Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sınav

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Merhaba
    Yarın ehliyet sınavım var
    Motor sürmeyi biliyorum 2 yıldır trafikteyim
    Sıkıntı şu sekizde kaldım sınav motorunun gidon dönüş turu çok dar ve ağır motor cb650
    Kendi motorum 07 tek elle bile dönüyorum sekizi kendi motorumda

    Tavsiye verecek var mı nasıl geçicem hocalar ilgilenmiyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    2. vitesten yukarı çıkma, hızın ve gaz ayarın sabit olsun, yere, göstergeye ya da dağa taşa bakma, çenenin üzerinde bir göz olduğunu düşün sağdan sola dönüyorsan o çene üzerindeki göz mutlaka gideceğin sol yönüne çevrili olsun. Paniklediğin bir an olursa debriyaj kullanmaktan çekinme, frene basman icap ederse de düşük hızda ve motor yatıkken ön freni kullanma, arka freni tatlı tatlı sık.

    2 senedir ehliyetsiz motor sürmeniz de affedilir şey değil, sizin gibi sosyal sorumluk bilinci yüksek bir üyeye yakışmadı.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    MT-07 ile tek elle dönebildiğin sekizi CB650 ile yapamıyorsan bunun çözümünü bir forumda bulman zor ama.

    Kendin motor üstünde dik durarak motoru yere doğru it, devirmeye çalışır gibi. Motor yan durumda olduğu için dönüş turu kısalacaktır. Ama bunu bu akşam okuyup sabah ilk kez denerken tedirgin olabilirsin. Bunu yaparken dikkat etmen gereken şey frenle dengelenmiş bir açık gaz olması, eğer ilerleme hareketi kesilirse motor o zaman gerçekten devrilmeye kalkar.


  4. #4

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Bu hacimde bir motor için stop etmemek adına 1.vites yarım debriyaj ve arka fren kullanarak yapmıştım.
    Kadıköy ihl bahçesinde eğitmenler 8de bakacağımız yerlere işaretler(tabela duba vs) koymuşlardı açıkçası acemiler için çok faydalı oldu 😀

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    vallah hiç ciddiye alamadım ve yorumları da okumadım. iyi adam her motorla sekizi döner. en kötü ilkte dönemezsin anlarım ama 2-3 denemede sekizi dönersin. belli ki mtyi tek elle dönebilecek seviyede değilsin veya acemisin. mevzu basit. motor güçteyse devrilmez. bakış ve gaz. gazı kullanabilen her yerden döner motorun sınırları dahilinde. ki sekiz eminim sıırları dahilindedir

    gaz kontrolü ve bakış

  6. #6
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Yarın ehliyet sınavım var
    Motor sürmeyi biliyorum 2 yıldır trafikteyim
    Sıkıntı şu sekizde kaldım sınav motorunun gidon dönüş turu çok dar ve ağır motor cb650
    Kendi motorum 07 tek elle bile dönüyorum sekizi kendi motorumda

    Tavsiye verecek var mı nasıl geçicem hocalar ilgilenmiyor
    Ben hayatımda motor kullanmamış biri olarak 2012 model nc700s ile döndüm de sen MT7 kullanırken nasıl dönemiyorsun . cb650f manevra kabiliyeti mükemmel olan bir motordur .NCde tur azdır mesela tak tak diye vurur gidon.

  7. #7

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. vitesten yukarı çıkma, hızın ve gaz ayarın sabit olsun, yere, göstergeye ya da dağa taşa bakma, çenenin üzerinde bir göz olduğunu düşün sağdan sola dönüyorsan o çene üzerindeki göz mutlaka gideceğin sol yönüne çevrili olsun. Paniklediğin bir an olursa debriyaj kullanmaktan çekinme, frene basman icap ederse de düşük hızda ve motor yatıkken ön freni kullanma, arka freni tatlı tatlı sık.

    2 senedir ehliyetsiz motor sürmeniz de affedilir şey değil, sizin gibi sosyal sorumluk bilinci yüksek bir üyeye yakışmadı.
    07 yi yeni aldım ondan ehliyete yazıldım alttaki üyenin dediği taktiği denedim öyle güzel oluyor o şekilde dönücem

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    iste motoru, pratik yap. vermezlerse ya da bi kurs görevlisinin nezaretinde "eğitim" şeklinde sürdürmezlerse sınavdan önce, sınavdan kalmanın hemen ardına git milli eğitime şikayet et, sonra da adliyeye gidip maddi manevi tazminat davası aç.

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Soru sormak için çok geç kaldınız. Tavsiyeleri deneme imkanınız olmayacak. Başarılı dönüşlerinizde nasıl yaptıysanız sınavda da öyle yapmaya çalışın.

