2 silindirli motorlar 4 silindirli motorlardan neden fazla yakıt tüketiyo...?
-
01 Ağustos 2008, 12:07
#1
arkadaşlar duyduğuma göre çift silindirli motorlar dört silindirli motorlardan fazla yakıt yakıyomuş, bunun nedei nedir? yani örnek vericek olursak suzuki gs 500(çift silindir), honda cbr600f(dört silindir), şimdi suzuki honda dan daha çok mu yakıt yakıyo, bi diğer sorumda bu çift silindirli motorların benzin sarfiyatını nasıl düşürebiliriz?
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
Reklamlar
-
01 Ağustos 2008, 12:17
#2
saçam bişey Öle şey yok yanlış bliyosun...
Mantıklımı sence ???
[QUOTE=omerdusmez;1189223]saçma bişey Öle şey yok yanlış bliyosun...
Mantıklımı sence ???QUOTE]
[CENTER][U]% 100 Koruma % 100 Yaşam [/U] [COLOR="Indigo"]| Kaskını Tak..! |[/COLOR]
[B][COLOR="Black"]EndurO TourinG [/COLOR][/B]:bounce:[/CENTER]
-
01 Ağustos 2008, 12:23
#3
bence de saçma aslında ama birçok yerde okudum ve hepsinde öyle yazıyodu, açıkçası bende anlamadım...
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
-
01 Ağustos 2008, 12:26
#4
Bence hıc mantıklı degıl he tabıkı kıyaslama soyle olmazsa atıyorum 1400 luk cıft sılındır Chooper 600 luk 4 sılındır Fz6 dan fazla yakar buda bı gercek
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
01 Ağustos 2008, 12:31
#5
-
01 Ağustos 2008, 12:33
#6
nitrious81 adlı üyeden alıntı
Bence hıc mantıklı degıl he tabıkı kıyaslama soyle olmazsa atıyorum 1400 luk cıft sılındır Chooper 600 luk 4 sılındır Fz6 dan fazla yakar buda bı gercek
Dikkatini çekerim
gs500 ve 600 f kıyaslaması yaptı tabiiki 1000 cc çift slindir 600luk 4 slindr az yakar..
[CENTER][U]% 100 Koruma % 100 Yaşam [/U] [COLOR="Indigo"]| Kaskını Tak..! |[/COLOR]
[B][COLOR="Black"]EndurO TourinG [/COLOR][/B]:bounce:[/CENTER]
-
01 Ağustos 2008, 12:33
#7
arkadaşlar kelime yanlışı yok, aynen böyle, tabii örnekleri kafamdan vedim, ya farzedelim 1000cclik çift silindirli makine ile 1000cc lik dört silindirli makine yine aynı mı yakar
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
-
01 Ağustos 2008, 12:35
#8
cakalaz adlı üyeden alıntı
2 Zamanlılar 4 zamanlılardan fazla yakar
Bu böyle gelmiş böyle gider
sizde kelime farkı war
dostum kelime farkı yok bende öle duydum hatta topiğin birinde kıyaslama vardı 250 hyo 600'lük hondayla pek farkı yoktu yakıtları arasında hatta oradada mevzu bahis geçti 4 silindir az yakıyor diye
ben bunu silindir başına düşen güç eritiminin az düştüğünden diye düşünüyorum yani motor zorlanmıyor o yuzden diyorum
şahsi fikrim
-
01 Ağustos 2008, 12:52
#9
melocann adlı üyeden alıntı
dostum kelime farkı yok bende öle duydum hatta topiğin birinde kıyaslama vardı 250 hyo 600'lük hondayla pek farkı yoktu yakıtları arasında hatta oradada mevzu bahis geçti 4 silindir az yakıyor diye
ben bunu silindir başına düşen güç eritiminin az düştüğünden diye düşünüyorum yani motor zorlanmıyor o yuzden diyorum
şahsi fikrim
dostum bende senin duyduğunu duydum ama arkadaşlar olmaz diyo, ama motor sahibleri öyle söylüyolar...
birde bu çift silindirli motorlarda yakıt maliyetini nasıl düşürürüz bunu bilen var mı
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
-
01 Ağustos 2008, 17:14
#10
Motorun ürettiği güce, torkuna, hacmine göre değişir.
-
01 Ağustos 2008, 17:24
#11
silindir başına üretiken güç,motorun çeviriği devire göre değişir. Mesela bmw 1200gs çift silindir cbr600f bmw çift silindir ama daha fazla yakar tabiki. ama gs500 ile 600f kıyaslarsan tabiiki 600f fazla yakar
-
01 Ağustos 2008, 17:31
#12
Çift silindir ortalama X000 devirde çalışan bir makine, 4 silindirli ve yine ortalama X000 devirde çalışan bir makineden daha az yakar.
ER-6N ve 600F karşılaştırması güzel bir örnek olabilir. Arada 2500rpm gibi bir fark var gerçi fakat ER-6N 3,08 gibi bir yakıt tüketimiyle rekor kırmışken 600F'in yakıtı aynı şartlarda 6,5 litre oluyor..
Çift silindir genelde daha az yakar. Tek silindir dahada az yakar. =)
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
01 Ağustos 2008, 17:45
#13
B.m.O adlı üyeden alıntı
Çift silindir ortalama X000 devirde çalışan bir makine, 4 silindirli ve yine ortalama X000 devirde çalışan bir makineden daha az yakar.
ER-6N ve 600F karşılaştırması güzel bir örnek olabilir. Arada 2500rpm gibi bir fark var gerçi fakat ER-6N 3,08 gibi bir yakıt tüketimiyle rekor kırmışken 600F'in yakıtı aynı şartlarda 6,5 litre oluyor..
Çift silindir genelde daha az yakar. Tek silindir dahada az yakar. =)
ER-6N ile CBR600F'in güçleri arasında çok fark var ama.
-
01 Ağustos 2008, 17:51
#14
peki arkadaşlar bu yakıt maliyetini nasıl düşürebiliriz...?
yeni ufuklara yeni motorla devam... ;)
-
01 Ağustos 2008, 17:53
#15
o soru sanırım şu şekılde olursa daha mantıklı olacaktır,
2 silindirli 600 cc ''karbüratörlü'' motomu daha çok yakar,
4 silindirli 1000 cc ''enjeksiyonlu'' motormu hada çok yakar olabilirdi...
enjeksiyon karbüratörden daha az yakar bu bir gerçektiRR...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
01 Ağustos 2008, 17:55
#16
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
o soru sanırım şu şekılde olursa daha mantıklı olacaktır,
2 silindirli 600 cc ''karbüratörlü'' motomu daha çok yakar,
4 silindirli 1000 cc ''enjeksiyonlu'' motormu hada çok yakar olabilirdi...
enjeksiyon karbüratörden daha az yakar bu bir gerçektiRR...
Valla benim karbüratörlü CBF150 bütün enjeksiyonlulardan az yakıyor
-
01 Ağustos 2008, 17:57
#17
Khutuck adlı üyeden alıntı
Valla benim karbüratörlü CBF150 bütün enjeksiyonlulardan az yakıyor
aZ Yakar çok kaçar =)
-
01 Ağustos 2008, 17:57
#18
Khutuck adlı üyeden alıntı
ER-6N ile CBR600F'in güçleri arasında çok fark var ama.
o güç farkını sağlayan şey tartıştığımız konu olabilirmi acaba? 4 silindirli oluşu?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
01 Ağustos 2008, 18:00
#19
Khutuck adlı üyeden alıntı
Valla benim karbüratörlü CBF150 bütün enjeksiyonlulardan az yakıyor
bu senın motorunun klasmanında enjeksıyonlu olmayısından kaynaklanıyor olabılırmii:D:D:D
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
01 Ağustos 2008, 18:01
#20
B.m.O adlı üyeden alıntı
o güç farkını sağlayan şey tartıştığımız konu olabilirmi acaba? 4 silindirli oluşu?
Silindir sayısı değil o noktada olay. Mesela yarış motorlarından 2 silindirli Ducati'ler ile 4 silindirli Honda'lar arasında yapılacak bir karşılaştırma daha iyi olur.
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
bu senın motorunun klasmanında enjeksıyonlu olmayısından kaynaklanıyor olabılırmii:D:D:D
Enjeksiyonlu commuter YBR250'den de az yakıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)