Belki ikinci el piyasasında bir düşme yaratabilir.
Belki ikinci el piyasasında bir düşme yaratabilir.
[COLOR="Blue"][B][I]Haksızlıklar karşısında eğilmeyiniz, hakkınızla birlikte şerefinizide kaybedersiniz.[/I][/B][/COLOR]
Görüntü olarak iyiler.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
diğer markalar kıyak yapmadıkça çinliler tabiiki piyasayı oynatırlar diğer beyefendilerin çektiği fiyatlar insanı başka motor arayışına sokuyor
..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..
..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..
2010 da gelicekmiş bunlar bayi de sordum 2009 da 400cc geliceğini söyledi bakalım nasıl olacak. .
Gene piyasayı alt üst edicekler..
Servisler bayram edicek gibi gozukuyor
[B]Her beden üzerinde % 5o ölüm ihtimali ; % 5o yaşam ihtimali taşır... [/B][COLOR="Red"][b]!!!!!--HyO--!!!!!:queen:[/b][/COLOR]
Kesinlikle ÇİN markası.
www.skyteam.cn de resmi internet sitesi hatta.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Aman uzak durun Çin malı motorlardan arkadaşlar, ne şekillerde 9 kere yolda kaldığımı söylesem, motor firmasını dava etmek değil, baskın yapıp havaya uçurmam gerekirdi...
- Motor kayışı koptu 5 kere
- Balataları düştü 1. ay yolda giderken
- Motorun içinde bir anda gürültü koptu giderken 2. ay ve durdu
- E5'te giderken orta şeritte birden elektrik gitti, arkamda otobüs varken hemde
- Ön fren boşaldı, durdup dururken
- Gece lambalar gitti birden, sonra da Motor sustu
ben bakımlarını her zaman tam yaptırdım, şu anda bıraktım ve bıktım apartmanın önünde çürüyor. Asya motor diye marka kaldımı bilmem ama, üreticilerine ve getirenlere gıcığım, bana öneren salağa da gıcığım...
@gurupow;
çok acımasız yazmışsın.. özellikle son cümlelerin durumun vehametini gözler önüne sermiş
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
eskiden çinliler piyasaya girmeden önce hatırlarsan japonların ve italyanların onlarca 125 lik 250 lik hatta rusların bile piyasada motorları vardı minsk falan
dikkat edersen çinliler piyasaya girdiği günden beri japon italyan markalar eskisi kadar çok çeşitte ufak hacimli scooter üretmiyorlar
rekabete giremiyorlar çünkü zaten üretim bantlarında çok modellerin üretimini kestiler mesela 125 ve 250 cc katogorisinde iltayan ve japon markaların onlarca modeli vardı eskiden artık üretmiyorlar hemen hemen her modelin 250 yada 125 liği vardı
misal burgmanın bile 125 lik ve 250 liği vardı ama artık üretilmiyor chopper larda öyle.. ürettikleri bir avuç model kaldı onlardada kaliteden ödün vermedikleri için fiyatlarda ellerinden geldiğince düşme yapmıyorlar.. ama eskisi kadarda satmıyorlar buda gerçek
600 lüklere gelince bu platform tamamen şu an için japonların elinde çinliler bu piyasaya girerse japonlar önceki yukarda yazdığım gigbi ufak hacimli motorlarda piyasadan çekildikleri gibi çekilmezler çekilemezler çünkü o klasmanıda çinlilere verirlerse ellerinde bir klasman kalmaz japonlar şu anda en çok satışı racing ve enduro klasmanında 600 cc lik motorlarında yapıyor 600 ün üstüde pek tercih edilmiyor o yüzden o klasmanda çinlilerle japonlar kapışırlar ciddi şekilde ve piyasada fiyatlarda epey epey bir kırılma olur japonlar karlarından çok feragat ederler bu gün 5 e mal edip 20 ye sattıkları motorları 15 e satmaya başlarlar 13 e satmaya başlarlar gene kar ederler sadece karlarından feragat ederler biraz bunca zaman milleti kazıkladıklarına saysınlar..
çinliler bu piyasada bir şey gösterdi aslında çok ucuza motor yapılıp kaarınada satılabiliceğini gösterdiler japonlar zamanında şu çinlilerin yarısı kadar fiyatlarda indirimli satış yapsalardı bu gün bu çinliler piyasada tutunamazlardı
sen maksi scooter yapıyorsun 16 milyara satıyorsun çinli yapıyor 3 milyara satıyor tamam sana 3 sat diyen yok ama 16 yada milleti kazıklama 7-8 yap gene hepimiz biliyoruz fazlası fazlasına kaar ettiğini.
ben alıcı yani tüketici olarak çini destekliyorum rekabet ortamı herzaman tüketiciden yana olumlu etkisi olmuştur, japon ve avrupa motorların piyasasını düşürür en olmadı motorların uçuk fiyatlar çekmesi olanaksız olacak inşallah herkes te bütçesine göre motora biner o zaman. .
Öncelikle Japon yada Avrupa menşeili makinelerin ülkemizde UÇUK fiyatlarda olması büyük devletimizin dahiane(!) vergi politikasından kaynaklanıyor. O 16.000 lira dediğiniz maxiscooter'ların gerçek fiyatları yaklaşık olarak sizin arzuladığınız civarlarda; 10.000 lira falan mesela.
Asıl önemli olan konu ise Japon ve italyan markaların küçük cc'li motosiklet üretimini durdurdukları iddiası. Kusura bakmayın ama bu boş ve komik bir iddia.
Sizce koskoca Aprilia, Honda, Yamaha "biz bu çinlilerle baş edemeyiz, en iyisi milyonlarca dolar harcayarak kurduğumuz üretim bantlarını ve projelerimizi iptal etmek" falan derler mi?.. Bakın, 1-2 örnek vereceğim;
Honda CRF230 -Harika bir supersport- 220cc
Honda Rebel -Efsane bir cruiser- 234cc çift silindir
Suzuki GZ250 -249cc-
Suzuki DR200 -199cc-
Aprilia RS125 -124cc- 33hp 2T
Vespa LX150
----
Bunlar rastgele seçilmiş örnekler. Düşük cc'li makineler..
Pekçok firmanın 50cc'lik motorlarını koymadım bile.
İşin gerçek kısmı bu makinelerin üretimden kalkması değil, güzel ülkemin topraklarına artık gelmemesi. Çünkü ülkemin VERGi politikaları insanları kalitesiz ve hatta bazen KAÇAK mal kullanmaya itmekte..
Birde motor teknolojilerinde sağlanan ilerlemeler var tabii. Sizin o düşük cc dediğiniz makineler genelde 2 zamanlı motorlar kullanıyorlardı. 2T motorlarda sizde bilirsinizki düşük hacimde yüksek güç sağlanır. Ama motor ömrü kısa ve yakıtı fazladır. Ayrıca çevreye pekte duyarlı motorlar değildirler. Ama 4 zamanlı motor teknolojisi geliştikten sonra insanların alışkın olduğu o gücü sağlamak için artık daha büyük hacimli motorlar üretilmesi gerekiyorduç Aprilia RS125 2 zamanlı 124cc makinesiyle 33HP üretirken Kawasaki Ninja250, 4 zamanlı 250cc makinesiyle ancak o güce ulaşabiliyor.
Çok şey yazılabilir bu konuya dair ama pek vaktim yok.
Unutmadan; dünyada enduro piyasası japonların değil, Avrupalıların elindedir. BMW ve KTM genelde piyasanın hakimidir bu konuda.
Selamlar..
Kesinlikle katılıyorum.. Elle gösterilecek kalitede 1-2 Çin markasından biri SkyTeam..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Genç arkadaşlar benim çocukluğumda japon malları için bugün çinliler için söylenenler aynen benziyordu bizde bir sony pikap vardı yanlarını tahtadan yapmışlardı bir arkadaşımız bahsetmiş bizim gibi ülkelerden en ucuz maliyetli mallar sipariş veriliyor yoksa bu motorları yapanlar isterlerse kalitelisinide yapıyor hatta onlar yapmıyor usa japonya avrupa ülkeleri orada kendi kalitelerine göre mal üretip kendi markaları ile satıyor malesef çin gerçeği uzuz veya kaliteli her türlü malda dünyanın dengelerini bozacak
çinlilerin üstüne çok gidiyosunuz bi tanıdığım çinden adı aklıma gelmedi şimdi iğne işte enjekte mi ne diyorlar ondan getirdi çok fazla miktarda fiyat sorduğunda kolisi 10 dolar olan da var 45 dolar olanda demiş yani özetle siz 10 milyar verin çinlinin yaptığı scootera racinge bak bakalım nasıl yapıyo ne kadar para o kadar köfte üç kuruşa 5 köfte yok v.b ata sözleri
2 milyara scooter alıp tu kaka demek ne kadar mantıklı 5 milyar racinge verip yazıklar olsun demek ne kadar mantıklı bence biraz düşünülsün
Çin'in "şu an" üreteceği yüksek cc.'li motosikletler için iyidir kötüdür demek o kadar zor değil aslında. Basitçe iyi olmayacağı aşikâr. "Neden?" derseniz daha o kadar tecrübeleri yok. Herşey de parayla satın alınmıyor; mesela "tecrübe". Şimdi verdiğin örnek o kadar acayip ki. Enjektör yapmakla motosiklet yapmak aynı şeymiş gibi yazmışsın. Enjektörü önüne gelen imalathane yapabilir dediğin düz mantık da enjektör için doğrudur 5 ver 5'lik yapsın 10 ver 10'luk yapsın ama motor işi öyle değil. Bilgi birikim ve tecrübe ister.
Otosan (koç holding zannedersem) zamanında Anadol diye bir ortomobil üretti ve sattı. Çıktığı zamanın araçlarına göre iyiydi de. Bir de ülkemizde "Devrim" adı altında bir prototip otomobil üretildi ki bence yapı olarak çok çok iyidi fakat hiçbir zaman seri üretime geçilmedi, bazı çekişme ve şansızlıkların kurbanı oldu. İnternette ilk Türk otomobil'i Devrim diye aratırsanız bulursunuz. Hatta 1936'da Nuri Demirdağ kendi çabalarıyla uçak farikası kurdu, pilotlar yetiştirdi, seri olarak uçak üretti, Hollanda'dan dahi sipariş aldı. O fabrikayı da halkın köylü kalmasını isteyen bazı zihniyetler traktör fabrikasına çevirdi. Türk milleti, uçağı ne yapacaktı, uçup ne olacaktı ki? vs. Konuyu dağıtmayayım...
Şimdi devlet büyüklerimiz Koç holdig'e gitse "Alın size ...... milyar ytl. teşvik, gidin Renault'tan, Mercedes'ten, Honda'dan vs... daha iyi veya onlar kadar iyi makinalar vücuda getirin" dese attığımız bu taş kaç kurbağayı ürkütür acaba. Bu yatırım bugün yapılsa müsbet sonuç almamız, bu işin devlerini yakalamamız en az 30-35 yıl. Onlar da bu süreçte boş durmayacak tabi, elindeki tecrübe ve birikimi kullanarak senin her yaptığına cevap verecekler.
Peki Çin otomobil işine girse başarılı olur mu? Onunda cevabı basit "bizden daha hızlı aşama kaydeder bu gerçek, (elinde bizden daha çok değer ve artı var) ama hemen olamaz". Kısaca, bilgisayar efektleriyle süslü cicili bicili resimlere kanıp yav Çin sonunda yapmış gibi düşünmeyin. Tabi Çin'de otomobil yapmayacak, zaten onu tartışmıyoruz. Elinde hazır motosiklet fabrikası da var, bir miktar tecrübe de, ama henüz büyük cc.'ler de çok zayıflar. Zamanla iyi olacaklardır elbet ki bu zaman çok kısa da değil. Bu arada Japon'lar da Alman'lar da İtalyan'lar da boş durmayacaktır bu tehdide cevap vereceklerdir.
Sonuç olarak diyebilirim ki bu dönemler de Çin malına yönelik yatırımlarınızı dikkatli yapın, sonra üzülmeyin. Çünkü bu sefer bağlayacağınız para 1.000-3.000 ytl civralarında olmayacak gibi. İyi düşünmekte her zaman fayda vardır.
Not: Tasarımları (görsel) verilen bütün motosikletler çift silindir bu arada ama yazılan çizilen hep 4 silinidirli olacağı, bu konuda bilgisi olan var mı?
la Çin işimi ..de get......hatta öte git.. gider hiç sevmediğim model olan ybr 125 binerim bah..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)