    - dairenin merkezine yüksek bakış (çeneyi çevirerek)

    - motor dairenin dışına yöneliyorsa arka fren kullanmak

    - motor dairenin içine doğru yıkılma eğiliminde olursa çok küçük dozda gaz açmak.

    - sekize gereğinden fazla hızlı girerseniz motor dairenin dışına gitme eğiliminde olur. Bu durumu arka fren kullanarak dengelemek isterken fren dozu hatası yaparsanız başarınız tehlikeye girer. Gereğinden fazla yavaş girerseniz motor dairenin içine yıkılma eğiliminde olur. Bu durumu dengelemek için gaz açarken dozlama hatası yaparsanız dengeniz bozulabilir. Yine başarınız tehlikeye girer. En garantili yol sekize girmeden önce hız ayarınızı başarılı bir şekilde yapmaktır. Bu durumda arka fren, gaz kolu ve debriyaj maneti ile fazla bir işiniz olmayacaktır.

    - CB650 kullanmadım. Kesin bir şey söylemek zor. Fakat genelde küçük motorlarla 2. vites, büyük motorlarla 1. viteste dönmek daha kolaydır.

    - sınavda başarılar.

    Not : Aşağıdaki videoya bakılırsa CB650'ye haksızlık etmişsin.

    https://www.youtube.com/watch?v=3LQiHeukWVc

  10. #10
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Ben sınava cbf500 ile girmştim. Sağolsunlar kurs eğitmenleri de çok ilgiliydiler, sınavdan önceki eğitim günlerinde bir kaç kez devirmiştim motoru 8 yerinde, sonra 2. viteste, ara ara yarım debriyaj yaparak bakışı kaçırmadan dön diye tarif etmişlerdi o şekilde dönmüştüm, zaten bütün parkuru 2. viteste bitiriyordum. O acemi halimle olay yarım debriyajdaymış demiştim.

  11. #11
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Yarın ehliyet sınavım var
    Motor sürmeyi biliyorum 2 yıldır trafikteyim
    Sıkıntı şu sekizde kaldım sınav motorunun gidon dönüş turu çok dar ve ağır motor cb650
    Kendi motorum 07 tek elle bile dönüyorum sekizi kendi motorumda

    Tavsiye verecek var mı nasıl geçicem hocalar ilgilenmiyor
    kurs motorunu daha önceden sürmediysen 2 tur at kurs motorları harabe oluyo genelde bana verdikelri mt 7 ön amörtisörün teki patlaktı debriyaj ayarı çok kötüydü filan onu elle ayarladımda motor deli gibi sola çekiyodu bunları daha önceden birkaçkere deneyimlemen sınavda afallamanı engeller

    zaten motor sürmeyi biliyosan basic sınav

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    2 yıllık ehliyetsiz trafikteyim dedikten sonra yardımcı olacak hiçbirşey diyesim gelmedi sana.
    pea bunu beğendi.

  13. #13
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Yarın ehliyet sınavım var
    Motor sürmeyi biliyorum 2 yıldır trafikteyim
    Sıkıntı şu sekizde kaldım sınav motorunun gidon dönüş turu çok dar ve ağır motor cb650
    Kendi motorum 07 tek elle bile dönüyorum sekizi kendi motorumda

    Tavsiye verecek var mı nasıl geçicem hocalar ilgilenmiyor
    Bugün sınavı yine geçemediyseniz diye yazıyorum

    Motor kesinlikle 1. viteste olacak (CB 650 için). Hızınızı sekize başlamadan sabit tutacaksınız (12-13 km/h). Sekize başladığınız an gaza kesinlikle dokunulmayacak. Motor kendi rölantisinde hareket edecek. Hızlanma ve yavaşlama işini debriyajı kullanarak halledeceksiniz. Yavaşlamak için debriyajı sıkacaksınız (tam çeyreklere gelirken), hızlanmak için debriyajı bırakacaksınız (çeyreklerden çıkarken). Döndüğünüz tarafa hafif ağırlığınızı vererek yatacaksınız. Döndüğünüz taraftaki kolunuz vücudunuza yapışık ve içerde olacak. Motor kendi kendine dönecek...

    Sıvanı geçtiyseniz de şimdiden kutlarım...
    maximusti, ve srdrrr bunu beğendiler.

  14. #14
    srdrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda NC 750 X DCT
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün sınavı yine geçemediyseniz diye yazıyorum

    Motor kesinlikle 1. viteste olacak (CB 650 için). Hızınızı sekize başlamadan sabit tutacaksınız (12-13 km/h). Sekize başladığınız an gaza kesinlikle dokunulmayacak. Motor kendi rölantisinde hareket edecek. Hızlanma ve yavaşlama işini debriyajı kullanarak halledeceksiniz. Yavaşlamak için debriyajı sıkacaksınız (tam çeyreklere gelirken), hızlanmak için debriyajı bırakacaksınız (çeyreklerden çıkarken). Döndüğünüz tarafa hafif ağırlığınızı vererek yatacaksınız. Döndüğünüz taraftaki kolunuz vücudunuza yapışık ve içerde olacak. Motor kendi kendine dönecek...

    Sıvanı geçtiyseniz de şimdiden kutlarım...
    Yaklaşık 2 ay önce motosiklet ehliyeti aldım (A sınıfı). MT 07 ile sınava girdim. 3 yılı aşkın süredir bisiklet kullanmama rağmen motosiklet tecrübem hiç yoktu. İlk sınavda geçtim. 8'i de sizin yukarda yazdığınız yöntemle aştım. Sonrasında trafiğe çıktık, hiç sorun yaşamadan parkuru bitirdim. Ama özellikle 8 çizmeye çalışırken motosiklet kullanımında bakış ve bakış yönünün önemini çok iyi anlamıştım.
    Punctum bunu beğendi.

  15. #15
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı srdrrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 2 ay önce motosiklet ehliyeti aldım (A sınıfı). MT 07 ile sınava girdim. 3 yılı aşkın süredir bisiklet kullanmama rağmen motosiklet tecrübem hiç yoktu. İlk sınavda geçtim. 8'i de sizin yukarda yazdığınız yöntemle aştım. Sonrasında trafiğe çıktık, hiç sorun yaşamadan parkuru bitirdim. Ama özellikle 8 çizmeye çalışırken motosiklet kullanımında bakış ve bakış yönünün önemini çok iyi anlamıştım.
    Kutlarım. Aynı tedrisattan geçmişiz. Ben de gençlik yıllarını saymazsak, 2 tekeri sadece bisikletle yaşamıştım. Uzun süre de Aero yol bisikleti ile devam ettim. Motosiklet ile bisiklet dinamikleri çok farklı tabii. Hatta hiç bisiklet binmeyenler için doğrudan motosiklet eğitimi almak belki daha kolay. Çünkü bisikletten kalan alışkanlıklar, motosiklet üzerinde sizi yanlışa sürükleyebiliyor.

    Önceki mesajda yazmadım ama artık bakış yönünün önemi biliniyor diye önemsemedim. Tabii ki gözlerin gidilecek yönde olması temel kural.
    srdrrr bunu beğendi.

  16. #16
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    kendi sınavım aklıma geldi şimdi.

    hatırlıyorum, kursun motoruyla sınavın önceki günü sınavın günü öğle arası pratik yaptım, pratik seanslarında bir kere bile 8 çizmeyi yapamadım, hep dengemi kaybettim ayağımı yere koydum. bi başka kursiyerde her parkuru kusursuz yapıyordu çalışırken, o da sınavı esnası 8 çizerken kalmıştı, üzülmüştüm adama

    nasıl olduysa sınavım esnası yapabildim, ben bile kendime şaşırdım.

  17. #17
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Nasıl kurslara denk geliyorsunuz ki zaten kursların işi sınavdaki parkuru yapabilecek kadar eğitim vermek.
    Ben ehliyet kursuna yazıldığımda bütün parkuru hatasız bitirene kadar uğraşmışlardı benimle. Zaten kurs hocalarının eğitim sırasında bizi görüp de anında hatalarımızı düzeltip doğrusunu öğretmesi gerekmiyor mu? Kursa bunun için para veriyoruz zaten, buna ek olarak buralardan yardıma ihtiyacımız varsa kursa boşa para vermişiz, demek ki kurs işini yapmıyor demek diye anladım. Yani şu anki konu özelinde değil genel olarak bir yanlışlık var gibi.

  18. #18

    Üyelik
    19 Eylül 2014
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale
    Uzun süre sonra motora geri döndüm. Fırsat buldukça trafiğe kapalı bir erde sürüş yapıyorum. Eski motorum 200 cc tek silindirdi. Bisiklet gibi oynamaya müsaitti. 1.000 cc 2 silindirle 8 yapmayı deniyorum.

    Bence bakış, debriyaj, gaz ve arka frenle sınavı geçecek herşeyi mümkün kılabilirsiniz. 600-700 cc' ler için 1. vites ve iyi ayarla işi bitirmeniz gerekir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)