Mantık hatası yapıyor olabilirm. Sonuçta Pro. fotoğrafçı değilim ama mantığımı kullanabiliyorum. Sence aşağıdaki görüntüler saniyede sadece 35 poz çekebilen bir makina ile mi çekilmiş ve bu kadar net. Ki bu fotoğraftaki merminin hızıyla o motorun hızı arasında bence çooook fark var;
1
2. Merminin namludan çıkş anı:
3. İkinci pozdaki aynı merminin bir sonraki karadeki yakalanmış "net" fotoğrafı:
Şimdi 2. ve 3. pozlardaki aynı merminin yer değiştirme süresi 100salise/35poz=2.85 salise ise (ki bence o süre çok daha düşük) sen haklısın bundan hızlı makina yok... Fakat bence bu sürede yakalama yapan kameralar bile yol çizgilerini net gösterebilir. Çünkü mermi bütün fotoğraflarda gayet net...
şu muzun halini görünce bir an kendimi kötü hissettimanlayan anladı
Beyin fırtınasına bak be hey maaşşallah...
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
maaşallah demek lazım.. ne gideeey beee
Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
Arkadaşım o kadar yüksek suratte yol ve etrafındaki nesneler bu kadar net gözükürmü sizce,mantıklı cevaplar bekliyorum..?
Sevgili arkadaşım dikkat edersen bu çekimler arkada siyah fon ve sabir bir kamera ile yapılıyor.Bu tarz işlerde kullanılan yüksek teknoloji ürünü kameralar var yok demiyorum fakat sen 300 ü geçmiş bir motosiklette rüzgarın direncine karşı kamerayı nasıl sabit tutacaksın ? Adama sabitlesen bile rüzgarın direncinden kolayı objektiften yukarı kaldırır kamerayı.Anliyacagınız o kadar yüksek bir suratte bu kadar net bir fotograf çekmek şu an için imkansız...
Born To Be wild,Live to Ride...
janti Sevgili arkadaşım dikkat edersen bu çekimler arkada siyah fon ve sabir bir kamera ile yapılıyor.Bu tarz işlerde kullanılan yüksek teknoloji ürünü kameralar var yok demiyorum fakat sen 300 ü geçmiş bir motosiklette rüzgarın direncine karşı kamerayı nasıl sabit tutacaksın ? Adama sabitlesen bile rüzgarın direncinden kolayı objektiften yukarı kaldırır kamerayı.Anliyacagınız o kadar yüksek bir suratte bu kadar net bir fotograf çekmek şu an için imkansız...[/QUOTE]
rüzgarı arkasına almıştır abi
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
Janti dün bunları yazarken, bir fotoğrafçı abimizi arayacaktım fakat geç olduğu için, arayamamıştım. Biraz evvel kendisi ile konuştum durumu üç aşağı beş yukarı anlattım. satbil görüntü almak mümkün mü dedim? Mümkün dedi, enstatene ayarlar falan filan kabaca birşeyşeden bahsetti. Fakat bir saat sonra tam müsait olunca hem foto'yu yollayacam hem de net yorumunu alacağım, bakalım. Ben hala olur diyorum ama yanılıyor olabilirim. Bir iki saat sonra burdan yazarım bir aksilik olmazsa. Yiğit abinin yorumunu...
ya arkadaşlar kafamızı bozmayalım buna benzer videoları web te aramak lazım . öncelikle şunu bilelim R1 e fotoğraf makinesini yerleştirmek ve yüksek hızlarda net fotolar çekmek mümkün. tabi R1in motoru dahada kuvetlendirilmiştir.
bence ne oldu biliyormusuz motoru kullanan ağbi 334 ile değilde 234 ile gidiyor.bu dijitel göstergesinin hatası olabilir.
şöyle bitireyim yaşlı amca saatee 334 kmh la ilerliyordu önündeki virajı alamayan amca aniden ormana saptı. amcayı kurtlar yedi... THE END
Saniyenin 1/8000'inde açılıp kapanan objektifin işlemcisi iyi olan DSLR makineyle neler yapılabildiğini bi ustamızın anlatması lazım
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
foto gerçek. ensantenedir diyaframdır fokustur derken bir çok fotoğraf makinası var bu işi yapabilecek. Dijital slr denen makinalar sizin bildiğiniz o 500 - 1000 ytl'lik makinalardan çok farklıdır. ayarları iyi bien biri tarafından yapıldığında akla zarar kareler yakalarlar. kendim bizzat uzun süreler dslr makina kullandığımdan biliyorum. o süratte giderken o netlikte foto rahatça çekilebilir yani.
R1'in dijital kadranına gelince. 334'ü gösterir. yani 1'i ve 2'yi gösterme potansiyeli olan bir gösterge bu şartlarda 3'ü de gösterir. elektronik olarak 299'a kısıtlamaya gelince. elektronik alt yapısını iyi bilirim bu konularda. adam kısıtlamak gereği duysaydı 255'e kısıtlardı. çünkü 255'den sonrasına ihtiyacı varsa, zaten kullanacağı sistem 65.000'e kadar onun yolunu açar. ve 300'den sonrasını gösterme diye gereksiz birşey yazacaklarını sanmıyorum kontrol çipine... mantıksız da olur. adam görebilecekken süratini neden engellesinler.
fotoğraftaki soldaki gövde grenajın rüzgar siperliğini tutan kısmı olsa gerek. sağdaki mekanik parça da hidrolik deposu. aşağıdaki borular da burun grenajını ve göstergeleri taşıyan şasi destekleri.
yol çizgileri net, çevre net, titreşim ve fluluk yok. bir çok dijital slr makina için kolay bi fotoğraf.
kanaatim tamamen gerçek. 334'e çıkma cesareti olan adam mantıken viraja varmadan önce gerekli yavaşlamayı yapabilecek kabasitededir de diye düşündüm nedense. bir de, insanlar genelde bilmedikleri yolda bu kadar yüksek süratlere çıkmazlar. sonuçta virajın diğer tarafının nasıl olduğunu bildiğini düşünüyorum
yani hızını 330'dan 150 civarına da indirse yolun gidişi itibari ile virajın geniş bir çember olduğu ve 150 gibi bir sürat için zor olmadığını düşünebiliriz. ki karşı şeritteki virajın ağzındaki aracın küçüklüğünü ve perspektif derinliğini düşünürsek 334'den sıfıra inmek için yapacağı kontrollü frenleme viraja vardığında durmasına da yeter eminim.
eğlencelidir eminim. tek bir deklanşöre bu kadar insanı avutmak yok gerçek.. yok gerçek diil. fotoşop o fotoşop....
sonuç kanaatim tamamen gerçek
Saol yaa nihayet biri bana cevap verdi. Doğru yada deil umrumda deil artık cevap almanın huzuru içindeyim ben
bana pek gercek gibi gelmedi, muhtemelen photoshop, ama kucuk bir yorum:
Boyle bir hiza orta sehpa uzerinde ulasmaniz imkansiz, motorun yarattigi sarsinti ve momentten dolayi imkani yok stabil tutamazsiniz. Soyle soyliyim:
Benim gilere runner ile (21 beygir) orta sehpada biraz gaz verince aleti yerinde tutamiyorum, alet oldugu yerde gitmeye basliyor sehpanin uzerinde
Kusura bakmayın, araya maç girdiği için bahsettiğim soruyu soramadım ve fotoyu gösteremedim, fakat Yiğit abi de, (kendisi doktor fakat fotoğrafçılığa 11 yıldır ilgisi var ve emin olduğum bir bilgisi var), sessizsakin ve darkdiamond'ın dediklerini doğrular nitelikte ve benzer tekniklerden bahsederek konuştu ilk görüşmemizde. Zannedersem sessizsakin'in de fotoğrafa ilgisi var, bana da mantıklı geldi vesselam, daha evvelden de fotoğrafçılık sitelerinden baktığım bazı pozlarda bu fotoğrafın gerçekliğini doğrular nitelikte...
O motorda o kapasite varsa o mesafede yavaşlayacak kapasite de vardır herhalde. O viraja 10m kala o göstergeyi görsem asıl o zaman oha derdim.
May the Force be with McLaren Mercedes
Annaaaa Topic almış başını yürümüş yaw ben bakmayalı...
Hele tektek bi okiim bakim..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)