Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir yağlamanın paslanmaya etkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Merhaba,

    Bir konuda fikrinizi alıp var ise yanlış bildiğim bir konuyu düzeltmek istiyorum.

    Zincirin temizlenmeden 2 veya 3 defa yağlanması paslanmaya sebep olur mu ?
    Benim düşüncem:
    Aynı motora sahip arkadaşım bir ustaya gitmiş zinciri temizlemeden yağlarsan paslanır demiş fakat bizim motorumuza sahip bir çok kişide bu paslanma olayı mevcut malum havalarda belli zaten motorun zincir dişlisi çok da iyi değil zincir yağlıda olsa dişliden zır zır ses yapıyor zincir dişli arasında bir uyumsuzlukta var gibi motosiklet zaten çin malı 250 clx zincirin çok kaliteli olduğunu da düşünmüyorum zaten. Mesela benim zincirimin bakla tarafları dışa bakan tarafları hafiften pas yapmaya başlamış bile. Keza daha önce iki motorum oldu böyle bir durum yaşamadım.

    Değerli yorumlarınızı bekliyorum iyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Zincirin üzerindeki pasın çalışmasına hiç bir zararı yok , görsel rahatsızlık dışında dert etme , önemli olan boşluk ayarı düzgün mü ? baklalar arasında genişlemiş yada kopmuş oring var mı ? ustada kusura bakmasın azbiraz sallamış haftada bir gelin istemiş amacı size çay ısmarlamak değildir herhalde..hava ve yol şartlarına göre temizliğe karar verin genelde 2-3 yağlama dan sonra temizlik yapılır , sürdükçe pas mas kalmaz , kışın yağmurda bir iki gün bile yatan motorda pas görülür dert değil..
    1996furkan, xtrafrozen, DickName ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Cup motosikletim 25.000 km diğeri 12.000 km oldu. Birisi hayrına yağlamadıysa hiç yağlanmadı ve bir sorunda yaşamadım.

    Bu sebeple bu zincir yağlama işini hiç anlamış değilim.
    1996furkan bunu beğendi.

  4. #4
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin üzerindeki pasın çalışmasına hiç bir zararı yok , görsel rahatsızlık dışında dert etme , önemli olan boşluk ayarı düzgün mü ? baklalar arasında genişlemiş yada kopmuş oring var mı ? ustada kusura bakmasın azbiraz sallamış haftada bir gelin istemiş amacı size çay ısmarlamak değildir herhalde..hava ve yol şartlarına göre temizliğe karar verin genelde 2-3 yağlama dan sonra temizlik yapılır , sürdükçe pas mas kalmaz , kışın yağmurda bir iki gün bile yatan motorda pas görülür dert değil..
    Bende aynı fikirdeyim sabahtan beri bağdaştırmaya çalışıyorum yağ diyorum ?? pas diyorum ?? ufak pas beni de rahatsız etmez açıkcası sırt çantamda zincir yağı ile geziyorum (uzun yola çıkarken yanıma almıştım çantadan çıkarmaya üşeniyorum diyelim)

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Üfüren ustalar, ustalarımız :kalp

    Yüzeysel pasın zincir üzerinde oluşmasını engellemek çok zor. Engellemeye gerek de yok.

  6. #6

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    Alıntı 1996furkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bir konuda fikrinizi alıp var ise yanlış bildiğim bir konuyu düzeltmek istiyorum.

    Zincirin temizlenmeden 2 veya 3 defa yağlanması paslanmaya sebep olur mu ?
    Benim düşüncem:
    Aynı motora sahip arkadaşım bir ustaya gitmiş zinciri temizlemeden yağlarsan paslanır demiş fakat bizim motorumuza sahip bir çok kişide bu paslanma olayı mevcut malum havalarda belli zaten motorun zincir dişlisi çok da iyi değil zincir yağlıda olsa dişliden zır zır ses yapıyor zincir dişli arasında bir uyumsuzlukta var gibi motosiklet zaten çin malı 250 clx zincirin çok kaliteli olduğunu da düşünmüyorum zaten. Mesela benim zincirimin bakla tarafları dışa bakan tarafları hafiften pas yapmaya başlamış bile. Keza daha önce iki motorum oldu böyle bir durum yaşamadım.

    Değerli yorumlarınızı bekliyorum iyi forumlar.
    zincirin dışı motor bir hafta yatınca bile paslanmaya başlıyor önemli bir şey değil

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    yağ zincirin üzerinde bir tabaka şeklinde durmuyorsa, akıp gidiyorsa paslanır. paslanma tam da o-ringlerin etrafında olursa bu sefer o kauçuk malzeme zarar görüp baklaların içindeki yağ eksilir, ee o zaman da zinciri at çöpe.

    zinirin çalışmasını sağlayan bakla içine zaten yağ ekleyemiyoruz, bizimkisi paslanıp da dolaylı dolaylı yoldan başka şeylere zarar vermesin diye.

  8. #8
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Zincirin sürekli yağlı olmasına rağmen sadece masterlink'de paslanma var benim. Sprey yağı sıkınca sadece o bakladan pas akıyor. Kullanılan ya Motul C4.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Eski motosikletimde hastalık derecesinde zinciri temizleyip yağlıyordum. Hatta bir ara bunu her hafta yapmaya başlamıştım. Zincirim yine de paslanıyor, ben kafayı yiyordum. Şu an otomatik yağlama var ve zinciri temizlemiyorum hiç. Pas yok. Bir de yağmurlu çamurlu günlerden sonra bez ya da havluyla zincirin üzerindeki ıslaklığı şöyle kabadan bir alsanız daha sağlıklı olur.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Bence bu zincir yağlama konusunu fazla abartılıyor. Bir zincir ekonomik ömrü boyunca eğer dirty track kullanılmıyorsa hiç yağlamaya ihtiyaç duymadan kullanılabilir. Zinciriniz yan sanayidir pek güven vermiyordur veya görsel olarak temiz pırıl pırıl olması hoşunuza gidiyordur ki benim öyle o zaman yağ da sürersiniz gerekirse nikelaj da kaplatırsınız. Ama zincir baklaları özelliğini kaybedinceye kadar hiç yağ kullanılmamış motorlar biliyorum. MZ Jawa gibi eski motorlar böyleydi mesela. Akıp gitmesin veya sıçramasın diye çok kalın yağ mesela kauçuklu gress kullanıyorlar bu defa çamur veya lifler zincir baklaları arasında birikebiliyor bu defa yağlamak yağlamamaktan daha fazla soruna sebep olabiliyor.
    DickName bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    19 Kasım 2023
    Eklemek istediğim, yoğun yağ tabakasına sahip ve yağlanmamış zincirler tek haneli yüzdelerde güç kaybına sebep oluyor. Düşük hacimli motorlarda normal sürüşünüzde bunu fark edebilirsiniz.

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Ahmet Turan Peker bunu beğendi.

  13. #13
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [video]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/9N2JetUVWBg?si=0SQLr0lTTUJKA44U" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>[/url]

    https://www.youtube.com/watch?v=9N2JetUVWBg
    şu yanlış diyebilecek hiç bir şey yok. doğru bilgiler
    “Ey îmân edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fâl okları ancak şeytanın işinden bir(er) pisliktir; öyleyse ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)