Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sizce böyle modifiye olur mu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ekim 2007
    Herkese selamlar benim aklıma şöyle bir düşünce geldi bu motosikletlerin hava giriş yerlerine soğuk hava versek turbo misali performans artışı olurmu mesala arabalardaki klima hortumunu söksek hava girişine soksak ne gibi değişiklik olur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Alıntı macloren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar benim aklıma şöyle bir düşünce geldi bu motosikletlerin hava giriş yerlerine soğuk hava versek turbo misali performans artışı olurmu mesala arabalardaki klima hortumunu söksek hava girişine soksak ne gibi değişiklik olur
    Klimamı taşıyacaksın artçı yerine..

  3. #3
    mehmet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2008
    Şehir
    Manisa/Salihli
    Motosikleti
    Honda cbr 125R
    Üniversitede hocalarım böyle bişey denemişler otomobil üzerinde.hava filtresinden kompresörle hava basmıslar.motorun devrinin arttığının söylüyolardı.ama bunu sadece denemek amaclı yapmıslar uzun süreli böyle bişey yapıpta kullanmadılar sanırım.verilen havaya göre yakıtıda ayarlamak lazım.performans artabilir belki ama yakıtta artar.Kullanışlı olur mu denemek lazım..
    Cesaretsiz Yaşanmaz Alırlar Elinden Hayatı
    Kurallar Mutluluk Yapamaz İncitir Sevdayı..!

  4. #4

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    şimdilik ankara
    Motosikleti
    mondial 125zn gitti tiger250 geldi.
    motoru soğutması dışında hiçbir etkisi olmaz bence.sonuçta hava-yakıt karışımının oranı önemli.sen havayı çok verirsen bu seferde motorun içindeki hava yakıta göre fazla kalacak ve benzinin yanması azalıp,performansın düşecek.yani benimde aklıma böyle geldi.
    2 teker tek ruh tek yol.

  5. #5
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    İntercooler ların çalışma prensibini oku ezberle yarın sözlü yapıcam...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:33 PM ----------

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...supersarj.html

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:37 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 PM ----------

    Link i okuyunuz
    ...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  6. #6
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    Havayla benzın karısımını bujı ateslıo hava ne kadar soguk olursa yanma o kadar zor olmazmı ?soguk hava sınucta

  7. #7

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    motosikletini buz gibi soğukta kullanırken 100 yerine 200 yapan var mı? bence yok. deneysel bi çalışma olur, devir aralıklarını değiştirirsin belki minimal güç artışını sağlarsın. bir de ana habere çıkarsın.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    arkadaşlar, yanmayı sağlayan ana etken havanın içindeki oksijendir biliyorsunuz. sıcak hava, tıpkı diğer sıcak gören nesneler gibi genleşir. bu genleşme sonucu oksijen molekülleri birbirinden uzaklaşır ve yoğunlukları azalır. bu da yanma verimini düşürür. tıpkı insan olarak bizlerin de sıcak havada nefes almakta zorlanmamız gibi... soğuk havada ise oksijen daha yoğundur. bu da yanma verimini yükseltir. soğuk havalarda araçların çekişi (performansı) bu nedenle düşer, serin havalarda ise daha performanslı çalışırlar. onun için, ne kadar çok soğuk hava o kadar daha yüksek performans demektir. turbo araçlarda intercooler kullanılmasının da sebebi budur zaten. yüksek basınçla emilen hava sıcaktır, bu havayı soğutup yanma verimini yükseltmek için araya hava soğutucu radyatör olan intercooler eklenir. turbolu bir araçta intercooler'ı söküp deneyin farkı görürsünüz. sırf bu nedenle de, modifiyede standart hava filtresi yerine açık hava filtresi kullanılacaksa bu filtre standart filtrenin yerinde motorun hemen yanında tutulmaz, daha öne ya da aşağıya, direkt soğuk hava emebileceği bir yere yerleştirilir ki, motor kaputunun içindeki motorun ısısıyla ısınan havayı emmesin. dolayısıyla soğutma yapabilirseniz daha iyi performans alırsınız özetle...

    kış mevsiminde 100 yerine 200 yapmazsınız ama yaz ile kış performansları arasında az da olsa fark vardır kısacası.

    şimdi bu söylediklerime de bir sürü muhalafet çıkabileceği için şunu hemen ilave edeyim ki, "ne kadar soğuk hava, o kadar daha yüksek performans" ilkesi, için de elbette ki bir takım alt ve üst sınırlar var. yani havayı tutup -10, -20'lere getirmenin de anlamı yok tabii...

