Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bence pahalı, ya sizce?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    İyi bir motosiklet tarzı ne olursa olsun netice itibari ile hiç olmazsa 10.000 TL'den başlıyor ve 40.000 ve daha fazlasına kadar ulaşıyor.
    Araba ile kıyaslayınca daha az aksam ve işçilik vs. açısından ben şahsen motoru bu anlamda pahalı buluyorum.
    Acaba yanlış mı düşünüyorum?
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Haziran 2008
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    TVS APACHE RTR 150
    Motor bir tutkudur . Araba ise ayrı bir tutku . Dileyen motor alır isteyen araba alır . yani bu biraz göreceli bir kavram kişiye göre değişir .
    Saygılar ...
    [I]Ne kadar bilirsen bil anlatabileceklerin karşındakinin anlayabileceği kadardır [/I]

  3. #3
    banistercaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    bahçeşehir/istanbul
    Motosikleti
    Yok
    en basidi ar ge çalışmaları ve otomobillere göre daha az üretiminin olması buna etken
    Gilera Runner vxr 200 (pert...)
    Piaggio Xevo 250ie

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kırmızı aşkım ybr, sonrakı YAMAHA R_1 veya R_6

    slm

    Alıntı siyahatmaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi bir motosiklet tarzı ne olursa olsun netice itibari ile hiç olmazsa 10.000 TL'den başlıyor ve 40.000 ve daha fazlasına kadar ulaşıyor.
    Araba ile kıyaslayınca daha az aksam ve işçilik vs. açısından ben şahsen motoru bu anlamda pahalı buluyorum.
    Acaba yanlış mı düşünüyorum?

    bencede arabadan dah ucuz olması gerekır

  5. #5
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Mal-Fiyat dengesini boyutsal olarak nitelendirmeyin. Maliyeti 250krş olan bir yazılım için bile insanlar ciddi rakamlar ödeyebiliyorlar. Yöntem, teknik, malzeme kalitesi fiyatı doğrudan etkileyen unsurlardır
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  6. #6
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    bir vergi indirimi ile bu ülkede 1 haftada 150.000 sıfır otomobil satıldı ... satış ne zaman öyle bir potansiyele ulaşılırsa o zaman motosiklette ucuzlar ... ( çinlileri saymayın )

    arz ve talep meselesi .. motosiklet şu an için Türkiye'de lüks olarak görülüyor

  7. #7

    Üyelik
    30 Mart 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Asya Motor 150T
    Türkiyede motosiklet sahibi olmak pahalı baya hemde ama bakarsanız ileri ülkelere onlarda cok normal araba kadar var ve fiyatlarıda bize göre baya ucuz keske burdada öyle olsa ve dün bi video izledim
    adam motorla gidiyo Cruiser var Hyosung GV250 neyse hızı 120 civarı öndeki araba sağa dogru cekiliyo yolun sonuna kadar ve motosiklete yol veriyo saygıya bakın bizde olsa inadına frene basarlar

  8. #8
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bence çok haklısın
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  9. #9
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Abi çok haklısın neden= bir otomobil ortalama 1000 kg motor taş çatlasın 300 kg aradaki malzeme farkı baya var.Ar-ge otomobilde olmuyormu işçilik daha fazla zaman kaybettirmiyormu otomobil bunları düşündüğün zaman pahalı.Eğer otomobil fiyatlarıda motorla gibi olsaydı fiyatları 50 binden başlaması gerekirdi.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  10. #10
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    bu konuda benım sahsı bır dusuncem var oda su kı;
    kendıne guzel bır motor alabılırsın ama her kosulda karda kısda camurda bınıp rahat edebılecegın bır araban yokkende 40 bın lıraya motor almak sacma

  11. #11
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Yıllar önce Burgman 400 aldığımda benimde aklıma gelmişti bu durum. 200 kiloluk motor 1 tonluk arabayla aynı fiyat. Ar-Ge çalışmaları arabadada yapılıyor. Sanırım satış adedinin az olması ve lüks sınıfına girdiği için bu fiyatlara çıkıyor. Yedekparçada da motor pahalı. Birazda bizim distrübütörlerin fiyat şişirmesi gibime geliyor.

