Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ustalara soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    drej73 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Şehir
    gaziantep
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 2011 (Raş)
    slm ustalara bir sorum var benim TVS apache'm var abiminde honda titanı var biz bir konuda anlaşamıyoruz soru, şu ben rampadan inerken motorsikleti yüksek vteste tutuyorum ve gerekirse yavaşlamak için freni kullnıyorum o ise bana kızıyor vitesi bire veya ikiye tak depriyajı bırak o zaten yavaşlar diyor bende her seferinde öyle yopmıyorum sizce hangisi doğru? şimdiden tşkr.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Temmuz 2008
    Şehir
    Antalya
    ben usta kullanıcı değilim ama kullanış şeklim vitesi rampa dikliğine göre çıktığım vitese göre ayarlayıp hızlandığı zaman hafif frene dokunarak yavaşça iniyorum. belki ustalar daha farklı bir yorum getirebilirler.

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    dostum yokuşun eğimine göre değişir tabii,
    abın haklı,, nasıl???,
    rampa çıkışına gore ayarlıyormuş vıtesi ve oyle iniyormuş,
    evet abın hklı oyle yapılır,
    ama her yokuş bırıncı vıtesle bırakılarak inilmez,
    45,,hatta 60 derecelık yollarda var,
    buda fren kullanmayı gerektırır.

    frensiz olmaz yanii.
    kim ne derse desin,
    gerek duydugun yerde bas frenıne sen ...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4

    Üyelik
    09 Ağustos 2008
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    kinetic KMS 150F
    her zaman için rampanın kuralı çıktıgın vitesle inmektir,bunu unutma

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Abin hakli yuksek vitesle inmen zincirin bosalmasina veya asiri fren yuklenmesi sonucu hortumun patlamasina bile sebeb olabilir. Vites kutuna guven ve dusuk vites ile in. Ters guc uygulayan vites kutusu senin guvenli bir sekilde yokustan inmeni saglayacaktir. Diger turlu kazalara acik bir sekilde inersin
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Motosiklet için motor freni vazgeçilmezdir.Zaten Türkiye yollarında motosikleti durdurmak ayrı bir marifetken , yokuş aşağı inerken durmak apayrı bir mesele.Bu yüzden sanki heran ani bir fren yapacakmışsın gibi vitesini düşük tut.
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  7. #7

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 250 c
    Ewt usta derken beni kast ediyorsun sanırım Diger arkadasların da dedigi gibi vitesi düsük tutmalısın zincir atması gibi sorunla karsılasa bilirsin kacla cıkıyorsan o vitesle in..
    :cat: Kendi Kader Taininde Her İnsan Bir Kumarbaz :cat:
    :bounce: [COLOR="Red"]DRFİRARİ:[/COLOR][COLOR="DarkGreen"]SINAVA KALEMSİZ GİREN COCUK[/COLOR]

  8. #8
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Nasıl cıkıyorsan O sekilde ineceksin !

    Her zaman Vites ile inmek iyidir
    Ya KASK TaK ; Ya ÖL

  9. #9

    Üyelik
    06 Kasım 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Daelim s2 250,125 lik scooter
    abiler herzaman haklıdır

  10. #10
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    benim bildiğim yokuşa çıktığın vitesle ile inerkenki vites aynı olmalı sürücü kurslarında böyle diyorlar

  11. #11
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Ağabeyin haklı. Yokuşu hangi vitesle çıktıysan o vitesle inmen gerekir. Aksi taktirde yüksek viteste inmeye kalkarsan düşük viteste motorun yapacağı kompresyon freninden mahrum kalırsın. Buda frene aşırıyüklenmene ve balataların ısınmasına yol açar. Tam viraja gelirken aşırı ısınmış balataların eriyerek tutmadığını öğrenirsin ama iş işten geçmiştir. Sen en iyisi ağabeyinin sözünü dinle ki o da senin arkandan ağlamasın.

  12. #12

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Aprilia RS 125 2010
    Gercektende haklı ağabeyin ama yokuştan yokuşa değiştir motorun sıkıştırma oranından faydalan böle yerlerde cıktığın vitesde in her zaman..
    :thumright

  13. #13

    Üyelik
    27 Nisan 2005
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    150 T
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum yokuşun eğimine göre değişir tabii,
    abın haklı,, nasıl???,
    rampa çıkışına gore ayarlıyormuş vıtesi ve oyle iniyormuş,
    evet abın hklı oyle yapılır,
    ama her yokuş bırıncı vıtesle bırakılarak inilmez,
    45,,hatta 60 derecelık yollarda var,
    buda fren kullanmayı gerektırır.

    frensiz olmaz yanii.
    kim ne derse desin,
    gerek duydugun yerde bas frenıne sen ...
    60 derecelik yol şaka dimi bu 60 derece yokuş var mı

    asıl konuya gelelim abin haklı mümkün olan en düşük vitesde inmelisin

  14. #14
    maGma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    Kartal-Istanbul
    Alıntı drej73 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm ustalara bir sorum var benim TVS apache'm var abiminde honda titanı var biz bir konuda anlaşamıyoruz soru, şu ben rampadan inerken motorsikleti yüksek vteste tutuyorum ve gerekirse yavaşlamak için freni kullnıyorum o ise bana kızıyor vitesi bire veya ikiye tak depriyajı bırak o zaten yavaşlar diyor bende her seferinde öyle yopmıyorum sizce hangisi doğru? şimdiden tşkr.
    Rampadan aşşağı inerken herkezin bildiği motorlu taşıtlar için söylenmiş bir söz var ki oda:

    Yokuşu çıktığınız vitesle inin.!

    Tabii ki bu söz her konuda geçerli olmak zorunda değil. Örneğin tek silindirli bir motosiklet de yokuş aşağı inerken düşük vitesde inerseniz motora dolayısı ile krank miline yük bindirmiş olacaksınız ki bu da krank milini gereksiz yere zorlamak demektir.

    Eğer motorunuz 4 silindirli ise vites mühim değil istediğiniz vitesle inebilirsiniz çünkü krank mili o motora sizin verebileceğinizden daha yüksek oranlarda ve zor koşullarda test edilerek üretilir.

    4 silindirli motosikletler için yukarda yazdığım test koşulları elbette tek silindirli motosikletler içinde uygulanıyor ancak zorlamamakta fayda var.

  15. #15
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    eyer fren yapmakta zorlanıyorsan 1. viteste gaz vermeden in.yani abinin dediğini yap
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler