Benzinin bittiğini nasıl anlarsınız?
-
Merhaba arkadaşlar,
Hafta sonları trafiğe kapalı bir alanda (pazar yeri) yeni motoruma alışma sürüşleri yapıyorum. Geçtiğimiz pazar günü çalışma yaparken motosikletin benzini bitti. Motosikletimin (Honda Shadow 600 VLX) benzin göstergesi veya benzin ışığı yok.
Benzinin durumunu nasıl anlarım?
Eating tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machine's triple-plated chrome
Reklamlar
-
Bu durumda aldığın benzinin yaklaşık kaç kilometre gideceğini tahmin edip Km saatinden takip edeceksin yada arasıra depo kapağını açıp içine bakacaksın. Ne kadar benzin kaldığını gözünle göreceksin. Hava karanlıksa sakın deponun içini görmek için kibritle, çakmakla bakmaya kalkma. el feneri kullanabilirsin. Zamanla benzin durumunu daha rahat takip etmeye başlarsın ve sorun olmaz.
-
Matematik yapacağız demek ki. Sağol
Eating tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machine's triple-plated chrome
-
once bir guleyim ..dostum..her motorda rezerv diye birsey vardir ..once benzini normal konuma alirsin, surersin eger motor teklemeye basladigi an hemen rezerv konumuna gecirirsin..bu demek oluyorki rezervde motorun yaklasik en az 5~10 km daha gider...
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
-
evet, biliyorum. Benzin bitince ilk işim musluğu rezerv bölümüne çevirmek olacaktı... Gel gör ki daha önce benzin koyarken açtığım rezerv musluğunu kapamayı unuttuğum için rezerv bölümüde bitmişti. Bende sinirden gülmüştüm..
Eating tar and gasoline
Every light I see is green
Open pipes, my machine's triple-plated chrome
-
kendi düşen ağlamaz,gazmana katılıyorum bendede gösterge yok ama takometreyi sıfırlıyorum 20 ytl lik benzin yaklaşık 186 km götürüyor rezerve düşmeden petrole çekiyorum,sakın takometre yok deme koskoca hondada, karnımı kaşıya kaşıya gülerim o zaman
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
saglik olsun dostum..daha ne olaylar yasayacaksin..kim bilir..umarim hep sonunda gulersin..
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
-
beim motorda da benzin göstergesi yok. defalarca bitti hatta senin başına gelen defalarca beim başıma geldi reservde unuttugum ıcın yolda kaldım kaç kere. reservin reservi de yok ki bizim gibi unutkanlar için ))
benzinin bittiğini bakmadan ya da matematik hesabı yapmadan normalde anlayamazsın bence. sadece bitmeye çok az kala anlarsın bu da ne kadar işine yarar?en azından kenara felan çekersin işte.
bitmeden çok kısa bir sre önce gazı verdiğinde motorun ivmelenmediğini ve teklediğini görüyon hemen çek kenara ve dua et."Allah'ım nolur reservde olmasın"
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
kilometre hesabı ve deponun içine bakma tekniklerinin yanısıra birde motoru sallama tekniği var durduğun yerde motorun üstündeyken ön freni sık, sağa sola ileri geri salla motoru. depodan gelen sese göre nekadar benzin kaldığını yorumlayabilirsin. biraz deneyim ister tabi doğru yorumu yapabilmek.
-
bunun dışında motorun bagaj kısmında 250-500ml(diğer gereçlerden kalan yer kadar) bir pet içinde benzin bulundurmakta fayda var, 5-10 km yol yaptırır motora.
-
arabada yakıt taşımak yasak olarak hatırlıyorum. motorda serbest mi?
bunu ben uzun yola çıkarken çok düşündüm lakin tehlikeleri de olabilir diye almadım. ıssız bir yolda kaldığımızda yararı olacağı da kesin.
Sözkonusu vatan ise gerisi teferruattır.
-
çoğu motorun depo kısmı daha fazla tehlikeye maruz. 10L benzini bacaklarımızın arasında taşıyoruz da 0,5L yi kıç tarafta taşısak ne olacak
-
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Bende de benzin göstergesi yok. Bitmeye yakın zamanlarda rölantide devir iyice düşüyor bir de kompresyondayken egzostan yüksek sesle çat-pat diye sesler çıkarabiliyor. 3 şeritli anayolda 90-100 km/saat hızla orta şeritte seyrederken bir defa benzinim bitmişti ve sağa yanaşacak durumum yoktu. İyi ki önceden böyle olabileceğini düşünüp de rezerv vanasını yerine bakmadan açma denemeleri yapmıştım. Belki sadece 10 km/saat hız kesmiş olabilirim ve rezervi hemen açıp aynen yola devam edip bir benzinciye gitmiştim. Yani bu alıştırmayı yapmasaydım canımı tehlikeye atmış olacaktım.
-
Mersin İl Temsilcisi
ee hepsi doğru...
bari ben de güleyim ki takım tamam olsun :D
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Bugün öğlen yazdım, akşamına başıma geldi. Yolda giderken ışıklarda rölantimin düştüğünü fark ettim. 500-600 m ileride de yolda giderken stop eder gibi oldu, hemen rezervi musluğunu açıverdim. Bu sefer sağ tarafım boştu, yanaşıp işlerimi hallettim.
-
ben km saatıne bakıyorum 370. km de yedege dusuyor bu cıvarda ılk gordugum benzıncıye gırıyorum.
-
eğer benzin biterse ön freni sıkıp motora sallandırılır.sağa-sola yatırılır.çalışmıyorsa benzin deposunun kapağı açılıp deponun içine doğru üflenir..
-
Bende reserv yok ben de motosikletin her 100 km.de 3.6 lt benzin yaktığını hesap ederek (10 YKr/km) takometreden ayarlıyorum. Hesap her zaman tutuyor, çünkü hesapladığın oran maksimum oran. Yani uslu kullanırsam deponun her dolup boşalmasında biraz daha az benzin alıyorum. Gösterge var ama sadece dolu ve boşken doğru gösteriyor. Ara değerler güven vermiyor.
Buna rağmen iki defa motosikleti denemek için sınrları zorladım ve yolda kaldım
-
bende de gösterge yok km ile takip ediyorum 10 ytl lik benzinle 100 km den fazla yol yapıyorum ayrıca rezerv de var. her benzin aldığımda 0 lıyorum günlük km yi çıkıyorum yola.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler