Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kasklar ve Kask Üzerine Herşey

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #221
    motorcuların_babası - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2005
    Bence de cenesi acılabilen kask almalıdır dostlar hem yaz hemde kış için ideal olur. Kaskın fiyatına gelirsek cebini biraz zorla 50 - 100 ytl ile alacagın kask sana nasıl faydalı olur bu bir muamma bence....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #222
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    çene açılır kask diyorsunuz da, yine bu forumlarda bir arkadaş yazmıştı. motoruyla kaza yapmış ve çene açılır kask kullanıyormuş. çenesi hemen açılmış. iyi ki yüksek hızda kaza yapmadım diyordu. kilitmekanziması çok iyi olmak zorunda çene açılır alacaksanız.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  3. #223
    derin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    SUZUKI FREEWIND XF650
    Yazın sıcak havalarda da kaza yapılıyor, motordan düşülüyor. Terleyeceğime çenem burnum kırılsın daha iyi diyorsanız tercih sizin...
    I'M BACK !!!

  4. #224
    goodenough - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    2003 Aprilia Atlantic 500
    distinto ve hbgp kardeş,
    biraz geç oldu ancak sonunda benim kaskın modelini öğrendim model AR300 BASIC
    aşağıdaki siteden bulabilirsiniz
    http://www.airoh.com/ENGLISH/apribil...ar300/AR02.htm

  5. #225
    King_Onur_71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    scooter motoruna bağlı bi runner war bide mondial war eğer hızlı makinan warsa kaliteli bişey al.ben kask pek takmam ama siz takın ölürsünüz mazallah yazık olur(ben doğarken ölmüşüm)

  6. #226
    nx4_falcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2003
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    crossrunner
    Kafandakiler nekadar değerliyse ona göre bir kask al
    Boş kafalılar kask takmıyabilir, Kafasıdakilerle 3 lere kadar çarpım tablosu hesaplayabilenler sefbetin 50 liralık kasklarını kulanır. Eğer ilkokul 5 e kadar bitirebilirse bir insan okudukları öğrendikleriyle Gider standartlara uygun tam kapalı bir kask alır yada motosiklete binmez.
    Ne Mutlu Turkum Diyene...
    2003-2005 NX4 FALCON
    2006 CBF600S ABS

  7. #227
    fraktal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2004
    Şehir
    magnesia
    Motosikleti
    Yamaha VİRAGO 535
    peki çeneden açılabilenle mi yoksa tamamen kapalılar mı daha güvenli yada önemli bir fark var mı?

  8. #228
    fraktal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2004
    Şehir
    magnesia
    Motosikleti
    Yamaha VİRAGO 535
    bir de buraya bakın
    http://www.agv.it/gifs/taglie.jpg

  9. #229
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    çenesi açılanların düştüğünde çene kısmının açılması ve çenenin dağılması olasılığı var. ama kaliteli markalarda -ki zaten 500-600 euro ediyor- böyle birşey olacağını sanmıyorum. otobanda kaza geçiren bir sürücüye ait shoei marka kask gördüm. arka kısmında ciddi hasar vardı ama çene kısmı düşme anında açılmamış.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  10. #230
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Kaskın faydası açıkca ortada tercih edilecek kaskında bir okadar önemi var.

    Boyut: 1.99 mb
    İzleyin...

    http://rapidshare.de/files/10811432/Casque.mpg.html
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  11. #231
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Birkaç madde ekleyim, kaskın güvenlik standartlarına uyup uymadığına bakılabilir, aldığı sese bakılabilir, vizör kalitesine bakılabilir, içinin çıkıp çıkamadığına bakılabilir, vs vs
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  12. #232
    34`TU`4343 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2006
    slm,
    390 euroya bugun nolan marka kask aldım.. Camları bugu tutmuyor, gece uzun arac farlarını içeriye almıyor, içi çıkıp temizlenebiliyor. Tavsiye ederim.
    KAWASAKİ ZX-6R
    Sürmek İçin Yaşa, Yaşamak İçin Sür...

  13. #233
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kask'ın sağlam olanı alınmalıdır.

  14. #234
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Diğer ekleyebileceim birşey alabiliyorsan çift vizörlü al. Güneşli günlerde güneş gözlüğü gibi olanı açarsın rahat yol yaparsın.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  15. #235
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    ‘Kask’ motosiklette hayat kurtarıyor
    Trafiğin yoğun olduğu şehirlerde son yıllarda artan motosiklet yoğunluğuna dikkati çeken yetkililer, pratik bir araç olan motosikletin kesinlikle ehliyet ve kasksız kullanılmaması gerektiğini hatırlattılar.

    “Kask kullanımının motosiklet kazalarında ölüm oranlarını yüzde 85 civarında önlediğini belirten Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Yunus Uçar, “temennimiz, sektörde gelişen teknolojiye bağlı olarak, kask takılmadan çalışmayan motosikletin üretilmesi” dedi.

    Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Yunus Uçar, Çin’den ithal edilen ucuz motosikletlerin trafikte bu araçların sayısını hızla artırdığını, vatandaşların ulaşım kolaylığı nedeniyle motosiklete yöneldiklerini kaydetti. Federasyon olarak motosikletlerin her türünde hassasiyet ve titizlikle üzerinde durdukları konunun başında, kask kullanımı ve ehliyetin geldiğini anlatan Uçar, “En kısa mesafeye gidecek sürücülerin bile kask kullanmasını öneriyoruz. Hatta motosiklet üzerinde dururken bile kask takılmalıdır. Duran motorun üzerinden düşüp, başına aldığı darbeyle hayatını kaybedenlere bile rastlıyoruz”dedi.

    Kazalarda, kask kullanılmasının istatistiklere göre yüzde 85 oranında ölüm riskini azalttığını vurgulayan Uçar, şöyle konuştu:
    “Ölümle sonuçlanan kazalar motosiklet kültürüne de zarar veriyor.Biz kask ve eldiveni motosikletin anahtarı gibi görüyoruz. Bu nedenle sürücü ve yolcuların mutlaka kask kullanmalarını öneriyoruz. Hatta temennimiz, sektörde gelişen teknolojiye bağlı olarak, kask takılmadançalışmayan motosikletin üretilmesidir.”

    EĞİTİMSİZLİK, KASK KULANIM ORANINI DÜŞÜRÜYOR
    Kask kullanılmamasının en önemli nedenlerinden birinin eğitimsizlik olduğunu belirten Uçar, şöyle devam etti:
    “Resmi rakamlara göre ülkemizde yaklaşık bir milyon 200 bin civarında motosiklet var. Kayıt altına alınmayanları da eklersek bu sayı 1.5 milyona çıkıyor. Ehliyetli sürücü sayısına bakıldığında ise bu rakam 120-130 bin civarında kalıyor. Son yıllarda sayısı hızla artan motosikletlerin fiyatı 1 ile 2 bin YTL arasında değişiyor. Ehliyet maliyeti ise 600-700 YTL lira civarında. Bu nedenle insanlar ekonomik olarak tercih ettikleri motosiklet için ehliyet almaktan kaçınıyorlar. Dolayısıyla eğitimden de uzak kalıyorlar. Yapılacak düzenleme ile bu fiyatlar makul miktara çekilirse, ehliyet için başvurunun artacağı, böylelikle de eğitimden geçecek kişi sayısında artış olacağını tahmin ediyoruz. Bu da kask kullanma oranına olumlu yönde gelişme sağlayacaktır.”

    Mersin Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürü Saim Gür de ekonomik olması ve park sorununu ortadan kaldırması gibi avantajları olan motosikletlerin dikkatsiz kullanıldığında tehlikelere yol açtığını, sürücü ve yolcuların can güvenliği açısından mutlaka kask kullanması gerektiğini bildirdi.

    Motosiklet kullanıcı ve yolcularının karıştığı kazalarda baştan alınan darbelerin ölüme sebebiyet verdiğini, bunun da kask kullanımı yoluyla önemli ölçüde azaltılabildiğini ifade eden Gür, “Hangi model olursa olsun, her türlü motosikletin kullanımı için sürücü belgesi sahibi olunması ve kask kullanma zorunluluğu vardır. Sürücü belgesi vekask, kanuni zorunluluk olduğu kadar güvenlik için de şarttır. Bununlabirlikte motosiklet kullanırken güvenliği artıracak uygun kıyafet, eldiven gibi aksesuarların da olması gerekiyor” dedi.

    Kent genelinde yaptıkları denetimlerle sürücüleri ehliyet almalarıve kask takma zorunluluğu konusunda uyararak, gerekli cezaları verdiklerini anlatan Gür, “Kask kullanımında özellikle şehirler arasıseyahat eden sürücüler daha hassas davranıyorlar. Şehir içinde ise bu kurala uyan sürücü sayısı oldukça az” diye konuştu.

    Uzmanların, kaskın iyi fark edilen, parlak yeşil, sarı ve turuncu renkte olması gerektiğini belirttiklerini ifade eden Gür, kaskın aynı zamanda kulağı kapatacak ve çeneyi koruyacak özellikte olmasına dikkat edilmesini önerdi.

    alıntı; http://www.ntvmsnbc.com/news/352244.asp
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  16. #236
    raven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2006
    arkadaşlar kask fiyatları ile ilgili başlığı bulamadım (belki de yok) airoh sv 55 kask beğendim fakat 3 yere sordum biri 300 biri 305 diğeri ise 230 ytl fiyat verdi. aynı kaskta bu fiyat farkının sebebi ne olabilir?

  17. #237
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    türkiye ise normal. millet kafadan sallıyor. motosiklet sektörü oturmamış hala çünkü. bir diğer olasılık da şu olabilir. yine bu forumda okuduğum kadarıyla kaskların kullanım ömrü 5 yılmış. belki yıl geçtikçe millet elindekini çıkarmak için fiyat indiriyordur.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  18. #238
    nurkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2006
    Ben C-2 yi 15 gün evvel aldım ve kullandım daha evvel ucuz bir markanın modeli vardı, satıcı bana Amerikan malı iyidir felan diye verdi ama çok rahatsız ediciydi. Devamlı buğu yapıyordu. Fakat C-2 muhteşem birşey, öncelikle buğu diye birşeyin varlığından haberdar olmuyorsun. Boğazında değişik bir kumaş parçası var bu içeriye rüzgarın girmesini ve inanılmaz bir sessizlik sağlıyor ( keza flip up kask kullanan arkadaşlar bilir hız artıkça ses de çoğalır). Hafif olması da çok hoş. En güsel özelliği ufak bir dokunuşla UV korumalı renkli vizörün önünüze düşmesi güneşli havalarda sizi çok rahatlatıyor.
    Tabi fiyatı biraz yüksek gelebilir (ben 650 YTL 'ye aldım) ama bence her kuruşuna değer kaçırmamak lazım
    Not : Havalandırma tertibatı çok başarılı
    Baya da uzun yazdım umarım C-2 düşünen arkadaşlara yardımcı olabilmişimdir

  19. #239
    nurkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2006
    C-2 den şaşma pahalı olsun schubert olsun

  20. #240

    Üyelik
    10 Mart 2006

    KBC kask

    merhaba arkadaşlar force rr KBC kask aldım kalitesi hakkında bilgi verebilirmisiniz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler