Herkese selamlar benim aklıma şöyle bir düşünce geldi bu motosikletlerin hava giriş yerlerine soğuk hava versek turbo misali performans artışı olurmu mesala arabalardaki klima hortumunu söksek hava girişine soksak ne gibi değişiklik olur
Herkese selamlar benim aklıma şöyle bir düşünce geldi bu motosikletlerin hava giriş yerlerine soğuk hava versek turbo misali performans artışı olurmu mesala arabalardaki klima hortumunu söksek hava girişine soksak ne gibi değişiklik olur
Üniversitede hocalarım böyle bişey denemişler otomobil üzerinde.hava filtresinden kompresörle hava basmıslar.motorun devrinin arttığının söylüyolardı.ama bunu sadece denemek amaclı yapmıslar uzun süreli böyle bişey yapıpta kullanmadılar sanırım.verilen havaya göre yakıtıda ayarlamak lazım.performans artabilir belki ama yakıtta artar.Kullanışlı olur mu denemek lazım..
Cesaretsiz Yaşanmaz Alırlar Elinden Hayatı
Kurallar Mutluluk Yapamaz İncitir Sevdayı..!
motoru soğutması dışında hiçbir etkisi olmaz bence.sonuçta hava-yakıt karışımının oranı önemli.sen havayı çok verirsen bu seferde motorun içindeki hava yakıta göre fazla kalacak ve benzinin yanması azalıp,performansın düşecek.yani benimde aklıma böyle geldi.
2 teker tek ruh tek yol.
İntercooler ların çalışma prensibini oku ezberle yarın sözlü yapıcam...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:33 PM ----------
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...supersarj.html
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 PM ----------
Link i okuyunuz
...
ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq
Havayla benzın karısımını bujı ateslıo hava ne kadar soguk olursa yanma o kadar zor olmazmı ?soguk hava sınucta
motosikletini buz gibi soğukta kullanırken 100 yerine 200 yapan var mı? bence yok. deneysel bi çalışma olur, devir aralıklarını değiştirirsin belki minimal güç artışını sağlarsın. bir de ana habere çıkarsın.
arkadaşlar, yanmayı sağlayan ana etken havanın içindeki oksijendir biliyorsunuz. sıcak hava, tıpkı diğer sıcak gören nesneler gibi genleşir. bu genleşme sonucu oksijen molekülleri birbirinden uzaklaşır ve yoğunlukları azalır. bu da yanma verimini düşürür. tıpkı insan olarak bizlerin de sıcak havada nefes almakta zorlanmamız gibi... soğuk havada ise oksijen daha yoğundur. bu da yanma verimini yükseltir. soğuk havalarda araçların çekişi (performansı) bu nedenle düşer, serin havalarda ise daha performanslı çalışırlar. onun için, ne kadar çok soğuk hava o kadar daha yüksek performans demektir. turbo araçlarda intercooler kullanılmasının da sebebi budur zaten. yüksek basınçla emilen hava sıcaktır, bu havayı soğutup yanma verimini yükseltmek için araya hava soğutucu radyatör olan intercooler eklenir. turbolu bir araçta intercooler'ı söküp deneyin farkı görürsünüz. sırf bu nedenle de, modifiyede standart hava filtresi yerine açık hava filtresi kullanılacaksa bu filtre standart filtrenin yerinde motorun hemen yanında tutulmaz, daha öne ya da aşağıya, direkt soğuk hava emebileceği bir yere yerleştirilir ki, motor kaputunun içindeki motorun ısısıyla ısınan havayı emmesin. dolayısıyla soğutma yapabilirseniz daha iyi performans alırsınız özetle...
kış mevsiminde 100 yerine 200 yapmazsınız ama yaz ile kış performansları arasında az da olsa fark vardır kısacası.
şimdi bu söylediklerime de bir sürü muhalafet çıkabileceği için şunu hemen ilave edeyim ki, "ne kadar soğuk hava, o kadar daha yüksek performans" ilkesi, için de elbette ki bir takım alt ve üst sınırlar var. yani havayı tutup -10, -20'lere getirmenin de anlamı yok tabii...
soğuk hava her zaman işe yarar intercooler gibi veya impreza da water spread sistemi gibi.
klima nın soğuk havası hızlandırır ama bu sırada klima kompresörü motorun yüzde 10 gücünü yer sonuç:verimsiz
Yani kardeşler denemek lazım ileride inşallah şöyle güzel bi garajım olsa birazda para boş vakitlerde uğraşmak lazım belki yeni bişiler icat ederiz
soguk havayı kim vercek?
eger denersen kurutma makinasıyla sıcak hava vermeyide bi dene bakalım nolucak?
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
yakıtta artışın tam tersine bir azalış olur eğer sadece soğuk hava verilecekse yeni nesil dizel otomobillerim hepsi turbo sistemini kullanıyor ama yaktıkları yakıt dudak uçuklatıyor çok uzun hikaye ama kısaca anlatayım. soğuk hava yakıtın yanma verimini arttırır tüketimi değil yanma verimi de daha çok motorun torkuna etki eder çünkü sıkıştırma oranı yükselir fakat performans amaçlı yaplan turbo uygulamalarında motorun hem elektronik hemde mekanik aksamıyla ciddi biçimde oynamalar yapılır verilen basınca göre yakıt miktarının arttırılması beygir gücü olarak geri döner doğal olarakta yakıt sarfiyatı artar. yani kuru bir motora hiçbirşeyi ile oynamadan turbo aksamı takarsan beygir gücünde az torkta yüksek bir değere ulaşırsın fakat yakıt oranını da arttırırsan o derecede beygir gücünde de artış sağlarsın ayriyetten verilen basınç miktarı da çok önemlidir profesyonel sokak araçlarında 1.8 bara kadar çıkan basınç değerlerine ulaşılabilir buda 1.4 bir vtec honda motorunun gerekli mekanik ve elektronik ayarlamalardan ve eklenen parçalardan sonra 500+ beygir gücü üretebilmesine olanak sağlar basıncı düşürmek de bir okadar düşüş demektir
Master of Davar
bir de nos diye bir icat var eksi bilmem kaç derecedeki nitrojen gazını kullanarak motorun gücünü arttırabiliyorsun.çok teknik bir açıklama oldu ama idare edin bilki birkaç kez okuyunca anlaşılabilir.
soğuk hava daha yoğun olduğu için yanma odasına daha fazla oksijen girmiş oluyor.bu sayede daha fazla yakıtın yanması mümkün oluyor ve daha fazla güç ve tüketim karşımıza çıkmış oluyor diye biliyorum ben.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)