Debriyaj çekiliyken motorun hareket etmemesi
-
Merhaba,
Benelli TNT249-S yaklaşık 20.000 km de yaşadığım sorun ise şu şekilde;
Motosiklet viteste iken debriyaj tamamen çekili olduğu halde ileri yada geri gitme noktasında bir yerden sonra tıkanıyor. Yani yaklaşık 5-10 cm ileri yada geri gidiyor daha fazla hareket etmiyor.
Levye ayarı gayet düzgün yarım debriyaj aralığı vs gayet sorunsuz şekilde. Germe amaçlı levyeden sıktım kavrama noktasını en tepeye kadar aldım ama ilk bahsettiğim olay ile ilgili bir değişim olmadı.
Sürüş esnasında vites geçişlerinde yada hızlanmada vs bir sorunum da yok.
Ek olarak o tıkanma noktasını biraz zorlayarak ittiğimde veya çektiğimde ilerliyor ama nerede tıkandığını anlamadığımdan zorlamak istemiyorum. Geçse bile yine de zor hareket ediyor vitesin boşta olmasıyla aynı kuvvette değil.
Önerileriniz nelerdir?
Reklamlar
-
Boşa almakla, debriyajı çekmek aynı şey değil motosiklette.
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
-
Arıza veya sorunu ben anlayamadım.İleri geri dediğiniz debriyaj levyesimi yoksa motosikletmi?
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Arıza veya sorunu ben anlayamadım.İleri geri dediğiniz debriyaj levyesimi yoksa motosikletmi?
Evet motosikleti ileri veya geri hareket ettirmekten bahsediyorum
-
Benimkinde de benzer bir durum var. Debriyaj çekili haldeyken ilk harekette biraz hızlı itmek gerekiyor. O eşiği atlattıktan sonra yürüyor.
-
Debriyaj plakaları tam ayrılmıyor biraz yapışıyor gibi. Soğukken daha zor, sıcakken daha kolay hareket ediyordur herhalde? Debriyaj boşluğu çok fazla değil inşallah, elciğe çok yakın mesafede kavrıyorsa maneti tam çekseniz bile tam ayırmıyor olabilir. Debriyaj manet boşluğunu motosikletin kullanım kılavuzunda gösterilenden daha fazla olmayacak şekilde ayarlamanız gerekebilir. (Ben minimum boşluk bırakmayı seviyorum mesela; ellerim büyük ve ne kadar az boşluk olursa vites geçişlerini de o kadar rahat ve yumuşak yapabiliyorum, çok altta kavrayan motosikletleri kullanmakta bayağı zorlanıyorum, debriyaj ayarı çok altta kavrayacak şekilde olduğu zaman düzgün akışkan vites geçişleri yapamıyorum...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Debriyaj plakaları tam ayrılmıyor biraz yapışıyor gibi. Soğukken daha zor, sıcakken daha kolay hareket ediyordur herhalde? Debriyaj boşluğu çok fazla değil inşallah, elciğe çok yakın mesafede kavrıyorsa maneti tam çekseniz bile tam ayırmıyor olabilir. Debriyaj manet boşluğunu motosikletin kullanım kılavuzunda gösterilenden daha fazla olmayacak şekilde ayarlamanız gerekebilir. (Ben minimum boşluk bırakmayı seviyorum mesela; ellerim büyük ve ne kadar az boşluk olursa vites geçişlerini de o kadar rahat ve yumuşak yapabiliyorum, çok altta kavrayan motosikletleri kullanmakta bayağı zorlanıyorum, debriyaj ayarı çok altta kavrayacak şekilde olduğu zaman düzgün akışkan vites geçişleri yapamıyorum...)
Dediğiniz şekilde olsa sadece geri itelerken zor olur, ileri itelerken kolay olur. Arkadaş hem ileri hem geri itelemekte zorlanıyorum demiş.
-
yazdıklarınızı okumadım ama debriyaj cekiliyken motoru ileri geri ittirirken motorun zor hareket ediyorsa 2 problem olabilir biri kavramayı tam bırakmaması diğeri ise arka göbeği sağlam şekilde bi kasise falan çaktıysan yada stopieden sert indiysen gobekte yamulma olmuş olabilir. Roll arabalarını janttan tutup elinde ittirebilmek gibi dusun teknik adını unuttum
-
vites boşta durum nedir ?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
vites boşta durum nedir ?
vites boşta iken gayet rahat şekilde ileri geri hareket ettiriliyor. Boşta VS vitesteyken uygulanan kuvvet miktarı birbirinden oldukça farklı. Üstünde olduğum senaryoda boşa alınca ayak ucumla yere dokunarak itebilirim ama viteste debriyaj çekiliyken biraz "ıkınmam" gerekiyor.
-
sedattemiz adlı üyeden alıntı
vites boşta iken gayet rahat şekilde ileri geri hareket ettiriliyor. Boşta VS vitesteyken uygulanan kuvvet miktarı birbirinden oldukça farklı. Üstünde olduğum senaryoda boşa alınca ayak ucumla yere dokunarak itebilirim ama viteste debriyaj çekiliyken biraz "ıkınmam" gerekiyor.
Yüksek ihtimalle kavrama ayarından kaynaklanmaktadır başkada kolay kolay böyle problem yapmaz. Kimi zaman yağ soğukkende aynı durum yaşanabiliyor ama ısınınca geçiyor eğer ısınıncada yapıyorsa kavrama ayrı yapın sorununuz çözülecektir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Yüksek ihtimalle kavrama ayarından kaynaklanmaktadır başkada kolay kolay böyle problem yapmaz. Kimi zaman yağ soğukkende aynı durum yaşanabiliyor ama ısınınca geçiyor eğer ısınıncada yapıyorsa kavrama ayrı yapın sorununuz çözülecektir.
Kavrama ayarını levye üstünden sonuna kadar gerdim ama hiçbir değişiklik olmamıştı. Debriyaj tasına yakın yerde de böyle bir ayar yeri var ama tam olarak neyi nasıl yapmam gerektiğini anlamadığımdam kurcalamadım o alanı. Siz hangisi için diyorsunuz?
-
sedattemiz adlı üyeden alıntı
Kavrama ayarını levye üstünden sonuna kadar gerdim ama hiçbir değişiklik olmamıştı. Debriyaj tasına yakın yerde de böyle bir ayar yeri var ama tam olarak neyi nasıl yapmam gerektiğini anlamadığımdam kurcalamadım o alanı. Siz hangisi için diyorsunuz?
Debriyaj tasının oradan ayarlarsanız daha sağlıklı olur, üstündeki civataları sıkarsanız kavrama noktası yukarı çıkar, gevşetirseniz ise kavrama noktanız aşağıya doğru iner. Debriyajın oradaki somunu sıkanız sorununuzu çözebilir.
-
Debriyaj teli uzamış ise ayar tutmaz Motosever in dediği gibi debriyaj tam ayırmıyor , vites boştayken rahatça hareket ediyorsa fren sıkışması yada göbek mili eğriliği gibi şeyleri düşünemeyiz..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Debriyaj teli uzamış ise ayar tutmaz Motosever in dediği gibi debriyaj tam ayırmıyor , vites boştayken rahatça hareket ediyorsa fren sıkışması yada göbek mili eğriliği gibi şeyleri düşünemeyiz..
Bu aklıma geldi fakat bu seferde motor ileri doğru gitmek istemezmi diye düşündüm.
-
Bu durumda debriyaj telini yenileyip denemekte fayda var. Yorumlarınız için teşekkür ederim.
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Bu aklıma geldi fakat bu seferde motor ileri doğru gitmek istemezmi diye düşündüm.
Sabah soğukta marşa basarken dediğin gibi ileri hareketlenme yapabilir , yağ ısınıp inceldiğinde motoru ilerletecek kadar bir etkisi pek olmaz ama ayakla geri ittirdiğimizde zorlayabilir , debriyaj teli genellikle alttaki bağlantı ucundan ayrılmaya başlıyor , belli bir süre sonra zaten tamamen kopup yolda bırakacaktır kontrol etmekte fayda var..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)