  12. #12

    Üyelik
    11 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/şişli/levent
    Motosikleti
    please wait mode...
    bence kesinlikle yalnış düşünüyorsun(uz).
    birbirine denk türleri kıyaslamalısın.dünyanın en hızlı seri üretim motosikleti busa 30,000 tl civarı,peki en hızlı seri üretim araba kaç para??
    +
    kilo hesabı satış pazarda markette olur..

  13. #13
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    meseleye birde şu açıdan bakmak lazım mesela ss diye tabir edilen bir makinayı kıyaslama yaparken ferrari-lamborgini ile kıyaslamak lazım. bir scooteri ise sıradan bir clio yada palio ile kıyaslarsak konu yerini bulur.

    ayrıca bir motosiklet üretmek ile bir otomobil üretmek arasında daglar kadar fark vardır. otomobil teknik hatayı absorte eder ama motosiklet iki teker ve kaportasız oldugundan sonuçları ölümcül olması muhtemeldir. bu nedenle büyük üretici firmalar motosiklein fabrikasyon kusurlarını en aza indirmek için yogun bir çaba içerisindedirler.

    son olarak bir malın degeri hacmine bakılarak belirlenmez. örnegin tırnak kadar hafıza kartı ortalama 30-50 arasındayken kalın bir kitap büyüklügündeki harddisk de o fiyatlara alınabilir. zaten gelişmi ülkeler teknolojik ürün satarak voleyi vurmaktadır. bir koli hafıza kartı bir tır dolusu sebze meyveye eşit bir bedeldedir.

    sonuç olarak motosiklet zorunlu bir ihtiyac degildir. ne zaman zorunlu bir ihtiyaç haline gelir o zaman sürümden kazanma mantıgıyla hareket eder üreticiler. ve fiyatlar düşer. ülkemizdeki fiyat yüksekliginn temel sebebi üzerlerine konulan anormal vergidir. mesela geçenlerde ebayda görmüştüm 0 km honda 600rr 14 bin tl ye eşitti. bizde ise en az iki katı.

  14. #14
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    haklısın............

  15. #15
    banistercaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    bahçeşehir/istanbul
    Motosikleti
    Yok
    arge çalışmalarında örneğin a otomobili için 1000 harcanıyorsa 300.000 adet a üretince bunu maliyete ona göre yansıtıyorlar, b motosikleti için 1000 harcanırken 10.000 üretince o maliyete daha fazla yansımış oluyor. Ağırlık mantığıyla bakmak çok yanlış, 1kg altın 10kg gümüşten pahalı demekten başka birşey olmaz.
    Gilera Runner vxr 200 (pert...)
    Piaggio Xevo 250ie

  16. #16
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    hepimizin bakış açısı farklı ama aynı şeyi görüyoruz. ancak konuda en önemli etken vergiler... %25 vergi oranı bence çok önemli.
    30.000tl lik bir motorda 7500tl vergi... vergisiz fiyat 22,500tl...

    yani bir er6f/n 15.000 tl değil de 11,000tl olsaydı 2. eli ister istemez7-8 den yukarı olamazdı. işte o zaman rekabet güzelleşirdi...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  17. #17
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    işin güzel tarafı herkes işin doğrusunu söylüyor .. bu konu o kadar çok yönlü ki

  18. #18
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    bence motosikletler daha ucuz. 2005 model bmw f650gs fiyatına bakın, birde herhangi bir 2005 model bmw arabaya. bmwyide geç opel, renault vs. motosiklet daha ucuz
    kilo hesabıyla olsaydı eskici işi olurdu, kilosu 1tlden araba
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  19. #19
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    vericeğin paraya görede aracın kalitesine değer bence


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler