Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gereginde Fazla Yag Degiştirmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Şimdiden söyleyeyim, sadece meraktan soruyorum. Böyle bir şey yapmaya niyetim yok. yanlış anlaşılma olmasın. ona göre cevap yazın.
    Mesela 5000 km'de bir yag ve yag filtresi değişimi gereken motorumun yagını ve yag filtresini 3000 km'de bir değiştirsem ne olur? motorum daha uzun ömürlü olur mu? (motoru istanbul trafiginde kullanılan bir motor olarak düşünün)

    bir de genellikle rodaj diye ilk 1000 km sonunda yag ve yag filtresi değişmi yaparlar. madem rodaj diye 1000km sonra yag ve yag filtresi değiştiriyorsun bu değişmi ilk 500km'de yapsana. çapaklar daha az dolansın motorda. yetmezse bir de 1000 km'de değiştirirsin. 0 motor alıyorsam en iyi şekilde bakmak isterim. beşiginden itibaren evlendirmeye çağına kadar bir evleda baktıgım gibi bakarım.

    yazdıklarım gereksizse cvp vermeyiniz. ben sadece mantık yürütüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    banistercaq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    bahçeşehir/istanbul
    Motosikleti
    Yok
    benim bildiğim 0 motorlarda daha kalın yağ kullanılıyor 1000km de normal yağ konuyor. yağ ve yağ filtresi değiştirmenin hiçbir zararı yoktur. zaten illa belli bir km de değildir ben 500km yaparım ama 8 ayda yaparım. motor yağının ambalajı açıldıktan sonra ömrü 6 aydır ;) servisin verdiği km yi dolduramıyorsan bile 6 ayda bir değiştirmelisin
    Gilera Runner vxr 200 (pert...)
    Piaggio Xevo 250ie

  3. #3
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Hiç bir zararı olmaz tabi, hatta yararı bile olur. Ama sonuçta motosikletin de bir kullanım maliyeti var. Bunun içerisinde yakıt sarfiyatı, bakım giderleri ve değişen parça masrafları gibi şeyler bulunuyor. Sunuçta üreticiler sattıkları motosikletler için optimum bir kullanım maliyeti de ön görürler. O yüzden üreticinin belirttiği km'leri geçirmeden motosikletin bakımlarını yapmak hem motorun ve motosikletin ömrünü uzatır hem de motosiklet kullanıcısının minimum seviyede masraf yapmasını sağlar. Her ay yağ ve yağ filtresi değiştirmek ise gereksiz ve boşa harcanan paradır. O yüzden çok kafa yormadan motosikletinizi korumak ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, kullanım kılavuzuna harfiyen uyarak kullanın. En kolayı da bu değil mi zaten...

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    xt660x
    bence bu yağ meselesini bukadar abartmanın bi anlamı yok. 1000km de yağ değişiminin israftan başka bişey değil normal olan motora gore yağ kullanılması benım kullandığım motor 8000de redline a giriyo maximum devir10000 şanzıman ayrı debriyaj kurutip (cvt) motora koyduğum yağ sadece motoru yağlıyo şimdi bu motoro tutupda repsolun litresi bilmem kaç ytl olan yağdan koymanın bi anlamaı yok
    hele 1000-2000 km de yağdeğiştirmenin hiç mantığı yok. ben şahsen castrol magnatec koyuyorum daha once castrol gps koyuyodum ama benım motora iyi gelmedi o yağ magnatec daha düzgün sonuç verdi bununda sebebinin castrol gps nin api değerinin sg olması ama benım motorun kitapcuğında sj ve yukarısı yazıyo bu değerleri castrol magnatec rahatlıkla karşılıyo ama motorun supersport olur ona diyecek lafım yok o makinalar 15000 devir ceviriyo ve debriyaj ve şanzıman aynı yağla yağlanıyo o makinalar repsol veya motosiklet için uretilen yuksek perfprmanslı yağlar kullanmak şart.
    sonuc olarak motora göre yağ.

