Gerçekten aklım çok karışık.
-
Öncelikle herkese merhaba....!
Evet yeni bir üye olarak tanışma kısmına yazmam gerekirdi fakat ben ikisini bir arada yapiyim dedim.
Şu an İstanbul'da ikamet etmekteyim ve kısa bir süre içerisinde Muğla-Fethiye taraflarına taşınma durumum var.Uzun zamandan beri bir motosikletim olsa ne güzel olur hayalim artık bir ihtiyaca dönüşmek üzere. Bu sebeple uzunca bir süredir kısıtlı bütçeme,eşime,bana ve gideceğim yerin yol koşullarına uyabilecek bir motosiklet arayışındayım.Sizlerden ricam gerek fikrimin doğru ve yanlış yönlerini gerekse yeni fikirlerinizi paylaşmanız.
1-) Gideceğim yer Fethiye dışında olduğundan, günlük kullanıcağım yolun 4/1'i toprak yol ve uzunca bir rampa.
2-) Boy 1,89 kilo 90....!
3-) Doğal olarak ekonomik bir araç düşünmekteyim.
Kendi çapımda yaptığım araştırma sonucu sıfır Km. Honda cbr150 veya ikinci el titan cg125 modellerinde tıkandım.Fiyat olarak bu civarlarda düşünüyorum.Bu motorsikletten kullanan arkadaşlardan tavsiye,eleştiri ve yorumlarını bekliyorum iki model arasında çok fark varmıdır? 0 mı yoksa 2.el mi? Toprak yolda çabuk haşatı çıkarmı yoksa dipçik gibi midir?
Honda dışında acaba maddi durumu birazdaha zorlayıp 4000-5000 arası 90lar seirsinden BMW R80GS daha mantıklı olurmu yoksa hiç yanaşmıyımmi ?
Birde o yörede özellikle köylüler Bulgar veya Rus yapımı genellikle mavi veya yeşil renkli tank gibi bir motorsiklet kullanıyorlar; tank gibi diyorum çünkü sürücü,hanımı, bir çocuk ve bir onlar kadar üzerinde yükle yürüyerek zor çıkılan ramplardan tıklamadan gidiyor.Bu motor hankıda bilgisi olan varsa sevinirim.
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Fetiyede bulundum ve çok sıcak oluyor ve orada scooter cok revacta. Teknik bakımları açısından yaygındı en son ( sene 1998 ) şimdi durum nedir bilmiyorum. Dediğin motorlar ( Hondalar ) genel gilgi olarak iyi ve yeterlidir diye biliyorum ama Rus yada Bulgar motorlarının tamircisi orda cok ve sırf zevk için alınır tabi yanılmıyorsam onlar iki zamanlı olabilir veya araba gibi yakıyorda olabilir!...
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
Söylediğin kriterlere göre düşününce,
Hem ekonomik olması açısından 125cc istiyorsun, hem eşimle rahat bineyim ve de bozuk yol koşullarında da gitsin diyorsun.
Senin 90 kg. olduğunu ve eşinin de arkana bindiğini düşünürsek, rampa bir yolda 125cc. motosikletin biraz zorlanacağını hesap etmek gerek bence. Uzun yolda da güçsüz motor pek güvenli ve kullanışlı değildir.
Ama illa düşük motor hacimli olsun dersen, saydığın modellerdense Yamaha XT125 veya Çin'li 200cc. kroslardan birini düşünebilirsin bence. Arkaya çanta takma şansın da var.
-
Honda CBF 250 de olabilir.
hem uzun yol hem yokuşlar için.
-
Bir cbf150 kullanıcısı olarak kesinlikle cbf150 kullan derim.Boyut olarak gerçekten çok büyük.Rahatlık,konfor,ekonomi .... her açıdan seni tatmin edecektir.Sakin kullanımda 10 litre ile 350 km gidebilirsin.Ancak uzun yola çıkayım dediğin zaman hız olarak seni tatmin edemeyebilir.Rüzgarsız havada 90-100 km hızlarla gidebilirken rüzgara karşı 80'i geçemeyebilirsin.Uzun yolda canını sıkabilir.Ben bugüne kadar her türlü kötü arazi koşullarında kullandım.Dağ köylerinden birine tırmanıp geri döndükten sonra bir diğerine tırmandım.Dağ bayır , toprak yol her türlü koşulda zıpkın gibi bir motordur.Ancak ilerde şehirlerarası yollarda kullanırım dersen kesinlikle bir CBF 250 almalısın.Sonuçta o da tek silindir ve CBF150'ye göre biraz daha fazla yakar.
-
-
Yamaha XT 125.
-
honda nx4 falcon
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
Mersin İl Temsilcisi
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-hakkinda.html
BU LİNKİ DE İNCELE İSTERSEN...
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
honda nx4 falcon
bu önerin bence akıllıca değil. çünkü 400cc güçlü bir makina ama standart değil. ayrıca çok fazla yaktığı için de tutmadı. bir şehirde en fazla 2-3 tane ( mersinde 1 adanada 1 tane) var. parça sorunu çok fazla. torkuna gücüne diyecek yok ama o yakıt masrafı ve parça sorununa değmez. zaten ilk motoru, daha ucuz ve pratik bir makina tavsiyesi bence daha mantıklı.
ama nx4 falcon da benim yıllar önceki parlayan hayallerimden biriydi.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
çok yaktığı bi efsane bence, kimse doğrulamadı burda kullananlardan. 400 cc olmasına rağmen gayet kıvrak ve pratik bi makine. alternatif olarakta hondanın 250lik makineleri düşünülebilir.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
Mersin İl Temsilcisi
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
çok yaktığı bi efsane bence, kimse doğrulamadı burda kullananlardan. 400 cc olmasına rağmen gayet kıvrak ve pratik bi makine. alternatif olarakta hondanın 250lik makineleri düşünülebilir.
doğrularsa satamazlardı. vitrinde koyduğunda satması ne kadar sürüryor sence? kıvraklığına sözüm yok.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
-
ybr 250 diyeceğim ama bütçen okadar yok herhalde:S
-
Mersin İl Temsilcisi
jr. adlı üyeden alıntı
cbf 150...al unut
1,90 BOY VE ONCA AĞIRLIĞA MI?
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
nx4'ü sayenizde gördüm daha önceden görmemiştim evet görünüş olarak tam istediğim gibi ancak 2004 modelleri bile 6000-7000 TL. arası bu beni aşar.
Cbf250 ise tam istediğim gibi ancak üretimi durmuş bir model yedek parçada sıkıntı olurmu bilmiyorum 2005-6-7 modelleri 4500 TL. civarı fiyatı neye göre belirleniyor..! Eşimde kullanabilir mi? Dikkatimi çekti Km. saati digital yani km. oynanması zormu..!Çünkü 2006 model 8000kmde olan var ve 4500 TL. istiyor.
Cbx ile Cbf 250 arasındaki farklar nelerdir? Zira Cbx'in 2004 modelleri Cbf'nin 2005-6 modelleriyle hemen hemen aynı fiyat.
xt 125 ise zaten bu merakı başıma saran motorsiklet. Tek kişi olarak Yalova'da arazide 5 saat kadar turladıktan sonra motosikletin ne kadar bağımlılık yaratabileceğinin farkına vardım. Evet arazide aynı arı gibi vızıldaya vızıldaya
dolaşılıyor gerçekten müthiş ama hiç asfaltta uzun yol deneyimim olmadı klasmanı sebebiyle biraz endişem var yoksa çok seri bir motor kullanan arkadaşlar (mondialiizzet100?) yakıt-servis ve konfor bilgisi verirse sevinirim.
Gelelim xt600 ve klr650 ikiside çok güzel de yeni başlıyacağım için ve hanımda kullanmak istediğinden biraz ağır ve büyük gelebilirmi bu ikisi?
-
Mersin İl Temsilcisi
jokertr adlı üyeden alıntı
nx4'ü sayenizde gördüm daha önceden görmemiştim evet görünüş olarak tam istediğim gibi ancak 2004 modelleri bile 6000-7000 TL. arası bu beni aşar.
Cbf250 ise tam istediğim gibi ancak üretimi durmuş bir model yedek parçada sıkıntı olurmu bilmiyorum 2005-6-7 modelleri 4500 TL. civarı fiyatı neye göre belirleniyor..! Eşimde kullanabilir mi? Dikkatimi çekti Km. saati digital yani km. oynanması zormu..!Çünkü 2006 model 8000kmde olan var ve 4500 TL. istiyor.
Cbx ile Cbf 250 arasındaki farklar nelerdir? Zira Cbx'in 2004 modelleri Cbf'nin 2005-6 modelleriyle hemen hemen aynı fiyat.
xt 125 ise zaten bu merakı başıma saran motorsiklet. Tek kişi olarak Yalova'da arazide 5 saat kadar turladıktan sonra motosikletin ne kadar bağımlılık yaratabileceğinin farkına vardım. Evet arazide aynı arı gibi vızıldaya vızıldaya
dolaşılıyor gerçekten müthiş ama hiç asfaltta uzun yol deneyimim olmadı klasmanı sebebiyle biraz endişem var yoksa çok seri bir motor kullanan arkadaşlar (mondialiizzet100?) yakıt-servis ve konfor bilgisi verirse sevinirim.
Gelelim xt600 ve klr650 ikiside çok güzel de yeni başlıyacağım için ve hanımda kullanmak istediğinden biraz ağır ve büyük gelebilirmi bu ikisi?
ANLADIĞIM KADARIYLA CBX-CBF ÜZERİDE YOĞUNLAŞMIŞSIN.
müthiş hatta klasmanının üstünde bir motor. 1 litre ile 18-22km yapabilirsin. cbx - cbf farkları şunlar:
2004 yılına kadar 24 beygirdi, 2004 yılından sonra emisyon değerlerine göre 21 beygire düşürüldü. brezilya da üretilmeye başlanan bir motordu ama 135 km hıza rahatlıkla ulaşabilir. cbr 125 de aynı hızlara ulaşabilir ama rampalarda ve dağ tırmanış yollarında aradaki tork farkını farketmemek mümkün değil. yokuş çıkarken 150 kg yük ile ( 2 kişi) vites isteyen bir makinadır. yalnız açılmış motor alma, lakin açılmış bir japon ( aslında hepsi) bir daha düzen tutmaz. alırken lastik, km, bakımlarının düzenli olmasına dikkat edin. orjinal mt 75 kullanılmıştır. eğer hala orjinal lastik üstündeyse bu km bakımından iyi bir ölçüdür ama yeni bir çift lastik gerektiğinin de dot tarihi açısından göstergesidir.
KLR 650 VE XT 600 MAKİNALAR AĞIR MAKİNALARDIR. şinizin boy, kilo ve gücü hakıkında bilgim yok. o yüzden birşey diyemem. ama cbx(twister) veya cbf 250 alınabilecek en iyi motorlardandır. ama bir şerh koymelıyım. toprak araziye göre değildir. en azından dizeynı öyle görünmüyor. alım satımı da hızlıdır.
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Kesinlikle innova derim Tam Senlik
-
Toprak yol ve bayır, Bence de cbf 150 eksik kalabilir. Daha crossum vari birşey düşünmeli bence.
O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.
En çok direnenler, en çok bilenenlerdir
-
-
Aslında xt125 tam sana göre dostum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)