Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Piyon dişlisi subab ayarı işcilik 2000 bin tl

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125,altai pro max 50
    Piyon dişlisi 300 tl 50 tl iscilik alıyorlardı adam bana 700 dedi yolda kaldığım icin mecbur kabul ettim güzel mikildim mikilye devam bir de cc yükseltmeye heves ediyoz benim neyime


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    durum olmus 200tl.kebap 400 tl.neyin kafasini yasiyonuz.
    arabada ve motorda illaki bigun yolda kalirsin.cekiciye 3bin iscilige 10bin odersin.
    daha oturtamadik sunu
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    2000 liraya subap ayarı bedava yahu ben 10.000 liraya yapıyorum :D
    otopsici ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2000 liraya subap ayarı bedava yahu ben 10.000 liraya yapıyorum :D
    izlemeye müsaade varsa sen de uyguna yapıyorsun =)
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  5. #5

    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Drift L CBS
    Benim dandik motorun piposunda sorun vardı pipo 10 tl sorunun pipoda olduğunu anlaması 4000tl. Umarım anlatabilmişimdir.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    izlemeye müsaade varsa sen de uyguna yapıyorsun =)
    Gelip izleyebilirsin umarım sıkılmazsın bizim ayar uzun sürüyor , 24 silindir var ;)
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Ben para kavramını kaybettim baya artık ne ucuz ne pahalı cidden anlayamıyorum.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gelip izleyebilirsin umarım sıkılmazsın bizim ayar uzun sürüyor , 24 silindir var ;)
    Abi bu gemilerin subapları kaça ayarlanıyor , motorları oldukça devasa öyle diyince merak etmedim değil.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu gemilerin subapları kaça ayarlanıyor , motorları oldukça devasa öyle diyince merak etmedim değil.
    Genellikle yarım milimetre civarı emme egzoz değişiyor yine , çalıştığım şirkette Man ve Caterpillar çoğunlukta emme 0,55 egzoz 0,65 , bir çok marka ve modelde dizel jeneratörde bulunmakta çoğunluğu 2,9 lt 3 silindir John Deere emme 0,35 egzoz 0,45 , benzinli kıçtan takma motorlarda var Suzuki , Evenrude vs motosiklet motoru gibi birebir aynılar ;)
    Motoseverrr ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle yarım milimetre civarı emme egzoz değişiyor yine , çalıştığım şirkette Man ve Caterpillar çoğunlukta emme 0,55 egzoz 0,65 , bir çok marka ve modelde dizel jeneratörde bulunmakta çoğunluğu 2,9 lt 3 silindir John Deere emme 0,35 egzoz 0,45 , benzinli kıçtan takma motorlarda var Suzuki , Evenrude vs motosiklet motoru gibi birebir aynılar ;)
    Subap boşluklarını ölçülerini falan ben 2.00 falan olur diye tahmin ediyordum ama hiçte öyle değilmiş . Peki abi bunların ağır bakımları falan nasıl oluyor?

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap boşluklarını ölçülerini falan ben 2.00 falan olur diye tahmin ediyordum ama hiçte öyle değilmiş . Peki abi bunların ağır bakımları falan nasıl oluyor?
    Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
    Motoseverrr ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
    Bu gemilerin alt kısımlarında hep su aktığını görürdüm demekki bu soğutma suyunun çıkışı olsa gerek, baya meşakatli bir iş ama bir o kadarda zevkli sanırsam .

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu gemilerin alt kısımlarında hep su aktığını görürdüm demekki bu soğutma suyunun çıkışı olsa gerek, baya meşakatli bir iş ama bir o kadarda zevkli sanırsam .
    Evet o radyatörden çıkıp tekrar denize dökülen sudur , dokunursan ne kadar sıcak olduğunu fark edebilirsin , mekanikle ilgiliysen gemide , sanayide yada evinin garajında çalışmak fark etmez keyif verir ;)
    Motoseverrr ve espresso bunu beğendiler.