  5. #5
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @Nemrut Bahsettiğin konu oldukça önemli. Özellikle 0km alınmış motorların uzun ömrülülüğüne direkt etki eden rodaj dönemi meselesi malesef ülkemiz kullanıcıları arasında hala doğru yapılmamakta, yanlış söylemler yapılmakta. Doğru rodaj ve yağ değişimi hakkında bilgi vermek isterim.

    Normalde kullanım kitapçığında yazılan şartlara uygun olarak rodaj km si tamamlandığında motorun rahatladığı düşünülür. Teoride aslında doğrudur çünkü gelişen teknoloji ile parçalar çok hassas ölçümlerle üretilir ve çapak miktarı mininmum düzeyde montaj yapılır. Ancak benim gözlemlerime göre (hem japon hemde çin motoru ve ikinci el çok km li motor kullanmış biri olarak) 0km bir motorun vites kutusu dahil parçalarının tam olarak birbirine alışması 3000km den sonra gerçekleşiyor. Gelişen yağ teknolojisininde buna etkisi var.

    Sizin bahsettiğiniz 1000km rodaj döneminde yağı 500km de değiştirme öneriniz çok doğrudur. Normalde 500 - 1000 ve sonrasında (motora göre değişmekle beraber) 2500 - 5000.km de yağın değiştirilip normal bakım aralıklarına geçmek çok doğru bir davranış olacaktır. Özellikle şehir içi çok vites değiştiren ve çok dur kalk yapan araçlarda yağ daha çok yorulur ve yağda metal talaşı miktarıda daha kısa sürede artar. Bu sebeple yağın 5000km yerine 3000km de değiştirilmesi motor sağlığı açısından faydalıdır. Tabi bu insanların bütçe kullanımı ilede doğru orantılıdır.

    Her yağ değişiminde mutlaka yağ filtresinide (varsa) değiştirin. Ayrıca yağ tıpasında mıknatıs varsa üzerini kontrol edin. Metal talaşlarını (sadece rodaj dönemi değil kullanım sırasında da devamlı aşınmalar sonucu metal talaşı yağa karışır) iyice temizleyip öyle takın. Merak etmeyin mutlaka talaş oluyor

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  6. #6

    Üyelik
    03 Nisan 2007
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    yamaha fazer 600
    sık yağ değiştirmenin motora zararı yoktur, ancak gereğinden sık değiştirirsen cebine zararlıdır. yağ tıpaları ile filtre vidaların daha çabuk aşınacaktır bu durumda.
    kullanılan yağın kalitesine göre değişme süresi farklılık gösterebilir. iyi yağın bozulması daha uzun sürer.
    güvenilir yağları normal kullanım süresi içerisinde kullandığın sürece erken yağ değişimi israftır.
    şeytana sormuşlar tandığın en büyük deli kimdir diye: -motosiklete binendir, demiş
    -peki 2. büyük deli kimdir, diye sormuşlar: -arkasına binendir, demiş

  7. #7
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    tamamen yararli ve eger motorunuzu sehir ici kullanirsanin 1000km'yi sakin beklemeyin.zaten yag eskidigi zaman ufak hacimli motorlarda sinyal verir.rahat vites degistiremezsiniz,bosa cok zor gecer,veya performans biraz duser falan ...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  8. #8
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Bu konuda ben yazılanların tam tersini düşünüyorum.

    önce rodaj kısmında değineyim:

    Kullanım klavuzunda yazan değerlere aynen uyulması gerektiğini düşünüyorum. Diyelimki motor bmw, bmw mühendisleri motoru komple üretmişler, kullanım klavuzuna o motor için uygun olan rodaj km sini yazmışlar . Siz diyosunuz ki onlar bu konuyu dogru bilmiyolar once değiştirirsen daha iyi.

