Geçen yaz tatilde, feribota mavi tulumlu, kalite kasklı ve 650 cc üstü bir enduro girmişti. Tabii ben motoru izliyorum. yabancı plaka, kalite ve güçlü bir motor.
Motor yanaştı. Motorcu üstünden indi ve kaskını çıkardı. Tabii benim gözlerim faltaşı gibi açıldı. En az 70 yaşında saçları bembeyaz bir kadındı o motordan inen. Ve motoru çok rahat kontrol ediyordu. Kendisi de zıpkın gibiydi. Bu zıpkın gibi incecik vücutlu, bembeyaz saçlı ve buruş-kırış yüzlü nine beni çok etkilemişti.
Fotoğrafını çektim. Bulursam ekleyeceğim... Çok etkilenmiştim. O yaşta motora binip binlerce km aşıp Türkiye'ye tatile gelmek...
***
Bugün gazetelere bakarken şu satırları gördüm. devamı hoş olmasa da bir gerçeği istatistik olarak ifade ediyordu. Ve eski kafalılıkta ısrar eden bir yazar kafasındakilere rağmen bu notu yazısına eklemişti.
http://www.aksam.com.tr/yazar.asp?a=57426,10,104
Bu fenomen sadece Türkiye'ye özgü de değil. 1980 yılında motosiklet sahiplerinin ortalama yaşı 24 iken, bu 1990 yılında 32'ye yükselmiş. 2003 yılında ise ortalama yaş 41 olmuş. Yani motosiklet sahibi olmak artık gençlere özgü bir olay değil.
***
ben inanıyorumki iki olay nedeniyle daha az motor kazası olacak...
1- Motor kullananların yaş ortalaması yükseldikçe.
2- Bayan sürücülerin sayısı arttıkça.