Güneşli Bir Pazar Günü & Benim Hâlim
-
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Aktarma kablosunu ayırdığınızda motor çalışmaya devam ediyorsa(akü boşken, ki boş) şarj dinamosu gayet güzel çalışıyor demektir, çünkü çalışmasa bujiler ateşleme yapmaz ve motor durur.
Durdurduktan sonra yine marş almıyorsa akü bozulmuş veya bakıma ihtiyacı var demektir ki sanırım sorun bu.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
aYe adlı üyeden alıntı
Aktarma kablosunu ayırdığınızda motor çalışmaya devam ediyorsa(akü boşken, ki boş) şarj dinamosu gayet güzel çalışıyor demektir, çünkü çalışmasa bujiler ateşleme yapmaz ve motor durur.
Durdurduktan sonra yine marş almıyorsa akü bozulmuş veya bakıma ihtiyacı var demektir ki sanırım sorun bu.
Artık çoğu motor cdi sistemini kullanıyor yani motorda akü olmasa bile motosiklet çalışmaya devam ediyor..
Bence sorunun aküden kaynaklanıyor.. Sigortalara bakmanı öneririm.. Şarj dinamosu dediğin kollektör veya konjektör olabilirmi? onlarda da sorun olabilir tabi akü bozulmamışsa
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
-
Bence takviye almadığı zaman akünün çalışmaması normal.Çünki boşalmış akü takviye almadığı zaman tam sarj olmuyor ve gücü yetmiyor.Stop ettirmeden 1 saat rölantide beklesin veya 1 saat dolaşılırsa sarj olabilir.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Artık çoğu motor cdi sistemini kullanıyor yani motorda akü olmasa bile motosiklet çalışmaya devam ediyor..
Bence sorunun aküden kaynaklanıyor.. Sigortalara bakmanı öneririm.. Şarj dinamosu dediğin kollektör veya konjektör olabilirmi? onlarda da sorun olabilir tabi akü bozulmamışsa
Hocam CDI dediğin de nedir? Biraz detay verir misin?
Akü bitik ve şarj dinamosu bozukken değil CDI tüm alfabeyi bir araya getirsen motoru çalıştıramazsın.(motor dizel değilse)
Benzinli motorların çalışmaya devam etmesi için ateşleme, ateşleme içinde enerji lazım, bunu da akü ve şarj dinamosu harici verecek bir kaynak yok.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
aYe her motor düşündüğün gibi değildir..
İki ayrı sargı vardır volantın içinde birisi bobine enetji üretir diğeri aküyü şarj etmeye ve ışıkların yanması için enerji üretir..
Yani akü olmasa bile kendi ürettiği enerji ile ateşlemeyi yapar motoru çalıştırır.
Yeni model motorların çoğu böyledir aküsüzde çalışırlar..
Yani eski mobiletleri düşün o sistemin biraz geliştirilmiş halidir..
Işık bobini aküyüde şarj etmeye yarar..
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Abi arkaaşlar zaten söylemiş bana gerek kalmamış..
ha tekrar özetle dersen. takviye yaptın ve motosikletin çalıştı. takviye kablosunu ayırdığın an eğer motor stop ediyorsa arıza şarj dinamosundan veya konjektördendir. ha yok motor çalıştıktan sonra kabloları ayırdın çalışıyorsa ve hemen stop ediyorsan akü tam şarj almayacağından marş tekrar takviyesiz basmaz. çalıştıktan sonra en az 10 dk hafif gaz vererek hatta yol yaparak aküyü şarj etmelisin. ha motor çalışıyo takviye kablosu ayrılıyor ve yola çıkıp gezip geliyosan motoru stop edip marşa tekrar basmak isteyince almıyorsa o zamanda akün bitmiştir abi... akünün şarjla kurtaracak bir durumu kalmamıştır değişmen gerekir. zaten bu sorunun olabilmesi için akünün içindeki suyun bitmesi gerekir buda bitince asit plakalara çekilir ve plakalara zarar verir. şarjla yeni elektrolizle uğraşma değiş derim abi...
ha birde eğer rölanti devrin düşük ve kabloları hemen marş yaptıktan sonra ayırıyosan yine yeterli akım gelmeyebilir ve stop edebilir...
şu an aklıma gelen başka bir sorun yok abi...
[B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
[B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]
-
aYe adlı üyeden alıntı
Aktarma kablosunu ayırdığınızda motor çalışmaya devam ediyorsa(akü boşken, ki boş) şarj dinamosu gayet güzel çalışıyor demektir, çünkü çalışmasa bujiler ateşleme yapmaz ve motor durur.
Durdurduktan sonra yine marş almıyorsa akü bozulmuş veya bakıma ihtiyacı var demektir ki sanırım sorun bu.
.
Benimde düşündüğüm bu babocan..Tşkler.
ExTReMa adlı üyeden alıntı
Artık çoğu motor cdi sistemini kullanıyor yani motorda akü olmasa bile motosiklet çalışmaya devam ediyor..
Bence sorunun aküden kaynaklanıyor.. Sigortalara bakmanı öneririm.. Şarj dinamosu dediğin kollektör veya konjektör olabilirmi? onlarda da sorun olabilir tabi akü bozulmamışsa
Emrah babocan kollektör olması gerek isminin..Arkadaşlar anlaması bakımından dinamo demiştim..ateşleme modeli cdi...TKşkler..
Hay.alper.est adlı üyeden alıntı
Bence takviye almadığı zaman akünün çalışmaması normal.Çünki boşalmış akü takviye almadığı zaman tam sarj olmuyor ve gücü yetmiyor.Stop ettirmeden 1 saat rölantide beklesin veya 1 saat dolaşılırsa sarj olabilir.
Babocan çalıştırdıktan sonhra bi 15 dakika gezip geldim..Yeniden çalıştırmak istediğimde de akü almadı...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
-
seni üzüyor galiba bu makina..
facebook(Fazer Tutkunları)
-
ağbi motoruna 15 gün binmemenin sebebi aşırı soğuklarsa .akü düşmanı soğuk anlaşılan senin aküyü fena götürmüş. arabayla çalıştır takviyeyi hemen çek motoru biraz kendi halinde çalıştırırsan akü kendini biraz toplar. yok bundan randuman alamasan motoru at arabanın arkasına doğru servise
-
Takviye kablosunu cıkardığında farları yaktıgında yanıyorsa şarj dinamosunda sorun yok demektir bu kadar basit.
-
Arkadaşım akün bozulmamışsa kollektörde sorun vardır bence..
Ama cdi ateşlemenin olması güzel marş kolun varsa aküyü çıkarsanda motosikletin çalışır.. Bence başka bir akü dene yada akünü çıkar şarj makinesi olan birini tanıyorsan biraz şarj etsin
O da olmazsa zaten bakabileceğin bir yer kalıyo
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
akünün dolması yani şarj olması için motorun en az 1 saat falan çalışıp yol yürümesi lazım ki akü yeniden şarj olsun şarj dinoması sayesinde
AZİZ ŞEHİTLERİMİZ VATAN SİZE MİNNETTARDIR RUHUNUZ ŞAD OLSUN
VATAN SAĞOLSUN
-
mete_han adlı üyeden alıntı
baboş ben pek annamam ama araba gibi 2 ye takıp rampa aşağı vurdursana...
ne zarar görcekki...zaten çin çon...
acıma yani...hani vırago sahdow falan olsa tavsiye etmem...
Mete_han yıktın beni babocan...İşte alamadık bi japon cruser...Allah kimseyi dilini düşürmesin...Sıkıntım bitsin ilk işim sana sormak olacak alacağım marka..Tabi bütçeme göre bişeyler aldırırsın artık...
İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.
-
ExTReMa adlı üyeden alıntı
aYe her motor düşündüğün gibi değildir..
İki ayrı sargı vardır volantın içinde birisi bobine enetji üretir diğeri aküyü şarj etmeye ve ışıkların yanması için enerji üretir..
Yani akü olmasa bile kendi ürettiği enerji ile ateşlemeyi yapar motoru çalıştırır.
Yeni model motorların çoğu böyledir aküsüzde çalışırlar..
Yani eski mobiletleri düşün o sistemin biraz geliştirilmiş halidir..
Işık bobini aküyüde şarj etmeye yarar..
Volant dan kastın sanırım Şarj dinamosunun kendisi değil ise volant motor a ilk hareketi vermek için marş motor dişlisinin çevirdiği doğruca krank a bağlı olan parçadır.
Işık bobini aküyü nasıl şarj ediyor veya ışık bobini nasıl bir şey onu anlatırmısın
-
-
maGma adlı üyeden alıntı
Volant dan kastın sanırım Şarj dinamosunun kendisi
değil ise volant motor a ilk hareketi vermek için marş motor dişlisinin çevirdiği doğruca krank a bağlı olan parçadır.
Işık bobini aküyü nasıl şarj ediyor veya ışık bobini nasıl bir şey onu anlatırmısın
Volantın içindeki sargılardan bahsetmiştim volantın içi derken.. Cdi ateşleme sisteminde aküye gerek kalmadan motosiklet çalışır..
İki ayrı sargı vardır volantın içinde birisi ateşleme bobinine ve ateşleme beynine elektrik üretir diğeri ise ışıkların yanmasını sağlar vede akünün şarj olması için elektrik üretir.
Yani akü olmasada motosiklet çalısır ve akü boş yada bozuk olsada devreyi tamamlar ışıklar yanar korna v.b. çalışır..
Vede Cdi dediğim bu araştırdım biraz kendim toparlayamadığım için
ATEŞLEME
*
Motorlarımızda üç çeşit ateşleme tipi mevcuttur : Klasik endüktif , manyetolu ve Kapasitif deşarjlı ( CDI )
Klasik Endüktif : Arabalarda da en çok kullanılan tiptir. 12V DC, periyodik olarak ateşleme bobininin 1. devresine bağlanır, voltaj kesildiği anda oluşan ters 400V, bobinin diğer ucundan 20 KV olarak alınır. Avantajları : Basit yapı. Çok kullanılmış, ucuzlamış sistem Dezavantajı : Bobinin 1. devresinden yüksek akım ihtiyacı. Düşen bobin ve akü ömrü. Yüksek devirlerde verim düşüşü
Kapasitif deşarj : Bobinin 1. devresine gereken 400V, sisteme eklenen ek bir sargı ile sağlanır. 400V, bir kondansatör üzerinde biriktirilip bobine uygulanır.
Avantajları : Çok yüksek devirlerde bile verimli Dezavantajı : Sisteminde ek bir bobin , karmaşıklaşan bağlantı sistemi ile arıza ihtimalinin artması
Manyetolu : Aynı manyetolu çakmaklarda olduğu gibi ateşleme sistemi Avantajları : Aküye, ek sargıya ihtiyaç olmadan çalışma Dezavantajı : Mekanik ve ömürlü sistem. Avans eğrisi için mekanik kumanda ihtiyacı
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
ExTReMa adlı üyeden alıntı
aYe her motor düşündüğün gibi değildir..
İki ayrı sargı vardır volantın içinde birisi bobine enetji üretir diğeri aküyü şarj etmeye ve ışıkların yanması için enerji üretir..
Yani akü olmasa bile kendi ürettiği enerji ile ateşlemeyi yapar motoru çalıştırır.
Yeni model motorların çoğu böyledir aküsüzde çalışırlar..
Yani eski mobiletleri düşün o sistemin biraz geliştirilmiş halidir..
Işık bobini aküyüde şarj etmeye yarar..
CDI nedir'in cevabını yine bizim forumdan oku;
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...ise-yarar.html
Bu da 1000RR'in elektrik şeması(teknoloji konusunda önde giden bir model ve elimde şeması hazır olduğu için seçtim);
Burda da göreceğin üzere, şarj dinamosundan 3 uc çıkar, ancak bu uclardaki gerilim AC(alternatif akım) olduğu için regülatöre girer ve DC(doğru akım) ye çevrilip sistemi besler.
Dikkat edersen tüm sistem regülatörden sonra gelir ve regülatörden sadece 2 uc(+ ve -) çıkmaktadır.
Şarj dinamosundan çıkan 3 uc seni aldatmasın, 3 uc olmasının sebebi biri ortak uc olmak üzere her yarım tur da birinden olmak üzere toplamda dinamodan maksimum derecede faydalanmak içindir, eğer istersen onuda detaylı anlatırım ama ne kadar sade anlatmaya çalışırsam çalışayım teknik terimler yüzünden karmaşık gelecektir.
Yani şarj dinamosu bozuk olsaydı aktarma kablosu ayrıldığı zaman motor dururdu, demekki akü de sorun var.
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)