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günlük çalışma saatleri gün sonunda jurnal dedikleri deftere kaydediliyor , 400 ila 500 saat arası yağ değişimi 1000-1500 arası tüm filtreler, 5000 saat gibi subap ayarları , enjektor basınç testi ve krank yatakları boşluk kontrolü gerçekleşiyor , motor modeline göre değişmekle beraber 20 ila 40.000 saat arasında da silindir kapakları , piston , gömlek sökülüp değişimi gerçekleşir , gemilerde gömlek delinmesi çok yaşanır , pistonun üstüne su dolar , startta silindir kapağındaki yanma odasına giden kanalın musluğu açılır , silindirin içine kompresörden basınçlı hava gönderilir , su varsa musluktan dışarı atılır sonra motor çalıştırılır aksi halde o su piston kolunu yamultabilir..birde gemilerde soğutma için deniz suyu kullanılır , deniz suyu pompa ile emilir radyatörlerden dolaşıp tekrar denize boşaltılır , denizlerde çok fazla çer çöp bulunduğu için hernekadar filtre edilsede bu çöpler radyatörleri tıkar , hem çöplerin hemde su kanallarına yapışıp büyüyen midyelerin sık sık temizlenmesi gerekiyor , ihmal edilirse yüksek hararet sonucu çeşitli arızalar sık sık yaşanıyor..
    Gemilerde denizden alınan soğutma suyu tuzlu su olduğu için direkt olarak motorun içinden dolaştırılmıyor diye görmüştüm. Motorun soğutma için kendi tatlı su devresi var, denizden alınan tuzlu su ile bu tatlı su soğutuluyordu. Kara araçlarına göre daha karmaşık sistem var yani, hem motorun içinde dolaşan tatlı su devresi var hem de onu radyatörde hava ile soğutmak yerine deniz suyu ile soğutuyorlardı. En azından benim gördüğüm deniz araçlarında böyleydi.
    Cyan bunu beğendi.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gemilerde denizden alınan soğutma suyu tuzlu su olduğu için direkt olarak motorun içinden dolaştırılmıyor diye görmüştüm. Motorun soğutma için kendi tatlı su devresi var, denizden alınan tuzlu su ile bu tatlı su soğutuluyordu. Kara araçlarına göre daha karmaşık sistem var yani, hem motorun içinde dolaşan tatlı su devresi var hem de onu radyatörde hava ile soğutmak yerine deniz suyu ile soğutuyorlardı. En azından benim gördüğüm deniz araçlarında böyleydi.
    Evet deniz suyu motor bloğunun içine girmiyor radyatöre giriyor , radyatör dediğim parça esasen bizim radyatörlere benzemiyor anlaşılsın diye yazdım bizim radyatörlerde blok suyu hava ile sogutulurken gemilerde hava yerine deniz suyu geçiyor içinden..iki kapalı devre var birinden deniz suyu diğerinden tatlı su geçerken ısı transferi gerçekleşiyor..
    espresso ve Cyan bunu beğendiler.

  16. #16
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    bknz : eşanjör :D
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bknz : eşanjör :D
    Bakımsız arabaların korkulu rüyası .
    oldcockroach ve espresso bunu beğendiler.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bknz : eşanjör :D
    Evet otomobillerde bahsettiğim parçaya eşanjör deniyor , motor ve şanzıman yağını soğutmak için kullanılıyor , yeni nesil motosikletlerde de bulunmakta , gemilerde eşanjöre kuler denir , mesela silindir kapağına kaver , silindir gömleğine layner denir , ingilizceden Türkçe okunuşu bu camiadaki insanların diline yerlesmiş
    oldcockroach, espresso ve pea bunu beğendiler.

  19. #19
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Bir termik santralde soğutma kulelerinde gördüm birde dizel yangın pompasında radyatör yerine eşanjör sistemi kullanmışlardı :D Araçlarda kullanıldığını sizden öğrendim şu anda :D
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet deniz suyu motor bloğunun içine girmiyor radyatöre giriyor , radyatör dediğim parça esasen bizim radyatörlere benzemiyor anlaşılsın diye yazdım bizim radyatörlerde blok suyu hava ile sogutulurken gemilerde hava yerine deniz suyu geçiyor içinden..iki kapalı devre var birinden deniz suyu diğerinden tatlı su geçerken ısı transferi gerçekleşiyor..
    Bu "radyatör"lere esajjör deniyor galiba ingilizcedeki heat-exchanger'i türkçeye esanjör diye çevirmişler jargona öyle yerleşmiş. Gemi makina dairesinde görmüştüm, dev gibi şeylerdi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet otomobillerde bahsettiğim parçaya eşanjör deniyor , motor ve şanzıman yağını soğutmak için kullanılıyor , yeni nesil motosikletlerde de bulunmakta , gemilerde eşanjöre kuler denir , mesela silindir kapağına kaver , silindir gömleğine layner denir , ingilizceden Türkçe okunuşu bu camiadaki insanların diline yerlesmiş
    silindir kapağına "kaver kapağı" diyen makinacı görmüştüm, yaa abi zaten kaver dediğin kapak demek niye sonuna kapak ekliyorsun deyince dile böyle yerleşmiş diyordu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)