Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

su sogutmalı motor hava sogutmalıya dönüştürülebilirmi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    imkansızlıklar insanları yeni cözumler bulmaya zorluyor :D arkadaslar benim motorun su sogutma sistemi ile ilgili bi parcaya ihtiyacım var ancak bu parca bulnumuor bulsak bile uyum saglamıor boyutları farklılık gösteriyor ve aklıma farklı bir fikir geldi düşündümki hava sogutmalı motorlarda hava silindirin sadece dış yuzeyi ile temas ediyor su sogutmalı sistemde ise radyötörde hava yardımı ile sogutulan su motorun icinde dolasarak sogutma saglıyor yanlısım varsa düzeltin ama bu dolasan su yeterinc zaten soguyamıor kaynama derecesine yakın ısılarda kalıyor ve motor bu su ıle bile soguyabiliyor bende düşündümki soguk olmayan bi su ıle bu görevi saglamak yerine motorun radyatoru boyutlarında filitreli buyuk bir hava girisi ve duraklamalarda sogutmayı devam ettircek bi fan ile suyun devirdaim yaptıgı kanallarda sureklı taze ve serin hava dolaştırsak sankı daha etkili ve masrafsız bi sogutma saglanabilir die düşündüm ama eger bilmedigim yada bilmem gereken seyler varsa bildiklerinizi paylasırsanız sevinirim + ları - leri ne olur olurmu olmazmı ne dersiniz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    piston silindir ona göre daha düşük ısılarda iyi performans vermes iiçin ayarlanmıştır diye düşünüyorum, yani normal hava sogutmalı bir motor 110- 120 drece sıcaklıkta banamısın demezken, senin sıvcı sogutmalı motorun 90 -100 den sonra hararet yapmış gibi sıkışabilir. pek saglıklı olabileceğine ihtimal veremiyorum.

  3. #3
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı exile adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston silindir ona göre daha düşük ısılarda iyi performans vermes iiçin ayarlanmıştır diye düşünüyorum, yani normal hava sogutmalı bir motor 110- 120 drece sıcaklıkta banamısın demezken, senin sıvcı sogutmalı motorun 90 -100 den sonra hararet yapmış gibi sıkışabilir. pek saglıklı olabileceğine ihtimal veremiyorum.
    bende katılıyorum cunku sılındırınde sogutma peteklerı yok su sogutmalı oldugu ıcın sılındır gomlegının ıcınden dogru soguma yapmaktadır su sogutmalı bır motor. we hava sogutmalı motorlar gıbı yaparsan pek randıman verecegını hıc sanmıyorum
    Rüzğarı_hissSet

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    Alıntı shadow_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende katılıyorum cunku sılındırınde sogutma peteklerı yok su sogutmalı oldugu ıcın sılındır gomlegının ıcınden dogru soguma yapmaktadır su sogutmalı bır motor. we hava sogutmalı motorlar gıbı yaparsan pek randıman verecegını hıc sanmıyorum


    ama havayı şiddetli bi şekilde direk olarak motorun ıcıne vercez suyun dolasdıgı kanallarda dolasacak sureklı aynı su dolasmasına karsın bunda sureklı yeni ve taze hava dolascak bi yerden gircek bi yerden cıkcak
    normal hava sogutmalılarda silindiir dışardan sogutuluyor yazın trafikte takıldıgınızı düşünün hava sogutmalı bi makina ile patlaması lazım sıcaktan ama bu bı yndan fan yardımı ile sureklı sogutulcak

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Suyla havanın özgül ısısı çok farklıdır, kesinlikle verim alamazsınız, hatta motoru yakarsınız. Denemeyin derim

  6. #6

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Oldu mu şimdi , neysen parçan dışarıdan getirt kapora ver yine de bul.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suyla havanın özgül ısısı çok farklıdır, kesinlikle verim alamazsınız, hatta motoru yakarsınız. Denemeyin derim
    söyledıgınız mantıklı ama oldugu yerde sabit duran ve sogutma sistemi olmayan bir jenerator neden yanmıor merak edıorum

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oldu mu şimdi , neysen parçan dışarıdan getirt kapora ver yine de bul.
    bulcaz ama yaz bitmiş olcak galiba motor 91 model olunca zor oluo bıraz cunku yenı modellerde boyutlar deişmiş parcanın

  8. #8
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çünkü o jeneratörler çevredeki havayla soğuyor, ayrıca sadece 1-2hp gücündeler.