    Yağın periyodik değişimleri konusunda;

    Çeşitli yağların cinslerine göre ömürleri vardır. Buna kendi motorumdan örnek vermek istiyorum. Yamaha fazer icin 10-w40 yağını öneriyor, ve diyorki bu motorda bu yağı kullanırsan 10 000km sonra değiştir yağı. Bu yağın doğru akışkanlık değerine gelebilmesi icin belirli km kullanılması gereklidir, 10 000km lik bir yağ 1000km - 9000km arasında olması gereken akışkanlıktadır. Bu yağı 5000km deyken atmak israftan başka bişey değildir.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  9. #9
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    motorları üreten ve onları testlerden geçiren mühendisler motosiklet için bir kitapçık oluşuturulmasını sağlamış ve müşterilerin motosikletlerinin iyiligi için bu kitapçığa uymalarını söylemişlerdir.
    buna ben de hemfikirim.
    ama aklıma takılan ufak tefek şeyler vardı. ve ilk mesajımda da yazdıgım gibi mantık yürütüyorum. dedigim gibi madem ilk yag değişimini 1000km'de rodaj diye yapıyorsun; ilk yag değişimini 500km yap da çapaklar daha az dolansın motorda. ha diyorsan o çapakların dolaşmasının faydası var e o zaman 1000km'yi biraz geçir de daha fazla dolaşsın çapaklar sonra yagı değiştir.

    ben hasan abiyle aynı düşüncedeyim.
    böyle düşünmenin ve uygulamanın bana ne yararı olacak dersek; belki daha az yakıt sarfiyatı olacak belki motosikletimin ömrü 3000-5000 km daha fazla olacak. böyle bir şey denersem sonuçlarını muhakkak size bildirecegim.

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı
    Kullanım klavuzunda yazan değerlere aynen uyulması gerektiğini düşünüyorum. Diyelimki motor bmw, bmw mühendisleri motoru komple üretmişler, kullanım klavuzuna o motor için uygun olan rodaj km sini yazmışlar . Siz diyosunuz ki onlar bu konuyu dogru bilmiyolar once değiştirirsen daha iyi.
    Bence rodajda uyulması gereken asıl mesele doğru kullanımdır. Motorun sıkıştırılmadan rodaj dönemini kademeli olarak tamamlamasıdır. Yağın 1000 yerine 500km de değiştirilmesi ve 1000km de tekrar değiştirilmesi bence çok faydalı bir harekettir. Çünkü sıkışık motor çok daha fazla çapak üretecektir. Şu unutulmamalıdır 0km motor alışana kadar çapak üretir. 0 tolerans üretilen tüm son model motorlar istediği kadar 0 tolerans üretilsin piston çalışma mantığına göre silindir ve segman uyumu sırasında mutlaka talaş üretilecektir. Ayrıca ilk defa kullanılan vites kutusu dişlileride birbirine alışacak ve bu dönemde ciddi bir çapak üretimi olacaktır ve olmaktadır. Kendi motorumda bizzat gözlemlediğim mıknatıslı karter vidasında biriken çapaklardır.

    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı
    Çeşitli yağların cinslerine göre ömürleri vardır. Buna kendi motorumdan örnek vermek istiyorum. Yamaha fazer icin 10-w40 yağını öneriyor, ve diyorki bu motorda bu yağı kullanırsan 10 000km sonra değiştir yağı. Bu yağın doğru akışkanlık değerine gelebilmesi icin belirli km kullanılması gereklidir, 10 000km lik bir yağ 1000km - 9000km arasında olması gereken akışkanlıktadır. Bu yağı 5000km deyken atmak israftan başka bişey değildir.
    Her yağın bir ömrü vardır doğrudur ancak üreticiler her zaman ortalama kullanıma göre değişim periyodu verirler. Yani 5000km veya 6 ay derler ancak kullanım koşulları optimumdur. Örneğin sizin kross motorunuz var ve devamlı düşük hızda yüksek devirlerle tozlu topraklı yollarda geziyorsunuz. yağ değişim periyodunuzda 5000km olsun. 5000km ye geldiğinizde emin olun yağın ne halde olduğuna siz bile inanamazsınız. Birçok iş makinasında km yerine çalışma saatine göre yağ değiştirilir. Diğer taşıtlar daha hızlı ve değişken şartlarda kullanıldığı için km ye göre değişim öngörülür. Yağın bozulduğunu gözle zor anlarsınız. Elle ise belki kıvam bozulmasından anlaşılabilir ama doğrusu laboratuvar şartlarında testlerle gerçekleşebilir.

    Bir yağ kullandıkça çalışma kıvamına gelmez. Aksine ilk viskozitesi neyse çalışırkende aynısını korumaya çalışır ancak birçok faktör tarafından tahribata uğrar.

    Yağınızı kontrol edin, eksikse tamamlayın, her yağ değişiminde filtrenizi yenileyin ve yağ tıpasını varsa çapaklardan temizleyin. Mutlaka marka kaliteli yarı sentetik veya sentetik yağ kullanın.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  11. #11
    Bam Bam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda 1000RR
    Ben R6 ma SELENİA RACİNG 10W60 (Fıat yetkılı servıslerınde var) tam sentetik yağ kullanıyorum ve ınanın 15W50 den daha memnunum. Motorun gidişi değisti. 5000 de degiştiriyorum.

    Makine ye katılıyorum çünkü fırmalar ortalama deger ve zaman verırler ozellıkle ıstanbul gibi trafıgın yogun oldugu yerlerde o hararette yag erken bozulur. Şunu söyleyeyim Racıng makınalara mutlaka tam sentetık yag kullanın.
    (10W60-15W50-5W40). 10w40 yagların hepsı yarı sentetıktır bılgınız olsun.

  12. #12
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    biraz konu dışına çıkacagım;
    @ Makine,
    yarı sentetik veya sentetik yag kullanın demişsin. sadece sentetik demekten kastın tam sentetik olsa gerek.
    ıslak debriyajlı motosikletlere (düz vitese sahip japon motosikletleri ve benzerleri) koyulan tam sentetik motor yagları tam anlamıyla tam sentetik olmaması lazım yani tabiri caizse %100 sentetik olmaması lazım. çünkü bu motosikletlerde debriyaj ve motor aynı yagla yaglandıgı için %100 sentetik yag kullanmak debriyajın kaçırmasına sebep olacaktır. çünkü %100 sentetik yaglar çok kaygan yaglardır. %100 sentetik yag olarak ne var derseniz, benim bildigim Valvoline var. başka varsa ben araştırmadım; dolayısıyla bilmiyorum. bilen buraya yazarsa sevinirim.

    e peki bu yagları niye üretmişler diyenler olabilir;
    BMW gibi kuru tip debriyaja sahip olanlar (debriyaj ayrı motor ayrı yaglanır) %100 sentetik yag kullanırlarsa (motorun istedigi yag sertifikaları yagın sahip oldugu sertifikalara uyuyorsa) teknik olarak herhangi bir problem yaşamazlar. (BMW motorum olmadıgı için ve %100 sentetik yag kullanmadıgım için pratikte ne olur bilemeyecegim.)

    Bu arada tam sentetik yag alırken yag ambalajında ıslak debriyajlı motosikletlere uygun olup olmadıgına (yag ambalajında belirtilir) dikkat ediniz. Eger kazara %100 sentetik yag alıp kullanırsanız debriyaja kadar yagı temizlemek zorunda kalırsınız.

  13. #13
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @Nemrut Motorumda şu an %100 tam sentetik Shell 15-50 kullanıyorum. Herhangi bir problem yok çünki bu sentetik yağ motosiklet için üretilmiş ve kavrama sistemi ve vites kutusu dişli grubunu koruma işlevide var. Kısacası tam sentetik motosiklet yağı kullanılabilir. Bazı ustalar elindeki yağı satmak için ortaya birşey atıyor çoğu kişide bunun gerçek olduğunu sanıyor yok öyle birşey. Tüm racing makinelerde tam sentetik yağ kullanılmalı. Hatta imkanı olan kişiler her tür motorda kullanmalı.

    Motosiklet için sentetik yağ üreten:

    Shell
    Castrol
    Repsol
    Mobil
    Amsoil
    Valvoline
    Motorex
    .... diye uzar gider

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  14. #14
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    shell, castrol, mobil, amsoil, repsol... bu yagların ambalajlarında tam sentetik yazan ürünleri oldugunu biliyorum.

    bu arada sen tam sentetik valvoline kullandın mı? ıslak debriyajda tam sentetik valvoline kullanırsan veya kullanan birisine şahit olursan neticelerini bana yazarmısın... acaba biz mi yanlış bir şey yaptık...

  15. #15
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba



    Bence rodajda uyulması gereken asıl mesele doğru kullanımdır. Motorun sıkıştırılmadan rodaj dönemini kademeli olarak tamamlamasıdır. Yağın 1000 yerine 500km de değiştirilmesi ve 1000km de tekrar değiştirilmesi bence çok faydalı bir harekettir. Çünkü sıkışık motor çok daha fazla çapak üretecektir. Şu unutulmamalıdır 0km motor alışana kadar çapak üretir. 0 tolerans üretilen tüm son model motorlar istediği kadar 0 tolerans üretilsin piston çalışma mantığına göre silindir ve segman uyumu sırasında mutlaka talaş üretilecektir. Ayrıca ilk defa kullanılan vites kutusu dişlileride birbirine alışacak ve bu dönemde ciddi bir çapak üretimi olacaktır ve olmaktadır. Kendi motorumda bizzat gözlemlediğim mıknatıslı karter vidasında biriken çapaklardır.
    Haklısın kullanım da cok onemlidir ve bu da kullanım kılavuzlarında belirli devirlerin üzerinde kullanılmaması gerektiği şeklinde yazıyor. Çapak işine gelince motor rodaj döneminde tabiki çapak üretecektir, ama bu çapaklar motora zarar vermez aksine yağa karışarak uyum sürecinde kullanılır, birnevi zımpara gibi düşünebilirsiniz. Ama motora Zarar vermez, rodaj döneminin mantığı budur zaten. Rodaj süresi belirlenirken o çapakların neden olduğu aşınma gözönüne alınmıştır. 500km de çapakları dışarı alarak uyum sürecini aksatabilirsiniz.


    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Her yağın bir ömrü vardır doğrudur ancak üreticiler her zaman ortalama kullanıma göre değişim periyodu verirler. Yani 5000km veya 6 ay derler ancak kullanım koşulları optimumdur. Örneğin sizin kross motorunuz var ve devamlı düşük hızda yüksek devirlerle tozlu topraklı yollarda geziyorsunuz. yağ değişim periyodunuzda 5000km olsun. 5000km ye geldiğinizde emin olun yağın ne halde olduğuna siz bile inanamazsınız. Birçok iş makinasında km yerine çalışma saatine göre yağ değiştirilir. Diğer taşıtlar daha hızlı ve değişken şartlarda kullanıldığı için km ye göre değişim öngörülür. Yağın bozulduğunu gözle zor anlarsınız. Elle ise belki kıvam bozulmasından anlaşılabilir ama doğrusu laboratuvar şartlarında testlerle gerçekleşebilir.

    Bir yağ kullandıkça çalışma kıvamına gelmez. Aksine ilk viskozitesi neyse çalışırkende aynısını korumaya çalışır ancak birçok faktör tarafından tahribata uğrar.

    Yağınızı kontrol edin, eksikse tamamlayın, her yağ değişiminde filtrenizi yenileyin ve yağ tıpasını varsa çapaklardan temizleyin. Mutlaka marka kaliteli yarı sentetik veya sentetik yağ kullanın.
    Bende aynı şeyi diyorum zaten , örneğin yamaha xt650 kros motoru için 5000km de bir değiştir diyor, fazer için 10 000km de bir değiştir diyor. İş makinaları KM yapmadıkları için iş saatiyle olculuyor, oldukları yerde calışıyo aletler.

