motoru olduğu yerde döndürme
-
13 Haziran 2009, 20:20
#1
boy durumu itibarıyla, park yerindeki kısa alanlarda dönüş benim için ciddi bir problem ki, büyük olasılıkla aynı sorunu yaşayan çok kişi olduğunu düşünüyorum. hele az biraz da eğim varsa, ayakları yere koyup motoru geri itmek ciddi dert. tek yol motordan inip itmek oluyor ki, bu da her zaman ve her yerde yapılamayabiliyor.
geçenlerde, bulunduğum bir yerde, pencereden dışarıyı seyrederken, binanın önündeki birisinin bir R1'i çok dar bi alanda ayaklığı üzerine kaldırıp, olduğu yerde 180 derece döndürmesini görünce, belki çok uygulanan bir yöntemdir ama ilk defa gördüğüm için ağzım açık kaldı ve pratikliğe inanamadım. vatandaşı tutup sormak da nasip olmadı. tabii, olaya çok hazırlıklı olmadığım için de, nerden tuttu, nasıl kendine çekip ayaklığın üzerine kaldırdı, nasıl döndü, tam hatırlamıyorum. beklenmedik bir hareket olunca hafızaya kaydı alelade oldu ve geri sarıp slow motion tekrar inceleme şansı bulamadım.
bu yöntemi kullananlar mutlaka vardır. hadi bu konuda uzman olanlar biz bilmeyenlere bu işin tekniğini bi anlatıversinler bakalım. hele fotoğraflı, videolu olursa (mümkünse videolar facebook'dan olmasın ama) inanılmaz makbule geçecek. hele de bu işi kavrayınca bi dua edeceğim ki, inşallah tutarsa, çok kazançlı çıkacaksınız ona göre... napalım, kiminin parası, kiminin duası...
Reklamlar
-
13 Haziran 2009, 20:23
#2
çok basit bi yöntem..
bel Agrısıda yapmıyor.
ben cbf 150 yi hep öyle park ediyorum
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
13 Haziran 2009, 20:24
#3
eyvallah, kolay da işte nasıl?
-
13 Haziran 2009, 20:26
#4
gt250r kullanıyosunuz anlaşılan nasıl bu yöntemi bilmiyosunuz şaştım valla..
ayaklıgın oldugu kısımda durun...
motosikleti kendinize dogru çekin.
döndürmek istefiginiz kadar çevirin
[B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]
-
13 Haziran 2009, 20:27
#5
motoru orta sehpaya almak kadar kolay bi işlem ama anlatarak olmaz pratik gerekli bi kaç deneme yapabilirsin depo ve koltuk altı granajlarından tutup belini 30 derece ile kırman ve kaldırman gerek gerisi sana kalmıs.
-
13 Haziran 2009, 20:30
#6
ben 200kg lık 600f i çeviriyorum gayet basit,
ama görmen gerek anlatmayla olmaz.
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
13 Haziran 2009, 20:38
#7
yiyosa gel benımkini çevir hasan. turgay abi bile ıkınıyo çevirirken :D
-
13 Haziran 2009, 20:41
#8
BU gerçekten çok güzel bi olay ama bende ayaklığa bişey olcak diye çok korkuyorum..
-
13 Haziran 2009, 20:56
#9
Süper Moderatör (BBRR)
motoru geri götürmenin püf noktası vardır biirsen çok rahat üstündeykende geri geri götürürsün ..
Motoru geri alman lazım en zor kısım ilk hareketi vermektir. Bunun için ön freni sık motoru öne doğru it fren sıkık olduğundan motor öne gitmeyecek haliyle geriye doğru iten bir potansiyel enerji ile yüklenecektir. tam freni bıraktığın anda motor bu sefer geri doğru çek kolayca geri gittiini göreceksin ..
motoru yan ayakta döndürmekte bir yöntemdir. motor yan ayakta iken motorun soluna geçilir. sol elle sol tutamaç sağ elle motorun sağ arka tarafında sağlam bi yer tutulur, motora yan ayağa yük binecek şekilde güç uygulanır . motor yerden kesildiğinde her iki kol kullanılarak motor dengede tutulur . denge sağlandıktan sonra motor ekseni etrafında döndürülür.tek bir harekette döndürmektense kesik kesik 3-4 hamlede döndürmek dengeyi kotrol etmekte kolaylık sağlar.
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
13 Haziran 2009, 21:02
#10
evet cok basıt bi yontem bıratik yapmak lazım ben devamlı kulanırım ayaklıga gelince salamlastırmak lazım kaynak yerinden kopuyor benim basıma geldi ayaklık nnormalde borudur bende icine sıkısıkaya demir caktırıp kaynak etirdim simdi canavar boyum bıraz kısa oldugu icin xt cevirmek cok zor bu yontem cok isime yarıyo herkeze tavsiye ederim motorun agırlıgı farketmez cok agır motor bile teknikle cok basıt bisekilde doner zaten butun yuk ayaklıkla on tekerde oluyo siz sadece itiriyonuz direksiyonlada yon veriyonuz zati anlıcanız yapmaya baslayın alısacaksınız:D:D:D hadi size kolay gelsin:p
-
13 Haziran 2009, 21:38
#11
Tek çekindiğim hareket bile diye biliriz motor altımdan kacacak diye yapmıyorum
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
13 Haziran 2009, 23:06
#12
evet güzel bir olay ileri geri yapmaya gerek kalmıyor ama ayaklığı kırmamak lazım bu arada.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
13 Haziran 2009, 23:13
#13
yan ayaklıktansa orta sehpa da daha güvenli olur
Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..
-
13 Haziran 2009, 23:15
#14
biraz pratik yaparsan olacaktır motorunu yan ayak üzerine kaldırdığında vicudunla desteklersen daha kolay olacaktır
...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
Drift Religion
-
13 Haziran 2009, 23:39
#15
bende çok etkilendim bu olaydan dar yerlerde çok etkili ama ya ayaklığa bi şey olursa maddi durumu olan yapsın..
-
14 Haziran 2009, 00:02
#16
İki ayakcaklada dene ve alış yeri gelir tek ayakcak yeri geli orta ayakcakla yaparsın
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
14 Haziran 2009, 00:27
#17
Eeet beyler merak ettim bende,Bi video,resimli anlatım gıbı bıse yokmudur acep
-
14 Haziran 2009, 00:28
#18
hyo kullanıpda bilmemen biraz şaşkınlık yarattı bende.önce motorun doneceği kadar bosluk olduğundan emin ol.daha sonra motorun sol tarafına geçip gidonu tam sağ yap.daha sonra sol elinle sağ tutamacı sağ elinle ya artcı koltuğundaki demirden ya da artcının sağ ayağını koyduğu yerden tut.sol tarafa biraz daha fazla kuvvet uygula ve kendine doğru biraz arkana doğru eğilecek şekilde çek.dönder.bu kadar basit.ama bunları vitesteyken yap ve eğer yer yumusak topraksa dikkat et.ayaklık içine gidebilir..ayrıca cevirirken aynan da kask asılı olmasın düşüyor
-
14 Haziran 2009, 00:31
#19
Ayaklığın bulundugu zemine dikkat ediyorsun,
kendine dogru hafifçe cekiyorsun,
iki tekeride yerden kesiyorsun ,
hangi tarafa döndüreceksen o tarafa dogru hafif yönlendiriyorsun..
Zor bi işlem degil.
Bu işlemi orta sehpada gayet pratik oluyor
-
14 Haziran 2009, 21:49
#20
Kelimelerin anlattığı kadarım..
Ne anlatırsam anlatayım anladığın kadarım...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler