Süper Sport Motosikletleri Normal Trafiğe Sokmamak Lazım.
-
16 Aralık 2008, 05:54
#121
ben kendi adıma elimin altındaki gücü seviyorum yüksek devirlerde altımda haykıran motorun sesini seviyorum rölantideki homurtusunu seviyorum deponun üzerine eğilip motorumla onun bir parçasıymış gibi yol almayı seviyorum her sabah gördüğümde beni kendine aşık etmesini o asil duruşunu seviyorum moralim bozuk olduğunda insanlardan uzaklaşıp yanlız kalmak istediğimde yanlızlığımı paylaşmasını seviyorum her yola çıkışımızda bana yeniden hayat vermesini seviyorum. ben motorumu seviyorum. ben onun o da benim bir parçam.
benim gibi düşünen motoruna gözünden iyi bakan bir çok insan tanıyorum bu insanları bu keyiflerinden mahrum bırakmaya kimsenin hakkı yoktur. Kendini bilmez sürücüler yüzünden de bu hiçbir zaman değişmeyecek.
Not: kız arkadaşım bu yazıyı okursa beni öldürür ona bile böyle cümleler kurmadım ben.
it's just living and leaving::145::
Reklamlar
-
16 Aralık 2008, 13:10
#122
Konu çok uzamış olduğu için spesifik alıntılar yapmayacağım ama maddelerim içerisinde konudaki yorumlardan izler olacak.
1. Bence hepimiz kabul etmeliyiz ki park ayağını açıp kenara çektiğiniz herhangi bir motor, bir diğerinden daha az veya daha çok tehlikeli değildir. Onu tehlikeli yapan, onu trafiğe çıkaran sürücü, yani bizleriz.
Madem konumuz SS, bu türden yola çıkalım.
2. Başka bir yerde okumuştum, bir abimiz "Motorla ne kadar hızlı gittiğini, durmak istediğin zaman anlarsın!" diye yazmıştı.
SS fiziksel olarak durma mesafesi en kısa motosiklet olmasına rağmen "bilinçsiz" eller altında çok tehlikeli oluyor. Bu da SS'in diğer motosikletlere göre daha ölümcül istatistikler vermesinin yegane sebebidir.
3. Arkadaşlar, yeni başlayan arkadaşlarımızı bilinçlendirmek adına gerek burada, gerek gerçek hayatta hepimiz bas bas bağırmıyor muyuz "Başlarken ufak bir motosikletle başlayın!" diye?
SS motor işinde "gaz hassasiyeti" konusunda son noktadır. Çok uzun tecrübeler sonrasında oturmuş bir kişilik, bilinç ve bilgiyel binilmesi gerekir. Bir arkadaşımız yazmış hemen 200'ün üstüne çıkıyor, kontrol edilemiyor diye. Bu yanlış bir düşünce, peki neden? SS'in bunu yapabilecek kapasitesi var ama iş kullanıcının elinde biter.
4. Özellikle şehir içinde bir SS kullanıyor olmak bilinçli bir sürücü için herhangi bir motor kullanıyor olmaktan farksızdır. Gerekli dikkat ve özeni gösterebilmek için bu şarttır.
5. Şehirlerarası normal otoyollarda (gidiş-geliş istikametinin aynı asfaltı paylaştığı) veya çok şeritli otoyollarda bir motosikletçi sadece önündeki aracı değil onun ilerisini de görmek zorunda ve gerek yol koşulları, gerek yol bağlantı noktaları, önündeki aracı sollayacaksa gireceği yeri ve sollama mesafesini, hatta en basitinden önündeki araç cam fıskiyesiyle camlarını yıkarsa bile bunu bilmek ve önlemini almak "ZORUNDADIR!". Bunun SS'in tehlikesiyle alakası yoktur. Bu her motorcunun alması gerekn bir önlemdir. Az önce bir arkadaşımız yazmış ya 240'la araba sollamış, öndeki araba tali yola gircekmiş, korkmuş falan diye. Neyse, burada 240'la gitmekten daha büyük olan hata "yol durum analizini" yeteri kadar iyi yapmamış olmaktır.
6. Bazı arkadaşlarımız SS'in "sadece" gösteriş, zevk ve hız motoru olduğuna. Bakın arkadaşlar SS, enduro, touring, cruiser vs. bir tarz meselesidir. Her motorcu SS'e gösteriş için binmez. Ben bu tarzların hepsinde motor kullandım. Bana göre en rahatı hem uzun yolda, hem duran motoru parkederken, hem esneklik, hem manevra kabiliyeti, hem de durma kabiliyeti olarak SStir. Sert ve rahatsız denilebilir ama ben böyle olmasından keyif alıyorum
Ben SS'e evet zevk için biniyorum, evet hız için değil belki ama ivmelenmesini sevdiğim için biniyorum, ama "ASLA" gösteriş için değil... Emin olun benim gibi düşünen bir çok evli barklı, çoluk çocuk sahibi SS kullanan arkadaşım var. Herkesin bir tarzı var, benimki de SS.
NOT: Bu yazdıklarıma rağmen daha çok fazla motor tecrübesi olmayan ve SS almak isteyen arkadaşlarıma seslenmek istiyorum. Arkadaşlar; SS, motosiklet kullanmayı öğrenebileceğiniz bir tür değildir, yeteri kadar tecrübeyle binmediğiniz zaman bir ölüm makinasına dönüşebilir.
- = Riders On The Storm = -
-
16 Aralık 2008, 13:36
#123
serdar23_Bilgem adlı üyeden alıntı
Genç bir arkadaşı daha kaybettiğimizi öğrenince bu başlığı açmadan edemedim doğrusu.
Süper Sport (Racing) motosikletleri normal trafiğe sokmamak, sadece pistlerde kullanmak gerektiğine inanıyorum.
Diğer tarz motosikletlerde kaza olmuyor mu sanki diye itiraz edenleri duyar gibiyim ama bu kadar fazla olduğunu ve öldürücü olduğunu sanmıyorum.
Racing motoru kullanan ister istemez yarışlardaki gibi virajlara girmek isteyecek, hız limitlerini zorlayacaktır.
İbrenizde en fazla kaçı gördünüz tarzında başlıkların açıldığı bir ortamda biz istediğimiz kadar bilinçli olmaya davet edelim birbirimizi.
2 yıldır şöle böyle suzuki gsxr 600'e bindim ve bizim tabirimizle 0 damage ile bindim.Şİmdi mevsim şartları ve ekonomik durmumu göz önüne alarak ybr 125'e biniyorum.Düşersem Ararım seni
Racing makinede Ne var Niye herkes binmek istiyor_?
Bence:
- Son Hız, Hızlanma,
- Denge, viraj kabiliyeti
- Görüntü ses ihtişam vb.
- Esneklik
- En güvenli frenler,
- En güçlü kompresörler
- En kaliteli hatta çift hamurlu lastikler
- Motogp replikları ( Suzukinin son çıkarttığı gsvr replikası, honda 600rr konica minolta replica gibi )
Bu makinelerde bu özellikler olduğu sürece herkes bu makinelere binmek isteyecektir de binecektirde... Bnm makinem varken virajada gidiyordum.Viraj olsada dönsem değil. Ankarada otobüslerin kullanmadığı viyadük vb. sapaklarda viraj çalışıyordum....Daha neler neler...
Bu Sevde Gönüllerde Bitmez....
#46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)
-
16 Aralık 2008, 14:20
#124
-
16 Aralık 2008, 16:12
#125
Dayanamadım tekrar yazıyorum
Çoğu arkadaşımız SS e olan aşkını çok güzel bir şekilde dile getirmiş. Düşüncelerin tamamına saygı duyuyorum yalnız bir nokta da herkesin kolaya kaçtığını görüyorum.
Öncelikle bu topice yazdığım yazıların tamamı topic başlığından bağımsız. Tekrar belirtmek istiyorum. Yasakçı değilim!
Arkadaşlar doğa sporlarında kaza nedenleri 2 'ye ayrılmıştır. Objektif nedenler ve subjektif nedenler diye. Birebir motosiklet için uygulanabilir.
Objektif nedenler kişiden bağımsız gelişen" Yol bozuklukları, dikkatsiz sürücüler ve yayalar vb. " Önceki sayfadaki SBK'in koyduğu video buna örnek.
Subjektif nedenler ise birebir sürücüden kaynaklanan " * Bilgi yetersizligi * Tecrübe eksikligi * Fiziksel yetersizlik * Dikkatsizlik ve konsantrasyon kaybi * Özgüven fazlaligi veya panik vb."
Hepinizin söylediği gibi iş insanda bitiyor, insan "A" olursa , "B" olursa çoğunlukla kaza yapmaz.
Olan kazaların çok yüksek bir oranı subjektif nedenli olduğu için yukarıdaki söylemi kabul edebilirim.
Objektif nedenler tüm motorsiklet tipleri için aynı oranda. Fark subjektif nedenlerde ortaya çıkıyor.
En çok hatayı yapan SS sürücülerinden sizi ayıran nedir arkadaşlar. Önceki sayfalarda hız öldürür falan denildi. Hızı motosiklet yapmaz insan yapar denildi. Buna zaten herkes katılır , peki şöyle bir durun düşünün. Hız yapıyor muyum yapmıyor muyum diye kendinize sorun. Ben sormuyorum size vicdanınız sorsun. Cevabını da kendinize saklayın. Siz Amerikada ölen bütün SS cilerin "kamil" mi olduğunu sanıyorsunuz.
Hepimiz insanız arkadaşlar, ne kadar gelişmiş bir beynimiz olsa da çoğu durumda iç güdülerimizle hareket ediyoruz. Elimize güç geçince hep lehimize kullanırız. Kanunun üstüne çıkmış isek biz kanun koyarız. En güçlü olmak için hep yarışırız. Egolarımıza çok kolay yeniliriz.
Bir ara kafanıza dank edip iğneyi kendinize batırırsanız ilk olarak şunu sorun. "SS ile SS sürücüsünü bir birinden bağımsız düşünmem mantıklı mı?" Gerisi çorap söküğü gibi gelir.
-
16 Aralık 2008, 16:29
#126
bi söyleşisinde uğur ertekin'in ( ileri ve güvenli sürüş eğitmeni) diyaloğunu aktarmak istiyorum;
UE - Sizce motosiklet zararlımıdır? Bizim üstünde Binlerce Km yaptığımız bu cihazlar gerçekten şeytan icadı ölüm makinelerimidir?
Katılımcılardan - Evet
K - Hayır
K- Elbette öyledir
UE- Motosikletimizi kapının önüne çekelim ve uzaktan izleyelim, saatlerce de orda dursa günlerce de orda dursa kimseye zarar vermez!!! Onu zararlı yapan sürücüdür.. Daha güvenli yapan da sürücüdür... Ve sadece onu kullanan değil tüm sürücülerdir...
Burdan şuraya gelmek istiyorum abilerim ablalarım kardeşlerim eğer bilinçli kullanım olduğu sürece güvenlidir...
Birde bunlardan tamamen bağımsız olarak SuperSportlarla ilgili düşüncemi paylaşmak istiyorum; bence karayollarına çıkması tamamen mantıksız... Çünkü;
Makinenin yapılma amacı pistte yarış kazanmak için gerekli gücü aerodinamikle buluşturmak ve bu yüzdendir ki eğer böyle bir makineyi trafiğe ne koşulla olursa olsun çıkartmak mantıksız... O halde Michael Schumacher de pistte kullandığı F1 aracının yerden yüksekliği 5mm arttırıp trafiğe çıksın... Bence ne koşulda olursa olsun Spor Motosikletlerin BENCE karayollarında işi yoktur....
Ben nacizane fikrimi sundum, haklısın demekte de yok artık demekte de ve yorumlamakta da elbette hakkınız... Özellikle bir ricamda şudur ki yanlış düşündüğümü düşündüğünüz noktalarıda belirtirseniz sevinirim...
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
16 Aralık 2008, 16:41
#127
arkadaşlar herşey iyi güzel de böle bi makina alıp gaza gelmeyecek ışıklarda drag pistindeymiş gibi kalkmayacak adam bence yok böle bişey. benim böle bi makinam yok 250 cc lik bir cruserim onunla bile bazı tehlikeli davranışlarda bulunulabiliyorsa ss olsa Allah muhafaza diyorum kendi adıma.Ama bu makinaların alınış sebebi bellidir.fazlası laf salatası saygılar...
Kalbi olan tek kız Kupa kızıdır
-
17 Aralık 2008, 05:29
#128
Motosiklet Eğitmeni
Trafikte kaza geçirmenize neden olabilecek dış etkenler her tarz motosiklet için geçerlidir.
Yani hıyarın biri sarhoş kafayla kırmızıda geçtiğinde, sizin altınızdaki motosikletin, tipi, modeli,yaşı,gibi konuların önemi yoktur.
Hangi motosikleti kullanıyor olursanız olun, sizi ezecektir.
Önemli olan, kırmızıda geçecek bir sazan sürücünün olabileceği varsayımını gözden kaçırmayarak motosiklet kullanmaktır.
Bunun dışında, dünyanın neresinde olursanız olun, yapabileceğiniz hız sınırı bellidir.
Altınızdaki motosikletin modeli ve tipi, bu hız sınırının belirlenmesinde ölçü olarak kabul edilmemiştir.
Kaldı ki hemen hemen tüm motosiklet sınıfına giren makinalar, belirlenen hız sınırının üstüne çıkabilecek şekilde üretiliyorlar.
Yani sınırda durmak, motosikletin değil, sizin insiyatifinizdedir.
Şu bir gerçektir ki kazaların oluşum sebeplerinin başında yüksek hız gelmektedir.
Yüksek hız algılama süresini kısaltmakta ve bir çok detayın gözden kaçmasına sebep olmaktadır.
Fakat sizin bu negatif olasıklıkları yaşamanızın sebebi motosiklet değil, kendi sürüş tarzınızdır.
Kurallara uygun bir sürüş gerçekleştirmeniz halinde kullandığınız motosikletin tipi ne olursa olsun, ölme şansızlığınız, diğer modellerle eşittir.
Suçu kullandığımız bir cihaza atmak ise kolaycılıktır.
Kendi kusurunu kabul etmemek, suçu dış etmenlerde aramak ise bizim milletimize has bir problemdir.
Bu nedenledir ki, yasakçı zihniyet hemen devreye girer.
Bu üzerinde uzun uzun düşünülmesi gereken bir konudur.
Hayatın genelinde bu düşünce tarzının etkilerini görürüz.
Kendini terbiye edemeyen insan, çıkar yol bulamayınca başkalarını terbiye etmeye çalışır.
Buna da bilimsel bir kılıf mutlaka bulunur.
Fakat eylemlere bir de başka yönden bakmak lazım.
Örneğin bir arkadaşımız istatistikler vermiş.
Gerçi verdiği istatistikler dünyanın en ahmak insanlarının yaşadığı defalarca kanıtlanmış olan ve sürüş yetenekleri tüm dünyada tartışılan, bir çok eyaletinde kask takma zorunluluğu bile olmayan, viraj bulmak için insanların binlerce kilometre yol kat ettikleri düm düz yollara sahip amerikadan ama olsun.
Viraj bulabilmek için bu kadar çile çeken insanların, düm düz yollarda nasıl ölebildikleri ayrı bir sosyolojik tartışma konusu olsa da verilen değerlerin önemli bir sonucu var ki o da insan faktörü.
Yani insan isterse asla mümkün olmayan bir şekilde ölebiliyor.
Zaten benim ve bazı arkadaşların dikkat çektiği nokta da bu...
Burada bir çok arkadaşımızın düştüğü yanılgı ise genelleme.
Örneğin bir arkadaşımız, şöyle yazmış.
"Bu motorlara binipte gaza gelmeyecek insan tanımıyorum."
Tam olarak böyle yazmasa da düşünce şekli bu.
Nedir bu düşünce şeklinin açılımı?
Ben böyle düşünüyorum.
Yani arkadaş kendi düşünce şeklini milyarlarca insanla özdeşleştirmiş.
Kendi dünyasından başka bir dünya ve kendi düşünce tarzından başka bir düşünce tarzını bilmediği için konuyu özetleyivermiş.
Ben bu motora binersem gaza gelirim ve gaza da basarım arkadaş mantığını tüm motosiklet kullanıcılarına empoze ediyor.
Bu genelleme alışkanlığı olduğu sürece bu tür topiclerin açılması kaçınılmazdır tabii.
Halbuki sizin dışınızda gelişen ve bir çoğunuzun haberi bile olamdığı bir dünya var.
Bunu açıklamak için yine istatistiklerden bahsedeyim.
Bir arkadaşımız en çok kaza yapan sürücülerin SS kullanıcıları olduğunu ispatlayan! bir istatistik yayınladı.
Şu kadar milyon SS kulanıcısının şu kadarı kaza yapmış diye rakamlar yayınladı.
Yüzdeye vurduğunuzda üzerinde tartışılabilecek bir rakama sahip olmasına rağmen,olaya bir de farklı yönden bakmakta fayda var.
Verilen rakamlarda her 10bin SS kullanıcısından 22,5 tanesi ölüyor.!
Fakat geriye kalan 9bin 9yüz yetmişsekiz buçuk tanesi mutlu ve yaşıyor.
Yani rakam binde 2 civarında.
Geriye kalan binde 998 hayatından memnun ve yaşıyor.
Yüzdeye vurursak, SS le ölme ihtimali yüzde sıfır virgül iki gibi bir rakama eşit ki,
bu oran otomobilde daha fazla...
Sonuç olarak insan faktörünün kazalarda başrol oynadığını unutmadan ve kendi hatamızı düşünmekten aciz zavallı bir makinaya yüklemeden, alınması gereken derslerin alınıp,
Trafikte kendimize düşen görevleri bilinçle yapmaya çalışmak ve bizim dışımızda gelişen olayları asla kontrol edemeyeceğimizi bilerek, takdiri Allah'a bırakmaktan başka çare yok.
Elin gevuru araştırmış ve şu sonuca ulaşmış.
Şehir içinde 50 Km/h
meskun mahal dışında 70 Km/h
şehirler arası yolda 90 km/h
Otobanda 130 km/h
hız sınırı koymuş.
Senin kullandığın alet bu sınırın üstünde performans sergiliyor olabilir.
Ama bu alete sahip olman bu sınırları dilediğince aşabilirsin anlamına gelmez.
Nerde ne yapacağını bilmeyen bir insanın altındaki aletin önemi yoktur.
O kendi başını belaya sokacak bir şeyler mutlaka bulur.
(Yazdıkalrım, can benim canım istediğimi yaparım mantığının dışındadır. Her hangi bir kazaya karışmanız halinde başkalarının hayatını da tehlikeye atacağınızı unutmadan güvenli sürüşler dilerim.)
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
17 Aralık 2008, 06:06
#129
tşk coq...
son birşey daha eklemek istiyorum f1 araçları trafiğe çıkmıyor çünki araçın üretim maliyeti 1milyon$ üzerinde ve tam olarak bilmiyorum ama motorlarınında çok fazla bir ömrü yok. kimse bu parayı ödemez bu nedenle trafiğe çıkmıyor. maliyet düşük olsaydı emin olun ki trafikte görürdünüz.
hadi bunu geçtim ss makinaları sevmiyorsunuz ok yasaklayalım ben o zaman gidip 600cc lik bi street bike/naked alırım. max. hızı 240km/sa. 0-100 hızlanması 4sn civarında ferrari 550den 1 sn daha hızlı. çok tehlikeliymiş nakedlarıda yasaklayalım. nereye kadar.....
EuroNcap testlerinde uygulanan max. hız 64km/sa 125lik scooter bile bu hıza çok rahat çıkabiliyor. arabaların bile ağzı yüzü bir tarafa dağılıyorken zavallı scooter ve sürücüsü ne hale gelir siz düşünün. çok mu tehlikeli ok... onlarıda yasaklayalım.
it's just living and leaving::145::
-
17 Aralık 2008, 11:05
#130
Düşünceye saygı fakat yasaklarla bir yere varamayız.
Hız yapmakla kaza riskinin arttığı bir gerçek ama yasak çözüm olamaz.
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
18 Aralık 2008, 05:38
#131
Konuyu daha fazla sakız ederek kör dövüşüne dönüştürmek istemiyorum. Kendim hiç bir çıkarım yapmadan , en basit şekliyle Amerikadaki, kabul görmiş bilimsel bir enstitünün, Amerikalı sürücülerin, yine Amerika'da yaptığı ölümcül kazaların istatistiği üzerine yayımladığı raporuna dayanarak rakamları yazıyorum.
Motosiklet Kazalarında 2005 Yılında
Her
444 Super Sport sürücüsünden 1'i,
Her
934 Sport/Naked sürücüsünden 1'i,
Her
1538 Touring sürücüsünden 1'i,
Her
1754 Cruiser sürücüsünden 1'i,
Geri Kalan Türlerden de
Her
2325 sürücüden 1'i,
vefat etmiştir.
IIHS Ana Sayfa
2005 Yılı Görsel Rapor *pdf Formatında
2007 Yılı Detaylı Raporu
2007 Raporu Üzerine Uzman Değerlendirmesi Soru-Cevap
Saygılar.
-
18 Aralık 2008, 12:06
#132
-
18 Aralık 2008, 13:24
#133
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bütün motorlar yasaklansın, 2 teker üzerinde dengede durulmaya çalışılması riskli ve saçma, sadece otomobil sebest olsun.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
18 Aralık 2008, 13:45
#134
sürat motoru şehir içinde yasaklanmayla iş bitmez zaten şehir içinde giden racingcilerinde çoğu 2 vitesden yukarı çıkamaz çok racingci arkadaşımda var çevremde birincisi bakınız racingci adam zaten şehiriçinde kapalı trafikde sürmez motorunu seviyosa motorunu kıyamaz trafikde sürmeye ikincisi zaten çoğunun arabası yada şehir içi için ikinci bir motoru var mesela benim iki racingci arkadaşımda jinlun var chopper bir arkadaşımda da burgman var yani konuyu açan arkadaşın mantığının tersine racingciler şehir içinde yasaklandırılmamalı tam aksine racingciler bilinçlendirilmeli akıllandırılmalı
denmeliki bak arkadaşım bu alet yüksek devirli alet şehir içinde bu aleti öldürürsün düşük devirlerde kullana kullana ciğeri falan kalmaz motorun ayrıca senin sağlığınada zararlı şehir içinde trafikde iki büklüm kullanıyorsun bu motor ap açık yolda üst limitlerinde kullanılır hem motora yararlı hem sürücüsüne keyif verir bu böyle anlatılırsa akıllı vatandaş anlıycakdır
kazada ölen arkadaşlara gelince kuralına kitabına uygun korunmuş giyinmiş ve süren biri eyer ölmüşse takdiri ilahi derim vakdi gelmişdir
ama eyer doğru dürüst korunma yoksa ki çoğunda yok ne yazıkki bilgili bilinçli sürme yoksa ki gene ne yazıkki çoğu racingci eğitimsiz sürüyorlar bilinçsizce bu arkadaşlarda ölürse ki zaten en çok bunlar ölüyor racingler içinde o zaman zaten kaşınmışlar hakkettiklerini alıyorlar
birde ölmelerinin en çok nedeni kaza esnasında ütlerindeki korunma parçalarının hep ikinci kalite olması race makineye biniyorsan arkadaş kıyıcaksın 3 milyara alıcaksın kaskında tulumunda montunda dizliğinde ayakkabanında en iyisini bu hayat senin hayatın bunları kendin için alıcaksın başkası için değil kaza zaten ibr kere olur ikincisi olmaz çünkü o bir kerede gidersin zaten zaten o 3 milyarlık korunmada o bir kerelik kaza için seni maksimumda koruması için...
valla hep diyorum şehir içi motoru scooter benim racingci arkadaşlarım bile diyor valla keyif senin diyorlar iki büklüm gitmekden sırtıma artık kıramplar giriyor diyorlar bende onlarla gır gır geçiyorum millete domala domala nereye kadar diyorum alın sizde bir scooter kurtulun domalmakdan gülüşüyoruz falan yani en nihayetinde onlarda bizde hepimizde bu yolun yolcusuyuz...
-
18 Aralık 2008, 13:46
#135
Soyle bir gercek var arkadaslar. Kasko firmalarinda en yuksek kasko fiyatlari race motorlara aittir. En dusugu ise cruser motorlarındir. Sigortalar bunu risk oranalrina gore hesapliyorlar. İyi race kullanan sadece bir arkadasim vardi.Guce sahip olupta onu kullanmamak cok zor oluyor. Boyle yapabildiginiz zamanda size tirt motorcu diyorlar. Herkez kendinden sorumludur yeterki baskasına zararlari olmasin. Gecen sen Macaristanda dag yollarinda hiz denemesi yapan bir motorcu depo ustune koydugu kamerasiyla yaptigi kazayıda kaydetmis oldu. Kazada bir aracı sollarken karsıdan gelen bir motorcuyu son anda teget gecmis ve onun arkasından gelen motorcuya kafadan carpmisti. Karsidaki motorcu vefat etmis kendisininde kolu kırılmısti. O nednele hangi araci kullanırsak kullanlim yoldaki diger araclara karsıda sorumlu oldugumuzu unutmayalim.
bandit : ruhlarinda haydut tasiyanlari , ruhlarinda ozgur olanlari, ruzgara cikinca herseyi unutanlari anlatir
-
18 Aralık 2008, 13:56
#136
alper_satriani adlı üyeden alıntı
insanların bilinçlendirilmesine çaba harcanmalı, makinaların kaldırılmasına değil bence..
aynı görüşteyim
Korkarak yaşıyorsan sadece hayatı seyredersin:queen:
-
20 Aralık 2008, 23:32
#137
ss motorlar dıger motorlara gore kesınlıkle cok daha guvenlı hem daha ıyı yol tutyorlar cok daha etkılı frenaja sahipler ve ayrıca manevra kabılıyetlerı ust duzey vırazları kontraları kaldırabılecek duzeyde...ayrıca 100 km ustu butun kazalar olumuldur e sadece ss lermı cıkıo 100 km usutune...bırakalım bole seylerı konusmayı ınsanları nasıl bılınclendırırız nasıl pıst yapıp daha cok kısıyıo egıtırız bunları konuslalım...tahlıkelıyı yaratan ınsandır makıne degıl sonucta gazını acmazsan kendı kendıne gıdemez...
[COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]
-
20 Aralık 2008, 23:44
#138
bırakın istatistikleride,içten konuşmlarıda,iyi niyetide.Bu şahsın yaratmaya çalıştığı şey düpedüz kaos ortamı.Polemik yaratmaktan zevk alıyor olmalı yada egosunu bu şekilde tatmin ediyor.Daha kaç siteye bu topic acılacak merak ediyorum.
-
20 Aralık 2008, 23:49
#139
one adlı üyeden alıntı
bırakın istatistikleride,içten konuşmlarıda,iyi niyetide.Bu şahsın yaratmaya çalıştığı şey düpedüz kaos ortamı.Polemik yaratmaktan zevk alıyor olmalı yada egosunu bu şekilde tatmin ediyor.Daha kaç siteye bu topic acılacak merak ediyorum.
Arkadaş istediği her siteye açabilir bence ön yargılı olmamak lazım.Sonuçta herkes her siteye bakmıyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
21 Aralık 2008, 00:23
#140
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)