    Yağ calıştıkça kıvama gelir, çünkü viskozite dediğimiz şey akışkanın cinsine ve Sıcaklıkla değişen bir faktördür. Sıvının akmaya karşı gösterdiği direnç anlamına gelir.

    Bir makina mühendisi adayı olarak benim anlamadığım şey şu : BMW Yamaha Suzuki gibi motorlar kullanıyoruz, burda çalışan mühendislerin işlerinde ne kadar iyi oldukları ortada, hepsi sektörlerindeki en iyi mühendisler. Bu adamlara niye güvenmeyip, akıl yürütüyoruz, yada sanayideki ustanın sözünü daha çok önemsiyoruz?? Bana bu doktor 1000mg lık ağrı kesici verdi, 250mg lık 4 defa alsak daha iyi olmazmı demek kadar sacma geliyor...
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  16. #16
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı
    Haklısın kullanım da cok onemlidir ve bu da kullanım kılavuzlarında belirli devirlerin üzerinde kullanılmaması gerektiği şeklinde yazıyor. Çapak işine gelince motor rodaj döneminde tabiki çapak üretecektir, ama bu çapaklar motora zarar vermez aksine yağa karışarak uyum sürecinde kullanılır, birnevi zımpara gibi düşünebilirsiniz. Ama motora Zarar vermez, rodaj döneminin mantığı budur zaten. Rodaj süresi belirlenirken o çapakların neden olduğu aşınma gözönüne alınmıştır. 500km de çapakları dışarı alarak uyum sürecini aksatabilirsiniz.
    O zaman mühendisler rodaj döneminde yağın içine metal tozu karıştırsınlar daha kısa sürede rodaj tamamlaylım.

    Hiçbir şekilde yağın içinde çapağın olmaması varsa da bir an önce uzaklaştırılması gerekir. Rodaj'da yağın erken değiştirilme sebebide hem alışma süreci artıkları, hemde montaj sırasında içerde kalan pisliğin bu dönemde atılmasıdır. Kesinlikle katılmıyorum bu dediğine.

    Alıntı danger0 adlı üyeden alıntı
    Bir makina mühendisi adayı olarak benim anlamadığım şey şu : BMW Yamaha Suzuki gibi motorlar kullanıyoruz, burda çalışan mühendislerin işlerinde ne kadar iyi oldukları ortada, hepsi sektörlerindeki en iyi mühendisler. Bu adamlara niye güvenmeyip, akıl yürütüyoruz, yada sanayideki ustanın sözünü daha çok önemsiyoruz?? Bana bu doktor 1000mg lık ağrı kesici verdi, 250mg lık 4 defa alsak daha iyi olmazmı demek kadar sacma geliyor...
    Hiçbir mühendis benim nasıl ve hangi şartlarda motor kullandığımı bilemez. Onlar ortalama düşünüp ona göre hareket ederler, rakamları belirlerler. Ben mühendisin dediğini uygularım kitapçığa göre ama yağıda kontrol ederim. Eğer değişmesi gerekiyorsa zamanından öncede değiştiririm. Hiçbir kuvvet de bunu engelleyemez.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  17. #17
    GeCe__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    K3 GSX R 600 YELLOW/BLACK
    vay bee alt tarafı bı yag konusuna bak amma yazanlar oluyor helal sızlere

  18. #18
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @danger0, motosikletler hakkında şu şu olacak şu zamanlarda olacak diye temel bir kaide yok. bunlar teorik kullanım için değil pratik kullanım için üretilmişlerdir. ve dogal olarak herkesin pratigi farklıdır. motorla beraber verilen kitapçıkta yazanlar optimum degerlerler için yapılabilecek optimum müdahelelerdir. kimse her kullanıcıya özgü kitapçık hazırlayamaz.

    eger dediklerime ikna olmadıysan boy'a sor bakayım motorunun kitapçıgı kaç km'de bir yagını değiştirin diyor kendisi kaç km'de bir değiştirecek.

    @ GeCe__,
    yag deyip geçme. motorun yag yakıp yagsız kalınca sen de bunu farketmezsen motoru çöpe atıyorsun...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)