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    soğuk hava her zaman işe yarar intercooler gibi veya impreza da water spread sistemi gibi.

    klima nın soğuk havası hızlandırır ama bu sırada klima kompresörü motorun yüzde 10 gücünü yer sonuç:verimsiz

  10. #10

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Alıntı aya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, yanmayı sağlayan ana etken havanın içindeki oksijendir biliyorsunuz. sıcak hava, tıpkı diğer sıcak gören nesneler gibi genleşir. bu genleşme sonucu oksijen molekülleri birbirinden uzaklaşır ve yoğunlukları azalır. bu da yanma verimini düşürür. tıpkı insan olarak bizlerin de sıcak havada nefes almakta zorlanmamız gibi... soğuk havada ise oksijen daha yoğundur. bu da yanma verimini yükseltir. soğuk havalarda araçların çekişi (performansı) bu nedenle düşer, serin havalarda ise daha performanslı çalışırlar. onun için, ne kadar çok soğuk hava o kadar daha yüksek performans demektir. turbo araçlarda intercooler kullanılmasının da sebebi budur zaten. yüksek basınçla emilen hava sıcaktır, bu havayı soğutup yanma verimini yükseltmek için araya hava soğutucu radyatör olan intercooler eklenir. turbolu bir araçta intercooler'ı söküp deneyin farkı görürsünüz. sırf bu nedenle de, modifiyede standart hava filtresi yerine açık hava filtresi kullanılacaksa bu filtre standart filtrenin yerinde motorun hemen yanında tutulmaz, daha öne ya da aşağıya, direkt soğuk hava emebileceği bir yere yerleştirilir ki, motor kaputunun içindeki motorun ısısıyla ısınan havayı emmesin. dolayısıyla soğutma yapabilirseniz daha iyi performans alırsınız özetle...

    kış mevsiminde 100 yerine 200 yapmazsınız ama yaz ile kış performansları arasında az da olsa fark vardır kısacası.

    şimdi bu söylediklerime de bir sürü muhalafet çıkabileceği için şunu hemen ilave edeyim ki, "ne kadar soğuk hava, o kadar daha yüksek performans" ilkesi, için de elbette ki bir takım alt ve üst sınırlar var. yani havayı tutup -10, -20'lere getirmenin de anlamı yok tabii...
    söylediklerine aynen katılıyorum ve performans artışının olacağını ama çok az seviyede kalacağını söylüyorum, bu arada arkadaş motosiklete klima takmak gibi bişeyden bahsediyor yanlış okumadıysam.

  11. #11

    Üyelik
    26 Ekim 2007
    Yani kardeşler denemek lazım ileride inşallah şöyle güzel bi garajım olsa birazda para boş vakitlerde uğraşmak lazım belki yeni bişiler icat ederiz

  12. #12
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    nekadar performan o kadar yakıt...

  13. #13

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    soguk havayı kim vercek?
    eger denersen kurutma makinasıyla sıcak hava vermeyide bi dene bakalım nolucak?
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  14. #14

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07
    yakıtta artışın tam tersine bir azalış olur eğer sadece soğuk hava verilecekse yeni nesil dizel otomobillerim hepsi turbo sistemini kullanıyor ama yaktıkları yakıt dudak uçuklatıyor çok uzun hikaye ama kısaca anlatayım. soğuk hava yakıtın yanma verimini arttırır tüketimi değil yanma verimi de daha çok motorun torkuna etki eder çünkü sıkıştırma oranı yükselir fakat performans amaçlı yaplan turbo uygulamalarında motorun hem elektronik hemde mekanik aksamıyla ciddi biçimde oynamalar yapılır verilen basınca göre yakıt miktarının arttırılması beygir gücü olarak geri döner doğal olarakta yakıt sarfiyatı artar. yani kuru bir motora hiçbirşeyi ile oynamadan turbo aksamı takarsan beygir gücünde az torkta yüksek bir değere ulaşırsın fakat yakıt oranını da arttırırsan o derecede beygir gücünde de artış sağlarsın ayriyetten verilen basınç miktarı da çok önemlidir profesyonel sokak araçlarında 1.8 bara kadar çıkan basınç değerlerine ulaşılabilir buda 1.4 bir vtec honda motorunun gerekli mekanik ve elektronik ayarlamalardan ve eklenen parçalardan sonra 500+ beygir gücü üretebilmesine olanak sağlar basıncı düşürmek de bir okadar düşüş demektir
    Master of Davar

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    Alıntı macloren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani kardeşler denemek lazım ileride inşallah şöyle güzel bi garajım olsa birazda para boş vakitlerde uğraşmak lazım belki yeni bişiler icat ederiz
    Benim bi arkadaş da elektromanyetik bomba icat edeceğini söylüyodu.Ben de he yaparsın tabi diyerek ümidini kırmıyodum arkadaşın.Sen de dene bakalım.Belki bişeyler icat edersin.

  16. #16
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    bir de nos diye bir icat var eksi bilmem kaç derecedeki nitrojen gazını kullanarak motorun gücünü arttırabiliyorsun.çok teknik bir açıklama oldu ama idare edin bilki birkaç kez okuyunca anlaşılabilir.

    soğuk hava daha yoğun olduğu için yanma odasına daha fazla oksijen girmiş oluyor.bu sayede daha fazla yakıtın yanması mümkün oluyor ve daha fazla güç ve tüketim karşımıza çıkmış oluyor diye biliyorum ben.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler