Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorsiklet hastalığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Şimdi ağırlık dağılımları aynı bir kere nasıl S2000'in daha iyiymiş? :D İkisi de 50/50, otomatik 3.0si'da 49/51 :p
    S2000'in mükemmel ötesi bir şasisi var, arabayı bu kadar özel kılan da bu. Yoksa tek başına direksiyonu ele alırsak Z4'ün (M'deki hidrolik direksiyonu) daha iyi S2000'den. S2000'i özel kılan şasisi ve stiff ayarları ile daha rijit duruyor ve turn-in daha hızlı evet Z4'ten, bunun aksini söylemek mümkün değil. Ama Z4 3.0'a çıkarsak BMW I6 atmosferik motoru sanat eseri gibi, S2000'in zamanında caddede fanatiği olunan motor biraz kütüpiyoz kalıyor. S2000'in en zayıf halkası heralde bizim gençlerin bayıldığı motorudur, Honda da zaten hemen bi 2.2L güncellemesi geçmişti biraz kendine gelsin diye.

    İkisi de çok keyifli otomobiller elbette, Türkiye'de sunday-cup kültürü olsa biraz da yolu boşverip burada takılmak için araba hazırlıyor olsam S2000 tercih ederim. Ama bu haftasonu hatunla Gökçeada'ya gideceğim sonraki haftasonu da piste çıkarım veya ormanda azıtırım diyorsam Z4 daha güzel bir tercih benim için. O yüzden heves etmiştim zaten.

    Adamın motosiklet hastalığı konusunu da arabaya çevirdik iyi mi =)
    Zaten spor motosiklet kullandıktan sonra artık arabalara terlik gözüyle bakıyorum, motor iyidir =)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Adamın motosiklet hastalığı konusunu da arabaya çevirdik iyi mi =)
    ...
    Hiç bir şey anlamıyor ben.

    Araba dedin mi Hyundai Bayon falan güzel işte yeter modundayım; motosiklet varken sportif kullanım için araba almak çok manasız geliyor bana da...
    espresso bunu beğendi.

  3. #23
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Geçen gün akşam eve geldim, motoru sitenin otoparkına çektim. Stop ettim, tam dönüp gidecekken bi de ne göreyim? Ön lastikte bi vida! İçeriye kadar delmiş, hava kaçırıyor!

    Zaten sırf keyif için aldım, keyif için biniyorum. Daha 2000km'de. Yatmadı, düşmedi, çizilmedi; ama koduğumun vidası tekeri deldi.

    Hani nerede keyif? Aklıma her geldiğinde sinirim tepeme çıkıyor!

  4. #24
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi ağırlık dağılımları aynı bir kere nasıl S2000'in daha iyiymiş?
    Bu güzel bir örnek mesela. BMW sedanlarda yaptığı gibi aküyü arka tamponun üzerine koyup işi halletmiş. Ama Honda sekiz olup aküyü arabanın merkezine en yakın yere, sol sileceğin hemen altına koymuş. Bu zor bir şey, çünkü motorun dibi demek. Sıcaklıktan etkilenmemesi için de araya boydan boya firewall döşemiş. Arabanın turn-in'inin bu kadar iyi olmasının sebeplerinden biri de bu tip detaylar.

    Z4'ün baz motoru burada 3 litre I6'ydı, S2000 de 2.2 litre 4 silindirle geliyordu, sadece bunları kullandım. Honda daha güçlü olsa da BMW'ye göre torksuz bir motor. BMW I6 harbiden de pürüzsüz bir motor. Günlük kullanım için daha iyi. Ama performanslı kullanım için Honda F22C daha zevkli ve eninde sonunda daha güçlü. Hizlanmaları yakın. BMW için sorun, uzun motor ön aksın arkasına sığmıyor. Honda motoru komple ön aksın arkasına yerleştirebilmiş.

    Z4, S2000 yanında biraz "parts bin car" gibi kalıyor açıkçası. Elde ne varsa onunla bir roadster yapılmış, motor ve süspansiyon 3 serisiyle ortak, ve zaten çok iyi. Ama Honda, daha doğrusu NSX'i de dizayn eden Ueharasan daha iyi çalışmış, Honda da kesenin ağzını açmış, ve bu araca özel, başka hiç bir Honda da kullanılmayan bir motor, çok iyi bir manuel şanzıman, teker içi süspansiyon geometrisi, vs. geliştirmiş. Ortaya da çok daha iyi, optimize ve özel bir spor araba çıkmış.

    Ama dediğin gibi yanına yolcu alıp bir yerlere gezmeye gitmek için Z4 daha iyi bir tercih muhtemelen. Uzun yolda, yüksek devirde, S2000'in NVH'si illa ki rahatsızlık verir bir süre sonra ortalama bir insana. Ama biz motosiklet kullanan insanlarız. Şahsen işe gidip geldim 17 yıl boyunca, oğlumla saatlerce Florida'ya sürüp gezip tozduk, ve süper zevk aldık. Ama eşim Camry varken BRZ'ye bile binmek istemiyor, ki BRZ S2000'den çok daha yumuşak bir araba.

    Konuya dönecek olursak, cılız ve tepkisiz bir yol motosikleti kullanacağıma, laftan anlayan ve sürücüyle konuşan bir spor araba kullanmak bence daha zevkli. Sorun, motosiklete göre arabada bu sürücü-araç iletişimini ve performansını elde etmek daha zor ve pahalı. Velhasıl sorun ulaşılabilirlik, ekonomik ve pratik anlamda.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Özenilmişliğine gram lafım yok ama aküyü oraya koymaları bildiğin kötü mühendisliğe kompleks çözüm olmuş =)
    F20 4 silindir, aksın arkasına sığabiiyor, M54 ise 6 silindir. Tam aks ile motorun orta noktası aynı noktada. parts-bin dersen bence büyük haksızlık olur da, tercih meselesi tabi. Ben de performans sürüşü için aksine M54'ü tercih ederim zira F20 daha güçlü olsa da torksuzluk yüzünden çok garip gelmişti bana. Araba köpek gibi gidiyor ama gittiğini anlamıyorsun. Yine tercihlere geliyor, ABD'de olsam ben de pure sunday testosterone car için S2000 alıp gezmelere başka araba alabilirim tabi. Fakiriz biz ağam =)

    Motosiklet kısmında tam aynı fikirde değilim, konuya dönerek arabadan çıkalım evet. En ruhsuz motosiklet bile, öhm H..öhm .., bir şekilde motosikletin tabi olduğu fizik kuralları nedeniyle keyif verebiliyor. Misal GS'ilk sürdüğümde "ulan şuna harcadığınız milyonlarca saate sıçayım" dedim, ama yine de motosikletin keyfi var mı var. Ha tabii ki 987 Cayman'la S2000'le gazlamak GS'le AT'la gazlamaktan zevkli olabilir ama bunu da az otomobil sunabiliyor. Küçük anlar geliyor ki ne S2000 ne NSX virajın içine yattığındaki hissiyatı yediğin kuvvetleri taklit edemiyor.

    motosiklet iyidir =)

  6. #26
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hızlanma motosiklette haliyle çok daha iyi. Z4'te, S2000 de motosiklete göre cok yavaş araçlar. Gerçi elektrik çıktı çıkalı dünya tersine döndü. Hyundai'nin hiper arabalardan hızlı SUV'si var artık, fiyatı da $65K.

    Evet, motosiklette yatma olayı başlı başına süper bir insan-makina iletişimi sağlıyor. O da sürüşü daha zevkli yapıyor. Araba sadece kıça ve direksiyona konuşmak durumunda.

    Bu arada BMW Z8'i dizayn ediyorken V8 kullanıp idealde olması gerektiği gibi motoru ön aksın arkasına sığdırmış bir şekilde.

    "Parts bin" dedim ama partlar çok iyi. Motor da süspansiyon da çok iyi. Ama kesenin ağzını açıp, sıfırdan araç dizayn ederek, yakın fiyata daha iyisini elde etmek te mümkünmüş demek ki. Ama ekonomik olarak çok ta mantıklı değil muhtemelen. On yıl boyunca dünya çapında satılan S2000 sayısı, sadece 4 ayda, sadece Amerika'da satılan Accord'la aynı. Honda arada bir yapıyor böyle. Valkyrie Rune da öyle. NSX te.

    Velhasıl Honda çok sinsi bir firma. ARGE'ye bir ton para gömüp, doğru düzgün para kazandırmayan üç-beş düzgün araç üretmiş gibi görünüyor. Ama burada asıl ürettiği ürün, fanatik Honda övücü fanboy sürüsü bence. Honda bu mallar sayesinde mal satıp köşeyi dönüyor.

  7. #27
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Motorsiklet değil Motosiklet. Başka yorumum yok. Tşkler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)