  9. #9
    mhrrmkpnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul/maltepe
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söyledıgınız mantıklı ama oldugu yerde sabit duran ve sogutma sistemi olmayan bir jenerator neden yanmıor merak edıorum
    benim motorun yag sogutmalı hatta bandit 1200ler var yag sogutmalı dusun kac derecede calışıo motor ama normal su sogutmalı i motoru bile brz eskiltsin su haharet yapar kitler motoru

    bunlar motorun yapısıyla alakası kesinlikle zorlama sansını derim direk yakarsın motoru
    true love..

    Drift Religion

  10. #10

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bulcaz ama yaz bitmiş olcak galiba motor 91 model olunca zor oluo bıraz cunku yenı modellerde boyutlar deişmiş parcanın
    Vardır ,isterse 1 ay üretilsin Kawa bu

  11. #11
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama havayı şiddetli bi şekilde direk olarak motorun ıcıne vercez suyun dolasdıgı kanallarda dolasacak sureklı aynı su dolasmasına karsın bunda sureklı yeni ve taze hava dolascak bi yerden gircek bi yerden cıkcak
    normal hava sogutmalılarda silindiir dışardan sogutuluyor yazın trafikte takıldıgınızı düşünün hava sogutmalı bi makina ile patlaması lazım sıcaktan ama bu bı yndan fan yardımı ile sureklı sogutulcak
    dostum ıyı guzel hos düsünmusunde su yun ısınma derece farklı havanın ısınma derecesı farklı yanı.normalde suyu her sanıye devırdayıim ettıgı halde su bıle ısınıyor bırak havanın ısınma deyerı suya gore cok yuksektır .su bıle sonunda ısınıyo hava ısınmasında napsın o yuzden ole yapsan bıle elıne bısey gecmez.we su gomleklı sılındırlerın normal hawa sogutmalı sılındırlere gore yapılırken malzemesının dıs katmanından suyun ısısını muhafaza etmek ıcın dısarden gelen hawanın iç ısısını bozmaması ıcın ( yanı hararet su kaynatmaması ıcın ve ıcı sıcak dısı soguk sılındırı blogunu patlatmaması ıcın vs...)onlara gore yalıtımlı malzemeden yapılır.hawanın sılındırı sogutması %20 faydası dokunur en fazla bu rakam da su sogutmalı bı motor ıcın werımını dusurecek bı rakamdır .ısınır siser performans dusuklugu gıbı vs....ve su sogutmalı sılındırde ısı muhafazası ıcın kullanılan madde hava ıle sılındırının sogumasına ızın vermıcektır
    Rüzğarı_hissSet

  12. #12
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söyledıgınız mantıklı ama oldugu yerde sabit duran ve sogutma sistemi olmayan bir jenerator neden yanmıor merak edıorum
    hava sogutmalıysa silindirinde aynı bilgisayarın işlemcisi gibi bakır petekler vardır bu petekler kranktan aldıgı hareket enerjisini pervane vasıtasıyla motora hava oalrak üfler. onun için durdugu yerde aşırı ısınmadıgı için yanmaz.





    kısacası mikro işlemcilerde genellikle havasogutmalı kullanılıyor

  13. #13

    Üyelik
    29 Ocak 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    italjet dragster 180. gilera runner
    archeus arkadaşım. düşündügün olayı denersen motora kesinlikle zarar verirsin.. hava sogutmalı motorların silindirlerine dikkat ettin ise petekleri vardır ve her hava sogutmalı motorlara devamlı hava üfüren bi sistem vardır.. yoksa bile açıkta duruyordur ve gücü az oldugu içinde sogutmaya ihtiyacı yoktur.. gelelim senin motoruna.. yapabilecegin iki üç tane secenek var bence.. ii bi tornacı bulup yaptırman... aynı motorun hurdasını araştır... bozuk parcayı araştırır iken çin malı motor de... ayrı takılan devir mekanizmaları olması lazım bunları takmayı dene.. parcanın nasıl oldugunu görseydim daha farklı formullerde söyleye bilirdim.. yardımcı oldum ise ne mutlu bana..

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    Alıntı shadow_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ıyı guzel hos düsünmusunde su yun ısınma derece farklı havanın ısınma derecesı farklı yanı.normalde suyu her sanıye devırdayıim ettıgı halde su bıle ısınıyor bırak havanın ısınma deyerı suya gore cok yuksektır .su bıle sonunda ısınıyo hava ısınmasında napsın o yuzden ole yapsan bıle elıne bısey gecmez.we su gomleklı sılındırlerın normal hawa sogutmalı sılındırlere gore yapılırken malzemesının dıs katmanından suyun ısısını muhafaza etmek ıcın dısarden gelen hawanın iç ısısını bozmaması ıcın ( yanı hararet su kaynatmaması ıcın ve ıcı sıcak dısı soguk sılındırı blogunu patlatmaması ıcın vs...)onlara gore yalıtımlı malzemeden yapılır.hawanın sılındırı sogutması %20 faydası dokunur en fazla bu rakam da su sogutmalı bı motor ıcın werımını dusurecek bı rakamdır .ısınır siser performans dusuklugu gıbı vs....ve su sogutmalı sılındırde ısı muhafazası ıcın kullanılan madde hava ıle sılındırının sogumasına ızın vermıcektır



    olayı tam anlatamadım işde dıosunya su bile ısınıo hava napsın dıe ..su ısınıo cunku aynı su dolasıo sureklı
    motorda ısınıyo radyatorde soguyo aynı su dolasıyo benımkınde hava devirdaim yapmıcak buyuk bır hava girisinden tazyikli sekilde gircek suyun dolasdıgı yerlerden gecıp arkadan cıkıp gitcek yanı aynı hava deıl sureklı aynı soguklukta hava gircek motordan icerı yani 60 70 derece su ıle sogutmaya calısmaktansa sureklı 3-5 derece her neyse o sıcaklıkta siddetli hava girisi olcak motor hızlandıkca artar yavasladıkca azalır benım asıl merak ettıgım hava sogutmalı ıle su sogutmalı motorlarda kullanılan materyalın farklı olması mesela bırı alemınyumdan yapmısdır dıerı ısınma soguma derecelerı ve surelerı farklı olan baska bır materyaldan

  15. #15
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı tam anlatamadım işde dıosunya su bile ısınıo hava napsın dıe ..su ısınıo cunku aynı su dolasıo sureklı
    motorda ısınıyo radyatorde soguyo aynı su dolasıyo benımkınde hava devirdaim yapmıcak buyuk bır hava girisinden tazyikli sekilde gircek suyun dolasdıgı yerlerden gecıp arkadan cıkıp gitcek yanı aynı hava deıl sureklı aynı soguklukta hava gircek motordan icerı yani 60 70 derece su ıle sogutmaya calısmaktansa sureklı 3-5 derece her neyse o sıcaklıkta siddetli hava girisi olcak motor hızlandıkca artar yavasladıkca azalır benım asıl merak ettıgım hava sogutmalı ıle su sogutmalı motorlarda kullanılan materyalın farklı olması mesela bırı alemınyumdan yapmısdır dıerı ısınma soguma derecelerı ve surelerı farklı olan baska bır materyaldan
    sen kafana koymussun nedıyelım ozaman yap we gorelım motoruna zarar gelme konusunuda goz onunde bulundur tabıkı derım .ve motorun bıldıgım kadarıyla eski buda sorun olabılır ve 2 zamanlıysa motorun bastan vaz gec onlar cehennem gıbı sıcaklıga cıkarlar
    Rüzğarı_hissSet

  16. #16
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı tam anlatamadım işde dıosunya su bile ısınıo hava napsın dıe ..su ısınıo cunku aynı su dolasıo sureklı
    motorda ısınıyo radyatorde soguyo aynı su dolasıyo benımkınde hava devirdaim yapmıcak buyuk bır hava girisinden tazyikli sekilde gircek suyun dolasdıgı yerlerden gecıp arkadan cıkıp gitcek yanı aynı hava deıl sureklı aynı soguklukta hava gircek motordan icerı yani 60 70 derece su ıle sogutmaya calısmaktansa sureklı 3-5 derece her neyse o sıcaklıkta siddetli hava girisi olcak motor hızlandıkca artar yavasladıkca azalır benım asıl merak ettıgım hava sogutmalı ıle su sogutmalı motorlarda kullanılan materyalın farklı olması mesela bırı alemınyumdan yapmısdır dıerı ısınma soguma derecelerı ve surelerı farklı olan baska bır materyaldan

    hacı evde ocağı aç, üzerine bişey koyma ocagın üzerindeki havayı ısıtmaya başlıycaksın ocagın 3-5 santim üstünden bi ölç ısısını ortalama 300-400 derece göstermesi lazım

    sonra bir tencere koy içine su doldur, yaklaşık 20 dakika sonra suyun 100derece ye anca eriştiğini görüceksin demek istediğimiz tamamen bu
    .

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    Alıntı yamanjet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    archeus arkadaşım. düşündügün olayı denersen motora kesinlikle zarar verirsin.. hava sogutmalı motorların silindirlerine dikkat ettin ise petekleri vardır ve her hava sogutmalı motorlara devamlı hava üfüren bi sistem vardır.. yoksa bile açıkta duruyordur ve gücü az oldugu içinde sogutmaya ihtiyacı yoktur.. gelelim senin motoruna.. yapabilecegin iki üç tane secenek var bence.. ii bi tornacı bulup yaptırman... aynı motorun hurdasını araştır... bozuk parcayı araştırır iken çin malı motor de... ayrı takılan devir mekanizmaları olması lazım bunları takmayı dene.. parcanın nasıl oldugunu görseydim daha farklı formullerde söyleye bilirdim.. yardımcı oldum ise ne mutlu bana..

    her hava sogutmalı motorda surekli hava üfleyen bir mekanizma yok piyasada gordugumuz motorların % 90 ı hava sogutmalı ama surekli soguma saglayan bir mekanızması yok genelde 125lık motor lar daha az zorluyor daha az ısınıyor dıyecek olursakda suzuki gs 500 ler war hava sogutmalı kawasakinin 1000 cc motorları war 80 lı modellerde hava sogutmalı ve sureklı soguma saglayacak sıstemı olmayan 3 secenege gelınce zaten ilk deneyecegim buldugum buyuk boyutlu parcaları motoru uydurtmayı denemek olcak parcayı zaten sureklı arastırıyorum olmadı devirdaım komuru yerıne o kısmı komple deiştirebılırrz sıfır ıle ama cok tuzlu olur :D bı ıhtımal baska bı motordanda uydurabılıriz ama tartısmaya acdıgım konu sadece bır fıkır olma ıhtımalı varmı yada artısı eksisi ne olur hakkında bılgı edınebılmek ıcın tesekkurler

  18. #18
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    we hawa durmadan ısınacaktır ısındıkca.ama su bellı bır ısıya geldıgınde buharlasacaktır hawa gıbı ısısını gıt gıde yukseltmıyecektır buharlastıgından su
    Rüzğarı_hissSet

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Aralık 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    cg 125 rr
    Alıntı shadow_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen kafana koymussun nedıyelım ozaman yap we gorelım motoruna zarar gelme konusunuda goz onunde bulundur tabıkı derım .ve motorun bıldıgım kadarıyla eski buda sorun olabılır ve 2 zamanlıysa motorun bastan vaz gec onlar cehennem gıbı sıcaklıga cıkarlar
    yok ben yapmayı kafama koymadım sadece bır fıkrı ve bılgı topluyorum bır elın nesı war ıkı elın sesı var motor 4 zamanlı ve eskı motor cok ıyı durumda deıl cok buyk masraflar etmektense buda bı ihtimal olabılır dıe dusundum cunku bu makınada su sogutma sıstemı daha cok masraf cıkartır kah hortumu patlıo kah komuru bozuluo kii bunlar dırek olarak motoru yakabılecek hatalar motora zarar verme ıhtımalı bu sekıldede aynı :D

  20. #20
    shadow_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2007
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    600RR
    Alıntı archeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her* hava sogutmalı motorda* surekli hava üfleyen bir mekanizma yok* piyasada* gordugumuz* motorların % 90 ı hava sogutmalı* ama* surekli* soguma* saglayan bir mekanızması yok* genelde* 125lık motor lar* daha* az zorluyor* daha az* ısınıyor dıyecek olursakda** suzuki gs 500 ler war hava sogutmalı** kawasakinin 1000 cc motorları war* 80 lı modellerde* hava sogutmalı ve sureklı soguma saglayacak sıstemı olmayan* 3* secenege* gelınce* zaten ilk deneyecegim* buldugum buyuk* boyutlu parcaları motoru uydurtmayı denemek olcak* parcayı* zaten sureklı arastırıyorum* olmadı devirdaım komuru yerıne* o kısmı* komple* deiştirebılırrz* sıfır ıle* ama* cok tuzlu olur :D* bı ıhtımal baska bı motordanda* uydurabılıriz** ama* tartısmaya* acdıgım konu* sadece* bır* fıkır* olma ıhtımalı* varmı* yada* artısı eksisi ne olur* hakkında* bılgı edınebılmek ıcın* tesekkurler
    bak hava sogutmalı 1000cc demıssın ya adamlar sılındırın malzemesını ona gore yapıyor sonucta bunları yapan muhendıstlerdır puff nokta burda ıste hawa sogutmalıda yapılan metal malzeme ayrı su sogutmalıda yapan metal malzeme ayrı.yada bu muhendıstler bırsey bılmese neden su sogutmalı hawa sogutmalı dıye 2 ye ayırsınlar motor kategorisini bıraz da bu yonden dusun dostum
    Rüzğarı_hissSet


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)