sanirim almak istedigin motor bu..
    2000-2007 arasi model
    Baska transalp bulamadim.



    Belki bunlar biraz yardimci olabilir

    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  17. #37
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    remzi_39 veriler için çok teşekkürler. Yalnız buradaki MO ne demek onu tam anlayamadım. Acaba 5,2 dediği ortalama değer falan mı ki? Ortalamaysa oldukça düşük. İstanbul trafiğinde 6'nın altına düşeceğini hiç sanmıyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:33 ----------

    Alıntı ibrahim_zx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm ıstersen bıde yamahaya bak modellerıne
    XT660, R XT660X, XTZ 660, XTZ750, PARÇA KONUSUNDA sıkıntı yasamassın vede dayanıklı makıne olup kendını ıspatlamıs efsanelerdır
    XT660R de düşünmüştüm aslında ama oturma pozisyonu ve uzun yol performansı konusunda emin olamadığımdan eledim.
    Ağır metal insanı...

  18. #38
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    dostum bari dl 650 felan al orta halli 10 liraya felan düşüyormuş. en azından az yakar. nasıl olsa transalp te yol makinesi.. dl daha arazi çıkarsa gülerimmm aslında...
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  19. #39
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Alıntı gs500inanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bari dl 650 felan al orta halli 10 liraya felan düşüyormuş. en azından az yakar. nasıl olsa transalp te yol makinesi.. dl daha arazi çıkarsa gülerimmm aslında...
    Aslında ikisi de arazi makinesi değil ama araştırmalarıma göre TA, DL'ye göre araziye çok daha uygun. DL'de alt koruma yok, jant boyutları küçük vs.
    Ağır metal insanı...

  20. #40
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    MO sanirim ya bir motor kulübü yada bir dergi..
    2007 nin 2. ayinda denenmis..
    Honda dan alinmamis bu degerler..
    Genelde bunlara daha cok güvenilir diyorum..

    Altindada 3,9 dan 10,4 arasi..
    Yani kullanana ve kullandigin yere göre degisiyor..
    Ama 3,9 a ulasmak icin nasil kullanmak gerek acaba.. Hep bayir asagimi?

    Ama bu adamlarin verdigi degerler az cok tutar..
    istanbulda 5,2 olmasinda 6-6,5 litre..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler